Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kassa kassa: extra taks op de witte camionetten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    neen hoor, niet persoonlijk

    was gewoon algemeen bedoeld. We zijn zo verwend dat we alles wat we vandaag besteld hebben eigenlijk gisteren al wilden hebben.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #22
      Klopt wat je zegt, en het is nog gratis ook.
      Vroeger moest je redelijk wat betalen om dat de dag erna te kunnen krijgen.

      Dat dit niet kan blijven werken is duidelijk.

      Comment


      • #23
        Uiteindelijk is de consument weer de gescheten hond, want zelfstandigen rekenen dit gewoon bij hun product/dienst bij en dus worden zijn producten/diensten duurder. En gaan uiteindelijk nog meer mensen online kopen in het buitenland.

        Ons bedrijf heeft zo 12 voertuigen rijden, dus op jaarbasis een serieuze extra rekening. En dan zijn er concurrenten die 4 à 5 x zo groot zijn als ons.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          waarom? Een dag langer wachten is te moeilijk geworden? als ge het echt op tijd wilt hebben, dan moet ge het maar zelf gaan halen.
          Voor mij niet, want moet sowiso meestal al een maand of meer wachten op producten uit China

          Comment


          • #25
            maar ge kunt ook express delivery doen hé. dan betaald ge iets van 15€, doet DHL een express levering binnen de week.... en dan ligt het 3weken vast bij de douane .

            ik koop ook alles ginder. optisch kabeltje tussen TV en subwoofer
            carrefour bijna 14€, makro net geen 12€, china 0,69€ en 2,5weken later lag het in de brievenbus. zo dringend hoef ik de muziek ook niet te horen thuis. en zo koop ik alles van ledverlichting, voedingskes, microcontrollers in china (arduino clone 20€ in belgie bij een online winkel, komt er nog verzending bij. vanuit china 10stuks voor 15€ en gratis verzending)

            Comment


            • #26
              Als die camionette mij morgen mijn pakket niet brengt, moet hij het dan toch nog altijd brengen ? Al is het overmorgen of volgende week, wat maakt het uit hiervoor ?

              En als ik het goed begrijp was het al zo voor auto's, dus waarom dan niet voor bestelwagens ?

              Comment


              • #27

                Comment


                • #28
                  laatste 'vraag' laat wel duidelijk zien wat de échte bedoeling is van deze maatregel
                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                    laatste 'vraag' laat wel duidelijk zien wat de échte bedoeling is van deze maatregel
                    Inderdaad, triestig..

                    Ik denk nu wel niet dat de taksen van 100-150€ plots 500-600€ zullen worden, we zullen zien..

                    Comment


                    • #30
                      Zal ook niet zijn voor reeds ingeschreven voertuigen, wel vanaf een bepaalde datum ,denk ik.
                      Z4 M40i

                      Comment


                      • #31
                        zou dat nog niet met zekerheid durven stellen
                        VAA hebben ze ook retroactief ingevoerd
                        2.0 JTDm

                        Comment


                        • #32
                          Hmm zal wel stront aan de knikker worden

                          Voor de categorie van de kleinste bestelwagens daarentegen is het aandeelbenzinewagens groter en wordt bekeken of het zinvol is om naast een euronormdifferentiëringook in te zetten op een onderscheid naargelang debrandstofsoort en/of de CO2-uitstoot van de wagen. Vooral voor de voertuigendie zowel een kwalificatie als personenwagen als een kwalificatie als bestelwagenkunnen krijgen, wordt de opportuniteit onderzocht van een afstemming op demethodologie van de vergroende verkeersbelasting voor personenwagens.
                          Hier gaan ze het misbruik aanpakken en gewoon belasten zoals op een auto. (shit ffkes het 13voud voor mij 3.2 benzine lpg van 96 dus EUR1 295g co2) best dat ze de echte niet kennen op papier 378g

                          Uit het uitgevoerde onderzoek blijkt dat het aangewezen is om de maximumtoegelaten massa te behouden als belastbare basis en een bonus of malus toe tekennen in functie van de euronorm van het voertuig op het ogenblik van dit voor(her)inschrijving wordt aangeboden. De meerwaarde om - voor de kleinste categorie- ook brandstof en CO2-uitstoot mee te nemen in het bonus/malussysteem wordtmomenteel onderzocht.
                          Lijkt mij doenbaar zelf een verdubbeling is doenbaar is nog maar 250euro in mijn geval mtm +2500kg

                          Er zijn er maar 1902 meer met Eur1 ik ben er 1van
                          Polo 6n 1.4

                          Comment


                          • #33
                            Ik heb geluk, mijn camionetje is niet wit maar rood :p

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                              Als die camionette mij morgen mijn pakket niet brengt, moet hij het dan toch nog altijd brengen ? Al is het overmorgen of volgende week, wat maakt het uit hiervoor ?

