Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat of handmatige versnellingsbak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Sorry maar een automaat is niet sportief en zal dat nooit zijn, zelfs eentje met dubbelkoppeling is dat niet. Dat is natuurlijk volledig afhankelijk van wat JIJ sportief noemt. Als sportief voor u wilt zeggen snel optrekken ja dan kan een automaat ook sportief zijn.

    Een automaat met koppelomvormer. Rommel in mijn ogen. Kickdown trekt op niks en dat slipgedrag van de hydraulische koppeling zegt mij niks. Ik vind dat raar als de auot optrekt en daarbij ongeveer op hetzelfde toerental blijft hangen terwijl je wel versnelt. Daar doet een DSG afgeleide dat veel beter. Deze heeft 'vaste' vitessen rijdt een stuk aangenamer maar als je sportief wil rijden komt de beperking boven. Voor het echte rijplezier wil ik alle controle hebben en daarvoor reageert zo'n bak niet snel genoeg op de flippers. Voor de mensen die niet geintereseerd zijn in auto rijden is zo'n automaat wel super goed natuurlijk. Auto rijden is dan geen kunst meer en dat vind ik jammer.

    Comment


    • Heb schakelen nooit een kunst gevonden hoor...
      Maar ge zijt nog jong, t is nu dat je inderdaad veel moet bewegen lol

      Comment


      • Wat een rare en persoonlijke bijdrage.
        Met een goede automaat valt zeker sportief te rijden. Met lichte motoren zal da idd tegenvallen, maar met mijne DS5 met 180pk 'met' trage automaat zinder flippers aan get stuur, kan ik me toch zeker wel amuseren op sportief vlak.

        Kom vaak mensen tegen die afgeven op nen automaat en kom er dan meestal ook achter dat ze ofwel nog nooit met een automaat gereden hebben, of eens met die van een vriend of een vervanwagen voor een paar km.

        De meesten die ik ken die langdurig met ne automaat zitten, willen toch nooit meer ne manuele. En daar zijn ook sportieve rijders bij 'met' automaat.

        Als dat dan toch niet sportief is, veaag ik me af waarom de laatste jaren steeds meer sportauto's a la Porsche, Ferarri, Lambo, ... met automaten op de markt komen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
          Sorry maar een automaat is niet sportief en zal dat nooit zijn, zelfs eentje met dubbelkoppeling is dat niet. Dat is natuurlijk volledig afhankelijk van wat JIJ sportief noemt. Als sportief voor u wilt zeggen snel optrekken ja dan kan een automaat ook sportief zijn.

          Een automaat met koppelomvormer. Rommel in mijn ogen. Kickdown trekt op niks en dat slipgedrag van de hydraulische koppeling zegt mij niks. Ik vind dat raar als de auot optrekt en daarbij ongeveer op hetzelfde toerental blijft hangen terwijl je wel versnelt. Daar doet een DSG afgeleide dat veel beter. Deze heeft 'vaste' vitessen rijdt een stuk aangenamer maar als je sportief wil rijden komt de beperking boven. Voor het echte rijplezier wil ik alle controle hebben en daarvoor reageert zo'n bak niet snel genoeg op de flippers. Voor de mensen die niet geintereseerd zijn in auto rijden is zo'n automaat wel super goed natuurlijk. Auto rijden is dan geen kunst meer en dat vind ik jammer.
          Allez dus alle auto sporten met automatische bakken zijn eigenlijk door opa's bestuurd.

          Waarom kan je niet sportief rijden met een automaat lol? Serieus lol.

          Derbij wat is er sportief aan met je auto op straat te rijden?

          Dat je conditie moet hebben om een race op circuit vol te houden, is duidelijk. Maar op straat? Lol.

