Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Automaat of handmatige versnellingsbak
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenMX-5 bestaat niet in automaat...
Comment
-
laatstleden nog eens met een automaat gereden (astra 1.4 turbo) en ik was toch niet overtuigd. Zelfde probleem als de laatste keer dat ik er met eentje heb gereden. Als je normaal rijdt, gaat die precies altijd wat tegenwringen tot je op een punt komt dat je het gaspedaal te diep brengt en schakelt die plots over naar een lagere versnelling. Was wel heel relaxed rijden, maar als ik de keuze heb: manueel met schakelstangen (ipv met kabels). Beter dan dat wordt het nooit.
Comment
-
ik weet het. Fijnste was op een jaguar xj. Boterzacht was dat. Bijna traumatische ervaring was met één of ander chevrolet ding in de VS. Dat spel deed dan ook nooit wat ge eigenlijk wou, hoe ge het gaspedaal ook hield. Daar ging ge van miserie spelen met de pook om die te blokkeren in een bepaalde versnelling (wat niet de bedoeling kan zijn van een automaat). DSG van VW ook al mee gereden, maar kon met toch niet echt overtuigen.
Ben op dat gebied nogal wat ouderwets vrees ik. Hoe politiek incorrect het heden ten dage misschien ook is, als het voor te raggen is: manueel. En ja, dat kan ik hier nog vaak genoeg als ik wil.
Comment
-
Dat kan je alleen voor jezelf uitmaken. Huur eens een paar dagen een wagen met automaat zou ik zeggen om je dagelijks traject te doen.
Ik ben van het type die zelfs op een mx-5 een automaat zou nemen ...
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Op den duur word je dat ontkoppelen-schakelen-ontkoppelen-schakelen gewoon kotsbeu, de ene al vroeger dan de andere
Ik ga niet zeggen die circuitmannen, da's weer wat anders uiteraard, maar dagdagelijkse 'Vlaamse' verkeerssituaties, anytime een automaat aub2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenOp den duur word je dat ontkoppelen-schakelen-ontkoppelen-schakelen gewoon kotsbeu, de ene al vroeger dan de andere
Ik ga niet zeggen die circuitmannen, da's weer wat anders uiteraard, maar dagdagelijkse 'Vlaamse' verkeerssituaties, anytime een automaat aub
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenEen automaat om het aantal schakelingen te verminderen?
Een automaat schakelt ook op zijn manier. En soms wel zelfs 8 x ipv 5 of 6x
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenDas ook waar!
Als je kiest voor flippers, das dan nog iets anders. Moet ook nog leuk zijn. Zelf nog ni mee gereden trouwens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenManueel zuigt onwijs hard.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichtenzoals je mama
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenDie flippers heb ik gehad op een Sharan met 170 pk omdat ze gratis waren.
Ik heb ze misshien 20 keer gebruikt...
Na een paar maand doet die automaat wat je wil, en kan je dat met het gaspedaal controleren.
Comment
-
Als gewone chauffeur zijn ze inderdaad enkel handig voor afdalingen, mijn ouders hun Toyota heeft t ook, die gaan t sowieso nooit gebruiken, maar heb de tip wel gegeven voor als ze er ooit mee naar de bergen trekken, spaart een hoop remmen.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Ik sta 5 keer per jaar misschien een half uurtje in defile.
Ik rij misschien 10.000-12.000km op een jaar.
Ik hou van schakelen. Heb tot nu toe met drie auto's gereden met automaat en dat was een ramp. Eén is intussen 230 jaar geleden (Ford Orion met 3 automatische versnellingen - wat een sof was dat). Recent Citroen Cactus met automaat, evenzeer een ramp, deed altijd net wat ik niet wou.
Vroeger werd er inderdaad door iedereen gelachen met automaten. Manueel schakelen zorgt ervoor dat je nog iets te doen hebt in de auto. Ik zou het niet willen missen. Is goedkoper, verbruikt minder en is leuker.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
Comment