Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat of handmatige versnellingsbak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Vroeger werd er inderdaad door iedereen gelachen met automaten. Manueel schakelen zorgt ervoor dat je nog iets te doen hebt in de auto. Ik zou het niet willen missen. Is goedkoper, verbruikt minder en is leuker.
    Ik dacht er vroeger net hetzelfde over, tot ik een moderne automaat reed. Btw, hedendaagse automaten zijn zuiniger dan hun manuele broers.

Comment

zowiezo automaat.

sinds 4 maanden rij ik met een vRS DSG: wil nooit meer anders. In het begin vloek je wel even op de automaat, maar dat ligt eerder aan jezelf (gewoon van pedaal constant plat te duwen en de DSG luister nogal vrij precies naar wat je doet) en de automaat moet je als bestuurder nog even leren kennen. Nu na 4 maand rijdt de DSG als een droom. Ik stem de gaspedaal beter af en de DSG reageert in 99% perfect op wat ik wil.

Als de wagen van de madam ooit vervangen wordt, wordt dit ook voor 100% een automaat. Alhoewel dat het haar iets minder interesseert, maar eens gewoon , ....

Comment

dat van met je voet schakelen is altijd zo geweest, eens jij je boite kent, rij je voetueel ipv manueel

Comment

Een goed schakelende manuele, met een goede koppeling is zeker te doen, maar helaas zijn er meer die wat steken laten vallen.

Een goede automaat of geautomatiseerde is ook een zegen, maar sommigen hebt ge ook liever niet.

Kortom, rij eens met beide versies in het model dat U interesseerd.

En wat Leoncupra zegt is ook waar, zeker als ge nooit automaat gereden hebt zult ge het zelf ook moeten leren. Adaptieve versnellingsbakken adapteren de bestuurder evenveel als hun eigen schakelgedrag

Comment

Moderne automaten zijn een zaligheid.
            Deze zomer twee weken met een 308 SW diesel met een automaat gereden op vakantie. Je kunt niet geloven hoe ik dat miste toen ik weer thuiskwam.
            Vorige week dan een halve dag met een c200 met automaat gereden (7G-tronic). Zalig, past super bij het karakter van die auto.
            Mocht mijn leasingbudget het toelaten: direct, maar dan zou ik moeten zakken in motorisering (C180 met 115 pk ipv 136), en dat is me een te groot offer .

Flippers vind ik onnodig op een gezinswagen, op een sportieveling wel geestig.

Mijn pa wou onder geen beding een automaat op vakantie. Raar vooroordeel.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              Moderne automaten zijn een zaligheid.
              Deze zomer twee weken met een 308 SW diesel met een automaat gereden op vakantie. Je kunt niet geloven hoe ik dat miste toen ik weer thuiskwam.
              Vorige week dan een halve dag met een c200 met automaat gereden (7G-tronic). Zalig, past super bij het karakter van die auto.
              Mocht mijn leasingbudget het toelaten: direct, maar dan zou ik moeten zakken in motorisering (C180 met 115 pk ipv 136), en dat is me een te groot offer .

Flippers vind ik onnodig op een gezinswagen, op een sportieveling wel geestig.

Mijn pa wou onder geen beding een automaat op vakantie. Raar vooroordeel.
              Met een 115pk automaat zijn flippers wel handig. Zelfs met een C met 136pk zou ik dat graag willen. Vanaf 150pk is het overbodige luxe en op mijn 180pk zijn ze zelfs niet verkrijgbaar

Deze zomer toen ik mijn huurwagen ging afhalen in Tenerife, kwamen 2 nederlandse koppels ineens terug binnen waarvan 1 vrouw maar een rijbewijs. Blijkbaar om één of andere reden een automaat geboekt en ze stapte in en durfde niet meer. Dus kwam ze sleutel terug geven en ze vond het niet erg dat ze haar geld kwijt was. Maar ze waren dan zo vriendelijk om haar een ander te geven. Dat is dan al simpeler als schakelen en dan zelfs niet durven

Ik had al eens een paar keer automaat gereden, maar altijd korte stukken. Eerste keer dat ik er veelvuldig gebruik van maakte, was in de Dodge Avenger tijdens een tourke in de south-west van de USA. Zalig gewoon. Lekker cruizen door de bergen heen.
              Daarna toen ik thuis kwam en in mijne Kia Sportage met manuele stapte, starte ik de motor zonder koppeling, en zat ik bijna door de garagepoort

Comment

a 160

het verschil is te klein om dat te laten meespelen

180 automaat vs 350 manueel totdaartoe...

Comment

Hoe bedoel je bobo?
                  C180 vs C200 is een duidelijk verschil, vind ik. Die Newtonmeters en die 20 pk voel je echt wel duidelijk.
                  En plus, kun je een aantal zaken niet op de 180 krijgen die wel op de 200 kunnen, of moet je een meerprijs betalen: AMG-line interieur kan niet bv, geen tweezone airco).

