Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat of handmatige versnellingsbak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • mol-lommel is er nog eentje...

    maar eigenlijk klopt dit niet echt.
    in beide gevallen gaat op dat het 120 is, tenzij dat een bord ( zoals eentje van 90 ) dit anders vermeld.
    dit bord vervalt pas bij het eerste volgende kruispunt.


    MAW, stel dat je aan het kruispunt aan de overkant een bord van 90 tegenkomt blijft deze baan 90, totdat er een straat ( hoe klein dan ook ) op uit komt.
    daarna moet er opnieuw een bord van 90 staan of het is inderdaad 120.
    nu als je dat weet en je let er op ga je zien dat ze wel degelijk overal 90 borden hebben gezet.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
      Alle gewestwegen zijn binnenkort 70, 90 zal nergens meer kunnen.
      Binnenkort? Dat is de afgelopen 10 (zelfs 15) jaar al gebeurd, die verandering.
      Het enige wat binnenkort nog gaat veranderen is de aanduiding met de borden.

      In theorie is 90 momenteel nog de regel en 70 de uitzondering, dus waar je 90 mag staan geen borden en waar je 70 mag wel.
      Dit gaat veranderen
      70 word de regel en 90 de uitzondering, dus alle borden van 70 gaan dan verdwijnen en waar je nog 90 mag komen wel borden met 90.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
        je wou het toch wat spannender ,

        raar maar waar hoe meer je boven de 200 gaat hoe meer je dat gewoon komt. Vroeger als ik es 200 deed was dat wouw, nu passeeer je soms de 240 zonder je het eigenlijk wel goed doorhebt. alles went zekers
        200-220 doe ik regelmatig in Duitsland, en dan bedoel ik 1-2 keer per maand.
        180-200 op een autostrade met weinig verkeer gaat goed, bij 220 merk je toch echt dat het snel gaat!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Inderdaad, en daarvoor moet je op circuit zijn...
          Tuurlijk, 1 groot circuit op de baan waar ik jaarlijks genoeg aan betaal

          Moet eerlijk zijn dat ik ook wel meestal iets te hard rij, maar dat ik met de auto vrij normaal rij. Met de moto is een ander verhaal. Rij er weinig mee, maar van de week stak er weer eentje van €60 in de bus

          Ik rij dit jaar welgeteld 21 jaar met de auto en 19 jaar met de moto. Mijn vader is zelf geen heilige als het op autorijden aan komt en was vroeger zelf ook motard. Op zowat alle vlakken is het gene heilige. Maar 1 ding is me wel bijgebleven dat hij op mijn 18de tegen mij zei en de sleutels van mijn auto overhandigde: 'Een auto is GEEN speelgoed, en de openbare weg is een JUNGLE'. Dit gesprek herinner ik mij nog steeds en heb in die 21 jaar nog geen noemenswaardig ongeval gehad en heb al heel wat kms gedaan.

          En dat is ook een boodschap die ik later mijn zoon wil meegeven.

          Comment


          • Je zal je tekst moeten aanpassen in, vang onderweg geen pokemons en het is geen PlayStation.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Je zal je tekst moeten aanpassen in, vang onderweg geen pokemons en het is geen PlayStation.
              Daar zit wat in ja.

              Ach, tegen de tijd dat die 18 is, staat er mss geen stuur meer in de auto's Hij is vorige maand nog maar 5 geworden en de auto beginnen hoe langer hoe meer alleen te rijden

              Comment


              • k heb nu dsg in mijn scirocco R en de volgende zal terug manueel worden.

                Comment


                • En wat is de reden? Hoor je niet vaak dat men terug gaat naar manueel, vandaar..

                  Comment


                  • Ik heb nu dsg en zf8 maar sluit een manuele niet uit. Vb een m2 of m140i manueel RWd zie ik wel zitten.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      En wat is de reden? Hoor je niet vaak dat men terug gaat naar manueel, vandaar..
                      Was te laat om de bestelbon nog aan te passen

                      Nee grapje, ik vind een dsg wel tof maar soms vind ik deze raar doen, en schakelt deze meer dan nodig is. Zit ook regelmatig op de nurburgring en wil terug meer betrokkenheid...

                      Mvg

                      Comment


                      • Iemand die mij kan zeggen welk type automaat er in de nieuwe Kia Sportage ligt?
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • in de hyundai tucson is er een DCT

                          Comment


                          • Dat is dus een gerobotiseerde bak met dubbele koppeling, zoals de dsg?
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • ja, droge dubbele koppeling, 7 versnellingen.

                              Comment


                              • Waarom heeft zoiets eigenlijk zo een ingewikkeld systeem?

                                Ik bedoel, die systemen met een gerobotiseerde manuele bak, die verslijten toch. Renault heeft dat ook in zijn Clio steken dacht ik.

                                In een PK beest heeft zo een gerobotiseerde bak zijn voordeel, maar toch niet in gewone gezinswagen?

                                EDIT: dat zijn nu zeker allemaal dubbele koppelingen? Die verslijten zo goed als niet meen ik.
                                Last edited by ; 15/09/2016, 20:20.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door rusty_shackleford Bekijk Berichten
                                  Waarom heeft zoiets eigenlijk zo een ingewikkeld systeem?

