Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat of handmatige versnellingsbak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Zweverig, dat is het beste qua verwoording. Optrekken is vreemd, de toeren blijven even staan maar de wagen gaat wel vooruit.
    Heb er die week 2000km mee gedaan, alle type wegen en de bak was gekoppeld aan een 1.8TFSI 170pk.
    Voelde wel niet snel aan.
    TFSI = multitronic

    die simuleert toch de verzetten?
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
      TFSI = multitronic

      die simuleert toch de verzetten?
      Enkel als je dat spel in S zet.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Enkel als je dat spel in S zet.
        haa, da wist ik ni.
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
          haa, da wist ik ni.
          Kan zijn in D ook, maar nooit gemerkt.

          Comment


          • #85
            Vraag mij wel af hoe zo een CVT klinkt bij normaal gas geven...dus max 2500 rpm maken en zo vooruit gaan. Of gaat dat altijd naar de max toeren tot je op snelheid bent?
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • #86
              De wagen die ik op oog heb is een BMW 1 serie, motortype 1.8 of 2.0 diesel. Ik vermoed dat die wel in orde zijn?

              Comment


              • #87
                Toerental hangt af van hoe diep je het gaspedaal indrukt.
                Als je kickdown doet, dan gaat die bij mij in gewone stand D naar ca 3000 t/m, en blijft daar vrij constant tot je zo snel rijdt dat de toeren mee omhoog moeten.
                Maar dan zit je echt boven de 160-180 km/h.
                In S en met kickdown gaat die tot kort bij 5000 vooraleer die 'gesimuleerd' gaat schakelen.

                Comment


                • #88
                  Voor mij is het simpel:
                  dagelijks voertuig: Automaat
                  funcar: manueel (maar niet persé)

                  Als je dagelijks in de file staat, is een automaat echt wel veel comfortabeler, het is het mij gewoonweg niet meer waard om dan met een manuele te rijden.
                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Ik heb nu bijna 90k met een A6 Multitronic gedaan (CVT dus).
                    Vind dat top.
                    Het lijkt weinig sportief, maar je trekt gewoon op zonder drama, en het gaat eigenlijk vlotter dan je denkt.
                    Halfgas, toerenteller gaat naar 2500, en de snelheid gaat omhoog. Van het gas af, en toerenteller zakt tot soms 1200t.
                    Zalig, chill.

                    Heb 2 X als passagier meegereden in een A6 multitronic en dit was idd zaaaaaaaaaaaaaalig.
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                      Heb 2 X als passagier meegereden in een A6 multitronic en dit was idd zaaaaaaaaaaaaaalig.
                      Ik werd gek van de multitronic, net zoals ik niets van een cvt moet weten. Maar ieder zijn ding natuurlijk!
                      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                      2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                        Heb 2 X als passagier meegereden in een A6 multitronic en dit was idd zaaaaaaaaaaaaaalig.

                        Snif ... Dat hebben mijn passagiers nog nooit gezegd.
                        30 jaar Mr Yuge!

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                          Hoe bedoel je bobo?
                          C180 vs C200 is een duidelijk verschil, vind ik. Die Newtonmeters en die 20 pk voel je echt wel duidelijk.
                          En plus, kun je een aantal zaken niet op de 180 krijgen die wel op de 200 kunnen, of moet je een meerprijs betalen: AMG-line interieur kan niet bv, geen tweezone airco).

                          Mijn eerste keer in een automaat was met een Porsche 928 - en of ik met een ei zat .

                          Nu je het zegt, Free_Ltd: onze promo Renault Modus had ook flippers voor de 4-traps automaat, en daar kwamen die ook goed van pas, want dat spel had echt geen manieren om te schakelen.

                          Heb daar nog mee gereden.. Manman op een baan in de bebouwde kom rustig optrekken tot 50 en hij bleef 30 seconden lang in 2de aan 3000 toeren om dan op te schakelen naar 3de en 4de... Had precies geen zin om te schakelen.
                          Op de autostrade, CC op 120 km/h zoop dat 9,5 liter... Gigantische zuipschuit, weet niet waarom...
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • #93
                            Heb ook nog een multitronic gehad, niet sportief, maar zeer comfortabel.
                            Last edited by charlesvdw; 06/09/2016, 23:56. Reden: Typo
                            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                              Als je dagelijks in de file staat, is een automaat echt wel veel comfortabeler, het is het mij gewoonweg niet meer waard om dan met een manuele te rijden.
                              Als ik dagelijks in de file sta, zoek ik mij ander werk, het is het mij niet waard.
                              :-D

                              Comment


                              • #95
                                Voor dagelijks gebruik en vooral files : automaat. Voor de fun en kleine bochtige wegen : handgeschakeld.

