Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dringend; welke nieuwe monovolume/SUV deel 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Net ook prijs gehad voor een S-Max 2.0 TDCI 180 pk FWD Vignale (absolute topversie) met 134 g CO2 : 40 038 euro

    Inbegrepen bruin metaalkleur met beige leren zetels, leren dashbord, LED verlichting en optie handsfree kofferklep, met sync 3 navigatie en dab radio etc
    Te veel om op te noemen.

    Moeilijk kiezen wordt dat, HELP!!!!

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door ALexanderGTI Bekijk Berichten
      ford galaxy dan...... Heb je zeler met 150 pk full option en een zee van ruimte. Collega heeft er vorige maan ene besteld.

      Galaxy vind ik niet meer zo mooi

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
        Is die RAV4 hybrid technisch identiek aan de Lexus NX300h?
        Dan zou ik zeker voor deze kiezen.
        Zelfde techniek inderdaad

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
          In deze lijst de Toyota graag

          Geen Renault Espace voor jou????
          Vandaag terug naar de Renault garage geweest, gemaild dat ik graag een testrit ging doen, ze hadden geen tijd voor mij, testwagen niet beschikbaar, terug naar huis met lege handen.

          Dikke afknapper.

          Comment


          • #25
            Nee, omdat het de diesel is.
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
              Na het topic van free_ltd hier deel 2, zelfde vraag, andere wagens.

              Situatieschets; zelfstandige met bvba, fiscale aftrekbaarheid belangrijk, 2 grote zonen van 1m93 en 1m89, kotstudenten (veel verhuis)

              Dus gezocht grote SUV of monovolume, max 40 000 euro (net nieuw gebouw neergepoot), lage CO2 uitstoot

              Zelf gedacht aan

              1° Toyota Rav 4 hybrid premium, topversie met alles erop, 80 % aftrekbaar 41000 euro

              2° Honda CR-V Executive 1.6 diesel automaat, 139g CO2 75% aftrekbaar 38000 euro

              3° Renault Espace Inititale Paris 1.6 diesel met city en winterpack
              120 g CO2 75% aftrekbaar 41000 euro

              4° Ford S-Max 2.0 tdci 180 pk automaat 120 g CO2 75 % aftrekbaar
              nog geen prijs gehad maar vermoedelijk rond de 40 000 euro

              Geef uw mening maar

              Dus belangrijk veel binnenruimte (been- en hoofdruimte) en grote koffer. Zou dit jaar nog willen vervangen dus bvb Skoda Kodiaq, Mercedes GLC, VW Tiguan en dergelijke niet aan de orde.

              Bij Renault en Toyota moet ik deze week nog beslissen om hem voor eind dit jaar te hebben.
              Ik vind het wel een vreemd lijstje, vooral die Toyota en Honda. Dat zijn SUV's en bieden behalve een hogere zit geen voordeel tegenover een gewone break bv. Volgens mij is in een Skoda Superb of Renault Talisman om er 2 te noemen meer ruimte dan in zo een SUV. De Espace en S-Max zijn dan weer meer monovolume (de Espace beetje tussenin) met wel veel meer ruimte.

              Dus, ik zou denken dat je ofwel kiest voor een monovolume vooral voor de ruimte, ofwel voor een SUV voor de looks en hogere zit?

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                Net ook prijs gehad voor een S-Max 2.0 TDCI 180 pk FWD Vignale (absolute topversie) met 134 g CO2 : 40 038 euro

                Inbegrepen bruin metaalkleur met beige leren zetels, leren dashbord, LED verlichting en optie handsfree kofferklep, met sync 3 navigatie en dab radio etc
                Te veel om op te noemen.

                Moeilijk kiezen wordt dat, HELP!!!!
                Ik zie dat de S-Max tegenwoordig met Sync3 komt. En dan in Vignale uitvoering, dan zou ik de Ford zeker overwegen.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                  Ik zie dat de S-Max tegenwoordig met Sync3 komt. En dan in Vignale uitvoering, dan zou ik de Ford zeker overwegen.

                  Ben ik ook aan het doen, staat voorlopig nr 1 op het lijstje met daarachter de espace.

                  Morgen eens gaan kijken met de vrouw.

                  Comment


                  • #29
                    Sync 3 is énkel te krijgen op de S max Vignale, niet op een gewone S max of Galaxy, die hebben Sync 2 en dat systeem is flauwe koek. Idem voor de Focus.
                    Vermoedelijk zal bij de volgende facelift veel van die modellen ook sync 3 krijgen.

