Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Batterij loopt leeg Honda civic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Batterij loopt leeg Honda civic

    Ik rij met een Honda Civic ep1 bouwjaar 2001 motorcode d14z6.
    Ongeveer een maand terug had ik plots een platte accu. Met de startkabels de auto gestart en ik was vertrokken. Mijn probleem was hier jammer genoeg niet mee opgelost, telkens ik mijn auto afgelegd had kon ik niet meer starten. Om verdere problemen te vermijden heb ik een nieuwe accu geplaatst dit ging goed ,voor een week of 2 maar toen ik vanmorgen mijn auto terug wou starten was het weer miserie opnieuw een lege accu.
    Ik heb tijdens het draaien van de auto m de accu ook uitgemeten en had een spanning van 14.3V.
    Kan een lekstroom de oorzaak zijn van mijn probleem?
    Nu heb ik onlangs de bougies ook vervangen en vanaf dan begonnen de problemen zich voor te doen. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

  • #2
    Staat dat spel volledig origineel of heb je er zaken als een muziek installatie in ?

    Comment


    • #3
      lol, een honda civic die origineel staat

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
        lol, een honda civic die origineel staat
        Ja aan de leeftijd van de ts en merk +type ga ik ervan uit dat daar een versterker en woofer in zit .

        Comment


        • #5
          Een Civic is pas echt af als ie wat getjoent is en er rechts een Wendy of Kimberly zit ... liefst met tribal net boven hare string.

          Oorspronkelijk geplaatst door Awaces Bekijk Berichten
          Kan een lekstroom de oorzaak zijn van mijn probleem?
          Ja, dat kan. Ga eens aan de slag met multimeter of testlampje.

          Comment


          • #6
            Bwa, een mooie JDM Civic kan wel geapprecieerd worden ten huize Namaz.

            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Auto is enkel subtiel verlaagd met 4cm veren. Verder staat hij origineel.
              Bon, ik heb de batterij opgeladen en de wagen aangelegd.
              Vervolgens heb ik de min pool losgekoppeld waardoor hij dus alleen op de alternator werkte en de wagen viel niet uit.

              Echter meet ik slechts een 0.06 Apmpére verlies tussen de min klem.
              Op het moment dat de wagen draait meet ik 14,5 volt op de klemmen.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Awaces Bekijk Berichten
                Auto is enkel subtiel verlaagd met 4cm veren. Verder staat hij origineel.
                Bon, ik heb de batterij opgeladen en de wagen aangelegd.
                Vervolgens heb ik de min pool losgekoppeld waardoor hij dus alleen op de alternator werkte en de wagen viel niet uit.

                Echter meet ik slechts een 0.06 Apmpére verlies tussen de min klem.
                Op het moment dat de wagen draait meet ik 14,5 volt op de klemmen.
                Slecht plan om zomaar ineens de min los te trekken. Sommige wagens vinden dit echt niet leuk.

                Comment


                • #9
                  laadspanning is ok, 14.5V zal de accu snel vol stampen.
                  je moet de motor stilleggen, contact uit, -pool losmaken en daar je amperemeter tussen hangen.
                  dan meet je de lekstroom in mA (niet in amperes).

                  je kan trouwens ook het probleem hebben dat de auto pas na enige tijd in 'sleep mode' gaat en alle accesoires uitschakeld. dus sluit de deuren, laat je motorkap open met de amperemeter ertussen en ga na 15min eens naar de stroom kijken.
                  minder dan 50mA is goed, erboven vind ik hoog

                  afhankelijk hoe snel de accu leeg is, kan je gaan bepalen hoeveel lek je hebt.
                  als je een 40Ah accu hebt, dan loopt die op 1uur compleet leeg als er 40ampere loopt (40A x 1h = 40Ah). of 2uur aan 20Ampere, 4uur aan 10Ampere ....
                  je auto heeft ongeveer de helft nodig om nog te kunnen starten.
                  dus als uw auto na 2dagen niet meer start, is daar meer dan 20Ah uitgelopen op 48uur tijd of een lekstroom van 0,5A of meer.
                  met 100mA lekstroom zou je accu na ongeveer 200uur leeg zijn en dat is dan iets meer dan een week.

                  PS: probeer de auto NIET te starten met de ampere meter ertussen !!!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                    laadspanning is ok, 14.5V zal de accu snel vol stampen.
                    je moet de motor stilleggen, contact uit, -pool losmaken en daar je amperemeter tussen hangen.
                    dan meet je de lekstroom in mA (niet in amperes).


                    je kan trouwens ook het probleem hebben dat de auto pas na enige tijd in 'sleep mode' gaat en alle accesoires uitschakeld. dus sluit de deuren, laat je motorkap open met de amperemeter ertussen en ga na 15min eens naar de stroom kijken.
                    minder dan 50mA is goed, erboven vind ik hoog


                    afhankelijk hoe snel de accu leeg is, kan je gaan bepalen hoeveel lek je hebt.
                    als je een 40Ah accu hebt, dan loopt die op 1uur compleet leeg als er 40ampere loopt (40A x 1h = 40Ah). of 2uur aan 20Ampere, 4uur aan 10Ampere ....
                    je auto heeft ongeveer de helft nodig om nog te kunnen starten.
                    dus als uw auto na 2dagen niet meer start, is daar meer dan 20Ah uitgelopen op 48uur tijd of een lekstroom van 0,5A of meer.
                    met 100mA lekstroom zou je accu na ongeveer 200uur leeg zijn en dat is dan iets meer dan een week.


                    PS: probeer de auto NIET te starten met de ampere meter ertussen !!!

                    Ik meet een lekstroom van 40 mA, met de deuren open heb ik 60mA. Dus dit zal waarschijnlijk wel normaal zijn.
                    Kleine update.
                    Ik heb gisteren de batterij terug opgeladen met een druppellader. Op het moment dat ik de lader loshaalde merkte ik een meting van 12,86 Volt.
                    Echter hoorde ik periodiek een soort "knetter" geluid afkomstig van de batterij. Na 15 minuten merkte ik op dat de batterij nog maar op 12,67 Volt had.
                    Vervolgens maakte ik de polen los en herhaalde ik mijn meting. Echter was deze nu terug drastisch gezakt naar 10,89 Volt.

                    Comment


                    • #11
                      accu spanning tov de lading ZONDER dat de lader eraan hangt. 12.86 naar 12.67V is normaal omdat de accu zich stabiliseerd na het laden.
                      die 10.89V zal wel een fout meting zijn

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                        accu spanning tov de lading ZONDER dat de lader eraan hangt. 12.86 naar 12.67V is normaal omdat de accu zich stabiliseerd na het laden.
                        die 10.89V zal wel een fout meting zijn

                        Vreemd, daarnet nog eens hermeten. Ze staat toch echt wel op 10,67 Volt ...

                        Comment


                        • #13
                          Doe eens gelijk den deze . Meter ertussen en één voor één zekeringen gaan uittrekken

                          Scotty Kilmer, mechanic for the last 46 years, shows how to get a dead car running again. Sometimes it's as easy as a drained battery. Things I used in this ...
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                          Comment

                          Working...
                          X