Ik schakel ook altijd zelf metvde lepels aan het stuur.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Automaat of handmatige versnellingsbak
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk schakel ook altijd zelf metvde lepels aan het stuur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk schakel ook altijd zelf metvde lepels aan het stuur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDat hangt ook wat van de wagen af . Met zo een zf8 moet ik al bij 100 naar 4 schakelen dan is de fun eraf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk laat dat spel gewoon zijn werk doen. Die doet dat heel goed, kan zelf niet beter. Gebruik manueel schakelen enkel soms om op motor af te remmen voor een bocht, rond punt,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk laat dat spel gewoon zijn werk doen. Die doet dat heel goed, kan zelf niet beter. Gebruik manueel schakelen enkel soms om op motor af te remmen voor een bocht, rond punt,...
Is toch wat belastend voor de versnellingsbak, verslijt dan toch liever wat goedkope remmen.
Dsg en dergelijke catalogiseer ik niet echt als automaten trouwens. Koppelomvormer vind ik een must om goed te rijden.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenIk enkel op hellingen, bijna nooit dus en niet in Vlaanderen.
Is toch wat belastend voor de versnellingsbak, verslijt dan toch liever wat goedkope remmen.
Dsg en dergelijke catalogiseer ik niet echt als automaten trouwens. Koppelomvormer vind ik een must om goed te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenIk enkel op hellingen, bijna nooit dus en niet in Vlaanderen.
Is toch wat belastend voor de versnellingsbak, verslijt dan toch liever wat goedkope remmen.
Dsg en dergelijke catalogiseer ik niet echt als automaten trouwens. Koppelomvormer vind ik een must om goed te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenIk enkel op hellingen, bijna nooit dus en niet in Vlaanderen.
Is toch wat belastend voor de versnellingsbak, verslijt dan toch liever wat goedkope remmen.
Dsg en dergelijke catalogiseer ik niet echt als automaten trouwens. Koppelomvormer vind ik een must om goed te rijden.
Sending from somewhere, used with TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenKlopt dat? Is op de motor remmen belastend voor een traditionele automaat ?
Die 'moderne' automaten zijn daarop voorzien vermoed ik. Op de oudere generaties automaat voel je wel dat een motorrem niet de bedoeling is. Mijn 4-traps van een BMW 3 gaat ofwel freewheelen bij vertragen of schakelt net een versnelling hoger als je gas lost.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenKlopt dat? Is op de motor remmen belastend voor een traditionele automaat ?
Dat kan geen kwaad hé, je mag dat doen maar ik hou een revisie toch liefst zo ver mogelijk weg.
Comment
-
Mijn th700 heeft in 1-2 en 3 elk een stel clutchplaatjes speciaal voor te remmen.
Op zich niets mis met remmen op de motor maar je moet hem natuurlijk niet erin laten schieten. ( das een beetje zoals de ambriage laten schieten
Als je ff een beetje bij remt en hem daarna op de motor laat remmen geen probleem.
Ik sta dan zelfs sneller stil als menig manuele auto do op de motor remt
Verstuurd vanaf mijn GT-S6310N met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtendsg wordt toch vaak geroemd. Schakelt sneller dan eender wat. Enige nadeel dat ik zelf ken van dsg is dat vertrekken vanuit stilstand niet altijd smooth gaat, bv als je stopt aan een rond punt en meteen weer wil vertrekken.
Kan wel gevaarlijke situaties veroorzaken maar ook iets dat waarschijnlijk opgelost kan worden door software aanpassing.
Comment
-
Ik ben die laatste meters op motor aan het afremmen en als ik plaats zie rij ik op. Paar keer was het verschieten dat het langer duurde en dat ik in reflex wat harder op de gas duw, met de S4 schiet ge dan ineens hard vooruit.
Manueel bedienen zou een oplossing zijn maar daar zet de bak zich nog automatisch in 1ste als ik heel traag kom te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenOp de meeste plaatsen wel ja. (toch waar ik kom)
Vroeger waren er nog van die dubbelvakswegen met gescheiden middenberm waar je tot 120 mocht. Ken er geen een meer, en misschien is er nog ergens een baan waar je dan 90 mag.
Meestal zijn die lichten vervangen door ronde punten, en is de snelheid beperkt tot 70...
Comment
Comment