Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kassa kassa: extra taks op de witte camionetten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Alle wat maakt dat nu uit?
    Of ze nu 145€ Per jaar taks voor een 3.0 lv vragen of 600€ /jaar. Ligt daar nu iemand wakker van?
    De privé personen gaan wat vloeken voor hun lv, en voor de bedrijven is het een kost, die rijden er sowieso het meeste km mee, dus resultaat van die tax =0.

    ik rij ook veel km met Mn lv bestelwagen (3.0 hdi wel echte camionet) al vragen ze 1500€ / per jaar tax. Voor mij is dat het comfort van een 3.0 waard. En het blijft 100% aftrekbaar.
    Waar zijn al die motor liefhebbers hier?

    Comment


    • Voor prive personen blijft die ook zo goed als 100proc aftrekbaar, als ze die solo woon/werk gebruiken zoals groot deel van mijn collegas :-)



      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        Voor prive personen blijft die ook zo goed als 100proc aftrekbaar, als ze die solo woon/werk gebruiken zoals groot deel van mijn collegas :-)



        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
        Hoe gaat dat juist in z'n werk? Niet per sé van LV, maar gewoon woon-werk km's inbrengen bij de belastingen. Hoe doe je dat juist?

        E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

        Comment


        • Kan niet linken vanaf foon...maar googel : motor inbrengen belastingen voorbeeld

          Motor en lv vallen onder identiek stelsel

          Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

          Comment


          • Voor je personenauto is het 15 cent/km, maar dan moet je boven het forfait uitkomen

            Googel forfait beroepskosten calculator 2016


            Het komt erop neer dat je gratis rijdt als werknemer met een lv...als je die ALLEEN voor woon werk gebruikt... voor u met je oldies no prob toch

            Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

            Comment


            • Hoe kunnen ze dat controleren dat je die enkel voor woon-werk gebruikt? En als je al woon-werk vergoeding krijgt van je werk?

              WV voert z'n woon-werk km's ook in bij de belastingen, maar heeft geen LV.

              E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

              Comment


              • met de km teller en ze zien dat erg precies na

                lees dat voorbeeld van die moto
                op je gegevens die zij hebben staat exact het aantal dagen jij werkt en ze weten ook hoeveel km jij opgeeft, dat moet kloppen

                Comment


                • en hoe gaan ze wegomleggingen dan meerekenen?
                  als ik kijk naar mijn woon-werk verkeer traject van 61km/dag, dan heb ik continue wegomleggingen aan mijn been. k zit nu aan de 5de wegomlegging die bijna ten einde is op dat jaar tijd, en nu gaan ze in gavere beginnen vanaf 3oktober tot en met maart 2018 !!!.
                  als ik elke dag dus 500meter om moet rijden (zal wel meer zijn), dan is dat 1km/dag of 200km op een jaar.
                  61km/dag x 200dagen komt op 12200km.

                  bijkomend hoef je niet de kortste weg naar het werk te nemen. als ik via de 'snelste' weg via de E17 naar het werk ga, zit ik op 37.7km enkel of 75.4km/dag. of 15080km.
                  ik zou dus al vlot 3000km kunnen foefelen door binnendoor te rijden naar het werk
                  de colruyt ligt op 5km van mijn deur, ik kan al elke dag naar de colruyt rijden als ik ook binnendoor rijd naar het werk, en dan heb ik nog altijd minder km's op de auto staan, dan ik effectief aangeef.
                  nog beter, de overheid weet niet wanneer ge een dag recup neemt. automatisch hebt ge dan weeral 75km/dag recup dat ge kunt sjoemelen.

                  dat is gewoonweg amper te controleren.

                  er zijn 3 manieren om uw woon-werk verkeer in te geven.
                  -ofwel hebt ge een abbonement van het werk voor openbaar vervoer, werkgever betaald uw abbonement en op uw belasting vult ge dan de kost van het abbonement en de vrijstelling van het abbonement in.
                  -ofwel gaat ge uw effectieve kosten bewijzen met de auto/moto/lv en moet ge elk onderhouds/aankoop/tankbriefke bijhouden
                  -ofwel neemt ge het forfait bedrag om de kosten te bewijzen op uw belastingsbrief: x aantal werkdagen * x aantal km *0.15€/km (openbaar vervoer of auto maakt dan niet uit. alleen komt uw abbonementskost dan wel op u belastingsbrief als belastbaar loon). dit is enkel voordelig als ge heel veel km's kunt maken. en dan is het beter om je forfait aan te geven aan 15ct/km woon-werk verkeer en je abbonement als loon te gebruiken (zo deed ik het. ik nam de 2100€ abbonement als loon, en gaf dan bijna 8000€ vervoersonkosten aan)
                  (-of ge vult niks in en krijgt een standaard forfait op de belastingsbrief)
                  Last edited by andydv; 30/09/2016, 09:09.