          Comment


          • Ook stel ik me de vraag wat 'de kunst' is aan het roeren van een pook in de auto.
            Ik deed dat gewoon en zelf vond ik daar geen kunst aan. Tis alsof men daar precies een gave voor moet hebben en als ge die niet hebt, dan best nen automaat nemen

            Maar we hebben toch weer ff met een bijdrage kunnen lachen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Als dat dan toch niet sportief is, veaag ik me af waarom de laatste jaren steeds meer sportauto's a la Porsche, Ferarri, Lambo, ... met automaten op de markt komen.
              Omdat er waarschijnlijk vraag naar is van al die rijke mensen die er anders niet kunnen mee rijden en te tam geworden zijn om te schakelen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                Omdat er waarschijnlijk vraag naar is van al die rijke mensen die er anders niet kunnen mee rijden en te tam geworden zijn om te schakelen.
                Het wordt stilaan belachelijk, Geert. Oké, we weten het, jij bent geen fan van automaten. Maar de realiteit is wel dat hedendaagse automaten zeer efficiënt zijn en dus best ook een sportieve roeping kunnen hebben.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                  Sorry maar een automaat is niet sportief en zal dat nooit zijn, zelfs eentje met dubbelkoppeling is dat niet. Dat is natuurlijk volledig afhankelijk van wat JIJ sportief noemt. Als sportief voor u wilt zeggen snel optrekken ja dan kan een automaat ook sportief zijn.

                  Een automaat met koppelomvormer. Rommel in mijn ogen. Kickdown trekt op niks en dat slipgedrag van de hydraulische koppeling zegt mij niks. Ik vind dat raar als de auot optrekt en daarbij ongeveer op hetzelfde toerental blijft hangen terwijl je wel versnelt. Daar doet een DSG afgeleide dat veel beter. Deze heeft 'vaste' vitessen rijdt een stuk aangenamer maar als je sportief wil rijden komt de beperking boven. Voor het echte rijplezier wil ik alle controle hebben en daarvoor reageert zo'n bak niet snel genoeg op de flippers. Voor de mensen die niet geintereseerd zijn in auto rijden is zo'n automaat wel super goed natuurlijk. Auto rijden is dan geen kunst meer en dat vind ik jammer.

                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • In sportwagens zijn dat geen automaten, maar gerobotiseerde manuele versnellingsbakken met een automatische koppeling.

                    In de rallysport (waar waarschijnlijk de beste chauffeurs ter wereld zitten), ziet ge ook zelden de klassieke handbak. Daar zijn het allemaal sequentiële bakken.
                    Last edited by ; 10/09/2016, 18:34.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door rusty_shackleford Bekijk Berichten
                      In sportwagens zijn dat geen automaten, maar gerobotiseerde manuele versnellingsbakken met een automatische koppeling.

                      In de rallysport (waar waarschijnlijk de beste chauffeurs ter wereld zitten), ziet ge ook zelden de klassieke handbak. Daar zijn het allemaal sequentiële bakken.
                      Tuurlijk, maar wij zijn hier toch allemaal de beste piloten ter wereld...
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Bij d'een eersten trein dachten de boeren ook dat hun koeien geen melk meer zouden geven. Vooruitgang... ne mens moet mee met zijnen tijd. Niks te maken met rijk of tam.

                        Comment


                        • Kwam zo ooit nen belg tegen die al ruime tijd in de USA woonde. Die kocht altijd na manuele daar. Niet omdat hij een hekel had aan automaat, maar dan was hij 100% zeker dat zijne auto niet gestolen werd.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                            Omdat er waarschijnlijk vraag naar is van al die rijke mensen die er anders niet kunnen mee rijden en te tam geworden zijn om te schakelen.


