Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Rijd de eerste 1 000 km niet sneller dan
130 km/uur in de hoogste versnelling en
laat de motor met niet meer dan 3 000 tot
3 500 tr/min draaien.
Pas na ongeveer 3 000 km zult u over het
volle vermogen van de motor kunnen beschikken.
Dieselmotor
Rijd de eerste 1500 km niet sneller dan
130 km/uur in de hoogste versnelling en
laat de motor met niet meer dan 2 500 tr/min
draaien. Daarna kunt u sneller rijden maar
pas na 6 000 km zult u over het volle vermogen
van de motor kunnen beschikken.
Trek tijdens het inrijden nooit snel op. Als de
motor nog koud is mag u hem in de lagere
versnellingen nooit met een hoog toerental
laten draaien.
In mij Citroën instructieboek stond:
"Blijf tijdens de inrijperiode niet te lang met de toerenteller in de rode zone."
Te lang of inrijperiode was trouwens niet gedefinieerd.
Bij de huidige staat niets over inrijden, enkel over koude motor
Als je ziet hoe ze met die wagens te keer gaan als die op transport moeten, dan is van inrijden geen sprake . Vraag maar eens aan iemand die ze van RoRo schepen haalt. Of op de trein zet in Audi Brussel.
Heb met mijn nieuwe wágens nooit ingereden. Niet gek doen, maar gewoon gereden. Nooit probleem gehad.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Als je ziet hoe ze met die wagens te keer gaan als die op transport moeten, dan is van inrijden geen sprake . Vraag maar eens aan iemand die ze van RoRo schepen haalt. Of op de trein zet in Audi Brussel.
Heb met mijn nieuwe wágens nooit ingereden. Niet gek doen, maar gewoon gereden. Nooit probleem gehad.
Heb zo even teamleider geweest in deze job en er zijn er altijd die vlammen maar die vliegen altijd even snel buiten.
Alles is zone 30 en zeker op de boot.
Dat heeft natuurlijk niet alleen met het inrijden te maken.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Nee, gewoon tot ginder rijden en eens tussendoor stukje in vijfde rijden. Beetje spelen met de versnellingen, maar wel onder die 2500 toeren blijven. Heb dat altijd zo gedaan, waren steeds grote afstanden, nooit olieverbruik of zo gehad nadien. Let wel dat een Renault motor de eerste 15 k een beetje olie verbruikt, nadien normaal niet meer. Verbruik blijft zakken tot 20k!
De consensus op dit forum is dat die Franse motoren subliem zijn. Gewoon rijden zoals je altijd doet na enkele honderden km's. Goed warm rijden, heel af en toe eens doortrekken in derde ofzo.
Vorig jaar onze Peugeot Partner geleverd rond 15 juni en wij zijn begin juli ook naar het zuiden gereden. Toen had ie zowat 1500 km op de teller.
Omdat we eerst een facelift model gingen bestellen zou die ook maar heel nipt voor eind juni geleverd worden. Garagist zei dat dat geen enkel probleem was. Inrijden is zo goed als niet meer nodig. Gewoon niet zot doen. Varieer misschien even de toerentallen.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Onze Peugeot Partner werd geleverd een maand voor we op reis vertrokken,heb aan dealer ook gevraagd of het al kwaad kon om met deze nieuwe te vertrekken.
Inrijden was blijkbaar niet meer nodig. Gewoon rijden zoals we normaal doen,veel van versnelling veranderen. Hebben we nog 1000km kunnen doen.
Direkt de autosnelweg op en dezelfde snelheid aanhouden werd ons afgeraden.
Ik zou in het begin onder de 2000 rpm niet teveel belasten
Maar motor voldoende doen werken, vb af en toe eens flink doorduwen vanaf 2500 rpm tot je aan 3000 rpm zit.
En zeker geen constante snelheden
gewoon rijden, niks van aantrekken. die heeft in de garage al gereden, op de parking, naar het transport, bij de dealer...
als jij gaat afhalen, ook nog naar huis.
tegenwoordig worden die autos met zo een hoge precisie gebouwt dat er niks op elkaar moet inslijten. als ik mijn leasewagen met 12km op de teller ging ophalen in brussel, dan ging die direct de E40 op naar mijn eerste klant of naar huis.
de volgende dag was het gewoon km's malen op de snelweg. mijn baas ging me echt geen 2daagjes andere klanten geven om mijn autos in te rijden.
want ik wel zou doen, is als je thuis komt eens alles overlopen, motorkap openen, zoek je reservewiel, zoek je olievuldop, waterdop, gevaarsdriehoek.... heb ooit al 1 auto gehad waar na 70km het hele motorruim onder de olie zat. een slecht dichtende geperste leiding op de stuurbekrachtiging. daar wil je dan wel achterkomen op je oprit en niet na 300km van huis te staan.
je wil al helemaal niet je krik gaan zoeken op de pechstrook van een autosnelweg.
trouwens, bij sportwagens (lambourghini, maserati,...) gebeurd het nogal vaak dat na de productie de auto al op een rollentestbank passeerd om te zien of hij zijn prestaties waar maakt
trouwens, bij sportwagens (lambourghini, maserati,...) gebeurd het nogal vaak dat na de productie de auto al op een rollentestbank passeerd om te zien of hij zijn prestaties waar maakt
Ik heb net een nieuwe VW Passat toegekregen, en op de garage zei men mij ook dat deze al op de rollentestbank had gestaan.
Het is er nu wel 1 van 150pk maar die zou ik nu niet direct met een lambo vergelijken
Als je ziet hoe ze met die wagens te keer gaan als die op transport moeten, dan is van inrijden geen sprake . Vraag maar eens aan iemand die ze van RoRo schepen haalt. Of op de trein zet in Audi Brussel.
Heb met mijn nieuwe wágens nooit ingereden. Niet gek doen, maar gewoon gereden. Nooit probleem gehad.
Ik heb een 2-tal jaar op de buitenterreinen van Ford Genk gewerkt bij de aanleg van hun testbaan en het indelen van de site achteraan met de toeleveranciers. En idd, er is geen sprake van inrijden. Die moeten zoveel auto's binnen zoveel tijd op de trein zetten en ELKE auto vertrekt dan met piepende banden met een koude motor.
Heb het hier al gezegd.
Deze die daar op betrapt werden konden weer gaan stempelen.
Elke auto komt op de rollenbank om alles te testen maar sneller dan 90 gaan die niet.
Sneller als 90 reden ze ook niet op de parking achteraan bij Ford. Ge moest al ne goeie rallypiloot zijn om dat daar te halen. Maar hoog in toeren en piepende banden was daar dagelijkse kost. En af en toe ook een botsingske erbij.
Comment