Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Automaat of handmatige versnellingsbak
Collapse
X
-
Ik denk dat RX zich een beetje verkeerd heeft uitgedrukt, maar ik begrijp wel wat hij wil zeggen.
Off topic: ik probeer zoveel mogelijk volgens de 8/8/8 regel te leven: 8 uur werken, 8 uur slapen en 8 uur ontspanning. Elke minuut in de file, is een minuut minder voor mezelf. En 16 uur per dag zijt ge sowieso kwijt aan werken/slapen. Ik ben geen workaholic en ik vind persoonlijk dat mijn werk mijn prive serieus in de weg staat
Aan de andere kant: mensen die hun werk écht graag doen, of die iets creeeren: chapeau !! Door dat mijn ouders altijd workaholics geweest zijn, heb ik het nu goed.
Het belangrijkste is een hobby/bezigheid hebben in uw leven. Voor sommige mensen is dat gaan fietsen, of film kijken, gamen, wandelen, of zich met hun familie bezighouden, of ja, werken. Wie kan zeggen dat zijn werk zijn hobby is - en zo zijn er maar echt weinig (en sommigen maken zich dat wijs) - awel, wie dat kan zeggen: chapeau!
On topic: momenteel zit ik met 3 pedalen. Mijn volgende wordt er één met 2 pedalen. Nooit, maar dan ook NOOIT ga ik nog zelf schakelen. Op een bepaald moment in uw leven wordt ge dat beu. Mijn hobbykar heeft een electrohydraulische koppeling: even goed.
Comment
-
Ik vind het wel koddig dat sommigen plezier hebben in het precies goed beheersen van de automatiek. Want dat is natuurlijk ook een deel van het plezier van een manuele. Dan vraag ik me af, van al die mensen die uitgekeken zijn op een manuele, hoe goed ze er eigenlijk in waren. Sommigen uitstekend zeker , en anderen na 30 jaar gewoon matig?
Linkielink..
Comment
-
Ik vraag mij af hoe zou een oude motor met een 2016 bak rijden?
3.2 inline Benz motor met nieuwe automaat
2.2 Turbo van Audi met rs3 automaat
2.2 met automaat is bagger trouwens!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenIk vind het wel koddig dat sommigen plezier hebben in het precies goed beheersen van de automatiek. Want dat is natuurlijk ook een deel van het plezier van een manuele. Dan vraag ik me af, van al die mensen die uitgekeken zijn op een manuele, hoe goed ze er eigenlijk in waren. Sommigen uitstekend zeker , en anderen na 30 jaar gewoon matig?
Linkielink..
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=361550
Comment
-
Ik doe shiften van 12 uur, opgaan in de spits en afkomen in de spits. Ik heb mij gewoon een moto gekocht voor woon-werkverkeer , en de stress is weg2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk BerichtenIk doe shiften van 12 uur, opgaan in de spits en afkomen in de spits. Ik heb mij gewoon een moto gekocht voor woon-werkverkeer , en de stress is weg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk BerichtenIk doe shiften van 12 uur, opgaan in de spits en afkomen in de spits. Ik heb mij gewoon een moto gekocht voor woon-werkverkeer , en de stress is weg
Een moto is het ideale file-apparaat, maar jammer genoeg laat ons klimaat het niet 'altijd' toe om een heel jaar door ermee te gaan werken. Moest ik niet altijd een deel mee sleuren en het weer was beter, dan had ik mij al lang ne firma-moto aan de baas gevraagd
Comment
-
Er is 1 ding dat me soms stoort aan m'n automaat.
Stel je rijdt gewoon rustig en tijdens het rustig accelereren, rij je met je aandrijvende wielen bv over zo een riooldeksel, waardoor je even een korte slip hebt en je tractiecontrole een fractie van een seconde ingrijpt.
Op een of andere manier denkt de automaat dan dat je plots plankgas bent beginnen geven, want hij gaat dan hoger in toeren en blijft even hoger hangen (in plaats van rustig verder op te schakelen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenIk ben er zo goed in als in stofzuigen of in het bedienen van een lichtschakelaar of in het leegmaken van de brievenbus.
mijn ervaring leert me dat meer dan de helft van de chauffeurs hun koppeling niet deftig kunnen gebruiken. Voor die mensen is een automaat een verademing...
