Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help te hoge CO waarde keuring!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Help te hoge CO waarde keuring!

    Hallo beste auto liefhebbers!

    Ik zit met een probleem ik heb gisteren mijn auto aangeboden bij de keurig. Alles was in orde behalve de CO waarde. Was 0,75 dus afgekeurd. Vandaag hetzelfde verhaal ik heb de wagen goed doorgetrokken op de baan, injectie reiniger erin gekapt, en raar maar waar water gespoten in de uitlaat voor de keuring. En niets hielp! Ik belde naar de garage maar die gingen op vakantie en vertelde me dat het raar is voor een benzine. Dus die vroeg kijk subiet eens na of je geen gaatje in de uitlaat hebt. Dus ik was gaan kijk wat bleek nu? de vorige eigenaar heeft één van de twee uitlaat buizen eruit gehaald daarom dat men wagen een raar geluidje had. Ik vroeg hem wat is dat hij vertelde me een sport uitlaat hahaha, dus het is de buis die van helemaal vanvoor loop naar de uitlaat sierstukken vanachteren. 1 daarvan most en de achterste pot waar die buis in hoort te zitten is toe dus er is geen openening.

    Zou dit het probleem kunnen zijn voor de te hoge uitstoot?

    Mvg

  • #2
    Dat zou kunnen ja, controleer ook even je luchtfilter of die nog in goede staat is. Kost amper iets en kan ook wonderen verrichten. Als hij er juist de katalysator heeft tussen uit gegooid kan het wel eens problemen geven. Wat zijn de specificaties van je auto?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
      Dat zou kunnen ja, controleer ook even je luchtfilter of die nog in goede staat is. Kost amper iets en kan ook wonderen verrichten. Als hij er juist de katalysator heeft tussen uit gegooid kan het wel eens problemen geven. Wat zijn de specificaties van je auto?
      Hey! Dankje voor jou reacties. Heb gekeken naar de filter en die ziet er nog bijna nieuw uit. Katalysator is er ook nog steeds.

      Spec: 3198cc, 250pk, 184KW 1e genaratie cayenne van 2004 groetjes.

      Comment


      • #4
        Heb gevraagd aan een kennis of dat normaal is dat hij maar 1 buis heeft ipv 2 die vertelde me van ja bij V6 van dit model is dat normaal enkel V8 heeft er 2 bij die V6 is dat 1 buis die is verbonden in de einddemper :s

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door valken Bekijk Berichten
          Heb gevraagd aan een kennis of dat normaal is dat hij maar 1 buis heeft ipv 2 die vertelde me van ja bij V6 van dit model is dat normaal enkel V8 heeft er 2 bij die V6 is dat 1 buis die is verbonden in de einddemper :s
          Edit: ik heb net opgezocht en de V6 heeft degelijk wel 2 buizen.

          Comment


          • #6
            gat in je uitlaat of katalysator om zeep (het is niet omdat die er van buiten goed uitziet, dat die binnenkant niet kapot is).
            Enkele jaren terug net hetzelfde voor bij mijn Fiat coupe, cat was kapot binnenin.

            Comment


            • #7
              Of evt. Je lambdasensor stuk..

              Comment


              • #8
                Dus als ik het goed begrijp ofwel de lambdasonde of de katalysator? Is 0,75 niet wat te laag voor een kapotte kat? Maar wederom was mijn lambda waarde net goed dus. Wat raden jullie mij als eerst aan?

                Comment


                • #9
                  eerste kijken naar eventueel gat in uitlaat, die is ondertussen al 12 jaar oud, dus zou wel eens kunnen dat die lucht trekt.
                  Uw voorganger heeft er toch toevallig geen sportcat of iets dergelijks tussen geplaatst?
                  Lambdasonde kan ook, maar dan zou de lambdawaarde ook om zeep moeten zijn (moet die niet rond 1 zitten ofzoiets)

