Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat of handmatige versnellingsbak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Automaat of handmatige versnellingsbak

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
    Voor mijn dochter heb ik bewust gekozen voor een automaat, zo kan ze zich veel beter concentreren op het verkeer.
    Ondertussen is mijn vrouw ook overstapt naar een automaat, gewoon uit gemakzucht om niet meer te hoeven schakelen.
    Als ge het daarvoor moet doen. Gemakzucht... En ik dacht dat vrouwen er voor gekend waren meerdere dingen tegelijk te kunnen? Als ze niet moeten schakelen zullen ze wel bellen met de gsm in de hand of iets anders.
    De autoconstructeurs doen er alles aan om auto's steeds veiliger te maken, allemaal voor het gemakzucht van deze tijd en dan gebeuren er nog ongevallen... Vreemd!

Comment

• Wat heeft het ene nu met het andere te maken????

Comment

• Automaat of handmatige versnellingsbak

Veel eigenlijk. Als ge een automaat nodig ed om u beter te kunnen concentreren in het verkeer... Schakelen hoort nu eenmaal bij het autorijden, net zoals je moet trappen met een fiets om vooruit te komen. Is toch ni iets waar je moet over nadenken als je ervaring hebt?
        Ik wil maar zeggen, hoe meer er automatisch gebeurd hoe minder je zelf controle hebt waardoor je concentratie sowieso vermindert, omdat je erop gaat vertrouwen.
        Ik heb het een beetje gehad met dat automatisch gedoe allemaal, weg fun! Gemakzucht ten top! De vooruitgang van de achteruitgang.

Automaat =
        Manueel =
        Last edited by ; 09/09/2016, 04:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
          Ik ken eigenlijk niemand die met een automaat rijd... Buiten 1 collega ma das dan wel omdat deze ooit is een zwaar ongeval heeft gehad en het lastig heeft om te ontkoppelen door de slechte knieën die hij der heeft aan overhouden.
          Ik denk niet dat manueel snel zal verdwijnen want wordt waarschijnlijk nog altijd het meest gekocht.
          Geert, een automaat van nu is geen automaat meer van 20 jaar geleden. Ik vind het mooi dat je het manueel schakelen zo passievol verdedigt, maar tijden veranderen nu eenmaal. En als je persé nog met het pookje wilt spelen, een automaat kan je ook in manueel zetten. Oké, de linkervoet hoeft nog steeds niets te doen, maar toch... .

Comment

• Ik denk niet dat de handbak snel zal verdwijnen. Veel mensen zijn het gewend en willen niets anders. Een automaat is ook nog steeds duurder in aankoop. Enkel diegenen die het geld er voor over hebben - diegenen die ook eerder luxe wagens kopen of leasen - gaan voor een automaat. Een bmw 5 met handbak vind ik een beetje belachelijk. In een twingo vind ik het dan weer heel normaal. Beetje zoals met andere opties zoals xenon of leren zetels.

De toestand zoals in de VS - handbak als 'gratis' optie - zie ik hier nog niet snel gebeuren. Correct me if I'm wrong.

Comment

• Het is soms moeilijk te voorspellen of iets snel of traag zal veranderen. Autos worden in snel tempo autonomer gemaakt, de controle wordt steeds meer van de bestuurder weggehaald, zowel voor het gemak als om onze paternalistische veiligheidsobsessie waarbij we mensen liefst als kleuters behandelen. Als ge uw stuur al niet meer moet vasthouden gaat ge ook niet meer schakelen.
              Dat vind ik trouwens zo hypocriet aan de autofabrikanten, dingen als lane assist en collision control voorstellen als verbetering van de veiligheid. Het is in de eerste plaats smartphone assist. En het gaat zijn nut alsmaar meer bewijzen naarmate mensen meer met hun smartphone bezig zijn.
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Denk het wel hoor Sunking. Bepaalde auto's worden nu al enkel in automaat aangeboden. Denk bvb aan de Espace en Talisman. Als je niet de allergoedkoopste versie neemt met weinig vermogen heb je altijd een automaat. Ook bij BMW, een 5GT met een 2.0 diesel is altijd automaat. Ik denk dat dit komt doordat de moderne automaten minder verbruiken dan een manuele. En ze dit doen voor de CO2 norm. En de consument lijkt toch steeds meer open te staan voor een automaat.
                Begrijp niet zo goed dat men altijd denkt dat een automaat niet sportief kan zijn. Of dat je de voeling met de wagen verliest. Je kan er relax in automatische stand mee rijden en sequentieel schakelen als je wil sportief rijden. Als ik me niet vergis is het in de autosport toch ook zo dat men sequentieel schakelt en de traditionele bak steeds minder gebruikt?