                                  Ik bedoel, die systemen met een gerobotiseerde manuele bak, die verslijten toch. Renault heeft dat ook in zijn Clio steken dacht ik.

                                  In een PK beest heeft zo een gerobotiseerde bak zijn voordeel, maar toch niet in gewone gezinswagen?

                                  EDIT: dat zijn nu zeker allemaal dubbele koppelingen? Die verslijten zo goed als niet meen ik.
                                  Alles verslijt, nu eenmaal

                                  Een gerobotiseerde bak met enkele koppeling, kost wel tot 5x minder dan een klassieke automaat met 8 versnellingen van ZF. (Net omdat ze minder ingewikkeld zijn als een klassieke automaat)
                                  Ook een automaat met dubbele koppeling kost minder. (maar wel +/- evenveel als een klassieke automaat met 6 versnellingen)
                                  .
                                  Bij de Suv’s van Hyundai en Kia is een automaat (met dubbele koppeling (6/7) of klassiek) alleen beschikbaar bij de 4WD (zoals bij de meeste Japanse Suv’s)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door rusty_shackleford Bekijk Berichten
                                    Waarom heeft zoiets eigenlijk zo een ingewikkeld systeem?

                                    Ik bedoel, die systemen met een gerobotiseerde manuele bak, die verslijten toch. Renault heeft dat ook in zijn Clio steken dacht ik.

                                    In een PK beest heeft zo een gerobotiseerde bak zijn voordeel, maar toch niet in gewone gezinswagen?

                                    EDIT: dat zijn nu zeker allemaal dubbele koppelingen? Die verslijten zo goed als niet meen ik.
                                    Minder overbrengingsverlies dacht ik. Ik had een 1.6 tdi met dsg7, die prestaties en het verbruik moesten niet onderdoen voor een manuele, integendeel. Met de klassieke automaat die ik daarna had kon ik niet in de buurt van de manuele versie komen.

                                    De onderhoudskost zou ik niet als een pro zien van die robotten want naar mijn ervaring gaat het toch allemaal een stuk minder lang mee. Wat ook niet zo gek is aangezien die robotten in combinatie met een kleine motor heel veel schakelen. De robot op de 1.2 tdi heeft het nog 200 000 kilometer volgehouden. De robot op de 1.6, in een dubbel zo zware kas, zat al na 90 000 kilometer in de problemen (productiefout waarschijnlijk). De klassieke automaat op de 5cilinder voelt na 230 000 kilometer nog perfect.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Minder overbrengingsverlies dacht ik. Ik had een 1.6 tdi met dsg7, die prestaties en het verbruik moesten niet onderdoen voor een manuele, integendeel. Met de klassieke automaat die ik daarna had kon ik niet in de buurt van de manuele versie komen.

                                      De onderhoudskost zou ik niet als een pro zien van die robotten want naar mijn ervaring gaat het toch allemaal een stuk minder lang mee. Wat ook niet zo gek is aangezien die robotten in combinatie met een kleine motor heel veel schakelen. De robot op de 1.2 tdi heeft het nog 200 000 kilometer volgehouden. De robot op de 1.6, in een dubbel zo zware kas, zat al na 90 000 kilometer in de problemen (productiefout waarschijnlijk). De klassieke automaat op de 5cilinder voelt na 230 000 kilometer nog perfect.

                                      Uit ervaring weet ik dat de DSG-7 van VW/Audi, wel veel meer schakelt, als de automaten met dubbele koppeling van Ford / Renault /MB of Alfa Romeo / Fiat.

                                      Dit onvoorstelbaar veelvuldig op /af schakelen van een DSG-7, was voor mij veel te storend om een DSG te kopen.

                                      Met een TCT of Powershift heb ik niet het gevoel, dat de versnellingsbak niet in de juiste versnelling zit. Maar hij schakelt in de stad, ook niet 3x in 2 seconden zoals een DSG-7

                                      Op Duitse forums kan je lezen, dat VW, het vernieuwen van een dubbele koppeling na 60.000 km, als normaal onderhoud beschouwd,(inclusief de mechanische actuatoren) zoals remblokken en schijven...

                                      Comment


                                      • Ik heb zo eens gereden met een Clio. Dat schakelt écht niet goed. En als ge een beetje vlot rijdt, dan is het precies of ge een beginneling zijt die niet kan schakelen: veel te lang in de toeren blijven hangen alvorens te schakelen...

                                        Dan liever een gewone automatic.

                                        EDIT: ik denk trouwens dat die gerobotiseerde bakken eigenlijk gemaakt zijn om manueel te schakelen. Zo wordt dat toch bij Ferrari en Aston Martin gezegd: schakelen met de lepels aan het stuur en de automatische stand zo weinig mogelijk gebruiken.
                                        Last edited by ; 16/09/2016, 19:01.

                                        Comment


                                        • Het zijn inderdaad manuele bakken die ook automatisch kunnen schakelen, waar het voor een klassieke automaat omgekeerd is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X