Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat of handmatige versnellingsbak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voor mij altijd een automaat, in het huidige verkeer heb ik geen zin om constant in die pot te moeten roeren

Een automaat komt best tot z'n recht in combinatie met een krachtige en/of koppelrijke motor.
    Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      File is voor mij ontspanning.
      Ik woon een kleine 30km van mijn werk, en heb daar ca 2x 30-45min voor nodig.
      Vind ik best OK. Ofwel zit ik te bellen in de auto, ofwel kan ik eens rustig naar mijn muziek op mijn volume luisteren.

De tijd dat ik me opdraaide in de file is echt voorbij, ik ga ook geen 5 keer van rijstrook wisselen als ik niet moet af rijden.
      Daarom: Automaat + Adaptive cruise is zalig.
      Ik sta meermaals per week meer dan een uur in de file. Eerst kon ik mij daar in opjagen en probeerde ik altijd het snelste rijvak te kiezen. Nu zet ik mij gewoon rechts en ik blijf daar ook en ik zie wel wanneer mijn afrit er is, werkt veel rustgevender.
      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Voor mij ook graag automaat. Hangt vooral ook van het merk af..mijn broer heeft een 508SW, die automaat heeft anderhalve seconde nodig om te schakelen.

Comment

• Wel... Nog meer rustgevend dan xD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
            Correctie: de MX-5 wordt hier niet geleverd met automaat. Maar hij bestaat wel (o.a. in de States).
            In België kan je de MX-5 wel als automaat kopen...

Maar dan wel onder het logo van Abarth 124 Spider met de MultiAir 170 pk (optie met klassieke 6 automaat AW)

Deze automaat is niet als Fiat 124 Spider met MultiAir 140 pk beschikbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
              Voor mij altijd een automaat, in het huidige verkeer heb ik geen zin om constant in die pot te moeten roeren

Een automaat komt best tot z'n recht in combinatie met een krachtige en/of koppelrijke motor.
              het is een omgekeerde wereld geworden, vroeger had men een motor met een relatief grote cilinderinhoud en had je met 3 versnellingen genoeg... Nu bieden ze een "kleine" motor aan met 9 versnellingen...
              Ik vraag me echt af wat je met al dat koppel en vermogen nog gaat doen en 9 versnellingen.... Het zijn bijna stationair motoren geworden....
              Die nieuwe automaten zijn nodig om kleine motoren zuinig en krachtig te houden... Op een grote motor enkel zuiniger...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                Euh, ja toch ?
                Of heb je bij je werkgever je contract getekend met het pistool tegen het hoofd ?
                Was het leven maar zo simpel. En nu mag je ontwaken.

Comment

• ??
                  Ik ben goed wakker hoor.

Ja, het is inderdaad echt wel zo simpel.
                  Of, het is zo moeilijk als je zelf wil.
                  Als je echt die vrijheid nog niet hebt, heb ik met je te doen.
                  Last edited by RX-8; 07/09/2016, 17:04.

Comment

??
                    Ik ben goed wakker hoor.

Dat denk je toch.

Comment

??
                      Ik ben goed wakker hoor.

Ja, het is inderdaad echt wel zo simpel.

Comment

• Stakkers.

Comment

• Ik ben toch blij dat ik de stap heb gemaakt. Van dagen tot 5 uur in de auto om naar het werk en terug thuis (plus mijn officiële 8 uur werk plus 1 uur verplichte pauze inbegrepen, die uiteindelijk neerkwam op 10 tot 11 uur werken) te komen tot nu max een half uur per dag... zonder file.

Als ge niet bereid zijt bepaalde dingen los te laten, dan zullen het inderdaad altijd dromen blijven.
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Juist flappy ;-)

Comment

• Hoe kan je nu toch beweren dat iedereen die in de file staat omwille van z'n woon-werkverplaatsingen daar bewust voor kiest?
                              Wat is jullie plan of oplossing dan? Logementsblokken à la DDR bouwen naast firma's, scholen, overheidsinstellingen,...? Als iedereen die in Brussel werkt in Brussel of in de dichte nabijheid ervan moet gaan wonen, dan gaan we wat meemaken vrees 'k.

Btw, ik sta nooit in de file tijdens m'n woon-werkverplaatsingen. Ik ga met de fiets werken.

Comment

• ik zoek me rot achter een job dicht bij huis die evengoed betaalt als een job in Brussel... maar helaas bestaat dat niet.
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Ah, nu zijn we'r. De pree is 't belangrijkste ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                    ik zoek me rot achter een job dicht bij huis die evengoed betaalt als een job in Brussel... maar helaas bestaat dat niet.
                                    Extra tijd voor het gezin, hobby's, ... mag mij wel wat kosten!

Comment

Ah, nu zijn we'r. De pree is 't belangrijkste ...
                                      sorry, maar ik lever geen 1200 euro bruto in, ik zal het thuis nogal mogen horen
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• ik heb meer dan dat ingeleverd

en pensioenplan
                                        en maaltijdcheques
                                        en voordelen in natura (internetverbinding, gsm abonnement)
                                        en firmawagen

en als ik de eerlijke berekening maak op het einde van de dag, dan heb ik alleen maar gewonnen
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Ah, nu zijn we'r. De pree is 't belangrijkste ...
                                          Mijn excuses als ik vooruit wil in het leven en mijn gezin wil onderhouden.

Jakkel gaat nog gelijk hebben, je bent een dromer.

En kom niet af met geld maakt niet gelukkig, die zever heeft zijn eigen al achterhaald

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X