Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoge kilometer stand Volvo C30?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hoge kilometer stand Volvo C30?

    Hallo allemaal
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede Volvo C30.
    Ik zie dat de prijs een stuk lager is voor een model met veel kilometers dan eentje met minder (wat mij ook logisch lijkt).
    Maar in hoeverre is dit belangrijk? Ik heb al veel gelezen dat dit er nu minder toe doet omdat de motor veel langer meegaat nu dan vroeger.
    Deze lijkt mij zeer goed maar heeft een relatief hoge kilometer stand:
    Vind jouw Volvo C30 occasion op AutoScout24! ✓Zoek in Nederland en Europa. ✓Gratis autorapport.


    Wat denken jullie van deze?

  • #2
    Geen probleem als die al zijn onderhoud gehad heeft.
    Trek wel 1000euro extra budget uit voor eventuele kosten van iets dat kapot gaat.
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • #3
      Heb dezefde motor gehad in mijn ford cmax. Gereden tot 165000km. Tussen km 120000 en 160000 9 keer in garage gestaan met problemen. Egr klep, kapotte turboslang,... enz

      Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Zwakke plekken zijn idd de turbo en de EGR, alsook de brandstoffilter.
        Eolys is kostelijk om te vervangen, dus zeker eens navragen. Volvo kan de roetfilter uitlezen.
        Deze zou op 140.000 een nieuwe riem moeten gekregen hebben.

        Comment


        • #5
          Oja, bochtenverlichting zit er niet op.
          Mistlampen vooraan ook niet.
          Zijn zoekertje zegt van wel.
          Regensensor kan ik niet zien aan de foto's.

          Comment


          • #6
            De 114pk versie,dus de D4162T motor heeft geen enkel probleem met turbo of EGR,dat waren de D4164T 109pk motoren. Wel hier idd zien of de d-riem tijdig vervangen is en zeker dat de waterpomp meegstoken is.Ook even informeren of de nieuwe druklager reeds gemonteerd is,anders mag je zeker een koppeling verwachten....
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • #7
              Geen problemen? LOL!
              Last edited by Ralphke; 01/09/2016, 13:46.

              Comment


              • #8
                van welk jaar was die?
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                Comment


                • #9
                  '11 dacht ik. Zou het eens moeten opzoeken.

                  Comment


                  • #10
                    Die c30 wordt verkocht door een garage, dus heb ik 1 jaar garantie, dus als iets kapot gaat kan ik dat toch gratis laten herstellen voor een jaar?

                    Comment


                    • #11
                      Bijlange niet alles valt onder garantie, dus vraag dat maar goed na!

                      Comment


                      • #12
                        eolys kostelijk?? Heb daar ongeveer 130€ voor betaald en dan zijt ge terug goed voor ongeveer 180K.

                        egr klep en turbo zijn inderdaad problemen van de 110 pk variant. Hoewel het daar toch vaak ligt aan correct onderhoud. Turbo gaat kapot omdat de injectoren niet voldoende zijn aangetrokken vanuit de fabriek. Als de garage dat niet hersteld krijgt ge roetvorming rond de gaten van de injectoren. Komt die roet los en eindigt die in de olie, dan gaat die het filtertje blokkeren richting turbo, krijgt die geen olie meer en gaat die kapot. Injectoren aantrekken (eventueel eerst alles reinigen) en bij elk onderhoud nakijken zodat die problemen wegblijven.
                        Egr klep: en dan? Kunt ge makkelijk aan in tegenstelling tot die van onze vrienden van VAG met hun 1.6 tdi blokken. Moet ge dat laten vervangen bij een garage dan zijt ge bij die laatste tussen de 700 en 1000€ kwijt. Op die van PSA steekt ge die zelf als ge wat handig zijt. De klep vindt ge goedkoop op het internet. Elk merk heeft last met zijn egr kleppen bij een bepaalde tamme rijstijl.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #13
                          Eolys bij Volvo is makkelijk uwe prijs x3.
                          Jij hebt ervaring met prijzen bij Pug.

                          Comment


                          • #14
                            neen, da's dealer afhankelijk. Als ik bij de grote peugeotdealer ga betaal ik ook de prijs in goud. Bij een normale dealer dus niet. Zo zal het bij Volvo er evengoed aan toegaan. ne pugdealer kan dat trouwens ook bij uw volvo doen. De diagnose computer gaat de auto niet herkennen maar wel heel de aansturing van de roetfilter en bijgevolg ook de reset van de eolys teller.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • #15
                              Mijn prijs is van een onafhankelijke volvo-specialist.

                              Comment


                              • #16
                                ik heb vorig jaar een liter eolys powerflex gekocht bij citroen dealer, kostte 50 euro... goed voor zo'n 50.000 km. Komt ook in bussen van 3 liter, die kosten misschien iets minder per liter, waardoor 130 euro zeker mogelijk is.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  eolys kostelijk?? Heb daar ongeveer 130€ voor betaald en dan zijt ge terug goed voor ongeveer 180K.

                                  egr klep en turbo zijn inderdaad problemen van de 110 pk variant. Hoewel het daar toch vaak ligt aan correct onderhoud. Turbo gaat kapot omdat de injectoren niet voldoende zijn aangetrokken vanuit de fabriek. Als de garage dat niet hersteld krijgt ge roetvorming rond de gaten van de injectoren. Komt die roet los en eindigt die in de olie, dan gaat die het filtertje blokkeren richting turbo, krijgt die geen olie meer en gaat die kapot. Injectoren aantrekken (eventueel eerst alles reinigen) en bij elk onderhoud nakijken zodat die problemen wegblijven.
                                  Egr klep: en dan? Kunt ge makkelijk aan in tegenstelling tot die van onze vrienden van VAG met hun 1.6 tdi blokken. Moet ge dat laten vervangen bij een garage dan zijt ge bij die laatste tussen de 700 en 1000€ kwijt. Op die van PSA steekt ge die zelf als ge wat handig zijt. De klep vindt ge goedkoop op het internet. Elk merk heeft last met zijn egr kleppen bij een bepaalde tamme rijstijl.
                                  Ik rij zelf met een VAG 1.6TDI met nu bijna 165.000km op ... Buiten een airco probleem nog niets aan die auto gehad.

                                  Op mijn werk rijden er een stuk of 8 1.6 TDI's rond... In al die jaren nog geen brokken aan gehad en sommige hadden + 230.000kms

                                  De 1600 TDI van VAG zijn goede blokjes.
                                  Benzine
                                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                  Diesel
                                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                  Comment


                                  • #18
                                    wat is nu uw punt?
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik rij nu 3 1/2 jaar en bijna 140.000 km met een Volvo met de 1.6 PSA-motor. Tot op heden geen enkel motorisch of mechanisch probleem gehad. NIKS !

                                      Enige problemen tot op heden:
                                      - krakend koppelingspedaal : opgelost door een verbeterd nieuw onderdeel van een paar euro te monteren.
                                      - kraakjes in en rond het dashboard: opgelost
                                      - Scheurende T-Tec-bekleding: eerste rugleuning, daarna de zitting, beiden onder garantie vervangen, maar de rugleuning vertoont weeral een grote scheur.
                                      - foutlopen van de update van het navigatiesysteem, waardoor de stuurdoos compleet naar de filistijnen was, na herstelling hiervan was ook probleem 2 van de baan (kraakjes in en rond het dashboard)
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wordt de T-Tec eigenlijk nog verkocht? Wat een ramp is me dat!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X