Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Super 95 verdwijnt aan de pomp
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenIedere druppel benzine kan tot 3.000liter drinkbaar water ondrinkbaar maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenIedere druppel benzine kan tot 3.000liter drinkbaar water ondrinkbaar maken.
.
Tjeu for president!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichtenhet is nu niet dat een renault zoe, of een toyota prius zo duur is he
Dan word ik nog liever gezien in een Smart :-D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenEen prius overweeg ik wel voor madam Krikkie.
Niet voor mezelfKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenHet is nog te duur voor de particulier. En als je dan maar 1 wagen hebt is de range nog te beperkt.
Hoeveel mensen kopen er geen break of andere monovolume achtige gewoon omdat ze 2x per jaar die plaats nodig hebben, en voor de rest van de tijd alleen in de auto zitten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenDan kan je beginnen ombouwen ...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk BerichtenEn wat er bij mij ook niet ingaat is dat elektrisch rijden zo milieuvriendelijk is maar je huis elektrisch verwarmen is volgens velen het slechtste van het slechtste en werden daardoor extra belast.
Electriciteit wordt toch op dezelfde manier opgewekt. Is het nu milieuvriendelijk of niet ? Maar het kan toch niet zijn dat als je je huis moet verwarmen dat het slecht is maar om den auto vol te gieten is het plots goed .....
't Is het een of het ander hé, alles is goed om de mensen hun nu al bijna lege geldbeugel nog minder zwaar te maken ....
Elektrisch verwarmen is globaal genomen minder efficiënt (!) dan met gas of olie verwarmen.
Waarom? Omdat de elektriciteit eerst moet worden opgewekt in een centrale. Als dat een olie-, gas-, kolen- of kerncentrale is, is het rendement laag (op dit moment maximaal 60% voor zogenaamde STEG-centrales). Als je die elektriciteit dan gebruikt om je huis te verwarmen (lokaal rendement 100%) dan is het totale rendement 60%.
Een huis verwarmen op gas of olie levert een veel hoger rendement op, 95% is haalbaar met condensatieketels.
Met andere woorden, een huis op gas of olie verwarmen is milieuvriendelijker dan op elektriciteit verwarmen, als die elektriciteit van een fossiele brandstof werd gemaakt.
Bij een automotor ligt het anders: Een benzinemotor haalt amper 30% rendement, een elektromotor kan de 90% halen. Daarom is een elektrische auto, zelfs als de elektriciteit van een fossiele brandstof afkomstig is, milieuvriendelijker als de benzine-auto.
Kort door de bocht: elektrische auto is milieuvriendelijker als een benzine-auto, elektrisch verwarmen is (nog) niet milieuvriendelijker als gas- of oliestoken.
Er komt wel nog heel wat meer bij kijken om echt te kunnen vergelijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenNiemand houd u tegen om ook zo iets te kopen en mee te profiteren he“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenElectrisch verwarmen kan wel, met een warmtepomp...of een "onozele" daikin ga je al naar cop 3 of hoger...voor elke kw electrisch ga je naar 3 kw thermisch
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Zo ben je al sneller beter bezig dan met gas.
Ga je naar lucht/water warmtepompen, dan kom je er wel enkel als je puur naar vloerverwarming gaat. Met radiatoren of ventiloconvectoren keldert het rendement aan een ongezien tempo en neemt gas (ecologisch gezien) snel de bovenhand. Dito voor warmwater productie met een warmtepomp die voor verwarming dient. Warmwater productie met warmtepomp haalt enkel COP van 3 (of meer) met een warmtepompboiler die ingesteld staat op max 45°C. Wil je warmer water, dan kom je er niet met de warmtepomp. Alle, ze kan het wel, maar dan is gas de milieu vriendelijkere oplossing (rekening houdend met de primaire energie).
Systemen met warmtewisselaars in de grond zijn een heel grote investering met erg wisselend succes.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenAlleen is door de freyafactuur het financieel tendement van de warmtepomp om zeep
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEindelijk de juiste benaming ipv Turteltaks.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenIk vind die nog wel iets hebben feitelijk
redelijk spacy
familielid heeft een Auris Touring Sports Hybrid (zelfde hybride principe), is daar heel content over
Maat van mij rijdt ook met zo een Auris ding (een blauwe met wit en geel). Is er ook heel enthousiast over.
Zelf ben ik daar minder lovend over gezien die nog van het aan-uit type is. Ofwel doet de verbrandingsmotor niets, ofwel draait die direct aan 4.400 rpm...
Collega heeft zo een Yaris ding en daar is dat ook zo, wat enerzijds storend is en anderzijds mijn techniek lievend hart pijn doet wanneer die koud direct +4k rpm begint te draaien. Collega heeft daarbij een heel binaire rijstijl. Volgas, geen gas, volgas, geen gas, vol gas,... Wat de hele belevenis alleen nog maar erger maakt. Ook bochten neemt ie binair. Stukje heel scherp draaien, stuk rechtuit, stuk heel fel draaien, stuk recht uit. Verschrikkelijk.
Je stapt geheid misselijk en met nekpijn uit. Op de R4 trekt die dan op tot 140, remt(!) naar 70, trekt terug op naar 140,... En die heeft dat zelf helemaal niet door.... Heel vreemde man....Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Hahahaha... Moet zalig zijn om daar 1 keer bik te zitten. Geen twee keer.
Ik reed een tijd geleden kort met een Auris hybride en slaagde er wonderwel in na enkele kilometers het geheel vrij soepel te laten werken.
Maar dat is een beetje hetzelfde verhaal als mensen met commentaar op een trage robotbak: je moet enige bereidheid (en feeling met de mechaniek) tonen om je aan te passen aan de wagen waarmee je aan het rijden bent...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
Comment