Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gestolen: M3 E46 carbonzwart 1-CQF-088

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    De wagen van Benny stond PERFECT in orde, zeker ook mechanisch. Die motor wordt onbetrouwbaar als je er geen degelijk onderhoud op doet, zoals nalaten om de lagerschalen te vervangen op 100K, enz... Maar velen willen dikke auto die niet mag kosten. Dan begint het natuurlijk.
    Ik hoop ten stelligste dat die wagen nog terugkomt naar de eigenaar, een drama om uw gepamperde droomwagen zomaar te verliezen.
    Hier is em weer. Ja een S54 moet je goed onderhouden anders heb je problemen 200% waar. Ik heb zelf 160k met een S54 probleemloos afgemaald en dat was niet enkel wat rondtoeren in Vlaanderen maar ook heel wat uitstapjes op circuit, alpen passen en etc... . Maar op 100k preventief uw lagerschalen gaan vervangen is redelijk krankzinnig... . Daar maak je maar 1 iemand gelukkig mee en dat is uw garagist. Nu een S54 die slecht onderhouden is die zal daar schade hebben en nog heel wat meer. Ik weet van wie ge uw M3 gekocht hebt. Sterker nog, ik weet van welke eigenaar de eigenaar voor u die M3 gekocht heeft en toen had ik die persoon al het advies gegeven. NIET DOEN! Maja... . Goedkoop wordt al snel duurkoop... . Slik die pil dan inplaats van tegen jan en alleman te lopen zeiken dat em om de zoveel km de helft van zijn internals moet gaan vervangen...
    U hoeft dit niet te lezen.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
      Hier is em weer. Ja een S54 moet je goed onderhouden anders heb je problemen 200% waar. Ik heb zelf 160k met een S54 probleemloos afgemaald en dat was niet enkel wat rondtoeren in Vlaanderen maar ook heel wat uitstapjes op circuit, alpen passen en etc... . Maar op 100k preventief uw lagerschalen gaan vervangen is redelijk krankzinnig... . Daar maak je maar 1 iemand gelukkig mee en dat is uw garagist. Nu een S54 die slecht onderhouden is die zal daar schade hebben en nog heel wat meer. Ik weet van wie ge uw M3 gekocht hebt. Sterker nog, ik weet van welke eigenaar de eigenaar voor u die M3 gekocht heeft en toen had ik die persoon al het advies gegeven. NIET DOEN! Maja... . Goedkoop wordt al snel duurkoop... . Slik die pil dan inplaats van tegen jan en alleman te lopen zeiken dat em om de zoveel km de helft van zijn internals moet gaan vervangen...
      Dat doen er nochtans toch veel? Is een gekend probleem, dus waarom niet aanpakken voordat er een gat in uw motor zit?

      Comment


      • #63
        Ik heb toch wel wat facturen gezien van e46 m3 eigenaars . Effe een dikke 10k op 5 jaar aan onderhoud alleen sorry maar dat is nu ook wel erover . Ok een s54 is een leuk ding als hij in orde is maar zo een spel kost easy gemiddeld 2K per jaar om hem top de houden . En dan komt er effe een gechipt 30d langs u die je niet kunt los rijden en 3 keer zo weing in onderhoud kost .

        Comment


        • #64
          Als ik dat zo allemaal soms eens lees, mag ik mijn hart vasthouden ivm mijn M3. Heb hem nu bijna 5jaar en 70.000km en daar heeft nu eens nog niks aan geweest van kosten ( buiten gewoon onderhoud/remmen/ banden)
          Ik ben een gelukkig M3 driver :p