                    S max ziet er beter uit dan de Galaxy, maar als je vaak veel moet vervoeren, dan ga je aan die laatste wel véél meer hebben dan de S max die door zijn sportieve looks op praktisch vlak toch een heel stuk de mindere is. En zo'n Galaxy rijdt niet veel minder scherp.

                    Naar verluidt plant men ook een Vignale versie van de Galaxy.

                    Comment


                    • #30
                      Sync 3 is op een gewone Mondeo / S-Max / Galaxy ook te verkrijgen hoor.

                      Comment


                      • #31
                        Sync 3 is inderdaad voortaan standaard op een S max Titanium.
                        Dat moeten ze dan recent gewijzigd hebben. Dat mocht wel.

                        Comment


                        • #32
                          Inderdaad recent gewijzigd, al de showroommodellen zijn nog Sync2, de nieuw bestelde Sync3.

                          Comment


                          • #33
                            Doe maar de S-Max. Indien je een panoramisch dak neemt, weet dat dit enkel een glazen dak is (geen schuifdak). Enfin dat is het toch in mijne (S-Max 2.2 TDCI Titatium S). Ivm ruimte, meer dan ruimte genoeg. Heb zelf 3 kinderen. En weet je, als je moet verhuizen zoals een verhuisfirma, huur dan een bestelwagen aan 75 € per dag :p.

                            Met die vignale uitvoering, krijg je trouwens nog speciale behandeling als ik mij niet vergis

                            Comment


                            • #34
                              Vignale is een apart hoekje in de showroom waar je een Nespresso krijgt
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • #35
                                Rav4 is denk ik te klein, ben zelf 1m93 en mijn vader is 1m91. Op het autosalon eens gaan inzitten en dat was dat toch geen aangename auto voor ons.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Rav4 is denk ik te klein, ben zelf 1m93 en mijn vader is 1m91. Op het autosalon eens gaan inzitten en dat was dat toch geen aangename auto voor ons.
                                  Bij heel veel wagens is de achterbank geen aangename plek voor grote mensen. Mijn vader zit ook met twee tieners van boven 1.90 en is zelf maar 1.80, maar dan nog is het hard zoeken. Rav4 viel dan best mee, GLK en X3 deden het slechter, maar het is ook de vorm van het zitmeubilair achterin dat een groot verschil maakt.

                                  Uiteindelijk is het bij hem toch X3 geworden en zijn autovakanties voor mijn broers vliegvakanties geworden zodat ze geen uren achterin hoeven te zitten

                                  Zijn V-klasse was het beste dat hij ooit gehad heeft qua ruimte en comfort voor passagiers ...
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • #37
                                    Heb de indruk dat ook op de kwaliteit van de achterbank nogal bespaard wordt.

                                    Bij de nieuwe s max/galaxy ziet de tweede rij zetels er een stuk minder comfortabel uit, veel te plat en nauwelijks vorm. Je ziet het alleen al op foto.
                                    In het voorgaande model gaven die veel meer steun.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                      Vignale is een apart hoekje in de showroom waar je een Nespresso krijgt

                                      :p

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Bij heel veel wagens is de achterbank geen aangename plek voor grote mensen. Mijn vader zit ook met twee tieners van boven 1.90 en is zelf maar 1.80, maar dan nog is het hard zoeken. Rav4 viel dan best mee, GLK en X3 deden het slechter, maar het is ook de vorm van het zitmeubilair achterin dat een groot verschil maakt.

                                        Uiteindelijk is het bij hem toch X3 geworden en zijn autovakanties voor mijn broers vliegvakanties geworden zodat ze geen uren achterin hoeven te zitten

                                        Zijn V-klasse was het beste dat hij ooit gehad heeft qua ruimte en comfort voor passagiers ...

                                        Toen ik nog thuis woonde hadden we een Citroen C-Crosser, die kon dat probleem perfect opvangen. Idem voor onze C8 met zijn captain chairs (heerlijk salon )
                                        Ruimte over zelfs.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Heb de indruk dat ook op de kwaliteit van de achterbank nogal bespaard wordt.

                                          Bij de nieuwe s max/galaxy ziet de tweede rij zetels er een stuk minder comfortabel uit, veel te plat en nauwelijks vorm. Je ziet het alleen al op foto.
                                          In het voorgaande model gaven die veel meer steun.
                                          Stoelen zijn veel dunner en lichter geworden in de hedendaagse monovolumes wat de moduleerbaarheid ten goede komt ...

                                          Als je in een ruime wagen zoals een R klasse maximum 6 man krijgt dan is dat vooral het verschil.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X