Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat of handmatige versnellingsbak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik schakel ook altijd zelf metvde lepels aan het stuur.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Ik schakel ook altijd zelf metvde lepels aan het stuur.
      Dat hangt ook wat van de wagen af . Met zo een zf8 moet ik al bij 100 naar 4 schakelen dan is de fun eraf.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Ik schakel ook altijd zelf metvde lepels aan het stuur.
        Met nen egmv met weinig pk is dat niet onoverkomelijk. Bij de DS5 heb ik nu 180pk en geen lepels en mis dat ook niet. Vermogen genoeg.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Dat hangt ook wat van de wagen af . Met zo een zf8 moet ik al bij 100 naar 4 schakelen dan is de fun eraf.
          Ik laat dat spel gewoon zijn werk doen. Die doet dat heel goed, kan zelf niet beter. Gebruik manueel schakelen enkel soms om op motor af te remmen voor een bocht, rond punt,...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Ik laat dat spel gewoon zijn werk doen. Die doet dat heel goed, kan zelf niet beter. Gebruik manueel schakelen enkel soms om op motor af te remmen voor een bocht, rond punt,...
            Roep je dan zo telkens Pwaaaap papapap Pwaaaap prrrt bij het terug flipperen?

            Comment


            • Heb zo'n turbofluitje in de uitlaat hangen dat gaat fluiten als ik terug schakel. Neig jong

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Ik laat dat spel gewoon zijn werk doen. Die doet dat heel goed, kan zelf niet beter. Gebruik manueel schakelen enkel soms om op motor af te remmen voor een bocht, rond punt,...
                Ik enkel op hellingen, bijna nooit dus en niet in Vlaanderen.
                Is toch wat belastend voor de versnellingsbak, verslijt dan toch liever wat goedkope remmen.

                Dsg en dergelijke catalogiseer ik niet echt als automaten trouwens. Koppelomvormer vind ik een must om goed te rijden.
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                Comment


                • Hoe is de 9G-tronic eigenlijk?
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                    Ik enkel op hellingen, bijna nooit dus en niet in Vlaanderen.
                    Is toch wat belastend voor de versnellingsbak, verslijt dan toch liever wat goedkope remmen.

                    Dsg en dergelijke catalogiseer ik niet echt als automaten trouwens. Koppelomvormer vind ik een must om goed te rijden.
                    Klopt dat? Is op de motor remmen belastend voor een traditionele automaat ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Ik enkel op hellingen, bijna nooit dus en niet in Vlaanderen.
                      Is toch wat belastend voor de versnellingsbak, verslijt dan toch liever wat goedkope remmen.

                      Dsg en dergelijke catalogiseer ik niet echt als automaten trouwens. Koppelomvormer vind ik een must om goed te rijden.
                      dsg wordt toch vaak geroemd. Schakelt sneller dan eender wat. Enige nadeel dat ik zelf ken van dsg is dat vertrekken vanuit stilstand niet altijd smooth gaat, bv als je stopt aan een rond punt en meteen weer wil vertrekken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                        Ik enkel op hellingen, bijna nooit dus en niet in Vlaanderen.
                        Is toch wat belastend voor de versnellingsbak, verslijt dan toch liever wat goedkope remmen.

                        Dsg en dergelijke catalogiseer ik niet echt als automaten trouwens. Koppelomvormer vind ik een must om goed te rijden.
                        Klopt, een tiptronic van Audi rijdt dan ook het aangenaamst vind ik.


                        Sending from somewhere, used with Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Klopt dat? Is op de motor remmen belastend voor een traditionele automaat ?
                          Ik heb daar mijn twijfels over. Zelfs mijn oude Steptronic schakelt bij vertragen automatisch terug en remt mee op de motor in automatische stand en ik heb al heel vaak zelf manueel ingegrepen voor meer motorrem. Intussen al bijna 260.000 km en de bak schakelt nog boterzacht.

                          Die 'moderne' automaten zijn daarop voorzien vermoed ik. Op de oudere generaties automaat voel je wel dat een motorrem niet de bedoeling is. Mijn 4-traps van een BMW 3 gaat ofwel freewheelen bij vertragen of schakelt net een versnelling hoger als je gas lost.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Klopt dat? Is op de motor remmen belastend voor een traditionele automaat ?
                            Je rembanden gaan bijvoorbeeld toch al zeker meer moeten werken als je hoogtoerig terugschakelt.
                            Dat kan geen kwaad hé, je mag dat doen maar ik hou een revisie toch liefst zo ver mogelijk weg.
                            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                            Comment


                            • Mijn th700 heeft in 1-2 en 3 elk een stel clutchplaatjes speciaal voor te remmen.
                              Op zich niets mis met remmen op de motor maar je moet hem natuurlijk niet erin laten schieten. ( das een beetje zoals de ambriage laten schieten
                              Als je ff een beetje bij remt en hem daarna op de motor laat remmen geen probleem.
                              Ik sta dan zelfs sneller stil als menig manuele auto do op de motor remt

                              Verstuurd vanaf mijn GT-S6310N met Tapatalk

                              Comment


                              • Als ik rem op de motor, rem ik met de gewone rem en schakel ik terug tot pakweg een 3OOO toeren telkens. Dat is toch nog vrij rustig voor de bak?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  dsg wordt toch vaak geroemd. Schakelt sneller dan eender wat. Enige nadeel dat ik zelf ken van dsg is dat vertrekken vanuit stilstand niet altijd smooth gaat, bv als je stopt aan een rond punt en meteen weer wil vertrekken.
                                  Klopt wel wat ge zegt, heel snel qua schakelen maar bij mij gebeurt het soms dat de DSG een goeie second twijfeld tussen 1 en 2 bij een rotonde als ge rond de 10 per uur rijd en probeert rap in te voegen.
                                  Kan wel gevaarlijke situaties veroorzaken maar ook iets dat waarschijnlijk opgelost kan worden door software aanpassing.

                                  Comment


                                  • Heb dat idd ook al voorgehad met de DSG in de octavia. Kan je wel van verschieten als je snel wil vertrekken. Ligt dat niet aan het feit dat de software merkt dat je remt dus de beide koppelingen voorbereidt op de vertraging, terwijl jij dan net plots versnelt?

                                    Comment


                                    • Ik ben die laatste meters op motor aan het afremmen en als ik plaats zie rij ik op. Paar keer was het verschieten dat het langer duurde en dat ik in reflex wat harder op de gas duw, met de S4 schiet ge dan ineens hard vooruit.

                                      Manueel bedienen zou een oplossing zijn maar daar zet de bak zich nog automatisch in 1ste als ik heel traag kom te rijden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        Op de meeste plaatsen wel ja. (toch waar ik kom)
                                        Vroeger waren er nog van die dubbelvakswegen met gescheiden middenberm waar je tot 120 mocht. Ken er geen een meer, en misschien is er nog ergens een baan waar je dan 90 mag.
                                        Meestal zijn die lichten vervangen door ronde punten, en is de snelheid beperkt tot 70...
                                        De expressweg tussen Sint-Truiden en Hasselt. 2x2 rijvakken met middenberm en 120 tussen de lichten. Aan de lichten mag je 90 als je geluk hebt want meestal heb ik ze allemaal rood!!!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X