Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met splinternieuwe wagen op reis - inrijden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Ik heb een 2-tal jaar op de buitenterreinen van Ford Genk gewerkt bij de aanleg van hun testbaan en het indelen van de site achteraan met de toeleveranciers. En idd, er is geen sprake van inrijden. Die moeten zoveel auto's binnen zoveel tijd op de trein zetten en ELKE auto vertrekt dan met piepende banden met een koude motor.
    Is toch goed... Zolang het maar geen constante snelheid is. Diene rubber is gewoon nog niet ingereden... En gladde olierijke ondergrond.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      een metaal krimpt en zet minimaal uit. De delen moeten op elkaar inwerken. Zuiger, cilinder,
      Vroeger was dit noodzakelijk... Het roderen.

      nu geven ze aan dat dit niet meer nodig is, motoren zijn juister gemaakt, beter olie en onderdelen, enz.

      Bij een gelijke belasting, zou de zuiger altijd op exact hetzelfde bdp komen, en ongelijkmatig inwerken... Constante snelheid en belasting.
      Uw BDP gaat echt niet veranderen hoor, zelfs niet na 1 mio km.

      Ik snap niet waar die varabele toerentallen vandaan komen. ER is echt geen enkele reden waarom een motor slecht gaat werken als die een paar honderd km constant aan 2000t/m gaat draaien.
      Gewoon rijden als iemand met hersens. Rustig warm rijden, niet in het rood, en geen volgas onder de 1500 t/m.

      En vooral genieten van je nieuwe auto!

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Uw BDP gaat echt niet veranderen hoor, zelfs niet na 1 mio km.

        Ik snap niet waar die varabele toerentallen vandaan komen. ER is echt geen enkele reden waarom een motor slecht gaat werken als die een paar honderd km constant aan 2000t/m gaat draaien.
        Gewoon rijden als iemand met hersens. Rustig warm rijden, niet in het rood, en geen volgas onder de 1500 t/m.

        En vooral genieten van je nieuwe auto!
        dus als metaal minimaal krimpt/uitzet, is er geen verandering van het bdp?
        de brandstoffen zullen bij een koude motor ook condenseren op de wanden...

        Comment


        • #44
          BDP verandert echt niet, en al zeker niet afhankelijk van je toerental.

          Brandstoffen condenseren ook op de wanden van de koude motor als die 200.000km heeft. Waarom zou dat een probleem moeten zijn.
          Diesel smeert ook, en als de motor warm is is die condensatie rap weg....

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
            gewoon rijden, niks van aantrekken. die heeft in de garage al gereden, op de parking, naar het transport, bij de dealer...
            als jij gaat afhalen, ook nog naar huis.

            tegenwoordig worden die autos met zo een hoge precisie gebouwt dat er niks op elkaar moet inslijten. als ik mijn leasewagen met 12km op de teller ging ophalen in brussel, dan ging die direct de E40 op naar mijn eerste klant of naar huis.
            de volgende dag was het gewoon km's malen op de snelweg. mijn baas ging me echt geen 2daagjes andere klanten geven om mijn autos in te rijden.

            want ik wel zou doen, is als je thuis komt eens alles overlopen, motorkap openen, zoek je reservewiel, zoek je olievuldop, waterdop, gevaarsdriehoek.... heb ooit al 1 auto gehad waar na 70km het hele motorruim onder de olie zat. een slecht dichtende geperste leiding op de stuurbekrachtiging. daar wil je dan wel achterkomen op je oprit en niet na 300km van huis te staan.
            je wil al helemaal niet je krik gaan zoeken op de pechstrook van een autosnelweg.

            trouwens, bij sportwagens (lambourghini, maserati,...) gebeurd het nogal vaak dat na de productie de auto al op een rollentestbank passeerd om te zien of hij zijn prestaties waar maakt
            Als het echt nog zou moeten op mekaar inslijten zou het eerste onderhoud ook sneller moeten zijn wegens snellere vervuiling van de olie. Dit Is ook niet het geval dus betwijfel of er veel rekening moet gehouden worden met inrijden.

            Sent from my D5803 using Tapatalk

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
              Als het echt nog zou moeten op mekaar inslijten zou het eerste onderhoud ook sneller moeten zijn wegens snellere vervuiling van de olie. Dit Is ook niet het geval dus betwijfel of er veel rekening moet gehouden worden met inrijden.