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door KidcoolBe Bekijk Berichten
                    gat in je uitlaat of katalysator om zeep (het is niet omdat die er van buiten goed uitziet, dat die binnenkant niet kapot is).
                    Enkele jaren terug net hetzelfde voor bij mijn Fiat coupe, cat was kapot binnenin.
                    Het probleem is ik vind niet meteen een cat voor men wagen, ja enkel tweedehands maar dat beloofd niet veel. Dat is het nadeel van een oudere wagen.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door KidcoolBe Bekijk Berichten
                      eerste kijken naar eventueel gat in uitlaat, die is ondertussen al 12 jaar oud, dus zou wel eens kunnen dat die lucht trekt.
                      Uw voorganger heeft er toch toevallig geen sportcat of iets dergelijks tussen geplaatst?
                      Lambdasonde kan ook, maar dan zou de lambdawaarde ook om zeep moeten zijn (moet die niet rond 1 zitten ofzoiets)
                      Merci voor jou rectie. Dus even mijn uitlaten dicht houden? En horen of er ergens lucht ontsnapt? En goh ik vind dat hij een raar geluid je maakt zo wat sportachtig maar ik vind het meer onaangenaam op het begin lijkt het net een brommer, erna pas klinkt hij beter dus zou het eigenlijk wel kunnen dat hij er zelf een gaatje heeft ingemaakt voor dit te bekomen he

                      Comment


                      • #12
                        euh, die Fiat coupe is ondertussen 16 jaar oud.
                        Ga gewoon naar iemand die katalysators kan plaatsen, ze slijpen de hechtingpunten van de bestaande af, lassen die op de nieuwe en plaatsen deze dan.
                        Kost pakken minder dan originele, en originele was zelfs niet meer te krijgen in mijn geval (zoals zoveel zaken van die coupe ondertussen).
                        Indertijd heeft MB-Power uit Herentals dat gedaan.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door KidcoolBe Bekijk Berichten
                          euh, die Fiat coupe is ondertussen 16 jaar oud.
                          Ga gewoon naar iemand die katalysators kan plaatsen, ze slijpen de hechtingpunten van de bestaande af, lassen die op de nieuwe en plaatsen deze dan.
                          Kost pakken minder dan originele, en originele was zelfs niet meer te krijgen in mijn geval (zoals zoveel zaken van die coupe ondertussen).
                          Indertijd heeft MB-Power uit Herentals dat gedaan.
                          Zou een universele in mijn geval hierop passen?


                          En in het algemeen is het niet slimmer eerst de lambda sonde te vervangen? Aangezien dit goedkoper is en ik moet nog een zeer kleinbeetje zakken met mijn CO

                          Comment


                          • #14
                            Een cayenne gaat origineel van fabriek uit heel stil zijn tenzij onder vollast. Dus als hij bij een laag toerental 'bromt' zou ik eerder richting uitlaat gaan zoeken...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                              Een cayenne gaat origineel van fabriek uit heel stil zijn tenzij onder vollast. Dus als hij bij een laag toerental 'bromt' zou ik eerder richting uitlaat gaan zoeken...
                              Top merci voor u reactie hij bromt uiteraard! Ik ga subiet een een dichtheidstest doen, denkje dat een gaatje ( of meerdere )invloed heeft op de CO meting?

                              Gr

                              Comment


                              • #16
                                Sowieso, als uitlaat lekt of niet goed afdicht heb je sowieso probs. En een cayenne die luid is komt ook maar stom over...

                                Comment


                                • #17
                                  lees nu dat ook van uwe brommer, zoals geilenbarry ook dus schrijft en ik ook al had gedaan: controleer je ganse uitlaatlijn maar eens want vermoedelijk zijn daar scheuren in aan het komen thv lasnaden.
                                  En wees maar zeker dat dit invloed heeft op uw metingen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik heb net de druktest gedaan, met dikke papierproppen ik hoor eeeen heeeel kleeein beetje geblaas ergens bij de katalysator maar als ik die proppen erin doe dan trekt de katalysator eenbeetje naar achter allee heel de uitlaat denk ik dus ik denk niet dat ik met een fit zit of een heeeel minieme

                                    Comment


                                    • #19
                                      Een klein beetje lekken is al genoeg, heb dit ook al eens voorgehad.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hey iedereen.

                                        Ik ben hem gaan uitlezen en het probleem ligt dus degelijk bij de lambda sonde. Ik heb er 2 onder mijn motorkap. En eentje voor de katalysator. Is het niet vreemd dat ik 3 lambdasondes heb?

                                        Mvg

                                        Comment

                                        Working...
                                        X