Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Super 95 verdwijnt aan de pomp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
    Waterstof is de toekomst - electrisch is zeker geen oplossing.

Ik was allesinds opgelucht toen ik vernam dat het geen Belgische beslissing was om de 95 te schrappen.
    Waterstof is dan met een brandstofcel, dus elektrisch.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
      Iedere druppel benzine kan tot 3.000liter drinkbaar water ondrinkbaar maken.
      Amai dat kan al tellen ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Iedere druppel benzine kan tot 3.000liter drinkbaar water ondrinkbaar maken.
        .
        En met die reden alleen steun ik Tjeu en zijn plan om samen iedere druppel benzine te verbranden

Tjeu for president!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
          het is nu niet dat een renault zoe, of een toyota prius zo duur is he
          Misschien niet duur, maar niet mooi ook hee.
          Dan word ik nog liever gezien in een Smart :-D

Comment

• Een prius overweeg ik wel voor madam Krikkie.
            Niet voor mezelf
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Dan kan je beginnen ombouwen ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                Een prius overweeg ik wel voor madam Krikkie.
                Niet voor mezelf
                de prius was al lelijk maar die nieuwe Prius hebben ze nog lelijker gemaakt, The Toy of the Asians...making the impossible possible
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Ik vind die nog wel iets hebben feitelijk
                  redelijk spacy
                  familielid heeft een Auris Touring Sports Hybrid (zelfde hybride principe), is daar heel content over
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Het is nog te duur voor de particulier. En als je dan maar 1 wagen hebt is de range nog te beperkt.
                    De range te beperkt? Voor t gemiddeld gezin om naar de bakker te gaan, kinderen naar school/sportclub weet ik veel wat komt dat vlot toe. En voor de 1 of 2x per jaar als ge op vakantie gaat kunt ge ook ne "gewone" auto huren.
                    Hoeveel mensen kopen er geen break of andere monovolume achtige gewoon omdat ze 2x per jaar die plaats nodig hebben, en voor de rest van de tijd alleen in de auto zitten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                      Dan kan je beginnen ombouwen ...
                      Vind het spijtig dat de kosten van de ombouw niet aan bod komen.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Wat houdt u dan tegen, joske ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                          En wat er bij mij ook niet ingaat is dat elektrisch rijden zo milieuvriendelijk is maar je huis elektrisch verwarmen is volgens velen het slechtste van het slechtste en werden daardoor extra belast.
                          Electriciteit wordt toch op dezelfde manier opgewekt. Is het nu milieuvriendelijk of niet ? Maar het kan toch niet zijn dat als je je huis moet verwarmen dat het slecht is maar om den auto vol te gieten is het plots goed .....
                          't Is het een of het ander hé, alles is goed om de mensen hun nu al bijna lege geldbeugel nog minder zwaar te maken ....
                          Om hier efkes op in te pikken:
                          Elektrisch verwarmen is globaal genomen minder efficiënt (!) dan met gas of olie verwarmen.

Waarom? Omdat de elektriciteit eerst moet worden opgewekt in een centrale. Als dat een olie-, gas-, kolen- of kerncentrale is, is het rendement laag (op dit moment maximaal 60% voor zogenaamde STEG-centrales). Als je die elektriciteit dan gebruikt om je huis te verwarmen (lokaal rendement 100%) dan is het totale rendement 60%.
                          Een huis verwarmen op gas of olie levert een veel hoger rendement op, 95% is haalbaar met condensatieketels.
                          Met andere woorden, een huis op gas of olie verwarmen is milieuvriendelijker dan op elektriciteit verwarmen, als die elektriciteit van een fossiele brandstof werd gemaakt.

Bij een automotor ligt het anders: Een benzinemotor haalt amper 30% rendement, een elektromotor kan de 90% halen. Daarom is een elektrische auto, zelfs als de elektriciteit van een fossiele brandstof afkomstig is, milieuvriendelijker als de benzine-auto.

