Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat of handmatige versnellingsbak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Misschien nog iets... hoeveel betaal je aan rijlessen eer je tegoei met een manuele kan rijden.

Comment

• Da's gelijk fietsen. Dat verleert ge niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Rij jij met die R9T door weer en wind?
        Jeps das geen probleem
        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Niet alleen fietsen Free, niet alleen fietsen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Dat is natuurlijk super. Maar kunt ge eens een filmke maken in de gietende regen, als er dikke hagelbollen vallen en een filmpje van hoe ge door de sneeuw gaat?

Een moto is het ideale file-apparaat, maar jammer genoeg laat ons klimaat het niet 'altijd' toe om een heel jaar door ermee te gaan werken. Moest ik niet altijd een deel mee sleuren en het weer was beter, dan had ik mij al lang ne firma-moto aan de baas gevraagd
            De dagen dat ik vorig jaar toch met de auto ben moeten gaan door het weer kan ik op 1 hand tellen. Plus het is een leuke afwisseling, als je nog maar 1 dag per week in file moet staan in plaats van 5 of zelfs soms 6 tegenwoordig, dat doet al veel aan uw gemoedsinstelling
            2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
            2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
            2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
            2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
            2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
              Volgens mij ligt de druk op instructeurs gewoon te hoog en gaat het allemaal om slaagkansen.
              Vlug door het examen loodsen en hop naar de volgende. JAMMER!
              Rijtechniek is net zo'n leuk onderdeel.

Slechte gewoontes leer je toch enkel aan als je de juiste nooit geleerd hebt?
              Wie ooit goed heeft leren schakelen, zal dit toch nooit anders doen, aangezien dit volledig geautomatiseerd is.
              sorry, maar nu vertelt ge zever. Het kan er misschien zo aan toegaan in andere rijscholen, bij ons ligt de nadruk op het leren rijden... gelijk waar. Als ik een leerling loslaat dan is dat met een gerust hart. Die kunnen na onze lessen examen gaan afleggen in gelijk welk examencentrum.
              Rijtechniek is een onderdeel. Veel belangrijker is verkeersveilig en dan vooral kijktechniek. Maar daarmee wil ik totaal niet zeggen dat er geen aandacht aan wordt gegeven. Dat kan op de moment dat het past in de les. Het is belangrijker dat een chauffeur weet in een stedelijke omgeving wat er rondom hem/ haar gebeurd ipv technisch perfect te kunnen schakelen.
              Eerlijk gezegd, ik vraag me af waar ge uw bewering vandaan haalt? Als iemand na 10 lessen nog steeds niet goed genoeg is, dan krijgt die bij ons zijn attest NIET om alleen te rijden. We dringen dan aan op meer oefening met de begeleiders (en daar gaan de ouders in de fout want noooooooooooooooooit geen tijd) en dat ze na verloop van tijd nog eens een paar lessen komen nemen om verder bij te schaven en dan eventueel hun attest te halen om alleen te mogen oefenen. Niemand bij ons wil het op zijn geweten hebben dat we de week erop over een leerling lezen in de krant op een niet positieve manier.

Slechte gewoontes worden heel snel aangeleerd. Wij leren het iemand op een bepaalde manier aan en krijgen die bijvoorbeeld na een jaar terug (omdat die 18 maanden alleen heeft mag rijden). Ondertussen heeft de vader zich al gemoeid, het vriendje of vriendin, de vrienden,... allemaal mensen die denken dat ze het beter weten en slechte gewoontes aanleren (zoals koppeling veeeeeeeeeel te snel indrukken of het zelfs laten plakken). Ik krijg het er terug in 2 uur tijd... maar kom eigenlijk had ik die tijd dan anders willen spenderen.
              Trouwens, een groot buispunt op het examen is dan ook foute remtechniek (koppeling ingedrukt houden tijdens remmen).

Voor die mensen zou een automaat beter zijn, maar omwille van één of andere fetish moet en zal het manueel zijn.

dus als ge de bedoeling niet snapt van die linker pedaal en hoe ge die juist moet bedienen, spaar u zelf frustratie en koop een automaat. En die het schakelen goed kunnen maar het liever niet doen, ook voor hen een automaat.
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Misschien nog iets... hoeveel betaal je aan rijlessen eer je tegoei met een manuele kan rijden.
                als ge een rijbewijs hebt voor automaat, volstaat het dat u 2 uur les komt volgen in een erkende rijschool. Dan krijgt u een attest waarmee u een voorlopig rijbewijs kunt aanvragen voor het rijden met een manuele versnellingsbak. U mag alleen rijden (zonder passagiers maar wel met begeleiders) bij het rijden met de manuele gedurende 18 maanden. Voor uw automaat geldt die beperking natuurlijk niet.
                Na de 18 maanden (of vroeger als je voelt dat het goed gaat), legt u terug een rijexamen af voor uw rijbewijs voor een manuele versnellingsbak. Hoe die uitslag ook is, uw rijbewijs voor automaat blijft altijd geldig.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  als ge een rijbewijs hebt voor automaat, volstaat het dat u 2 uur les komt volgen in een erkende rijschool. Dan krijgt u een attest waarmee u een voorlopig rijbewijs kunt aanvragen voor het rijden met een manuele versnellingsbak. U mag alleen rijden (zonder passagiers maar wel met begeleiders) bij het rijden met de manuele gedurende 18 maanden. Voor uw automaat geldt die beperking natuurlijk niet.
                  Na de 18 maanden (of vroeger als je voelt dat het goed gaat), legt u terug een rijexamen af voor uw rijbewijs voor een manuele versnellingsbak. Hoe die uitslag ook is, uw rijbewijs voor automaat blijft altijd geldig.
                  is toch wel eenvoudiger dan ik dacht
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oei oei, ik heb precies een gevoelige snaar geraakt.
                    Mijn gezeverde beweringen komen uit mijn eigen omgeving en wat ik met mijn eigen ogen zie.
                    Het rijdt hier vol met jonge mensen die hun wagen eigenlijk helemaal niet meester zijn.
                    Maar ze geraken wel zonder accidenten en zonder de wet te schenden door hun examen.

