Oorspronkelijk geplaatst door jacothom
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Automaat of handmatige versnellingsbak
Collapse
X
-
Automaat en een sportwagen is eerder een noodzaak. Als je al dat vermogen en koppel kwijt wil, heb je een zware koppeling nodig.
Mijn broer had omwille van een tuningproject ook een zwaardere koppeling moeten steken, speciale sportkoppeling om al het vermogen aan te kunnen. Na zijn eerste ritje had hij al enorm veel spijt. Krampen in de benen tijdens file en na 3maand was zijn linkerbeen een stuk gespierder dan zijn rechterbeen. Moest de wetgeving in belgie niet zo streng geweest, had hij zijn gti onmiddellijk omgebouwd naar een dsg. Heb je geen last meer van die zware koppeling.
De laatste jaren worden sportwagens ook meer en meer als daily gekocht. Fileverkeer, veel kilometers,... dus zeer logisch dat de sportmerken overgeschakeld zijn op automaten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenAutomaat en een sportwagen is eerder een noodzaak. Als je al dat vermogen en koppel kwijt wil, heb je een zware koppeling nodig.
Mijn broer had omwille van een tuningproject ook een zwaardere koppeling moeten steken, speciale sportkoppeling om al het vermogen aan te kunnen. Na zijn eerste ritje had hij al enorm veel spijt. Krampen in de benen tijdens file en na 3maand was zijn linkerbeen een stuk gespierder dan zijn rechterbeen. Moest de wetgeving in belgie niet zo streng geweest, had hij zijn gti onmiddellijk omgebouwd naar een dsg. Heb je geen last meer van die zware koppeling.
De laatste jaren worden sportwagens ook meer en meer als daily gekocht. Fileverkeer, veel kilometers,... dus zeer logisch dat de sportmerken overgeschakeld zijn op automaten.
150pk is meer dan voldoende, het koppel vanaf 1250t/m is voor mij nog belangrijker... En dan is een automaat leuk, maar niet noodzakelijk....
Comment
-
Ja Dirk, maar beetje meer vermogen is toch ook leuk hee. Het koppel is inderdaad erg belangrijk, een automaat zal daar dan optimaal gebruik van maken. 150 PK is voldoende, dat klopt grotendeels, maar als je ook een beetje fun wil. En dat willen die pro handgeschakelden toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa Dirk, maar beetje meer vermogen is toch ook leuk hee. Het koppel is inderdaad erg belangrijk, een automaat zal daar dan optimaal gebruik van maken. 150 PK is voldoende, dat klopt grotendeels, maar als je ook een beetje fun wil. En dat willen die pro handgeschakelden toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenElke diesel met wat vermogen is veel aangenamer met een automaat, ook voor de passagiers. Bij het starten zorgt de hoge koppel voor explosieve acceleraties, dit is misschien leuk voor de bestuurder, maar niet altijd voor wie meerijdt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenMaar laat ons eerlijk zijn, waar kan je deze vermogens nog kwijt op de openbare weg...
150pk is meer dan voldoende, het koppel vanaf 1250t/m is voor mij nog belangrijker... En dan is een automaat leuk, maar niet noodzakelijk....
Ik weet niet waar jij rondrijd, maar ik heb momenteel een dikke 400 pk en het gebeurt toch heel regelmatig dat het rechtse pedaal volledig is ingetrapt .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenIk weet niet waar jij rondrijd, maar ik heb momenteel een dikke 400 pk en het gebeurt toch heel regelmatig dat het rechtse pedaal volledig is ingetrapt .
Ik zie bijna wekelijks dezelfde ML AMG 6,3 voor mijn deur sprinten, uiteraard met knallende uitlaat... Minder dan 10 seconden verder moet hij even snel op de rem staan om het gevaarte te stoppen
ik kan wel begrijpen dat de bestuurder dan wel zijn plezier in heeft gehad...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenja, dat kan natuurlijk, maar hoeveel seconden per dag ?
Ik zie bijna wekelijks dezelfde ML AMG 6,3 voor mijn deur sprinten, uiteraard met knallende uitlaat... Minder dan 10 seconden verder moet hij even snel op de rem staan om het gevaarte te stoppen
ik kan wel begrijpen dat de bestuurder dan wel zijn plezier in heeft gehad...
Een krachtige motor geeft je niet enkel plezier in dat stoplichtsprintje.
Comment
-
Gewoon nog maar versnellen op de autosnelweg om van tweede naar derde vak te gaan zonder iemand te hinderen. Of als de weg vrij is voor je om tot snelheid te komen. Komt dikwijls van pas een beetje vermogen en koppel. Dat maakt het net wat aangenamer vind ik. Daarom moet je niet altijd 'koersen'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenIk weet niet waar jij rondrijd, maar ik heb momenteel een dikke 400 pk en het gebeurt toch heel regelmatig dat het rechtse pedaal volledig is ingetrapt .“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenBij mij ook hoor en voor er commentaar komt : ik doe dat altijd op plaatsen waar het ECHT ok is, met weinig verkeer, open baan of een lekkere vrije oprit of klaverblad. Ook een open landweg kan mij verleiden. Ik kan evengoed genieten van rustig cruisen. Het argument van het niet kunnen inzetten van pk's is een hoax van bepaalde mensen Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ze altijd moet/kan inzetten.
Tenzij ik ik echt eens sneller wil zijn,... Maar dan spreken we altijd over illegale snelheden...
3de versnelling 30 tot 50
4de 50 tot 70
5de vanaf 70 tot 90
6de vanaf constante snelheid... En cruise control.
Ik heb veel meer controle op mijn snelheid, en zal zelden veel te snel rijden zonder het te beseffen...
wat het lineair optrekken betreft waarbij je alle versnellingen doorloopt, wanneer is dat nog ? Oprit van een autosnelweg, en dan heb je het ook gehad...
ik kies mijn weg ook in functie van het aantal kruispunten, en het vlot kunnen rijden...
Maar ik kan me best voorstellen, dat een 5,7 reeks een automaat moet hebben... Zou het ook niet anders willen... Maar dat is een andere discutie...
Comment
-
Rij ongeveer 30k per jaar, rij van wvl tot brussel. Sta niet zo vaak in de file gelukkig, maar moest ik zoals hier de meesten dagelijks in de file staan zou ik ook wel een dsg overwogen hebben, mis ik het? Voorlopig niet maar zeg nooit nooit. Golf IV van oma had een automaat ( 2.0 nafte ), was wel eens leuk maar als je er naar gent en terug mee ging kon je al gaan tanken bij wijze van spreken. Zal ik later met een automaat rijden? Wss wel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenIk weet niet waar jij rondrijd, maar ik heb momenteel een dikke 400 pk en het gebeurt toch heel regelmatig dat het rechtse pedaal volledig is ingetrapt .
blijkbaar is het Not done je motor eens te moeten belasten...
Alles moet lineair en aangenaam zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenNu is het wel zo dat die automaten zelfs zuiniger zijn dan handgeschakelde versies. Vroeger was dat inderdaad een groot meerverbruik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenLag dat aan de automaat, of het aantal verzetten dat deze had ?
Comment
Comment