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
            Als ik dat zo allemaal soms eens lees, mag ik mijn hart vasthouden ivm mijn M3. Heb hem nu bijna 5jaar en 70.000km en daar heeft nu eens nog niks aan geweest van kosten ( buiten gewoon onderhoud/remmen/ banden)
            Ik ben een gelukkig M3 driver :p
            Die dieven zoeken er zonder rare vlekken op de zetels.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
              Hier is em weer. Ja een S54 moet je goed onderhouden anders heb je problemen 200% waar. Ik heb zelf 160k met een S54 probleemloos afgemaald en dat was niet enkel wat rondtoeren in Vlaanderen maar ook heel wat uitstapjes op circuit, alpen passen en etc... . Maar op 100k preventief uw lagerschalen gaan vervangen is redelijk krankzinnig... . Daar maak je maar 1 iemand gelukkig mee en dat is uw garagist. Nu een S54 die slecht onderhouden is die zal daar schade hebben en nog heel wat meer. Ik weet van wie ge uw M3 gekocht hebt. Sterker nog, ik weet van welke eigenaar de eigenaar voor u die M3 gekocht heeft en toen had ik die persoon al het advies gegeven. NIET DOEN! Maja... . Goedkoop wordt al snel duurkoop... . Slik die pil dan inplaats van tegen jan en alleman te lopen zeiken dat em om de zoveel km de helft van zijn internals moet gaan vervangen...
              Gij kunt ferm zagen en beter weten over iemand anders zijn beslissingen en wagens ze manneke. Denk je dat ik de voorgeschiedenis van mijn wagen niet ken(de) ook niet van de vorige eigenaars? Heb ze zelfs (bijna) allemaal persoonlijk gesproken. Als je mijn verschillende posts hier al gelezen hebt, en al zeker mijn topic op BB gelezen hebt, dan zou je moeten weten dat ik die wagen bewust als project gekocht heb. Ik wist wat er allemaal zat aan te komen, of wat ik er allemaal zou willen aan preventief vervangen. Ik heb trouwens de wagen voor aankoop laten doorlichten ook. Een aantal zaken die opgemerkt werden zijn van de prijs afgegaan, in samenspraak met de vorige eigenaar. Zonder gezeik, onder vriendelijke overeenkomst. Een project maken van die wagen en naar nieuw brengen was een doel op zich, duidelijk? En waar loop ik te zeiken over de kosten? Ik zeg gewoon wat ik er laten aan doen heb, en geef heads up aan mensen die onverhoedse beslissingen zouden nemen. Er zijn mensen die respect hebben voor een project als dit, ik zie trouwens nog mensen die een een "goedkopere" wagen kopen, met als doel die naar nieuwestaat te brengen. Dat is gewoon plezant, een bewuste keuze, en je weet wat je hebt, want je hebt het allemaal zelf laten doen. Dus hou uw meningen over beslissingen en hobby's van anderen maar voor uzelf. Ik trek mij trouwens geen bal aan hoe jij jouw hobby beleeft, ieder zijn keuzes, en die respecteer ik.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • #67
                Een S54 stipt onderhouden en dan op 100000 KM de lagerschalen moeten vervangen.
                OK. Dat kan. Maar om dan zo'n motorblok betrouwbaar te noemen ?

                Haha ...

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                  Een S54 stipt onderhouden en dan op 100000 KM de lagerschalen moeten vervangen.
                  OK. Dat kan. Maar om dan zo'n motorblok betrouwbaar te noemen ?

                  Haha ...
                  Idd. De enige M3 die je tot nu toe betrouwbaar kan noemen is de E36.
                  100k lagerschalen is trouwens totaal geen vuistregel. Je kan geluk hebben en 200k draaien met dezelfde lagerschalen.

                  Waarheid als een koe :

                  Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                  alles dat geen gigantische amerikaanse motor is, is iets met klein volume en hoog rendement
                  dat vraagt sowieso om intensief onderhoud. alle verder gezaag is gewoon gebrek aan inzicht.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • #69
                    Die lagerschalen is een item bij alle hoogtoerige sportwagens,en dat preventief vervangen is eigenlijk het verstandigste wat men kan doen om nog zwaardere kosten te vermijden.
                    Versleten lagerschalen geven geen verwittiging hoor!

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door luc1956 Bekijk Berichten
                      Die lagerschalen is een item bij alle hoogtoerige sportwagens,en dat preventief vervangen is eigenlijk het verstandigste wat men kan doen om nog zwaardere kosten te vermijden.
                      Versleten lagerschalen geven geen verwittiging hoor!
                      Bij alle hoogtoerige Europese motoren misschien.

                      Comment


                      • #71
                        De wagen werd gisteren teruggevonden in een garagebox in Frankrijk!!
                        sigpic

                        http://www.streamlinecarcare.be

                        lakbehandelingen voor voertuigen

                        MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                        Comment


                        • #72
                          Hopelijk de wagen dan nog in orde, want meestal worden daar in FR die wagens gebruikt voor criminele feiten en vindt men ze terug met enorm veel schade.

                          Comment


                          • #73
                            dubbel
                            Last edited by Philken; 02/12/2016, 15:49. Reden: wegens 't trage forum 2 keer gepost
                            mijn autootjes:

                            Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                            Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                            Comment


                            • #74
                              mocht je een remorque nodig hebben: shout
                              Last edited by Philken; 02/12/2016, 15:51.
                              mijn autootjes:

                              Volvo V60 D3 R-Design 2021
                              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                              Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                              Comment


                              • #75
                                hopelijk niet teveel schade aan de wagen!
                                2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                2009 - Yamaha R1 Model 2008

                                Comment


                                • #76
                                  Kleine update: de wagen heeft schade maar niet door gebruik, wel door het takelen. Men heeft de wagen uit de box gesleept en getakeld terwijl de airride op zijn laagst stond. Dus vooral veel schade aan bumper en zijschorten. De wagen is na heel wat papierwerk en geloop terug bij de eigenaar en staat nu in de carrosserie om hersteld te worden.
                                  sigpic

                                  http://www.streamlinecarcare.be

                                  lakbehandelingen voor voertuigen

                                  MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                  Comment


                                  • #77
                                    Goed om te horen, die Megane RS die gestolen is (ook een topic van) is deze week ook terug gevonden in Frankrijk.

                                    Goed om te horen

                                    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #78
                                      dat is idd goed nieuws
                                      Z4 M40i

                                      Comment

                                      Working...
                                      X