Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat of handmatige versnellingsbak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Veel fun is er ni meer aan autorijden. Ben nu weer 12 per uur aan het doen richting huis. Straks wil ik niet meer achter het stuur kruipen.
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Ik zou op dit moment een zelfrijdende auto wel zien zitten, heb wel andere dingen te doen dan op de stoplichten van die 520d leasebak voor me te zitten turen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Ik doe ruim 45k per jaar.
        Weinig fun aan.
        Ofwel braafjes 120-130 op de autostrade. Wel veel in Duitsland, maar ook daar, wat is de fun aan 180-200 op een rechte baan...

Ik ben een comfortzoeker geworden. Auto moet zo stil mogelijk zijn, zo weinig mogelijk vragen van de chauffeur.
        Daarom mijn prioriteiten:
        Automaat, Adaptive Cruise, Goede zetel, weinig lawaai, goede radio, navi met online verkeersinfo.

De rest kan me weinig schelen. Dikke velgen en een sportvering interesseren me geen bal.

Dat noemen ze oud woorden he, dat begint bij mij ook .

ps 200 op rechte baan is inderdaad saai, probeer es +270 is al wat uitdagender

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
          Ik zou op dit moment een zelfrijdende auto wel zien zitten, heb wel andere dingen te doen dan op de stoplichten van die 520d leasebak voor me te zitten turen.
          Uwe spacewagon heeft toch wel Traffic Jam Assist, niet?

Comment

• Niet onder de 30 per uur, dus eigenlijk gewone adaptieve CC met lane assist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              ??? Waar lichten staan mag je volgens jou maar max 70 km/h ???
              Verkeerslichten....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Baan Ninove Aalst is bvb 90 aan de lichten. Komt wel nog meer voor hoor.
                Een van de enige banen waar ge tenminste goed kunt doorrijden. Ninove, Aalst -> 5min! Is de enige baan waar ik al is 160 heb gereden ook, dat lukt me zelf niet op de autosnelweg. Toch niet wanneer ik daar al is kom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                  Dat noemen ze oud woorden he, dat begint bij mij ook .

ps 200 op rechte baan is inderdaad saai, probeer es +270 is al wat uitdagender
                  Eens boven de 200 vind ik dat de stress verdubbelt bij elke 10 km/h die er bij komt.
                  Snelste dat ik zelf gedaan heb is 240 km/h. Kan je echt niet lang aan houden,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                    Niet onder de 30 per uur, dus eigenlijk gewone adaptieve CC met lane assist
                    Alez, toch iets dat diene franse boot ni heeft

Comment

Eens boven de 200 vind ik dat de stress verdubbelt bij elke 10 km/h die er bij komt.
                      Ja maar, jij bent dan ook dé BARTVDS niet hé.

Comment

• Snel rijden op kleine baantjes, dat doe ik nu eens nooit. Zie totaal niet in wat de 'fun' daarvan is om de kans te vergroten een persoon of plots opduikend dier na een bocht of zo aan te rijden. Ik rijd zelfs meestal minder dan 70 waar dat toegestaan is op kleine baantjes.

Als ik snel wil rijden doe ik dat op brede overzichtelijke gewestwegen of snelwegen. Simpel zelfbehoud, kans op risico zo klein mogelijk houden.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                          Snel rijden op kleine baantjes, dat doe ik nu eens nooit. Zie totaal niet in wat de 'fun' daarvan is om de kans te vergroten een persoon of plots opduikend dier na een bocht of zo aan te rijden. Ik rijd zelfs meestal minder dan 70 waar dat toegestaan is op kleine baantjes.

Als ik snel wil rijden doe ik dat op brede overzichtelijke gewestwegen of snelwegen. Simpel zelfbehoud, kans op risico zo klein mogelijk houden.
                          Klopt. Jaar terug was ik hier in de kleine baantjes aan het wandelen met m'n vrouw en de kleine. We werden bijna aangereden door een idioot die eens snel wou rijden in kleine baantjes.

Er zijn massa's onoverzichtelijke bochten, waar net erachter bv iemand wat van z'n lijn afwijkt, of überhaupt te smal voor 2 auto's etc etc.

Ik knal het meeste door op wegen met 2 vakken (niet 2 in elke richting hé lol) . Binnen bebouwde kom en zone 30's hou ik me altijd aan de vmax. Wil niet dat ik iemands partner of kind omver knal.

Comment

• Rechts afong sniejen.

Comment

• Ik rij vaak te snel. Ma enkel als ik voldoende overzicht heb op de weg. Als er weinig verkeer is. Er kan natuurlijk altijd plots iets op de baan komen, tot nu toe wanneer dat het geval was altijd op tijd kunnen stoppen.

Comment

• Hard rechtdoor rijden kan iedereen. Tis bochtjes pikken dat ge moet kunnen, en dat kriebeltjes geeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ja maar, jij bent dan ook dé BARTVDS niet hé.
                                  Klopt! Geen stalen ballen in mijn broek.
                                  En mijn huidige auto gaat ook maar 220.

De 240 heb ik ooit gedaan met een 335d met 286pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Hard rechtdoor rijden kan iedereen. Tis bochtjes pikken dat ge moet kunnen, en dat kriebeltjes geeft
                                    Inderdaad, en daarvoor moet je op circuit zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                      Klopt. Jaar terug was ik hier in de kleine baantjes aan het wandelen met m'n vrouw en de kleine. We werden bijna aangereden door een idioot die eens snel wou rijden in kleine baantjes.

Er zijn massa's onoverzichtelijke bochten, waar net erachter bv iemand wat van z'n lijn afwijkt, of überhaupt te smal voor 2 auto's etc etc.

Ik knal het meeste door op wegen met 2 vakken (niet 2 in elke richting hé lol) . Binnen bebouwde kom en zone 30's hou ik me altijd aan de vmax. Wil niet dat ik iemands partner of kind omver knal.
                                      Helemaal akkoord. Als je een stevig ongeval veroorzaakt aan een te hoge snelheid (of godbetert in dronkenschap)... zou het mezelf nooit vergeven.
                                      En daarboven komt nog dat de rechtbank of verzekering je arm maakt (en daar wil ik mijn gezin niet aan bloot stellen).
                                      Als je natuurlijk een arme sukkelaar bent die niks heeft buiten een lening voor je te dure auto, dan kunnen ze ook niks afpakken.

En daarom: comfort, automaat, rustig, vlot en veilig rijden.

Comment

Op de meeste plaatsen wel ja. (toch waar ik kom)
                                        Vroeger waren er nog van die dubbelvakswegen met gescheiden middenberm waar je tot 120 mocht. Ken er geen een meer, en misschien is er nog ergens een baan waar je dan 90 mag.
                                        Meestal zijn die lichten vervangen door ronde punten, en is de snelheid beperkt tot 70...
                                        N80 tussen Sint-Truiden en Hasselt is nog altijd 120 met lichten.

Je hebt wel gelijk dat er vroeger meer waren, maar denk toch wel dat de N80 niet de enige zal zijn die nog overblijft?
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

je wou het toch wat spannender ,

raar maar waar hoe meer je boven de 200 gaat hoe meer je dat gewoon komt. Vroeger als ik es 200 deed was dat wouw, nu passeeer je soms de 240 zonder je het eigenlijk wel goed doorhebt. alles went zekers

Comment

Working...
                                          X