                  Comment


                  • ze controleren vollen bak !

                    wat niet bewezen kan worden, wegomleggingen word gewoon afgtrokken en als je een beetje liegt geloven ze je veel minder...dus je kan maar beter eerlijk zijn daarin, simple comme bonjour, zorg dat je rekening klopt

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      Ik vind vooral de mentaliteit van sommigen verkeerd: laat alle lichte vracht de volle pot betalen (want nu rijden ze "voor niets" rond), laten we de oude auto's super hard gaan belasten (want nu betalen ze 35 euro en dat kan toch niet...)

                      betalen wij nog niet genoeg voor alles en nog wat in dit land ???

                      een autoliefhebber (of dat nu met nieuw of oud is maakt niks uit) gaat moeten gaan beginnen tellen als hij eens een 's zondags ritje wil gaan maken... ik gruwel al met de gedachte die ons mss ooit staat te wachten :s
                      Duidelijk over mijn stelling. En ik blijf daar zeker weten bij! Die LV regeling is gewoon pure schande,eerst en vooral onrechtvaardigheid tussen mensen met en zonder kinderen,daar start het al. Bovendien,wat heeft de aanwezigheid van een achterbank nu te maken met de uitstoot. Volle pot betalen voor de meestal halve wrakken die als LV rijden. Net zoals de zogezegde OldTimers. Verbieden,simpel: meer dan de helft van wat er rond rijdt met een O-plaat is puur voor het fiscale en heeft niets met autoliefhebberij te maken,het zijn gewoon stikkers die bijna uitmekaar vallen.
                      Een echte autoliefhebber is van al deze regels de duppe want wie zijn wagen hoe oud dan ook,in orde houdt wordt niet beloond
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • suburban of vito heeft achterbank

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                          Een echte autoliefhebber is van al deze regels de duppe want wie zijn wagen hoe oud dan ook,in orde houdt wordt niet beloond
                          daar ben je toch wat fout hoor.
                          mijn golf is mechanisch in goeie staat, 28jaar oud, heb er het volle vertrouwen in, elk jaar schoon naar de keuring en als beloning mag ik belastingsvrij rijden. heb nogthans geen O-plaat. heeft de staat nog niet genoeg verdient als er 25jaar lang belasting op betaald wordt? en waarschijnlijk ook al 2-3-4... keer BIV betaald heeft doordat die verkocht werd.

                          bijkomend heb ik in de garage een ford capri 2.0 staan op O-plaat die nu waarschijnlijk al 4jaar niet meer gereden heeft. sinds ik die heb ingeschreven op spritmonitor nog geenenkele keer mee gaan tanken.
                          heb in de garage ook een ford escort 1.3 op O-plaat staan, heb er 32liter benzine in gedaan in augustus 2012. tank nog altijd niet leeggereden.
                          mijn fiesta mk1 heb ik 3jaar gehad op O-plaat, 1keer mee getankt, 800km mee gereden.
                          het zou toch belachelijk zijn als ik voor die autos de volle pot belasting moet betalen? ze komen amper buiten. de benzine gaat kapot in de tank voor die wordt leeggereden.

                          mijn LV was van 1977, heb er 9jaar mee gereden en ongeveer 12 000km mee gedaan. heb 2x de gasinstallatie volledig moet vernieuwen (bij aankoop en na 6jaar. kostprijs ongeveer 2K€), heb er 9jaar belasting voor betaald aan 148€/jaar, verbruikte tussen de 25-35liter/100km. setje banden kost 900€ !!! (305x75R16.5). in t stad kon ik die niet gebruiken met zijn 5.5meter lang, 2meter breed. had de keuring zo geen ellende geweest, ik had die auto nog gehad (gezeik over logos, gordels zonder CE keuring, stuur/spiegels zonder attest, ingekorte uitlaat voor de LPG, banden zonder snelheids en load index...).
                          in NL hebben ze die oldtimer dodges ook aangepakt. 3300€ wegenbelasting per jaar (2500kg leeggewicht). de meeste waren 4x4 hobbyiesten die ermee in zandgroeves reden. zowat 90% heeft zijn auto geschorst door die regel tot ze 40jaar oud worden. DTB forum (dodge trucks benelux) is zo goed als opgedoekt aangezien er amper nog iemand met zoiets rondrijd nu.

                          als je met zoiets 10 000km/jaar rijd, heb je een fortuin aan accijnzen betaald op de brandstof
                          Last edited by andydv; 30/09/2016, 10:12.

