Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Turbo kapot??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Turbo kapot??

    Volvo S40 1.6D (81KW) 2005 350.000km

    Wagen start normaal en men kan onbelast gas geven zonder dat er problemen optreden. Eenmaal de motor belast wordt maakt hij rond 3000tr een enorme schok. Voor de rest trekt hij normaal op. Er zijn geen foutmeldingen aanwezig. Ik heb alles eens uitgekuist van sensoren, EGR, luchtmassameter. Echter heeft dit niet geholpen. Ooit heeft hij ook zo eens kuren gehad en toen was er een injector verstropt. Echter verdenk ik nu de turbo. Ik heb de slangen er eens afgehaald en er zit wat speling op het asje van de turbo. Wat denken jullie hiervan? Wagen rookt niet en verbrand zo goed als geen olie.

    Video van het schokken en speling op de turbo:

    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

  • #2
    radiale speling is normaal, maar voel eens of er axiale speling opzit. in-uit dus met dat asje.

    schokken kan ik je zo niet mee helpen, zonder geluid viel me niet direct iets op (geluidskaart stuk).

    Comment


    • #3
      Axiaal is er niks te voelen. Hij heeft het ook ineens gekregen. Je hoort de Turbo ook niet zoemen of fluiten.
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

      Comment


      • #4
        Een turbo stopt niet in 1 keer rond 3000 toeren. Als dat zo'n schok geeft lijkt dat precies eerder ergens een onderbreking in de brandstof toevoer. Heb je geen tool waarmee je live de gegevens van je auto kan uitlezen ( genre torque voor op de smartphone). Kan je vaak al wat uithalen aan de hand van waardes die plots veranderen.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          Ik dacht misschien, dat hij zou vastlopen omdat hij wat speling had. Hij gaat woensdag naar de garage, dus we zullen afwachten wat ze daar zeggen.
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

          Comment


          • #6
            als uw turbo op volle snelheid ermee stopt omdat hij vastloopt dan vliegen de stukken in het rond. Op vol toerental kan een turbo richting 200.000 toeren gaan. Als die dan blokkeert komen er enorm veel krachten vrij zodat schade onvermijdelijk is.

            Daarom denk ik eerder dat het iets anders is waardoor de auto er zo plots mee stopt.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #7
              Tis te hopen 500km geleden is de alternator juist vervangen.
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

              Comment


              • #8
                Volvo's oer betrouwbaar my ass

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  Volvo's oer betrouwbaar my ass

                  Want bij andere merken gaat er nooit een turbo kapot

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                    Axiaal is er niks te voelen. Hij heeft het ook ineens gekregen. Je hoort de Turbo ook niet zoemen of fluiten.
                    Idd. Bij m'n 120d had de turbo axiale speling en dat vertaalde zich in luid fluiten.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Volvo's oer betrouwbaar my ass
                      welke auto's zijn dan wel betrouwbaarder met zulke km-stand?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door free_ltd Bekijk Berichten
                        welke auto's zijn dan wel betrouwbaarder met zulke km-stand?
                        w124 200d

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Volvo's oer betrouwbaar my ass

                          tsja wat wil je met een PSA motor....
                          mijn autootjes:

                          Volvo V60 D3 R-Design 2021
                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            welke auto's zijn dan wel betrouwbaarder met zulke km-stand?
                            atmosferische misschien?

                            Maar 350000 met 1 turbo (=slijtage-onderdeel)is héééééél goed gereden
                            turbo is een Garrett dacht ik (Honeywell) dus niets met Volvo te maken

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                              tsja wat wil je met een PSA motor....
                              Sorry, maar wat is dat nu weer dikke zever. Zal dan maar niet verder vertellen wat twee volvo mechaniekers me dit weekend verteld hebben. En dat ging niet over de psa blokken maar over de nieuwe blokken.
                              Wilt ge aan merkbashing doen, mij niet gelaten. Dan speel ik gerust mee.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                Sorry, maar wat is dat nu weer dikke zever. Zal dan maar niet verder vertellen wat twee volvo mechaniekers me dit weekend verteld hebben. En dat ging niet over de psa blokken maar over de nieuwe blokken.
                                Wilt ge aan merkbashing doen, mij niet gelaten. Dan speel ik gerust mee.
                                Dat heb ik ook al op verschillende plaatsen gemerkt. Voorlopig loop je er blijkbaar beter met een boog rond (toch wat diesel betreft).

