Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat of handmatige versnellingsbak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Voor mij geen vw, en een caddy heeft ook niet echt een hoge zitpositie.
    De camionet van het werk is een Jumper. Denk dat ik al naar een terreinwagen (pick-up) moet om dat te evenaren.
    Amarok v6 met dsg...

    Comment


    • @ Bartvds, die 2.0 tdi's aan 200 is er idd wel wat over, tot 150/160 cava, daarboven idd al wat meer geluid... Ik rij ook assertief, soms vlotter op tijd en stond. Volgende kar mag wel nog wat meer paardjes hebben.
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Je kan de ZF ook 'voelen'. Maar dan dien je 'm wel in sport te zetten en schakelen met de peddels of het pookje.
        Idd. In sport+ voel je hem anders duidelijk schakelen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Je kan de ZF ook 'voelen'. Maar dan dien je 'm wel in sport te zetten en schakelen met de peddels of het pookje.
          Ik vond persoonlijk van niet, maar das ieder voor zich
          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


          2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

          Comment


          • Intexor, heb dat zojuist eens geprobeerd, maar die schakelt dan ook nog heel soepel vind ik.
            Kwam een oude drie in mijn gat hangen, weet wel, je kan zelf niet harder door voorliggers en dan komt hij plakken. Heb hem bij vrije baan eens los gereden. Plezant he zo eens t kind uithangen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
              @ Bartvds, die 2.0 tdi's aan 200 is er idd wel wat over, tot 150/160 cava, daarboven idd al wat meer geluid... Ik rij ook assertief, soms vlotter op tijd en stond. Volgende kar mag wel nog wat meer paardjes hebben.
              Met mijn A6 2.0 TDI en 163 pk rij ik regelmatig 200+ in Duitsland.
              Lawaai van de motor valt best mee. Aan die snelheden heb ik meer last van rol- en windgeluiden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Intexor, heb dat zojuist eens geprobeerd, maar die schakelt dan ook nog heel soepel vind ik.
                Kwam een oude drie in mijn gat hangen, weet wel, je kan zelf niet harder door voorliggers en dan komt hij plakken. Heb hem bij vrije baan eens los gereden. Plezant he zo eens t kind uithangen
                Heb jij hem in sport of sport+ gezet?

                Comment


                • Ik heb er ene met koppelomvormer en ik voel dat toch schakelen. Wel niet zo fel als nen EGMV.
                  Bij de DS5 heb ik wel gewone stand en sportstand. En daarnaast kan ik nog manueel met de pook voor en achteruit duwen
                  In sportstand is hij veel agressiever, maar toch nog redelijk zacht in overgang. In gewone stand is hij te traag naar mijn goesting. Dus na het starten is het bij mij automatisch de 'S' indrukken. Verbruik is sindsdien zelfs ook nog gedaald.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Intexor, heb dat zojuist eens geprobeerd, maar die schakelt dan ook nog heel soepel vind ik.
                    Kwam een oude drie in mijn gat hangen, weet wel, je kan zelf niet harder door voorliggers en dan komt hij plakken. Heb hem bij vrije baan eens los gereden. Plezant he zo eens t kind uithangen
                    Niets leuker dan zo'n oud krel eens op zijn plaats te zetten, je hoort ze dan nog excuses in de achteruitkijkspiegel schreeuwen over manueel schakelen, beleving, gasrespons ed. Dat is niet meer van deze tijd.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Intexor, heb dat zojuist eens geprobeerd, maar die schakelt dan ook nog heel soepel vind ik.
                      Kwam een oude drie in mijn gat hangen, weet wel, je kan zelf niet harder door voorliggers en dan komt hij plakken. Heb hem bij vrije baan eens los gereden. Plezant he zo eens t kind uithangen
                      Heb dat regelmatig als ik van het werk kom. Zone 30 waar ik mij redelijk goed aan hou en dan komen er ook redelijk veel in je gat hangen omdat 30 te traag is. Na die zone 30 is er dan een stuk van 300m waar ik ze met de vRS helemaal ver achter mij laat. Halen op het einde van het stukje 140
                      Heb er dan ook die in de zone 30 dan proberen voorbij te steken. Is dan pech dat de vRS nog redelijk vroeg over redelijk wat koppel beschikt

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                        Heb jij hem in sport of sport+ gezet?
                        In beide geprobeerd maar ik voel gelijk geen verschil... Zou dit komen omdat een zeven een minder sportief model is en ze hier sport+ minder extreem maakten?