                          Comment


                          • Volgens een deftige kmheffing zou U ook niets betalen....
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                              Zeveraar

                              Steek die taksen gewoon in de prijzen aan de pomp. Geen jaarlijkse taks meer, geen gedoe met een gps tracker zoals bij de vrachtwagens... Oude auto's verbruiken meestal sowieso al meer, dus niet nodig om nóg eens extra te laten betalen.. En de mensen met lease-sletten zullen dan mss ook wat minder hard hun gaspedaal induwen.
                              Prijzen zijn niet overal in Europa gelijk dus een utopie. De eerlijkste manier is en blijft elke vorm van gemotoriseerd vervoer per gereden kilometer belasten en in functie van de uitstoot. En dat mag gerust een vrij hoog getal per gereden kilometer zijn. Zodat mensen eens gaan nadenken alvorens voor de minste kleine verplaatsing constant in hun wagen te springen. Dus alvorens u het woord zeveraar gebruikt misschien eerst eens leren nadenken in plaats als een kalf wat neer te schrijven

                              Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                              Ook rijken (bv België) klagen dan dat ze de eindjes echt niet aan elkaar kunnen knopen, maar twijfelen intussen wel tussen een 2.0 Diesel of toch minstens een 3.0 i benzine…. want met een 2.0 i kan je echt niet naar de bakker rijden...
                              (In Nederland twijfelt men tussen een 1.0 i en een 1.2 i benzine)
                              Niet alleen de rijken maar iedereen boven de laagste klasse. Komt er een nieuw duur gadget uit dan is het stormloop naar de winkels. Maar wel zeveren en zagen als de elektriciteit eens 100 euro/jaar duurder wordt. Wie botweg 800 euro voor bv. de nieuwste iPhone kan neerleggen heeft het niet slecht of moeite om de eindjes aan elkaar te knopen. Die hebben geen reden tot klagen. Of wie bv. 2000 euro voor een gepersonaliseerde nummerplaat kan neerleggen = stoppen met klagen en zeveren want er zijn nog duidelijk heel veel centen om aan prullaria en gadgets uit te geven.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                                Een auto vervuilt het meest bij productie en afbraak. Een hybride is over gans de levensloop zelfs vervuilender dan een traditionele auto omdat de accu's zo vervuilend zijn.
                                Valt goed mee die batterijen.
                                Zoek op: Umicore Battery recycling. Zeer interessante materie en een zeer mooi proces.

                                Er wordt vaak gezegd dat batterijen zeer vervuilend zijn en ergens is dit ook waar. Maar de tijd dat al onze batterijen naar china gingen en daar ontmanteld werden is ondertussen al zo goed als voorbij.
                                Classic cars on demand

                                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                www.californiadream.be

                                - It's time to make your dream come true -

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  Een echte autoliefhebber is van al deze regels de duppe want wie zijn wagen hoe oud dan ook,in orde houdt wordt niet beloond
                                  Ahja? Ik vind niet dat ik met de huidige regelgeving de dupe ben. Ik heb 4 oude autootjes (3 voor hobby en 1 voor daily/hobby). De daily is zoals het hoort gewoon gekeurd (daarover ben ik het wel met u eens) . Qua vaste kosten betaal ik voor die vier autootjes te samen een peulschil, ik ben zeer tevreden.

                                  Maar jij vindt waarschijnlijk dat iemand met autootjes die in feite niets waard zijn (maar wel perfect onderhouden worden) niet de stempel "liefhebber" verdient , 't zal daar zijn waar het schoentje wringt allicht.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                    Volgens een deftige kmheffing zou U ook niets betalen....
                                    Daar zeg je het zelf: deftig. Geloof je nu echt dat het dan goedkoper zal worden? Ja misschien wel als je onder de 5000 km / jaar blijft, alles erboven (en dat zal 90% van het wagenpark zijn) gaat garantie meer mogen gaan betalen.

                                    Comment


                                    • stel dan eens dat er een mooie rondrit geplant wordt voor oldtimers. of ik wil naar het capritreffen in duitsland

                                      240km enkele rit, grotendeels E17 en E40. oldtimers worden aanzien als zeer vervuilend en betalen de hoogste prijs. stel nog maar 10ct/km (zal wel veel meer zijn). dan kost het ritje naar duitsland 48€ enkel en alleen aan kmheffing.
                                      daarboven nog 80€ brandstofkosten. k moet niet al teveel ritjes doen zo voor de oldtimer te duur wordt.

                                      dat je zoiets met plezier betaald voor een jaguar V12 kan ik goed geloven, maar iemand met een oud fiestake 1.0 die een catalogus waarde heeft van nog geen 500€...
                                      ze gaan er in ieder geval het begrotingsgat niet mee opvullen, dus waarom die hobby nog gaan belasten

                                      Comment


                                      • Behalve het feit dat je sommige oldtimers kan wegstouwen in witte camionettekes, en dat sommige LV-modellen zo'n camionette in hun laadbak krijgen... lijkt dit me allemaal behoorlijk off topic.

                                        Comment


                                        • lichte vracht IS camionettes

                                          Comment

                                          Working...
                                          X