Kort door de bocht: elektrische auto is milieuvriendelijker als een benzine-auto, elektrisch verwarmen is (nog) niet milieuvriendelijker als gas- of oliestoken.
                          Er komt wel nog heel wat meer bij kijken om echt te kunnen vergelijken.

Comment

• Electrisch verwarmen kan wel, met een warmtepomp...of een "onozele" daikin ga je al naar cop 3 of hoger...voor elke kw electrisch ga je naar 3 kw thermisch

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Alleen is door de freyafactuur het financieel tendement van de warmtepomp om zeep

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                                Niemand houd u tegen om ook zo iets te kopen en mee te profiteren he
                                Voor wagens op de firma interessant, particulier totaal niet, maar dat weet je zelf
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  Electrisch verwarmen kan wel, met een warmtepomp...of een "onozele" daikin ga je al naar cop 3 of hoger...voor elke kw electrisch ga je naar 3 kw thermisch

Gezien de winters in België eigenlijk heel erg warm zijn, haal je zelf met die "onozele" Daikin op jaarbasis een SCOP van 3.5-4. Met gemak.
                                  Zo ben je al sneller beter bezig dan met gas.

Ga je naar lucht/water warmtepompen, dan kom je er wel enkel als je puur naar vloerverwarming gaat. Met radiatoren of ventiloconvectoren keldert het rendement aan een ongezien tempo en neemt gas (ecologisch gezien) snel de bovenhand. Dito voor warmwater productie met een warmtepomp die voor verwarming dient. Warmwater productie met warmtepomp haalt enkel COP van 3 (of meer) met een warmtepompboiler die ingesteld staat op max 45°C. Wil je warmer water, dan kom je er niet met de warmtepomp. Alle, ze kan het wel, maar dan is gas de milieu vriendelijkere oplossing (rekening houdend met de primaire energie).

Systemen met warmtewisselaars in de grond zijn een heel grote investering met erg wisselend succes.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    Alleen is door de freyafactuur het financieel tendement van de warmtepomp om zeep

Eindelijk de juiste benaming ipv Turteltaks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Eindelijk de juiste benaming ipv Turteltaks.
                                      Dus niet Tomeleintaks?
                                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Ik vind die nog wel iets hebben feitelijk
                                        redelijk spacy
                                        familielid heeft een Auris Touring Sports Hybrid (zelfde hybride principe), is daar heel content over
                                        Ik vind de nieuwe Prius gewaagd en geslaagd.

Maat van mij rijdt ook met zo een Auris ding (een blauwe met wit en geel ). Is er ook heel enthousiast over.
                                        Zelf ben ik daar minder lovend over gezien die nog van het aan-uit type is. Ofwel doet de verbrandingsmotor niets, ofwel draait die direct aan 4.400 rpm...

Collega heeft zo een Yaris ding en daar is dat ook zo, wat enerzijds storend is en anderzijds mijn techniek lievend hart pijn doet wanneer die koud direct +4k rpm begint te draaien. Collega heeft daarbij een heel binaire rijstijl. Volgas, geen gas, volgas, geen gas, vol gas,... Wat de hele belevenis alleen nog maar erger maakt. Ook bochten neemt ie binair. Stukje heel scherp draaien, stuk rechtuit, stuk heel fel draaien, stuk recht uit. Verschrikkelijk.
                                        Je stapt geheid misselijk en met nekpijn uit. Op de R4 trekt die dan op tot 140, remt(!) naar 70, trekt terug op naar 140,... En die heeft dat zelf helemaal niet door.... Heel vreemde man....
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

• Hahahaha... Moet zalig zijn om daar 1 keer bik te zitten. Geen twee keer.

Ik reed een tijd geleden kort met een Auris hybride en slaagde er wonderwel in na enkele kilometers het geheel vrij soepel te laten werken.

Maar dat is een beetje hetzelfde verhaal als mensen met commentaar op een trage robotbak: je moet enige bereidheid (en feeling met de mechaniek) tonen om je aan te passen aan de wagen waarmee je aan het rijden bent...
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X