Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dringend; welke nieuwe monovolume/SUV deel 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dringend; welke nieuwe monovolume/SUV deel 2

    Na het topic van free_ltd hier deel 2, zelfde vraag, andere wagens.

    Situatieschets; zelfstandige met bvba, fiscale aftrekbaarheid belangrijk, 2 grote zonen van 1m93 en 1m89, kotstudenten (veel verhuis)

    Dus gezocht grote SUV of monovolume, max 40 000 euro (net nieuw gebouw neergepoot), lage CO2 uitstoot

    Zelf gedacht aan

    1° Toyota Rav 4 hybrid premium, topversie met alles erop, 80 % aftrekbaar 41000 euro

    2° Honda CR-V Executive 1.6 diesel automaat, 139g CO2 75% aftrekbaar 38000 euro

    3° Renault Espace Inititale Paris 1.6 diesel met city en winterpack
    120 g CO2 75% aftrekbaar 41000 euro

    4° Ford S-Max 2.0 tdci 180 pk automaat 120 g CO2 75 % aftrekbaar
    nog geen prijs gehad maar vermoedelijk rond de 40 000 euro

    Geef uw mening maar

    Dus belangrijk veel binnenruimte (been- en hoofdruimte) en grote koffer. Zou dit jaar nog willen vervangen dus bvb Skoda Kodiaq, Mercedes GLC, VW Tiguan en dergelijke niet aan de orde.

    Bij Renault en Toyota moet ik deze week nog beslissen om hem voor eind dit jaar te hebben.

  • #2
    Oh ja, vergeten te vermelden

    1° Heb graag tussen de 150 en 200 pk

    2° Rij 20 000 km per jaar, dus benzine of diesel, wel graag minstens 75 % aftrekbaar.

    3° Zijn prijzen met fleet korting inbegrepen.

    Comment


    • #3
      c4 grand picasso, 2.0 hdi, 150 pk, 320 Nm, 112 gr co2 met automaat.
      volop ruimte, laag verbruik (ik zit met gemengd gebruik rond de 6 liter).
      Een fully loaded versie zit nog steeds ruim onder de 40k.

      Comment


      • #4
        Bedankt maar neen, geen citroen fan.

        Comment


        • #5
          het leuke aan citroenfans is dat ze meestal de keuzevrijheid van anderen ook respecteren, zonder het nodig te vinden om er eindeloos over te palaveren

          ik ben zelf geen SUV fan, dus mijn voorkeur zou dan naar de s-max gaan. Beschikbare ruimte in monovolumes is meestal toch groter dan in SUV's uit vergelijkbare klasse. Nadeel is vaak wel dat de achterbank in monovolumes wat minder comfortabel is, omdat het vaak drie aparte stoelen zijn, wat krapper is voor volwassenen.

          Comment


          • #6
            Ben eigelijk meest aan het twijfelen tussen de Toyota (mooiste techniek, 80 % aftrekbaar) en de Espace (mooiste interieur, ruimte)

            Veel hangt ook af of de regering zou beslissen de aftrekbaarheid van brandstofkosten afhankelijk te maken van de CO2 uitstoot?

            Comment


            • #7
              financieel ben je dus steeds beter af met de toyota, zeker als de aftrekbaarheid wijzigt.
              Is de ruimte in de toyota voor jullie noden aan de krappe kant, of is het toch nog ruim voldoende ?

              Btw, is er qua budget/ruimte veel verschil met de lexus nx300h (grotendeels zelfde techniek, dacht ik) ?

              Comment


              • #8
                Als ge deze week nog ne tiguan besteld, gaar ge hem nog net voor de nieuwjaar hebben.

                Meeste merken is 3 maanden wachten. Dus gaat krap worden.
                Last edited by ; 25/09/2016, 16:20.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                  financieel ben je dus steeds beter af met de toyota, zeker als de aftrekbaarheid wijzigt.
                  Is de ruimte in de toyota voor jullie noden aan de krappe kant, of is het toch nog ruim voldoende ?

                  Btw, is er qua budget/ruimte veel verschil met de lexus nx300h (grotendeels zelfde techniek, dacht ik) ?


                  Zelfde techniek aals de Lexus NX, maar goedkoper en ruimer binnenin
                  Ruimte juist voldoende, geen overschot

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Fr pk dieselee_ltd Bekijk Berichten
                    Als ge deze week nog ne tiguan besteld, gaar ge hem nog net voor de nieuwjaar hebben.

                    Meeste merken is 3 maanden wachten. Dus gaat krap worden.

                    Tiguan met 190 pk diesel reeds 149 g CO2, dus valt zowieso af

                    Comment


                    • #11
                      Ga zeker eens testzitten met de jongens erbij. Ik ben zelf een meter 91. Auto's met een panoramisch dak bijvoorbeeld verliezen veel hoofdruimte. Daar kan ik niet achter zitten. Meestal wordt wel naar beenruimte gekeken, maar hoofdruimte is net zo belangrijk.

                      Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Ik weet het, de Espace mag zeker niet met openschuivend dak, verlaagt het plafond met 5 cm. Gewoon glazen dak dus

                        De rav4 is wel met open dak, maar enkel vooraan, achteraan hoordruimte genoeg.

                        De honda heeft gewoon een glazen dak, hoofdruimte genoeg.

                        Van de Ford weet ik het niet.

                        Comment


                        • #13
                          ford galaxy dan...... Heb je zeler met 150 pk full option en een zee van ruimte. Collega heeft er vorige maan ene besteld.

                          Comment


                          • #14
                            Als je je lange zonen op de achterbank wil plaats geven, zou ik eerder voor een Skoda Superb gaan, eerlijk gezegd. Zowel in de Espace als in de meeste SUV's geeft de verhoogde vloer juist minder beenruimte.

                            Maar uit het rijtje wat je hier voorstelt, zou ik ook voor de Toyota gaan, gewoon vanwege de techniek en het minder alledaags karakter van de auto.
                            Moest de carpolicy het hier toelaten, zou ik ook steevast Japans of Koreaans rijden, denk ik.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                              Tiguan met 190 pk diesel reeds 149 g CO2, dus valt zowieso af
                              Euhm, een 150pk heeft 127 of 129 gr CO2. De enige SUV diesel die onder de 120gr valt voor 80% aftrekbaarheid, is een X1 en dat is pas lang wachten.

                              Comment


                              • #16
                                In deze lijst de Toyota graag
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • #17
                                  met grote voorsprong de ford hier
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • #18
                                    Absoluut de Toyota, in mijn ogen een onderschatte wagen.

                                    Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik zou voor de Honda gaan, ruimtewonder en lekkere motor, wel beetje veel uitstoot.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Is die RAV4 hybrid technisch identiek aan de Lexus NX300h?
                                        Dan zou ik zeker voor deze kiezen.
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X