Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met splinternieuwe wagen op reis - inrijden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Evtl terugschakelen, toch zeker bergop. Bij te lage toeren worden de pistons warmer waardoor evtl slijtage en te warme olie. Dus niet als een Rolls rijden en hoor eens hoe zacht, hoe stil.
    Houdt hem jong en schakel terug.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      De olie kan dat misschien wel perfect aan (als je kijkt of er geen verbruik is, maar hoeveel non-autoliefhebbers doen dat? Idem bandendruk?)
      Ah , en hoe dikwijls moet die bandendruk dan nagekeken worden? (Bij mij zit er zelden een maand tussen, en dan moet er een tiendeke bij)
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
        Ah , en hoe dikwijls moet die bandendruk dan nagekeken worden? (Bij mij zit er zelden een maand tussen, en dan moet er een tiendeke bij)
        Elke tankbeurt

Comment

Voor elke rit. (ik ga ook eens wat overdrijven lol)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Voor elke rit. (ik ga ook eens wat overdrijven lol)
            Da's niks overdreven.
            Bij mij staat de boordcomputer continu op de uitlezing van de bandendruk, zo kan ik de kleinste afwijking onmiddellijk detecteren.
            Indien méér dan 0.1 bar gezakt, zoek in onmiddellijk het dichtstbijzijnde tankstation op!

Comment

En hoe vaak gebeurd dat??
              Ik controleer om de 1 tot 2 maanden en het gebeurd heel zelden dat ik iets moet bijgeven.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik wacht eerlijk gezegd tot ik een melding krijg van het systeem. Meestal is dat na de zomer bij de eerste koude. Tussendoor moet ik haast nooit bijvullen eigenlijk. 0,1 speelt weinig rol. Dit kan al door een kleine buitentemp schommeling teweeg gebracht worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Ik wacht eerlijk gezegd tot ik een melding krijg van het systeem. Meestal is dat na de zomer bij de eerste koude. Tussendoor moet ik haast nooit bijvullen eigenlijk. 0,1 speelt weinig rol. Dit kan al door een kleine buitentemp schommeling teweeg gebracht worden.
                  Zeg, ik meende dat niet zenne van die 0.1 bar, ik wou alleen nog méér overdrijven.

Comment

Haha... Vond 0,1 al heel weinig lol

Comment

Ondertussen terug thuis. Vertrokken met 52km op de teller en er nu 2000 bijgezet.

Gewoon gereden, maximumsnelheden waar mogelijk. Op de ongelimiteerde Autobahn stukken wel rond 130 blijven hangen. Toerentallen gevarieerd tot 3000 max. Vertrokken met een beginverbruik van 6,3L (voor de eerste 52 km) en nu is het gezakt tot 5,2L. Best tevreden. Voor ons kan de wagen vlot mee met het verkeer, ook bergop. Een keertje geprobeerd: Met 4 man en bagage in de wagen, bergop en vanaf 100km/u versnellen in 6de ging nog net. Eerst terugschakelen naar 5de en dan eens doortrekken tot 120. Dan pas in 6de, is een stuk vlotter. Daar zal de 130pk versie ongetwijfeld nog wat beter zijn manneke staan, maar ik mag zeker niet klagen.

Oliepeil eens nagekeken vòòr de terugreis ginder maar die stond gewoon nog maximaal. Hier thuis nog niet gekeken.
                      Naar de bandendruk heb ik ni gekeken...

Zal 'm subiet of morgen wel eens door de w(kr)asstraat trekken. Ben gene geduldige mens daarvoor om die met emmers en spons te kuisen...
                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                        Naar de bandendruk heb ik ni gekeken...
                        Waar zijn die pek en veren hier ergens!
                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

Ik laat dat maar 2 keer per jaar controleren, bij de bandenwissel :-)

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Working...
                          X