Comment

• Zo goed als alle sportwagenmerken zijn nu ook overgestapt naar ofwel een klassieke automaat (bij de gt's dan meestal zoals de DB9, Vanquish, Bentley, ...) ofwel een elektrohydraulische koppeling (Ferrari F1, AM Sportshift, Lambo Egear, ...). Een handbak is zo goed als onbestaande bij dat soort wagens. De laatste handgeschakelde Ferrari die nog enigsins verkocht was de 430.

Enkel Porsche en Aston Martin bieden nog handgeschakelde modellen aan.

Het enige merk dat op dit moment nog een handgeschakelde V12 aanbiedt is Aston, in zijn V12 Vantage, de laatste van de dinosaurussen. Sinds Ferrari geen handgeschakelde V12's meer maakt, is het enkel nog AM dat dat maakt.

De originele Vanquish (van begin jaren 2000) kon zelf nadien aangepast worden (door AM Works) van F1 naar handgeschakeld (!).

http://www.aston-martin.com/files/20...ashboard-1.jpg (ik krijg de foto niet geupload)

Die Vanquish met versnellingen aan het stuur heeft ten onrechte een hoop zeik over zich heen gehad.
                  Last edited by ; 09/09/2016, 11:13.

Comment

Veel eigenlijk. Als ge een automaat nodig ed om u beter te kunnen concentreren in het verkeer... Schakelen hoort nu eenmaal bij het autorijden, net zoals je moet trappen met een fiets om vooruit te komen. Is toch ni iets waar je moet over nadenken als je ervaring hebt?
                    Ik wil maar zeggen, hoe meer er automatisch gebeurd hoe minder je zelf controle hebt waardoor je concentratie sowieso vermindert, omdat je erop gaat vertrouwen.
                    Ik heb het een beetje gehad met dat automatisch gedoe allemaal, weg fun! Gemakzucht ten top! De vooruitgang van de achteruitgang.

Automaat =
                    Manueel =
                    Niet iedereen kan even goed met een auto om he Geert. Ik zit regelmatig naast andere chauffeurs, mannen en vrouwen, en het vraagt toch een zekere hoeveelheid zelfvertrouwen om je vlot doorheen het verkeer te bewegen. 't Is niet omdat jij aan de ene kant van het spectrum zit, dat de andere kant van het spectrum leeg is. En, omdat de openbare weg nu eenmaal openbaar is, bewegen die mensen zich met evenveel recht en reden op de baan. Als dat dan voor hun veiliger voelt met een automaat: hoe kan je daar op tegen zijn?

Comment

• Natuurlijk gaat de versnellingsbak gauw verdwijnen. Ze gaan die dingen echt niet in elektrische auto's monteren hoor, te inefficiënt.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        Flappy, dat was ironisch. :-)

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
                        is 't echt...
                        www.peugeotforum.be

Comment

En ik dacht dat vrouwen er voor gekend waren meerdere dingen tegelijk te kunnen?
                          ah ja?

Zeg eens tegen uw vrouw: 'Ga zitten en zwijg!'. Wedden dat haar dat niet lukt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            ah ja?

Comment

• :-P

Ik kan ook 2 dingen tegelijk hoor.
                              Kakken en de gazet lezen bijvoorbeeld.
                              Of bier drinken en naar de voetbal kijken.

Comment

ah ja?

Die van u kan tegelijk seks met u hebben en aan mij denken.

voor humor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                  Die van u kan tegelijk seks met u hebben en aan mij denken.

voor humor.
                                  Seks? Gij zijt nog niet getrouwd zeker? Eens getrouwd, stopt dat hoor. Dus die denkt alleen aan u

Comment

Seks? Gij zijt nog niet getrouwd zeker? Eens getrouwd, stopt dat hoor. Dus die denkt alleen aan u

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Na hoeveel jaar getrouwd, valt dat stil? Kwestie van m'n opties open te houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                        Na hoeveel jaar getrouwd, valt dat stil? Kwestie van m'n opties open te houden.

Direct na de huwelijksnacht
                                        Dus geniet van die nacht

Comment

• Ja? Dan ben ik blijkbaar niet getrouwd lol

Comment

Working...
                                          X