Ik verdien tussen de 1.000 à 4.000 euro netto per maand ongeveer.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Automaat of handmatige versnellingsbak
Collapse
X
-
Lol! Ik verdien geld terwijl we in de file staan.
Uiteraard automaat, type Tiptronic of Zf-8 aub.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenIk verdien tussen de 1.000 à 4.000 euro netto per maand ongeveer.
Comment
-
Tja, ik volg RX-8 wel dat de meeste mensen weldegelijk een keuze hebben.. Zelfstandigen, vertegenwoordigers enzo reken ik niet mee, enkel de mensen die echt elke dag op dezelfde plek gaan werken.
Ik kan ook perfect nog thuis wonen en elke dag 3uur pendelen, maar ik heb gekozen om op 20 min van mijn werk te gaan wonen. Hou ik minder over per maand? Jazeker, maar dat is het dubbel en dik waard. Nu heb ik nog iets aan mijn dagen als ik thuis kom na het werk.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenWie is hier dan de dromer als je met 2 preeën amper overhoudt ..
Om 5:30 of om 22:05 is er zelden file in Aalst hoor :-)
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
uw reactie van vorige pagina gaat wel in die richting... enfin, ge laat het toch zo uitschijnen
Comment
-
4h onderweg zijn ipv 1h onderweg zijn per dag : 3h verschil * 20 werkdagen = 60 h/maand
1200 euro/maand / 60h/maand = 20 euro/h Bruto
Dan valt het inderdaad mee, maar voor veel minder dan een dergelijke loonsverhoging zou ik het toch ook niet doen hoor. Want hier moet je dan ook nog eens de afschrijving van de wagen/naft/... van af trekken.Last edited by Phate; 07/09/2016, 19:04.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenuw reactie van vorige pagina gaat wel in die richting... enfin, ge laat het toch zo uitschijnen
De reden dat ik veel wil verdienen is om mijn 2 maand oude dochter een toekomst te geven die ze verdiend. Niet meer niet minder.
En dat lukt perfect met mijn manuele wagen
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
wat is veel? wat is genoeg?
ik werkte zo hard dat ik de eerste 2.5 jaar van de dochter volledig gemist heb. Als ik opstond, sliep ze nog. Kwam ik thuis, dan lag ze al in bed. En in de weekends was ik te moe om me er deftig mee bezig te houden.
Bij de geboorte van mijn zoon een serieuze klik gemaakt in mijn hoofd om het anders te gaan moeten doen.
Da's een keuze die ik gemaakt heb. Niet altijd evident voor iedereen (soms uit financiële noodzaak), maar ik merk toch vaak vanuit mijn omgeving dat mensen ergens blijven plakken omdat het gewoon makkelijk is. En niet omdat ze het plots financieel zo veel slechter zouden gaan hebben. Angst voor verandering of mogelijke onzekerheid zorgen ervoor dat mensen in de file staan (manueel of automatisch) en zich verschrikkelijk ergeren waarom ze dat al zo lang moeten volhouden.
Maar graag manueel dus. Ik heb zelfs mijn dubbel massavliegwiel opgegeven voor een enkel massa vliegwiel gewoon omdat het schakelen dan fijner werd (ook al hield dat een ligt comfortverlies in ivm trillingen bij het vertrekken).
Comment
-
Ik ben blij dat ik niet in de file moet staan als ik naar het werk ga, soms wel wat drukker verkeer maar geen file.
Toch voor mij enkel nog automaat.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
DubbelOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk BerichtenIdem hier. Ik doe gemiddeld 150km / dag en file is voor mij radio luisteren en wat dingen noteren die ik moet doen. Adaptive cruise is super handig maar zou ideaal zijn als die met stop-and-go werkte zoals bij Mercedes en BMW.
Vandaag nog in de VW garage geweest en de tiguan zou ACC met follow to stop hebben. Een bijkomende optie was nog nen hoop assists met daar nog een Traffic Jam Assist tussen. Desondanks ik mijn agenda regel zodat ik files kan vermijden, sta ik er toch soms nog in. De dagelijkse files omzeil ik, de onverwachtse lukt niet altijd. Dus die TJA was wel welkom geweest. Echter zei de verkoper dat die 'Follow to stop' ook al plezant is. Verschil is dat die TJA telkens zelf vertrekt en stop, en de Follow To stop telkens vertrekt als ik ff de gas aantik en vanzelf weer stopt. Dus als de baas m gaat goedkeuren, direct testen als hij er is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenIk ben toch blij dat ik de stap heb gemaakt. Van dagen tot 5 uur in de auto om naar het werk en terug thuis (plus mijn officiële 8 uur werk plus 1 uur verplichte pauze inbegrepen, die uiteindelijk neerkwam op 10 tot 11 uur werken) te komen tot nu max een half uur per dag... zonder file.
Als ge niet bereid zijt bepaalde dingen los te laten, dan zullen het inderdaad altijd dromen blijven.
Zelf kan ik overal aan de bak en heb al in heel wat bedrijven gewerkt de eerste 1 jaar. Nu zit ik al 9 jaar bij dezelfde en me nog nooit zo goed gevoeld bij een werkgever. Zou zot zijn om te veranderen. Ik heb nu wel het fileprobleem niet, desondanks ik enorm veel op de baan zit. Ik heb zelfs minder file nu ik al 8 jaar tss Leuven en Brussel woon. Toen ik destijds nog in Lanaken woonde, had ik meer problemen.
Dus het is niet altijd even simpel om te zeggen 'ik ga op een ander werken'. In veel jobs zal dat wel kunnen, maar anderen dan weer niet.
Maar ook ik heb kansen gehad om meer te verdienen door in BXL op een kantoorke te gaan zitten. Maar heb altijd geweigerd om met de trein te gaan werken en vanuit Lanaken elke dag met de auto naar Brussel zag ik ook niet zitten.
Maar we weten niet wat RX-8 zijn job is. Hij heeft mss een simpel jobke dat ge overal kunt doen. Dan is het natuurlijk ook makkelijk praten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenAh, nu zijn we'r. De pree is 't belangrijkste ...
Maar dat gaat wss niet gebeuren zeker?
Comment
-
Ik heb mijn eerste automaat aangeschaft toen er al veel grijs haar op mijn kop stond . De volgende wagens zullen ook uitgerust zijn met automatische bak , je wordt ouder en je zoekt bijgevolg een beetje het gemak op maw je wordt een beetje lui . Indien je niet over deze luiheid beschikt gegarandeert de manuele bak aub.
Comment
Comment