Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën assistance

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Citroën assistance

Hallo allen,

Wij zijn dit weekend terugkeerde van reis (zuid-Frankrijk ) en daar is onze wagen 1,5 jaar oude grand c4 Picasso in panne gevallen. De v-riem is er na 40.000 km afgelopen.
    Wij hebben Citroën assistance gebeld en na veel zwoegen en zweten eindelijk thuis geraakt met een vervangwagen.
    Maar nu verteld CA dat we zelf de wagen moeten terughalen. Onze Citroën garage zegt ons dat repatriëren standaard in het CA Contract zit.

Hebben jullie hier ervaring mee? Is op 800km van hier, dus is niet zomaar even gaan halen.

Alvast bedankt!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Normaal gezien betalen ze alles terug als je met de vlieger de auto gaat ophalen.

Of is de wagen nog niet gemaakt?
    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Ik dacht altijd dat het de bedoeling was dat hij direct ter plaatse gemaakt kon worden binnen de tijdspanne dat voor u kan. Zodra dit niet kan, wordt de wagen al dan niet gerepareerd, naar België gebracht. En dan daar afgeleverd aan u of eerst nog gerepareerd.

Dus ik ga dat hier toch even volgen om te zien.

Zelf heb ik een Ethias Assistance omdat die van de automerken niet alles dekt. Eigenlijk is die voor mijne moto, maar dat zijn polissen voor 2 voertuigen en het is €15 verschil als ik 1 of 2 verzeker. Dus zet ik mijne firmawagen daar ook altijd bij. Ge kunt nooit weten.

Hoe dan ook, volgens mij zijt ge altijd veel beter af met een aparte assistance verzekering als ge met de wagen op vakantie gaat.

Comment

De wagen is nog niet gemaakt. Ze zoeken nu een Citroën garage om hem te maken. Daarna hebben ze gezegd dat we naar ginder moeten rijden met de vervangwagen en dan terugkeren. Eventjes 1600km rijden...

Comment

Ik heb de Citroën assistance gebruikt omdat de wagen nog onder garantie is. Heb ook die Total assistance... Geen idee eigenlijk wat die juist doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door capadonic Bekijk Berichten
            Hallo allen,

Wij zijn dit weekend terugkeerde van reis (zuid-Frankrijk ) en daar is onze wagen 1,5 jaar oude grand c4 Picasso in panne gevallen. De v-riem is er na 40.000 km afgelopen.
            Wij hebben Citroën assistance gebeld en na veel zwoegen en zweten eindelijk thuis geraakt met een vervangwagen.
            Maar nu verteld CA dat we zelf de wagen moeten terughalen. Onze Citroën garage zegt ons dat repatriëren standaard in het CA Contract zit.

Hebben jullie hier ervaring mee? Is op 800km van hier, dus is niet zomaar even gaan halen.

Alvast bedankt!
            Ik heb enkele jaren geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt met een 1 jaar oude Lancia Delta in Magdeburg, kapotte versnellingsbak.

Ik heb toen ook een huurauto gehad om terug te komen. De wagen zelf is pas 3 weken later door Lancia Assistance daar opgehaald en toen hier bij de dealer in garantie hersteld. Dat heeft mij dus niks gekost hoewel ze nogal moeilijk deden omdat het budget zogezegd overschreden was, alsof mij dat interesseerde op zo'n moment

Ik kreeg bv geen vervangwagen in die 3 weken dat mijn auto nog ginder was hoewel dat toch moest eigenlijk. Ze bleven maar melken over het budget. Ik heb dan ook niet verder aangedrongen. De dealer heeft mij 2 keer verder geholpen toen ik een auto nodig had voor 2 dagen.

Sindsdien altijd een bijstandsverzekering bij mijn verzekeringsmaatschappij, die doen niet zo moeilijk en dekken veel meer. Laat je toch maar niet te snel afschepen door die mannen.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ok, ik hou jullie op de hoogte! Wij hebben de huurauto in saint tropez moeten gaan halen... Een 280 km naar het zuiden! Maar wel wat moois gezien daar qua wagens.

Comment

Hier een spijtig gevalleke die bij de firma stond waar we onze wagen kregen. Dronke Duitser had in een depanneur gereden

Comment

Ik heb de Citroën assistance gebruikt omdat de wagen nog onder garantie is. Heb ook die Total assistance... Geen idee eigenlijk wat die juist doen

Van die Total weet ik ook niet hoe dat precies zit. Die van de auto weet ik dat ondermaats is. Dit is ook enkel bij pannes. Mijne Ethias assistance is voor pannes, diefstal van de wagen, ongeval,... . En dat voor €135/jaar voor 2 voertuigen. Zeker overwegen. Ook op een nieuwe wagen.