                                Tip : werk dichterbij zoeken. Nooit gesnapt waarom mensen elke dag in een file willen gaan staan. Of nog beter : zorgen dat je van thuis uit kan werken. In loondienst, freelance of zelfstandig. Opstaan, trap naar beneden, koffie nemen, voor de beteren eerst nog enkele baantjes gaan zwemmen en dan beginnen met werken. Aantal kilometers naar werk = nul. Verbruik = nul. En vooral verloren tijd = nul.

                                Comment


                                • #96
                                  Misschien begrijp ik daarom de automaat hype niet : ik begrijp namelijk ook niet waarom velen 10 uur en meer per week in de file willen staan :-P
                                  Ik zou er waarschijnlijk inderdaad lam van worden, en er mijn linkervoet en rechterarm niet meer kunnen van gebruiken :-)
                                  Want als je optelt welk woord het meest gebruikt wordt in deze thread, staat 'file' zeker in de top 5.
                                  Have fun met jullie automaat in de file gasten, ik blijf lekker schakelen in de binnenbaantjes :-P
                                  En daar hoef ik niet telkens bij na te denken, en daar bij stoort de schok tijdens het schakelen mij niet ;-)
                                  Yeah, lekker smooth, met zijn allen in de file zonder schakelen, fun fun fun.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Als je overal naartoe gaat via de binnenbanen omdat je handgeschakeld rijdt... lijkt me ook niet alles.
                                    De ouderwetse schakelbak heeft afgedaan, nu is het tijd voor de automaat. Vooruitgang, op alle vlakken
                                    Ma ja, zo zijn er nog die elke dag tien minuten vroeger opstaan om hun koffie eigenhandig door te gieten lol.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                      Misschien begrijp ik daarom de automaat hype niet : ik begrijp namelijk ook niet waarom velen 10 uur en meer per week in de file willen staan :-P
                                      Ik zou er waarschijnlijk inderdaad lam van worden, en er mijn linkervoet en rechterarm niet meer kunnen van gebruiken :-)
                                      Want als je optelt welk woord het meest gebruikt wordt in deze thread, staat 'file' zeker in de top 5.
                                      Have fun met jullie automaat in de file gasten, ik blijf lekker schakelen in de binnenbaantjes :-P
                                      En daar hoef ik niet telkens bij na te denken, en daar bij stoort de schok tijdens het schakelen mij niet ;-)
                                      Yeah, lekker smooth, met zijn allen in de file zonder schakelen, fun fun fun.
                                      Ja, want we kiezen met z'n allen vrijwillig om in de file te gaan staan en over en langs dichtgeslibte wegen te rijden.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Automaat of handmatige versnellingsbak

                                        Als ik al is de file sta dan zie ik ook meteen waarom. Als ik enkele auto's achter de lichten sta en ik zie het groen worden, dan duurt het meestal nog een eeuwigheid voor ikzelf kan doorrijden, waardoor ik meestal nog wel is voor de lichten kom te staan, frustrerend! De files hebben we grotendeels aan onszelf te danken. We zijn veel te veel met andere dingen bezig dan het autorijden zelf. Gelukkig voor mij gebeurd het niet vaak da ik in de file sta of ik had mijn stuur al opgevreten!
                                        Soms heb je zo ook dat je lange tijd staat aan te schuiven en eens dan uit de file zie je helemaal niet waarom er langzaam moest gereden worden, onbegrijpelijk!
                                        Je moet het maar willen doen elke dag van de week, zot worden.
                                        Last edited by ; 07/09/2016, 04:42.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                          Als ik al is de file sta dan zie ik ook meteen waarom. Als ik enkele auto's achter de lichten sta en ik zie het groen worden, dan duurt het meestal nog een eeuwigheid voor ikzelf kan doorrijden, waardoor ik meestal nog wel is voor de lichten kom te staan, frustrerend! De files hebben we grotendeels aan onszelf te danken. We zijn veel te veel met andere dingen bezig dan het autorijden zelf. Gelukkig voor mij gebeurd het niet vaak da ik in de file sta of ik had mijn stuur al opgevreten!
                                          Soms heb je zo ook dat je lange tijd staat aan te schuiven en eens dan uit de file zie je helemaal niet waarom er langzaam moest gereden worden, onbegrijpelijk!
                                          Je moet het maar willen doen elke dag van de week, zot worden.
                                          Van die spookfiles das vooral door al die gatplakkers hier in België.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X