              Sent from my D5803 using Tapatalk
              onze audi moet toch nog eens binnen na 3000 km voor een olieverversing...
              2013- Volvo V60 D3 R-Design
              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                onze audi moet toch nog eens binnen na 3000 km voor een olieverversing...
                Geen enkele VAG wagen die nieuw geleverd is krijgt olie na die km's. Ze checken het oliepeil en moest het echt nodig zijn (maar wat heel zeldzaam is) gieten ze een beetje bij.

                Is meer een checkup dat ze doen.

                Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                Comment


                • #48
                  Ik ga nog binnen op 1500 km voor het verversen van de olie...
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                    Ik ga nog binnen op 1500 km voor het verversen van de olie...

                    Maar waarom? Das geld gewoon buiten gooien.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                      onze audi moet toch nog eens binnen na 3000 km voor een olieverversing...
                      Je bedoelt 30.000 km ?

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Maar waarom? Das geld gewoon buiten gooien.
                        Bij mijn 500 was het compleet gratis.

                        Stel dat ze het aanrekenen, dan kost het waarschijnlijk 30 Euro ofzo.

                        Ik heb dat ook met mijn Doblo gedaan.

                        Ik dacht (DACHT he, ben het niet zeker) dat de eerste olie een ander type olie is die erop zit en die moet eruit, samen met een miniscuul klein aantal ijzervijlsel van het inrijproces. Nadien synthetische erop.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          Bij mijn 500 was het compleet gratis.

                          Stel dat ze het aanrekenen, dan kost het waarschijnlijk 30 Euro ofzo.

                          Ik heb dat ook met mijn Doblo gedaan.

                          Ik dacht (DACHT he, ben het niet zeker) dat de eerste olie een ander type olie is die erop zit en die moet eruit, samen met een miniscuul klein aantal ijzervijlsel van het inrijproces. Nadien synthetische erop.
                          Ahn ok, het is van Fiat zelf. Dacht dat het op eigen initiatief dat je het ging doen omdat je dat beter leek te zijn.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                            Je bedoelt 30.000 km ?
                            3000

                            Dealer vroeg eens langs te komen op 3000 km voor een olieverversing...
                            Betreft een leasing dus maakt ons niet uit dan...

                            Kan ook zijn dat de verkoper in kwestie dit verkeerd uitdrukte en het inderdaad een check up en controle oliepeil. Maar dit doe je toch gewoon zelf?
                            2013- Volvo V60 D3 R-Design
                            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                            Comment


                            • #54
                              Das een algemeen misverstand, is om de olie te checken, niet te vervangen.

                              Hier op het forum was er nog iemand die dat dacht tot hij er zelf stond.

                              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Ahn ok, het is van Fiat zelf. Dacht dat het op eigen initiatief dat je het ging doen omdat je dat beter leek te zijn.
                                Ja. En op aanraden van de dealer ga ik altijd om de 15k binnen i.p.v. 20k of meer.
                                Als ik zie welke prijzen ze hanteren kan me dat echt niet schelen.
                                Eigenlijk geen fan van die absurd lange intervallen.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Ja. En op aanraden van de dealer ga ik altijd om de 15k binnen i.p.v. 20k of meer.
                                  Als ik zie welke prijzen ze hanteren kan me dat echt niet schelen.
                                  Eigenlijk geen fan van die absurd lange intervallen.
                                  Dat doe ik ook, om de 15k ipv 30k.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Dat doe ik ook, om de 15k ipv 30k.
                                    De olie kan dat misschien wel perfect aan (als je kijkt of er geen verbruik is, maar hoeveel non-autoliefhebbers doen dat? Idem bandendruk?), maar volgens mijn garage kunnen ze veel gemakkelijker beginnende mankementen of problemen opsporen.

                                    En nooit enig probleem met het overschrijven van de termijn die in het boekje staat.

                                    Ik zie alleen maar voordelen.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • #58
                                      Als je van plan bent om een wagen op te rijden of zeer lang bij te houden zou ik de olie wissels om de 15d km doen . Op termijn doet dat wel iets.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Moderne motoren die op volsynthetische oliën draaien hoef je niet sneller als voorzien te vervangen, als het oliepeil niet onder het minimum komt kan je daar zelfs nog veel langer mee rijden dan voorzien.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Klein onderhoud (olie + filterpatroon) gebeurt hier ook alle 15.000 km i.p.v. alle 30.000 km ... alle 30.000 km gaan sowieso alle andere filters er mee af.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X