                            Niemand die hier manuele verwerpt, heeft al uitgelegd waarom.
                            Dat het in de file handig is, ok, dan kan ik het begrijpen, maar voor de rest?
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten


                              Niemand die hier manuele verwerpt, heeft al uitgelegd waarom.
                              Dat het in de file handig is, ok, dan kan ik het begrijpen, maar voor de rest?
                              Ik rijd beter op alle vlakken als ik met een automaat onderweg ben. Die rust aan boord doet me deugd als bestuurder. In een manuele kost mij dat een pak meer moeite.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • Zuiniger, sneller, meer versnellingen mogelijk, altijd correct schakelen, kan zeer sportief gereden worden, sex in de wagen is makkelijker zonder dat onding in het midden, minder co2, kan zeer rustgevend werken,...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Zuiniger, sneller, meer versnellingen mogelijk, altijd correct schakelen, kan zeer sportief gereden worden, sex in de wagen is makkelijker zonder dat onding in het midden, minder co2, kan zeer rustgevend werken,...
                                  En geen gesukkel met schakelen als ge de gsm aan uw oor hebt

                                  Zelf heb ik niets tegen manueel, maar ik kreeg van dat ontkoppelen allerlei lichamelijke kwaaltjes aan mijn heup en knie. Vooral omdat ik destijds massaal file reed.

                                  En dan de voordelen: beterewerking van cruise control, betere werking S&S, meer relax rijden,...

                                  Comment


                                  • De dag dat je overstapt van manu naar automaat besef je maar hoeveel tijd je hebt om je gedachten elders op te richten. Niet dat je dat daarvoor niet deed maar onbewust ben je daar wel mee bezig, dat schakelen, je merkt dat niet omdat je dat zo geleerd hebt, automatisme weet je wel...Totdat je dus automaat gaat rijden, heerlijk om alles rustiger waar te nemen wat er rondom je gebeurt. En lachen, doe je ook veel meer...
                                    Last edited by Metaxa; 11/09/2016, 00:34.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Het wordt stilaan belachelijk, Geert. Oké, we weten het, jij bent geen fan van automaten. Maar de realiteit is wel dat hedendaagse automaten zeer efficiënt zijn en dus best ook een sportieve roeping kunnen hebben.
                                      Noem het belachelijk maar ik denk gewoon dat da grotendeels wel het geval is waarom ze zulke sportwagens van een automaat voorzien. Ik kan ook verkeerd zijn. Voor het comfort alleen al en waarom zou men zulke wagens manueel rijden als men automatisch het onderste uit de kan kan halen met nog is al die extra rijhulpsystemen. Voor mezelf liever manueel, dat ik geen fan ben van een automaat heb ik nooit gezegd, toch niet dat ik mij kan herinneren.

                                      Zoals ik reeds zei, ik haat schakelen in de file, zou dan ook liever met een automaat rijden waarschijnlijk, gelukkig heb ik daar weinig of geen last van.
                                      Last edited by ; 11/09/2016, 00:29.

                                      Comment


                                      • Wat ik ook grappig vind zijn die auto's met de optie 'automatisch' parkeren, maar dan wel in combinatie met een handbak. Gelieve in achteruit te schakelen, ontkoppelen, beetje gasgeven, REMMEN, nu vooruit, ontkoppelen ...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                          Noem het belachelijk maar ik denk gewoon dat da grotendeels wel het geval is waarom ze zulke sportwagens van een automaat voorzien. Ik kan ook verkeerd zijn. Voor het comfort alleen al en waarom zou men zulke wagens manueel rijden als men automatisch het onderste uit de kan kan halen met nog is al die extra rijhulpsystemen. Voor mezelf liever manueel, dat ik geen fan ben van een automaat heb ik nooit gezegd, toch niet dat ik mij kan herinneren.

                                          Zoals ik reeds zei, ik haat schakelen in de file, zou dan ook liever met een automaat rijden waarschijnlijk, gelukkig heb ik daar weinig of geen last van.
                                          Dat mensen niet graag in de file rijden met een handbak komt omdat ze niet weten hoe ze moeten rijden in de file... Wat afstand houden en file rijden met u gas in 1ste versnelling. Niet constant achter de voorligger liggen plakken.

                                          Verder ben ik het wel eens met zowat al je posten

                                          Comment

                                          Working...
                                          X