Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat of handmatige versnellingsbak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    MX-5 bestaat niet in automaat...
    Dat noemen ze een hypotetisch voorbeeld.

Comment

MX-5 bestaat niet in automaat...
      Toch wel, alleen nog niet in Europa. Maar in 2017 ook hier te krijgen.

Comment

laatstleden nog eens met een automaat gereden (astra 1.4 turbo) en ik was toch niet overtuigd. Zelfde probleem als de laatste keer dat ik er met eentje heb gereden. Als je normaal rijdt, gaat die precies altijd wat tegenwringen tot je op een punt komt dat je het gaspedaal te diep brengt en schakelt die plots over naar een lagere versnelling. Was wel heel relaxed rijden, maar als ik de keuze heb: manueel met schakelstangen (ipv met kabels). Beter dan dat wordt het nooit.
        www.peugeotforum.be

Comment

Ik weet wat je bedoelt met dat tegenwringen. Maar er zijn automaten die het echt wel goed doen hoor Flappy. Zit veel verschil op...

Comment

ik weet het. Fijnste was op een jaguar xj. Boterzacht was dat. Bijna traumatische ervaring was met één of ander chevrolet ding in de VS. Dat spel deed dan ook nooit wat ge eigenlijk wou, hoe ge het gaspedaal ook hield. Daar ging ge van miserie spelen met de pook om die te blokkeren in een bepaalde versnelling (wat niet de bedoeling kan zijn van een automaat). DSG van VW ook al mee gereden, maar kon met toch niet echt overtuigen.
            Ben op dat gebied nogal wat ouderwets vrees ik. Hoe politiek incorrect het heden ten dage misschien ook is, als het voor te raggen is: manueel. En ja, dat kan ik hier nog vaak genoeg als ik wil.
            www.peugeotforum.be

Comment

Ik twijfel er niet aan dat een automaat beter kan schakelen dan ikzelf, op een paar zwakke ontwerpen na. Het is alleen niet de bedoeling dat ik alles uit handen geef dat een apparaat beter kan.
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

Inderdaad, als ik dan toch voor een automaat zou gaan, zal het met flippers zijn zodat ik toch nog kan 'spelen'. Een testrit zal meer duidelijkheid brengen.

Thanks voor de antwoorden.

Comment

Dat kan je alleen voor jezelf uitmaken. Huur eens een paar dagen een wagen met automaat zou ik zeggen om je dagelijks traject te doen.

Ik ben van het type die zelfs op een mx-5 een automaat zou nemen ...

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Op den duur word je dat ontkoppelen-schakelen-ontkoppelen-schakelen gewoon kotsbeu, de ene al vroeger dan de andere

Ik ga niet zeggen die circuitmannen, da's weer wat anders uiteraard, maar dagdagelijkse 'Vlaamse' verkeerssituaties, anytime een automaat aub
                    2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                      Op den duur word je dat ontkoppelen-schakelen-ontkoppelen-schakelen gewoon kotsbeu, de ene al vroeger dan de andere

Ik ga niet zeggen die circuitmannen, da's weer wat anders uiteraard, maar dagdagelijkse 'Vlaamse' verkeerssituaties, anytime een automaat aub
                      Zeker weten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        Een automaat om het aantal schakelingen te verminderen?
                        Een automaat schakelt ook op zijn manier. En soms wel zelfs 8 x ipv 5 of 6x
                        Inderdaad... Of je het nu zelf doet of de bak: de slijtage blijft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                          Das ook waar!

Als je kiest voor flippers, das dan nog iets anders. Moet ook nog leuk zijn. Zelf nog ni mee gereden trouwens.
                          Denkt ge dat die flippers veel veranderen? Op den 1.6 met 115pk gaan die flippers u geen waaw gevoel geven hoor. Auto blijft even loom. En de meeste automaten tegenwoordig hebben geen flippers nodig, want met de pook kunt ge identiek hetzelfde doen. Maar sportiever als manueel wordt het zeker niet. Gebruik de manueelstand nooit. Op de C5 gebruikte ik de linker flipper wel vaak om terug te schakelen als ik moest voorbij steken. Is nodig met 115pk.

Comment

Manueel zuigt onwijs hard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                              Manueel zuigt onwijs hard.
                              zoals je mama
                              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                zoals je mama
                                Sssst, seffens begint 'm weer te wenen over negeerlijstjes enzomeer.

Comment

Godver wou t zelfde typen!
                                  Zijn oma dan, uiteraard zonder gebit!
                                  Ontopic: automatisch met die km's
                                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Die flippers heb ik gehad op een Sharan met 170 pk omdat ze gratis waren.
                                    Ik heb ze misshien 20 keer gebruikt...
                                    Na een paar maand doet die automaat wat je wil, en kan je dat met het gaspedaal controleren.

Comment

Die flippers heb ik gehad op een Sharan met 170 pk omdat ze gratis waren.
                                      Ik heb ze misshien 20 keer gebruikt...
                                      Na een paar maand doet die automaat wat je wil, en kan je dat met het gaspedaal controleren.
                                      Ik gebruik ze ook zeer zelden. Wel handig bij het afdalen in de bergen.

Comment

Als gewone chauffeur zijn ze inderdaad enkel handig voor afdalingen, mijn ouders hun Toyota heeft t ook, die gaan t sowieso nooit gebruiken, maar heb de tip wel gegeven voor als ze er ooit mee naar de bergen trekken, spaart een hoop remmen.
                                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Ik sta 5 keer per jaar misschien een half uurtje in defile.
                                          Ik rij misschien 10.000-12.000km op een jaar.

Ik hou van schakelen. Heb tot nu toe met drie auto's gereden met automaat en dat was een ramp. Eén is intussen 230 jaar geleden (Ford Orion met 3 automatische versnellingen - wat een sof was dat). Recent Citroen Cactus met automaat, evenzeer een ramp, deed altijd net wat ik niet wou.

Vroeger werd er inderdaad door iedereen gelachen met automaten. Manueel schakelen zorgt ervoor dat je nog iets te doen hebt in de auto. Ik zou het niet willen missen. Is goedkoper, verbruikt minder en is leuker.
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                          X