Hopelijk krijgt ge dees opgelost.

Comment

Diene duitser is er erger aan toe

Comment

Ok meer nieuws. Wagen zou morgen klaar zijn, maar repatriëren zit er niet in. CA zal een tgv regelen en dan zo terugkeren met de auto. Nog niets definitief aangezien we moeten wachten op de herstelling.

Comment

kijk eens de voorwaarden na in uw contract, want dit is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Als dat zo is, ga ik toch ook eens met mijn garage bellen hoe dat zit in dergelijk geval. Wat ik zeker niet wil voorhebben is dat ge nog zelf uw auto moet gaan halen in zo'n geval.
                        www.peugeotforum.be

Comment

Wij hebben geen contract gekregen, maar nu bevestiging van mijn Citroën garage dat de wagen idd niet gerepatrieerd wordt. Daar moet je nog een touring assistance voor bijnemen

Comment

straf!! ga dan ook één van de dagen mijn licht eens opsteken bij mij peugeot dealer. Wij zitten wel met onderhoudscontract erbij plus vervangwagen.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Wij hebben geen contract gekregen, maar nu bevestiging van mijn Citroën garage dat de wagen idd niet gerepatrieerd wordt. Daar moet je nog een touring assistance voor bijnemen
                              Altijd de kleine lettertjes lezen dus, ik zou het ook niet geweten hebben, vreemd toch!
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Denk dat er niet veel zijn die hem effectief terug brengen. Bij VAG is dit ook niet, zij betalen de reiskosten.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Al bij al kunnen we zeker niet klagen van de assistance. Getakeld, hotel, taxi naar hotel, taxi naar onze auto om valiezen op te halen, taxi naar vervangwagen, een vervangwagen ( nieuwe Audi A4 1.4 tfsi) , en nu stellen ze 1ste klasse tgv ticket + taxi naar auto aan. Geen klachten dus, al had repatriëring leuk geweest

Comment

Geen enkel bijstandscontract brengt de wagen zomaar terug. In sommige contracten hanteert men een herstelduur van 3 werkdagen, andere 5 werkdagen. In een paar gevallen zijn het kalenderdagen.
                                    Indien de wagen binnen die termijn kan worden hersteld wordt er geen repatriëring voorzien. In vele contracten wel een ticket om herstelde voertuig op te halen.

Bij Total is er zo goed als niets voorzien, enkel sleep naar dichtstbijzijnde garage en indien nodig een budget van 500 eur om de inzittenden te repatriëren.
                                    Bon, het blijft een gratis contract dat bovenstaande aanbiedt dus weinig is het niet, maar niet voldoende.

Best is van altijd een Touring, Vab, Ethias etc te nemen.
                                    Database error.
                                    The database has encountered a problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ik kreeg bv geen vervangwagen in die 3 weken dat mijn auto nog ginder was hoewel dat toch moest eigenlijk. Ze bleven maar melken over het budget. Ik heb dan ook niet verder aangedrongen. De dealer heeft mij 2 keer verder geholpen toen ik een auto nodig had voor 2 dagen.

Neen dat moest niet. Lancia Assistance is een externe maatschappij die bijstand aan die voertuigen verleent enkel het assistance contract opvolgt.
                                      Als Lancia hen betaald om bv 5 dagen vervangwagen te geven gaan ze u geen 3 weken aanbieden he. Dat zou dan voor die maatschappij hun rekening zijn, en niet voor Lancia.
                                      Database error.
                                      The database has encountered a problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                                        Neen dat moest niet. Lancia Assistance is een externe maatschappij die bijstand aan die voertuigen verleent enkel het assistance contract opvolgt.
                                        Als Lancia hen betaald om bv 5 dagen vervangwagen te geven gaan ze u geen 3 weken aanbieden he. Dat zou dan voor die maatschappij hun rekening zijn, en niet voor Lancia.
                                        Mogelijk, ik heb er verder ook geen punt van gemaakt omdat de dealer mij toen verder geholpen heeft.

Het is wel vervelend als je ontredderd bij -7 graden 600km van huis staat met een zo goed als nieuwe auto en ze beginnen dadelijk te zeveren over budget overschrijding.
                                        Ik had trouwens ook normaal recht op een hotel overnachting heeft de dealer mij naderhand gezegd en dat hebben ze zelfs niet voorgesteld. Ik heb vooral mijn plan moeten trekken toen.

Daarom dat ik vanaf toen een goeie bijstandsverzekering genomen heb, ook bij een nieuwe auto.

Toch bedankt voor de info!

Comment

Working...
                                        X