Comment
-
Awel... ja. Mijne zoon heeft 20 uren les gekregen. Ik reed gisteren met hem mee en ik zag dat hij de auto op koppeling liet vaststaan op een helling. Om zo direct te kunnen vertrekken. Ook aan de lichten liet hij de koppeling op voorhand opkomen tot het aangrijpmoment. Ik vroeg waarom hij dat deed en dit was hem zo aangeleerd door de rijschool.
Da's natuurlijk de makkelijkste manier om iemand te leren rijden, maar gelijk ook de meest slijtende voor de koppeling.
Ik zeg niet dat alle instructeurs dit doen, maar vond het wel straf. Heb hem dan maar uitgelegd hoe het beter kan. Bvb op een echte helling de elektrische handrem gebruiken als je nog niet goed kan vertrekken op een steile helling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenEr is 1 ding dat me soms stoort aan m'n automaat.
Stel je rijdt gewoon rustig en tijdens het rustig accelereren, rij je met je aandrijvende wielen bv over zo een riooldeksel, waardoor je even een korte slip hebt en je tractiecontrole een fractie van een seconde ingrijpt.
Op een of andere manier denkt de automaat dan dat je plots plankgas bent beginnen geven, want hij gaat dan hoger in toeren en blijft even hoger hangen (in plaats van rustig verder op te schakelen).“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenX-drive kopen he, probleem opgelost
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenX-drive kopen he, probleem opgelost
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenMisschien bij de volgende. Vind het enerzijds nuttig bij bepaalde vermogens en bij slechte weersomstandigheden, maar dat die auto dan een cm hoger staat dan normaal, stoort me wel wat.
Daarvoor dienen verlagingsveren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenAwel... ja. Mijne zoon heeft 20 uren les gekregen. Ik reed gisteren met hem mee en ik zag dat hij de auto op koppeling liet vaststaan op een helling. Om zo direct te kunnen vertrekken. Ook aan de lichten liet hij de koppeling op voorhand opkomen tot het aangrijpmoment. Ik vroeg waarom hij dat deed en dit was hem zo aangeleerd door de rijschool.
Da's natuurlijk de makkelijkste manier om iemand te leren rijden, maar gelijk ook de meest slijtende voor de koppeling.
Ik zeg niet dat alle instructeurs dit doen, maar vond het wel straf. Heb hem dan maar uitgelegd hoe het beter kan. Bvb op een echte helling de elektrische handrem gebruiken als je nog niet goed kan vertrekken op een steile helling.
En Ralphke, gij moogt in vraag stellen wat ge wilt. Niet elke instructeur leert het correct aan. En slechte gewoontes leert iedereen zichzelf wel aan na een tijd alleen te hebben gereden, daar kan alleen de chauffeur iets aan doen.
Comment
-
Volgens mij ligt de druk op instructeurs gewoon te hoog en gaat het allemaal om slaagkansen.
Vlug door het examen loodsen en hop naar de volgende. JAMMER!
Rijtechniek is net zo'n leuk onderdeel.
Slechte gewoontes leer je toch enkel aan als je de juiste nooit geleerd hebt?
Wie ooit goed heeft leren schakelen, zal dit toch nooit anders doen, aangezien dit volledig geautomatiseerd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenVolgens mij ligt de druk op instructeurs gewoon te hoog en gaat het allemaal om slaagkansen.
Vlug door het examen loodsen en hop naar de volgende. JAMMER!
Rijtechniek is net zo'n leuk onderdeel.
Slechte gewoontes leer je toch enkel aan als je de juiste nooit geleerd hebt?
Wie ooit goed heeft leren schakelen, zal dit toch nooit anders doen, aangezien dit volledig geautomatiseerd is.
Maar het levert toch altijd wat extra stress op als je bv. moet parkeren in een hellende straat, of plots heel snel moet wegzijn op een kruispunt, bij een automaat is het gewoon gas geven zonder risico stil te vallen.
Verder kan je je afvragen wat voor zin het heeft om iedereen nog te leren rijden met handbak - het is toch altijd wat gesukkel in de begin - als automaten het ons gewoon veel makkelijker maken zonder dat er echte nadelen aan verbonden zijn. Technologie dient de mens, nietwaar?
Comment
Comment