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                                  Dat heb ik ook al op verschillende plaatsen gemerkt. Voorlopig loop je er blijkbaar beter met een boog rond (toch wat diesel betreft).
                                  Kunnen jullie hier wat meer info over geven? Gaat dit over het nieuwe 2-liter dieselblok?
                                  Ik sta op het punt om een jonge V60 te kopen maar twijfel nog over het nieuwe 4-cilinder blok of de oude 5-cilinder.
                                  Buiten EGR-problemen heb ik nog niet gehoord van problemen over het nieuwe 4-cilinder blok.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    Sorry, maar wat is dat nu weer dikke zever. Zal dan maar niet verder vertellen wat twee volvo mechaniekers me dit weekend verteld hebben. En dat ging niet over de psa blokken maar over de nieuwe blokken.
                                    Wilt ge aan merkbashing doen, mij niet gelaten. Dan speel ik gerust mee.
                                    is geen merkbashing,die blokken worden nu eenmaal zo genoemd, een zeer goede vriend vindt dat goede motoren die PSA blokken, vooral omdat hij ze vlotjes verkoopt....(hij doet auto-afbraak...)tis maar aan welke kant je staat, ieder merk heeft zo een probleemgevalletje links of rechts
                                    enne 350.000km is over het gemiddelde van wat de meeste auto's draaien zonder problems

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten
                                    Kunnen jullie hier wat meer info over geven? Gaat dit over het nieuwe 2-liter dieselblok?
                                    Ik sta op het punt om een jonge V60 te kopen maar twijfel nog over het nieuwe 4-cilinder blok of de oude 5-cilinder.
                                    Buiten EGR-problemen heb ik nog niet gehoord van problemen over het nieuwe 4-cilinder blok.
                                    er zijn met de eerste blokken wat problemen geweest met de EGR klep waardoor verdere schade optrad, is in latere modellen opgelost maar omdat het relatief jonge blokken zijn is er nog niet veel geweten hoelang ze betrouwbaar blijven
                                    mijn autootjes:

                                    Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                    Comment


                                    • #19
                                      gaat het dan over de D4 181-190?

                                      Comment


                                      • #20
                                        problemen met gescheurde onderblokken

                                        distributie die ge bij het monteren expres een tand fout moet zetten om uiteindelijk goed uit te komen, enzovoort enzovoort enzovoort

                                        allemaal geen alleenstaande gevallen omdat ze zelf vonden dat het teveel voorkwam om nog toevallig te zijn

                                        De oudere 2.5 vonden ze dan wel weer de max.

                                        en als 350K een referentie is, wel dan ben ik met mijn 205 benzine met 400K erop toch al beter af. Nog steeds de eerste motor trouwens. Als ik dan toch verder mag vergelijken en ik kijk op het frans peugeot forum, zijn er daar al heel wat met kilometer aantallen ver daarboven met alles nog origineel (egr klep misschien uitgesloten).
                                        Als ge dan toch een negatief punt wilt aanhalen: ze zijn gevoelig aan het negeren van de onderhoudsintervallen. Begint ge daarmee te klooien is het verhaal rap gedaan voor de turbo. De garage waar ik altijd ga hebben toch bijna geen problemen gehad met de 1.6 hdi waar iedereen zo vol schande over sprak. Maar die informeren hun klanten goed en zorgen ervoor dat die op tijd binnenkomen. Ik heb het al zoveel gezegd: hoe betrouwbaar uw auto uiteindelijk is hangt van 3 zaken af. Uw dealer, het onderhoud, de chauffeur. Als 1 van de 3 niet deugt dan moet ge niet verwonderd zijn dat uw auto op een gegeven moment er gewoon mee ophoudt.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment

                                        Working...
                                        X