Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Met splinternieuwe wagen op reis - inrijden?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichteneen metaal krimpt en zet minimaal uit. De delen moeten op elkaar inwerken. Zuiger, cilinder,
Vroeger was dit noodzakelijk... Het roderen.
nu geven ze aan dat dit niet meer nodig is, motoren zijn juister gemaakt, beter olie en onderdelen, enz.
Bij een gelijke belasting, zou de zuiger altijd op exact hetzelfde bdp komen, en ongelijkmatig inwerken... Constante snelheid en belasting.
Ik snap niet waar die varabele toerentallen vandaan komen. ER is echt geen enkele reden waarom een motor slecht gaat werken als die een paar honderd km constant aan 2000t/m gaat draaien.
Gewoon rijden als iemand met hersens. Rustig warm rijden, niet in het rood, en geen volgas onder de 1500 t/m.
En vooral genieten van je nieuwe auto!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenUw BDP gaat echt niet veranderen hoor, zelfs niet na 1 mio km.
Ik snap niet waar die varabele toerentallen vandaan komen. ER is echt geen enkele reden waarom een motor slecht gaat werken als die een paar honderd km constant aan 2000t/m gaat draaien.
Gewoon rijden als iemand met hersens. Rustig warm rijden, niet in het rood, en geen volgas onder de 1500 t/m.
En vooral genieten van je nieuwe auto!
de brandstoffen zullen bij een koude motor ook condenseren op de wanden...
Comment
-
BDP verandert echt niet, en al zeker niet afhankelijk van je toerental.
Brandstoffen condenseren ook op de wanden van de koude motor als die 200.000km heeft. Waarom zou dat een probleem moeten zijn.
Diesel smeert ook, en als de motor warm is is die condensatie rap weg....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtengewoon rijden, niks van aantrekken. die heeft in de garage al gereden, op de parking, naar het transport, bij de dealer...
als jij gaat afhalen, ook nog naar huis.
tegenwoordig worden die autos met zo een hoge precisie gebouwt dat er niks op elkaar moet inslijten. als ik mijn leasewagen met 12km op de teller ging ophalen in brussel, dan ging die direct de E40 op naar mijn eerste klant of naar huis.
de volgende dag was het gewoon km's malen op de snelweg. mijn baas ging me echt geen 2daagjes andere klanten geven om mijn autos in te rijden.
want ik wel zou doen, is als je thuis komt eens alles overlopen, motorkap openen, zoek je reservewiel, zoek je olievuldop, waterdop, gevaarsdriehoek.... heb ooit al 1 auto gehad waar na 70km het hele motorruim onder de olie zat. een slecht dichtende geperste leiding op de stuurbekrachtiging. daar wil je dan wel achterkomen op je oprit en niet na 300km van huis te staan.
je wil al helemaal niet je krik gaan zoeken op de pechstrook van een autosnelweg.
trouwens, bij sportwagens (lambourghini, maserati,...) gebeurd het nogal vaak dat na de productie de auto al op een rollentestbank passeerd om te zien of hij zijn prestaties waar maakt
Sent from my D5803 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk BerichtenAls het echt nog zou moeten op mekaar inslijten zou het eerste onderhoud ook sneller moeten zijn wegens snellere vervuiling van de olie. Dit Is ook niet het geval dus betwijfel of er veel rekening moet gehouden worden met inrijden.
Sent from my D5803 using Tapatalk2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichtenonze audi moet toch nog eens binnen na 3000 km voor een olieverversing...
Is meer een checkup dat ze doen.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Ik ga nog binnen op 1500 km voor het verversen van de olie...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk ga nog binnen op 1500 km voor het verversen van de olie...
Maar waarom? Das geld gewoon buiten gooien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichtenonze audi moet toch nog eens binnen na 3000 km voor een olieverversing...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenMaar waarom? Das geld gewoon buiten gooien.
Stel dat ze het aanrekenen, dan kost het waarschijnlijk 30 Euro ofzo.
Ik heb dat ook met mijn Doblo gedaan.
Ik dacht (DACHT he, ben het niet zeker) dat de eerste olie een ander type olie is die erop zit en die moet eruit, samen met een miniscuul klein aantal ijzervijlsel van het inrijproces. Nadien synthetische erop.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenBij mijn 500 was het compleet gratis.
Stel dat ze het aanrekenen, dan kost het waarschijnlijk 30 Euro ofzo.
Ik heb dat ook met mijn Doblo gedaan.
Ik dacht (DACHT he, ben het niet zeker) dat de eerste olie een ander type olie is die erop zit en die moet eruit, samen met een miniscuul klein aantal ijzervijlsel van het inrijproces. Nadien synthetische erop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenJe bedoelt 30.000 km ?
Dealer vroeg eens langs te komen op 3000 km voor een olieverversing...
Betreft een leasing dus maakt ons niet uit dan...
Kan ook zijn dat de verkoper in kwestie dit verkeerd uitdrukte en het inderdaad een check up en controle oliepeil. Maar dit doe je toch gewoon zelf?2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenAhn ok, het is van Fiat zelf. Dacht dat het op eigen initiatief dat je het ging doen omdat je dat beter leek te zijn.
Als ik zie welke prijzen ze hanteren kan me dat echt niet schelen.
Eigenlijk geen fan van die absurd lange intervallen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenJa. En op aanraden van de dealer ga ik altijd om de 15k binnen i.p.v. 20k of meer.
Als ik zie welke prijzen ze hanteren kan me dat echt niet schelen.
Eigenlijk geen fan van die absurd lange intervallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenDat doe ik ook, om de 15k ipv 30k.
En nooit enig probleem met het overschrijven van de termijn die in het boekje staat.
Ik zie alleen maar voordelen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
Comment