Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Automaat of handmatige versnellingsbak
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenDirect na de huwelijksnacht
Dus geniet van die nacht
Comment
-
Deze topic is serieus uit de hand aant lopen!
Ik ben geen tegenstander van automatiseren, in tegendeel, juist jammer dat er daardoor mensen zijn die minder geconcentreerd gaan rondrijden en daardoor toch nog ongevallen gaan veroorzaken, door bijvoorbeeld smartphone gebruik. Lane assist, collision warning, attention assist,... allemaal goed en wel in geval dat men het echt niet gezien heeft, maar er 100% op gaan vertrouwen is toch ook wel verkeerd. Want deze rijhulpsystemen zijn ook maar beperkt in het voorkomen van een ongeval. Ik vertrouw nog altijd het liefst op mezelf.
Automaat of manueel, in beide gevallen bewijzen ze hun nut. Maar omdat manueel rijden bij mij eigenlijk een automatisme is zou een automaat me enkel beperken in hetgeen ik wil doen. De reden dat ik manuele voorkeur heb is wsl omdat ik al van heel jong zat te kijken hoe mijn vader met de auto reed. Kunt ni geloven hoe blij ik was dat ik het uiteindelijk zelf mocht proberen! Was er dan ook heel snel mee weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenNatuurlijk gaat de versnellingsbak gauw verdwijnen. Ze gaan die dingen echt niet in elektrische auto's monteren hoor, te inefficiënt.
Waarom zou men meer geld uitgeven aan iets dat minder leuk rijd en dan meestal nog is lelijk oogt ook. Verbrandingsmotoren zullen nog niet snel verdwijnen denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenWaarom zou men meer geld uitgeven aan iets dat minder leuk rijd en dan meestal nog is lelijk oogt ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenHaha, daar heb je wel gelijk. Precies of als je een eletrike auto maakt dat die lelijk moet zijn. Het is echt zo. Ik snap die ongeschreven regel niet.
Tesla verkoopt goed, maar voor da geld koopt ge u toch helemaal iets anders en supermooi vind ik ze nu ook weer niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDenk het wel hoor Sunking. Bepaalde auto's worden nu al enkel in automaat aangeboden. Denk bvb aan de Espace en Talisman. Als je niet de allergoedkoopste versie neemt met weinig vermogen heb je altijd een automaat. Ook bij BMW, een 5GT met een 2.0 diesel is altijd automaat. Ik denk dat dit komt doordat de moderne automaten minder verbruiken dan een manuele. En ze dit doen voor de CO2 norm. En de consument lijkt toch steeds meer open te staan voor een automaat.
Begrijp niet zo goed dat men altijd denkt dat een automaat niet sportief kan zijn. Of dat je de voeling met de wagen verliest. Je kan er relax in automatische stand mee rijden en sequentieel schakelen als je wil sportief rijden. Als ik me niet vergis is het in de autosport toch ook zo dat men sequentieel schakelt en de traditionele bak steeds minder gebruikt?
Sent from my D5803 using Tapatalk
Comment
-
ik zocht destijds ook lange tijd een automaat voor mij vrouw, en toch geenene gevonden naar ons goesting.
we zochten iets genre ford focus 5deurs, benzine (niet te veel pk's) en automaat. als je dan naar focussen kijkt van 1999-2000, dan vragen ze een 500€ voor een manuele, en 2000€ voor een automaat (ook de enige automaat die er was).
na lang zoeken, gewoon naar benz gaan uitkijken en daar heb je hopen keuze. probleem is nu dat die Cklasse te groot is en mijn vrouw kan er niet mee parkeren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWe spreken nu wel over nieuwe auto's hee
Daar zijn de goedkopere merken ook al meer uitgerust met automaat'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenKan je een automaat eigenlijk warm rijden zoals een manuele wagen?
Ik merk dat mijn wagen zelf met koude motor soms richting de 2500 toeren gaat.
Iets wat ik liever niet doe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenKan je een automaat eigenlijk warm rijden zoals een manuele wagen?
Ik merk dat mijn wagen zelf met koude motor soms richting de 2500 toeren gaat.
Iets wat ik liever niet doe.
Met koude motor en de gloeispiraal (zuheizer) ingeschakeld wordt er niet voldoende koppel geleverd om zo laag in toeren te rijden als dat warm kan.
Bovendien helpt het ietsje later schakelen om de motor iets sneller op te warmen en zo sneller uit de slijtagetemperatuur te komen, het is bovendien ook nog eens minder belastend om bij koude motor ietsje later te schakelen en maar een vleugje gas te geven in plaats van minder toeren te doen maar iets meer te belasten.
Niets dan voordelen dus!
Edit: Bij koud weer gaat hij dus nog later schakelen tijdens de opwarmperiode. Ik dacht dat je hierop doelde maar misschien heb je dat nog niet eens ervaren.Last edited by Gere; 10/09/2016, 13:52.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenBij mijn 13j oud krel maakt dat geen verschil.
@ Free_ltd: ik vind dat eigenlijk altijd nodig, bij elk voertuig.
Vroeger met mijn eigen wagens deed ik da wel omdat ik dacht dat het echt uitmaakte. Blijkbaar niet, tenzij die citroëns oersterk zijn
Comment
Comment