Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Automaat of handmatige versnellingsbak
Collapse
X
-
@ Bartvds, die 2.0 tdi's aan 200 is er idd wel wat over, tot 150/160 cava, daarboven idd al wat meer geluid... Ik rij ook assertief, soms vlotter op tijd en stond. Volgende kar mag wel nog wat meer paardjes hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJe kan de ZF ook 'voelen'. Maar dan dien je 'm wel in sport te zetten en schakelen met de peddels of het pookje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJe kan de ZF ook 'voelen'. Maar dan dien je 'm wel in sport te zetten en schakelen met de peddels of het pookje.2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Intexor, heb dat zojuist eens geprobeerd, maar die schakelt dan ook nog heel soepel vind ik.
Kwam een oude drie in mijn gat hangen, weet wel, je kan zelf niet harder door voorliggers en dan komt hij plakken. Heb hem bij vrije baan eens los gereden. Plezant he zo eens t kind uithangen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten@ Bartvds, die 2.0 tdi's aan 200 is er idd wel wat over, tot 150/160 cava, daarboven idd al wat meer geluid... Ik rij ook assertief, soms vlotter op tijd en stond. Volgende kar mag wel nog wat meer paardjes hebben.
Lawaai van de motor valt best mee. Aan die snelheden heb ik meer last van rol- en windgeluiden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIntexor, heb dat zojuist eens geprobeerd, maar die schakelt dan ook nog heel soepel vind ik.
Kwam een oude drie in mijn gat hangen, weet wel, je kan zelf niet harder door voorliggers en dan komt hij plakken. Heb hem bij vrije baan eens los gereden. Plezant he zo eens t kind uithangen
Comment
-
Ik heb er ene met koppelomvormer en ik voel dat toch schakelen. Wel niet zo fel als nen EGMV.
Bij de DS5 heb ik wel gewone stand en sportstand. En daarnaast kan ik nog manueel met de pook voor en achteruit duwen
In sportstand is hij veel agressiever, maar toch nog redelijk zacht in overgang. In gewone stand is hij te traag naar mijn goesting. Dus na het starten is het bij mij automatisch de 'S' indrukken. Verbruik is sindsdien zelfs ook nog gedaald.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIntexor, heb dat zojuist eens geprobeerd, maar die schakelt dan ook nog heel soepel vind ik.
Kwam een oude drie in mijn gat hangen, weet wel, je kan zelf niet harder door voorliggers en dan komt hij plakken. Heb hem bij vrije baan eens los gereden. Plezant he zo eens t kind uithangen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIntexor, heb dat zojuist eens geprobeerd, maar die schakelt dan ook nog heel soepel vind ik.
Kwam een oude drie in mijn gat hangen, weet wel, je kan zelf niet harder door voorliggers en dan komt hij plakken. Heb hem bij vrije baan eens los gereden. Plezant he zo eens t kind uithangen
Heb er dan ook die in de zone 30 dan proberen voorbij te steken. Is dan pech dat de vRS nog redelijk vroeg over redelijk wat koppel beschikt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenHeb jij hem in sport of sport+ gezet?
Comment
-
Automaat of handbak is voor ieder een persoonlijke keuze en afhankelijk van zo vele factoren (woonplaats, soort gebruik, model en type van auto) . Persoonlijk ken ik wel meer mensen die van manueel overstapten naar een automaat en nooit terugkeerden, dan omgekeerd.
Ik vind de automaat op mijn 2001 BMW 5 al heel goed, maar de huidige nieuwste generatie automaten genre ZF8 zijn nog zovele keren beter. Als je daar mee gereden hebt, wil je geen handbak meer.
Maar er blijft ook dat bepaalde keuzes ook beter aansluiten bij de ene of de andere auto. Een BMW 5/Audi A6/Merc E lenen zich perfect voor een automaat, terwijl bijvoorbeeld een Toyota GT86/Subaru BRZ leuker zijn in manueel.
Comment
-
Waarmee je ineens bewijst dat die laatste auto's eigenlijk niet geschikt zijn voor de weg.
Met zoiets moet je op het circuit rijden.
De openbare weg is gewoon te druk, en het niet echt toegelaten om te veel plezier te hebben op de straat.
In elk geval, binnen een jaar of 10 rijden we bijna allemaal electrisch, en dan is deze discussie helemaal overbodig.
Een versnellingsbak heb je alleen nodig omdat een benzine of dieselmotor onbruikbaar zijn tussen 0 en 1000 t/min.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenWaarmee je ineens bewijst dat die laatste auto's eigenlijk niet geschikt zijn voor de weg.
Met zoiets moet je op het circuit rijden.
De openbare weg is gewoon te druk, en het niet echt toegelaten om te veel plezier te hebben op de straat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenAmai. Rare ideeën heb jij. Hopelijk heb je geen politieke ambities.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenEen GT86 is geen auto voor de openbare weg en je mag niet genieten tijdens het rijden ?
Als dat jouw realiteit is, is er dan iets mis met jou, of met mij als ik het daar niet mee eens ben ?
Tuurlijk mag je genieten tijdens het rijden, wat Tommie1 zegt is dat het genieten ons stilaan verplicht ontnomen wordt. En dat is, jaja, realiteit!
Comment
-
Ik wil een GT86 niet verbieden op de weg, maar het is gewoon een feit dat 'te veel plezier' hebben met (gelijk welke) auto op de weg niet meer van deze tijd is.
Je kan toch nergens bochten pakken op de limiet. Optrekken (boring) van 0-100 kan je nergens. Als er lichten staan, dan is de snelheid ook beperkt tot 70 km/h.
Met een auto met ietwat vermogen duurt de fun 3.5 seconden.
Comment
Comment