Mijn eerste keer in een automaat was met een Porsche 928 - en of ik met een ei zat .

Nu je het zegt, Free_Ltd: onze promo Renault Modus had ook flippers voor de 4-traps automaat, en daar kwamen die ook goed van pas, want dat spel had echt geen manieren om te schakelen.

Comment

als het verschil groter is alleen 180/200 zeg ik nix

maar als dat over zelfde motor zou gaan en zelfde opties verder, pff 180 ipv 200

mijn smart kwam altijd mee in wafta mode

Comment

Beetje raar ook:
                      180 : altijd 1.6- Renault-blok, zowel automaat als handmatig.
                      200: handmatig : zie hierboven, maar dus 20 pk meer
                      200: automaat: 2.1 van Mercedes , maar ook 136 pk.
                      Het Renault-blok is trouwens discreter bij een koude motor.

Ik zou ook eerst voor comfort gaan, en dan pas vermogen. Maar ik heb de laatste vier jaar dat beetje reserve in paardjes toch af en toe gemist.

Comment

Heb nu ook een automaat (gerobotiseerde bak) en ik zou niks anders meer willen.
                        De volgende word dus al zekere terug een automaat.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Heb nu ook een automaat (gerobotiseerde bak) en ik zou niks anders meer willen.
                          De volgende word dus al zekere terug een automaat.
                          Geloof me. Eens met nen deftige automaat gereden, wilt ge nooit meer nen EGMV

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                            zowiezo automaat.

sinds 4 maanden rij ik met een vRS DSG: wil nooit meer anders. In het begin vloek je wel even op de automaat, maar dat ligt eerder aan jezelf (gewoon van pedaal constant plat te duwen en de DSG luister nogal vrij precies naar wat je doet) en de automaat moet je als bestuurder nog even leren kennen. Nu na 4 maand rijdt de DSG als een droom. Ik stem de gaspedaal beter af en de DSG reageert in 99% perfect op wat ik wil.
                            Heb zelf 5 dagen een Octavia met DSG meegekregen als vervangwagen. De eerste dag was het meer sukkelen en vloeken als wat anders, was ook de eerste keer dat ik met een automaat reed. De tweede dag, toen ik het wat meer onder de knie had, was het gewoon een zaligheid. Veel mensen denken dat automaat rijden gewoon het gaspedaal in duwen is en die bak doet de rest wel, en ik dacht zo de eerste dag ook en dan gaat het fout en doet die bak alles behalve wat jij wil.

Al blijf ik het manueel schakelen met momenten ook nog wel leuk vinden.
                            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                              Veel mensen denken dat automaat rijden gewoon het gaspedaal in duwen is en die bak doet de rest wel, en ik dacht zo de eerste dag ook en dan gaat het fout en doet die bak alles behalve wat jij wil.
                              Hoe moet het dan wel ?

Comment

Hier ook DSG... Rijdt zo veel relaxter..
                                =================
                                2016 Skoda Octavia RS

Comment

Automaat of handmatige versnellingsbak

Gemak is men snel gewoon zeker. Ik hou het toch liever manueel. Al die opties op een wagen, ze overdrijven ermee, mensen vertrouwen erop en rijden minder oplettend met terug accidenten tot gevolg, technologie is nu eenmaal niet onfeilbaar.

Maar als je veel in de file staat, verre afstanden rijd, dan kan het al is gemakkelijk zijn dat het allemaal wat automatisch gaat, dat om de grote afstand rijden dragelijker te maken.

Op mijn nieuwe MX-5 heb ik minder automatische toestanden en tot nu toe stoor ik mij daar helemaal niet aan. In tegendeel. Hoe minder brol op de wagen, hoe liever ik het heb.

De volgende stap is dat de auto met ons rijd en daar ben ik helemaal geen voorstander van, daarvoor vind ik het autorijden veel te plezant!
                                  Last edited by ; 06/09/2016, 00:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                    Hoe moet het dan wel ?
                                    Ge moet dienen bak leren kennen en leren aanvoelen en dat doe je met uw gaspedaal.
                                    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Automaat maar een 2de hands zou ik eerder manueel gaan koppeling vervangen en done, als een nieuwe automaat naar de zak is €€€€€.
                                      Ik heb de luxe ik kies gewoon als ik vertrek
                                      Polo automaat of manueel.
                                      Leuke wagens liever manueel!
                                      Polo 6n 1.4

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Ik dacht er vroeger net hetzelfde over, tot ik een moderne automaat reed. Btw, hedendaagse automaten zijn zuiniger dan hun manuele broers.
                                          Zuiniger denk ik toch vooral op papier. Maar verder wel liefhebber van huidige automaten met koppelomvormer.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

Working...
                                          X