Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met splinternieuwe wagen op reis - inrijden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Met splinternieuwe wagen op reis - inrijden?

Ik heb al heel wat wagens ingereden -nodig of niet, maar ik geloof er nog in- maar deze keer is het een beetje een specialleke voor mij.

Door omstandigheden zal de nieuwe wagen binnenkort geleverd worden en vertrekken we er al een kleine 24u later mee op reis naar de Alpen.

Drie volwassenen, één kind en bagage.
    Ongeveer 1000km heen, 1000km terug en ginds ook nog eens een 1000km.

Het gaat om een monovolume dCi met 110pk.

Hoe zouden jullie dit aanpakken om in te rijden?

De andere wagen is er nog en desnoods zou die ook kunnen dienen om de reis te doen, maar vanzelfsprekend doen we dat het liefst met de nieuwe.
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Ik zou op weg naar daar gewoon genoeg variëren in snelheden en versnellingen.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
      Ik zou op weg naar daar gewoon genoeg variëren in snelheden en versnellingen.

Dus met andere woorden, gewoon het verkeer volgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
        Dus met andere woorden, gewoon het verkeer volgen
        Zo kan je het ook stellen.

Comment

's Nacht is er geen verkeer...

Comment

Dat moet niet ingereden worden . Rij hem warm en knallen maar .

Comment

Da's wel meteen vollenbak! Ik zou onderweg naar de alpen toerental beperken, maar gas zo niet. Verder denk ik dat hoe belangrijk of onbelangrijk inrijden nog is, de laatste 100km van de 1000 in elk geval veel minder doorwegen dan de eerste 100. Dus vooral in het begin toerental beperken.
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

Da's geen probleem, ik heb dat ook al 2 keer gedaan. Inderdaad variërend rijden en niet overdreven in de hoge toeren gaan. De moderne motoren hebben eigenlijk geen echte inrijsessies meer nodig. Goede reis!
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Dit staat in het instructieboek:

Benzinemotor

Rijd de eerste 1 000 km niet sneller dan
                  130 km/uur in de hoogste versnelling en
                  laat de motor met niet meer dan 3 000 tot
                  3 500 tr/min draaien.
                  Pas na ongeveer 3 000 km zult u over het
                  volle vermogen van de motor kunnen beschikken.

Dieselmotor

Rijd de eerste 1500 km niet sneller dan
                  130 km/uur in de hoogste versnelling en
                  laat de motor met niet meer dan 2 500 tr/min
                  draaien. Daarna kunt u sneller rijden maar
                  pas na 6 000 km zult u over het volle vermogen
                  van de motor kunnen beschikken.
                  Trek tijdens het inrijden nooit snel op. Als de
                  motor nog koud is mag u hem in de lagere
                  versnellingen nooit met een hoog toerental
                  laten draaien.

Comment

Gewoon rijden zoals je altijd doet.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Er zit maar 1 ding op............alle op en afritten nemen.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                        Er zit maar 1 ding op............alle op en afritten nemen.
                        /D

Sending from somewhere, used with Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

't Is maar, gewoonlijk zet ik al snel de cruise-control op en maal mijn kilometers. 's Nachts niet veel volk op de baan en tegen de ochtend op bestemming. Maar je, net de eerste 100-den km rijd je dan heel constant en dat is wss niet het beste. Mss. deze keer de heenrit doen zonder cc om wat meer te variëren in snelheid? Wat trager, dan weer effe optrekken en 30 km sneller enz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                            't Is maar, gewoonlijk zet ik al snel de cruise-control op en maal mijn kilometers. 's Nachts niet veel volk op de baan en tegen de ochtend op bestemming. Maar je, net de eerste 100-den km rijd je dan heel constant en dat is wss niet het beste. Mss. deze keer de heenrit doen zonder cc om wat meer te variëren in snelheid? Wat trager, dan weer effe optrekken en 30 km sneller enz.
                            Het is interessant dat de variatie in gas (die ik ook toepas) niet vermeld wordt in het instructieboek.
                            Er is nog iets bij inrijden: Mijn auto verbruikte heel veel in de eerste honderd km. Misschien was dat wel vooral omdat de ECU aan't leren was(is nafte-diesel zit anders ineen), maar misschien is het wel een nuttige indicatie: verbruik in de gaten houden en zolang het hoog is , kalm aan.
                            30 jaar Mr Yuge!

Comment

Wisselende toerentallen, heb ik altijd horen zeggen.
                              Net het tegenovergestelde wat je op zo'n rit normaal zou doen.
                              Mijn auto's gaan van dag 1 tot de laatste dag op de snelweg, meestal op CC.
                              Nog nooit geen miserie mee gehad.

Het is nu niet dat je een caravan over de Alpen gaat sleuren.
                              Wij hebben nog voor hetzelfde issue gestaan, maar dan met caravan.
                              We hebben dan maar twee dagen België rond gereden om die Mondeo te roderen.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Gewoon rijden zoals je altijd doet.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

what he says.

stap gewoon in de auto en rij er normaal mee.
                                niet koud optrekken, niet doorperen, maar gewoon deftig rijden.
                                dan maakt het niet uit dat die xxxx aantal km hetzelfde toerental draait>
                                het enige da ik wel zou meenemen is een busje olie van 1L
                                sommige autos durven de eerste 1000km wel eens een beetje olie drinken. maar das dan ook alles.

Comment

Ik denk als de motor goed warm is en het gaat bergop, dat je dan beter een versnelling kan terugschakelen. Liever wat meer toeren draaien dan hem doodstampen in een te hoge versnelling want dat is echt niet goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                    Ik heb al heel wat wagens ingereden -nodig of niet, maar ik geloof er nog in- maar deze keer is het een beetje een specialleke voor mij.

Door omstandigheden zal de nieuwe wagen binnenkort geleverd worden en vertrekken we er al een kleine 24u later mee op reis naar de Alpen.

Drie volwassenen, één kind en bagage.
                                    Ongeveer 1000km heen, 1000km terug en ginds ook nog eens een 1000km.

Het gaat om een monovolume dCi met 110pk.

Hoe zouden jullie dit aanpakken om in te rijden?

De andere wagen is er nog en desnoods zou die ook kunnen dienen om de reis te doen, maar vanzelfsprekend doen we dat het liefst met de nieuwe.
                                    Doe wat je geloof je ingeeft... Zal je uiteindelijk toch doen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten
                                      Ik denk als de motor goed warm is en het gaat bergop, dat je dan beter een versnelling kan terugschakelen. Liever wat meer toeren draaien dan hem doodstampen in een te hoge versnelling want dat is echt niet goed.
                                      Dat doe je best zowiezo. Ook zonder in te rijden.

Comment

Timmie, weet ik wel, maar mensen zijn soms zo gefocust op lage toeren dat ze dit vergeten.

Comment

Working...
                                        X