De rest is dan maar "oefenen". Maar die pipo's rijden wel in het verkeerd.

BTW, de eerste 2 instructeurs die hun leerlingen exact hetzelfde aanleren, die moet ik nog tegenkomen.

Comment

• gitaar speel ik niet, dus ik zou niet weten welke snaar ge geraakt hebt

als er bij u problemen zijn met jongeren die niet kunnen rijden, ligt dat misschien aan het examencentrum. En men spiegelt andere onervaren mensen graag aan zichzelf om het gevoel te krijgen hoe goed men wel niet rijdt. Iedereen moet leren rijden en ervaring opdoen en dat kan alleen en alleen maar in het verkeer.

En instructeurs zijn ook mensen, met elk hun eigen manier van lesgeven. Ik denk ook niet dat gij op dezelfde manier uw werk doet als uw naaste collega. Maar net zoals wij zult gij richtlijnen krijgen wat er bereikt moet worden, wat er gedaan moet worden.. en bij ons komt er een duidelijk lesplan bij van wat er ongeveer gezien moet worden elke les. Natuurlijk is dat afhankelijk van leerling tot leerling. Bij 6 op de 10 kan ik meer doen dan hetgeen eigenlijk zou moeten op die 10 lessen.

Ge moogt altijd eens langskomen om wat lessen mee te volgen. Ik heb dat nog al voorgesteld aan een paar chauffeurs hier. Maar tot hiertoe is daar niemand op ingegaan.
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Awel, ik zou dat direct doen! Jammer dat Bimburg te ver is.
                        Ik merk alleen op dat veel instructeurs HIER het minimum doen.
                        Ja er zijn altijd uitzonderingen.

Comment

Ge moogt altijd eens langskomen om wat lessen mee te volgen. Ik heb dat nog al voorgesteld aan een paar chauffeurs hier. Maar tot hiertoe is daar niemand op ingegaan.
                          Misschien kunt ge erbij zeggen dat alle kritiek die ge dan gaat geven op hun rijstijl binnens-autos blijft en niet op het forum gaat terechtkomen.
                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

• ik zet niemand te kakken. En ze gaan vanachter in de leswagen zitten om mee te volgen, niet om zelf te rijden. Als ge les wilt krijgen... ook goed. En wat in de auto gebeurd, blijft daar ook.
                            www.peugeotforum.be

Comment

ik zet niemand te kakken. En ze gaan vanachter in de leswagen zitten om mee te volgen, niet om zelf te rijden. Als ge les wilt krijgen... ook goed. En wat in de auto gebeurd, blijft daar ook.
                              Bedoel je een rijdende rendez-vous gelegenheid?

Comment

• Hier langs ons kanten was er ook enen die meisjes gratis leerde paardrijden. Ik zeg maar he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                  Bedoel je een rijdende rendez-vous gelegenheid?
                                  als gji dat als een rendez-vous wilt zien... ik val niet op venten, en vermits er hier alleen maar venten zitten waar ik het voorstel doe, trekt gij de verkeerde conclusie. Als ge de comment erboven gelezen had van de paarse capri had ge geweten waarover het ging. Ik heb wel geregeld bloedmooie dames in de auto, maar het blijft bij AUTOrijden.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Flappy, dat was ironisch. :-)

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

als gji dat als een rendez-vous wilt zien... ik val niet op venten, en vermits er hier alleen maar venten zitten waar ik het voorstel doe, trekt gij de verkeerde conclusie. Als ge de comment erboven gelezen had van de paarse capri had ge geweten waarover het ging. Ik heb wel geregeld bloedmooie dames in de auto, maar het blijft bij AUTOrijden.
                                      Nog nooit een BJob gehad van de dames .

Comment

• Ik denk dat de openingsvraag binnen enkele jaren zichzelf zal oplossen. gewoon omdat er geen manuele bakken meer zullen zijn. (of misschien enkel nog als optie).
                                        Voor mij persoonlijk maakt het allemaal niet veel uit , ik rij zowel manueel of met een automaat.
                                        Voor mijn dochter heb ik bewust gekozen voor een automaat, zo kan ze zich veel beter concentreren op het verkeer.
                                        Ondertussen is mijn vrouw ook overstapt naar een automaat, gewoon uit gemakzucht om niet meer te hoeven schakelen.

Comment

• Automaat of handmatige versnellingsbak

Ik ken eigenlijk niemand die met een automaat rijd... Buiten 1 collega ma das dan wel omdat deze ooit is een zwaar ongeval heeft gehad en het lastig heeft om te ontkoppelen door de slechte knieën die hij der heeft aan overhouden.
                                          Ik denk niet dat manueel snel zal verdwijnen want wordt waarschijnlijk nog altijd het meest gekocht.
                                          Last edited by ; 09/09/2016, 00:14.

Comment

Working...
                                          X