                        Comment


                        • stuk inertie ook he, een even harde sleur aan 1600 kilo, of aan 2 ton gaat meer sensatie geven aan 1600 kilo

                          Comment


                          • Automaat of handbak is voor ieder een persoonlijke keuze en afhankelijk van zo vele factoren (woonplaats, soort gebruik, model en type van auto) . Persoonlijk ken ik wel meer mensen die van manueel overstapten naar een automaat en nooit terugkeerden, dan omgekeerd.

                            Ik vind de automaat op mijn 2001 BMW 5 al heel goed, maar de huidige nieuwste generatie automaten genre ZF8 zijn nog zovele keren beter. Als je daar mee gereden hebt, wil je geen handbak meer.

                            Maar er blijft ook dat bepaalde keuzes ook beter aansluiten bij de ene of de andere auto. Een BMW 5/Audi A6/Merc E lenen zich perfect voor een automaat, terwijl bijvoorbeeld een Toyota GT86/Subaru BRZ leuker zijn in manueel.

                            Comment


                            • Waarmee je ineens bewijst dat die laatste auto's eigenlijk niet geschikt zijn voor de weg.
                              Met zoiets moet je op het circuit rijden.

                              De openbare weg is gewoon te druk, en het niet echt toegelaten om te veel plezier te hebben op de straat.

                              In elk geval, binnen een jaar of 10 rijden we bijna allemaal electrisch, en dan is deze discussie helemaal overbodig.
                              Een versnellingsbak heb je alleen nodig omdat een benzine of dieselmotor onbruikbaar zijn tussen 0 en 1000 t/min.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Waarmee je ineens bewijst dat die laatste auto's eigenlijk niet geschikt zijn voor de weg.
                                Met zoiets moet je op het circuit rijden.

                                De openbare weg is gewoon te druk, en het niet echt toegelaten om te veel plezier te hebben op de straat.
                                Amai. Rare ideeën heb jij. Hopelijk heb je geen politieke ambities.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                  Amai. Rare ideeën heb jij. Hopelijk heb je geen politieke ambities.
                                  Dat zijn geen ideeën, dat is realiteit.

                                  Comment


                                  • Een GT86 is geen auto voor de openbare weg en je mag niet genieten tijdens het rijden ?
                                    Als dat jouw realiteit is, is er dan iets mis met jou, of met mij als ik het daar niet mee eens ben ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                      Een GT86 is geen auto voor de openbare weg en je mag niet genieten tijdens het rijden ?
                                      Als dat jouw realiteit is, is er dan iets mis met jou, of met mij als ik het daar niet mee eens ben ?
                                      Hey chill beste RX-8, seffens begin je nog olie te zuipen door u op te winden.

                                      Tuurlijk mag je genieten tijdens het rijden, wat Tommie1 zegt is dat het genieten ons stilaan verplicht ontnomen wordt. En dat is, jaja, realiteit!

                                      Comment


                                      • Ik ben chill hoor, waarschijnlijk heb ik zijn uitspraak verkeerd geïnterpreteerd dan. Maar als ik ze herlees, begrijp ik nog steeds hetzelfde :-)

                                        Comment


                                        • Ik wil een GT86 niet verbieden op de weg, maar het is gewoon een feit dat 'te veel plezier' hebben met (gelijk welke) auto op de weg niet meer van deze tijd is.
                                          Je kan toch nergens bochten pakken op de limiet. Optrekken (boring) van 0-100 kan je nergens. Als er lichten staan, dan is de snelheid ook beperkt tot 70 km/h.
                                          Met een auto met ietwat vermogen duurt de fun 3.5 seconden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X