Het is maar 1 sonde trouwens die constant hoge pieken blijft hebben
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Help te hoge CO waarde keuring!
Collapse
X
-
In je start staat co en geen co2 ,dus de kat(x2) is er uit. Dus doorstroming is extra groter in uitlaat.En wellicht al een reden voor te hoge meetwaarde.
Dat moet in orde komen ,ik zou daar mee beginnen,opbouwen ipv L & R wat proberen.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenNiemand daar bij het uitlezen die weet hoe een lambdasonde icm een katalysator werkt? Ga dan ergens anders naar toe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk BerichtenIn je start staat co en geen co2 ,dus de kat(x2) is er uit. Dus doorstroming is extra groter in uitlaat.En wellicht al een reden voor te hoge meetwaarde.
Dat moet in orde komen ,ik zou daar mee beginnen,opbouwen ipv L & R wat proberen.
Comment
-
't Kan zijn dat er misverstanden zijn in dit verhaal . CO komt uit uit motor , na de katalysator is dat CO2 .
Als men dan zegt CO(normaal is dat zero,niks) te hoog is dan kan 't zijn dat 't een dummy is (lege pot) en of de katalysator stuk is.
Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenKomt nog bij dat een lambdasonde voor de kat moet pendelen, en erachter rijk moet aangeven. Dus welke werd als foutief aangeduid, en om welke reden?
In je afbeelding ontbreekt nog O2 bij de eingang.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidcoolBe Bekijk Berichtenals je een CNG voertuig hebt, moet je die toch laten keuren in CNG modus. Is ook zo bij LPG voertuigen, benzine doet er niet toe, die moet correct draaien in LPG.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door valken Bekijk Berichtenzou de test dan wel kunnen slagen op CNG?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenCayenne van 2004 op CNG ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door valken Bekijk BerichtenEcht? Die mannen vd keuring weten me te vertellen dat ik hem op benzine moet schakelen??? Vreemd ik zal ze erop aanspreken en eens bellen naar GOCA, zou de test dan wel kunnen slagen op CNG?. Ben je zeker dat het geen LPG is, want CNG in 2004 lijkt mij ook al straf. Tenzij jij recent omgebouwd is om de dure taksen te vermijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidcoolBe Bekijk Berichtennu, als je katalysator bv stuk is, zal die in CNG ook falen hoor. Ben je zeker dat het geen LPG is, want CNG in 2004 lijkt mij ook al straf. Tenzij jij recent omgebouwd is om de dure taksen te vermijden.
Nu ik heb de lambda veranderd dus ga ik nu mijn katalysator veranderen. Ik heb er een zeer goedkope gevonden.
Comment
-
Zou deze kat goed zijn? Qua kwaliteit want vindt hem erg goedkoop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door valken Bekijk BerichtenIk heb de lambdasonde zelfvervangen doe zogezegd niet werkte. Maar bij de keuring exact hetzelfde. Gemiddeld 0.7 %vol. Nu dit is misschien een domme vraag maar stel ik zet mijn auto op CNG zou deze dan een andere meting geven?
De sensoren VOOR de katalysator moeten pendelen. Zoals ik je eerdere bericht las, werd de pendelende sensor als fout aangezien? Daarom mijn advies elders te gaan.
De sensoren ACHTER de katalysatoren mogen niet pendelen. Gebeurt dit toch, is de katalysator stuk.
Als er afwijkingen zijn, moet de oorzaak gezocht worden, het probleem ligt niet altijd bij de lambdasensor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door valken Bekijk BerichtenUiteraard de vorige eigenaar heeft deze geplaatst nog niet zolang geleden.
Nu ik heb de lambda veranderd dus ga ik nu mijn katalysator veranderen. Ik heb er een zeer goedkope gevonden.
Comment
-
Ervaring met CNG
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDeel je ervaringen ééns met cng .
De voordelen:
BIV vrij, en jaarlijkjetaks vrij.
79cent aan de pomp.
Neemt geen plaats in beslag in kofferruimte.
Ik mag ondergrondsparkeren.
Normaal zou ik dan 3.500eur BIV moeten betalen en 1450eur jaarlijkse taks. En nu is het gewoon allemaal 0 euro. Ik heb de wagen ook op gewoon benzine Getest qua verbruik en dat is overdreven veel maar doe het regelmatig om eens af te wisselen van brandstof constant op CNG zou niet super goed zijn.
Nadelen CNG:
Niet heel veel pompen hebben CNG maar dat begint te komen elke Dats24 pompen hebben er eentje en hier en daar total's en esso's.
En de actieradius maar dat is dan weer bij elke auto anders.
Eigenlijk kan je gemakkelijk een V8 of V10 kopen en daar een CNG insteken dan ben je tax vrij.
Comment
Comment