                              En als ik het goed begrijp was het al zo voor auto's, dus waarom dan niet voor bestelwagens ?
                              Hoe meer tijd je hebt voor een levering hoe optimaler ze kan gepland worden. Die korte levertijden zorgen voor veel kilometers met weinig belading. In een afgetrapte roestbak met een minimum loner aan het stuur is het huidige model misschien leefbaar.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Dat is wel heel optimistisch zo zit de transportsector niet in elkaar, mocht de diesel niet zo laag gestaan hebben waren er al veel aan failliet gegaan voor velen is het uitstel van executie tot de diesel stijgt ...

                                Die mannen rijden aan een dagtarief all in waarvoor een IT consultant nog niet uit zijn zetel komt

                                On topic: de bestelwagens in het vizier zijn de typische luchtvervoerders (hello fresh, bol, Zalando, ...) In de ergste gevallen GLS gewijs met een onderaannemer die een brak van 15 jaar oud inzet ...

                                Geen alternatieven? DHL doet het op cng, fietsdistributie, stadsdistributie (electrisch),...

                                Of het grootste alternatief, terug weg van voor 11 uur bestellen, morgen gratis bij je thuis ... Eigenlijk kan dat niet ...
                                + 1
                                Ook enkel lichte vracht voor personen met een btw nummer.
                                Al de rest zijn dikke profiteurs,hoeveel gaan er niet naar hun werk (in loondienst) met hun lichte vracht,waarbij ze hun camionette enkel ne keer gebruiken om naar het containerpark te gaan.
                                Biv en wegentaks betalen zoals een ander en graag met terugwerkende kracht
                                Last edited by zeramed; 27/09/2016, 19:07.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                                  + 1
                                  Ook enkel lichte vracht voor personen met een btw nummer.
                                  Al de rest zijn dikke profiteurs,hoeveel gaan er niet naar hun werk (in loondienst) met hun lichte vracht,waarbij ze hun camionette enkel ne keer gebruiken om naar het containerpark te gaan.
                                  Biv en wegentaks betalen zoals een ander en graag met terugwerkende kracht
                                  Huis verbouwen jeep is wel handig?
                                  Autocross onderdelen vervoeren + remorque?
                                  Naar een festival rijden zodat je niet vast zit in de modder?

                                  Een ding is zeker nu rijdt het vol met amerikanen met 4tot6L jeeps gaan ze die belasten naar personenwagennorm zie je na een jaar geen enkele mee rijden.
                                  Polo 6n 1.4

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                    Een ding is zeker nu rijdt het vol met amerikanen met 4tot6L jeeps gaan ze die belasten naar personenwagennorm zie je na een jaar geen enkele mee rijden.
                                    Kunnen ze weer budgetteren dat gaat zoveel opbrengen voor de staatskas, in de echte wereld weer niets net zoals met de accijnzen op alcohol en tabak, zoals met de speculatietaks en ook nog de VAA waardoor heel veel mooie auto's weer verdwenen zijn.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Gewoon een dikke kilometerheffing op alles wat wielen en een motor heeft. Op elke gereden kilometer en niet fiscaal in te brengen. Prijs kilometer in functie van uitstoot. Uitstoot niet gekend is maximum tarief. Geen BIV en jaarlijkse taksen meer. Gedaan met het verschil met LV, oldtimers en wat dan ook. Gedaan met klagen, zagen en zeveren. Zo simpel kan het zijn. Even de bittere pil slikken en binnen enkele jaren is iedereen het gewoon per kilometer te betalen.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                        Gewoon een dikke kilometerheffing op alles wat wielen en een motor heeft. Op elke gereden kilometer en niet fiscaal in te brengen. Prijs kilometer in functie van uitstoot. Uitstoot niet gekend is maximum tarief. Geen BIV en jaarlijkse taksen meer. Gedaan met het verschil met LV, oldtimers en wat dan ook. Gedaan met klagen, zagen en zeveren. Zo simpel kan het zijn. Even de bittere pil slikken en binnen enkele jaren is iedereen het gewoon per kilometer te betalen.
                                        Dus gaat ge de bedrijven afstraffen met vertegenwoordigers die massa's kms's maken? Of hun consumenten? Want uiteindelijk betaald de laatste in de rij het hé.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Klopt. In het land met meeste files per inwoners/oppervlakte, een land waar de luchtkwaliteit abominabel is, een land waar nog altijd veel te veel verkeersdoden vallen zou dit eigenlijk doodnormaal moeten zijn. Hoeveel nutteloze kilometers worden er niet gereden...

                                          Mobiliteit zoals we die nu kennen, is op termijn gewoon niet vol te houden.
                                          Een citytripje van twee dagen naar Barcelona met het vliegtuig is echt niet normaal.
                                          Even naar de bakker 1km verder met de auto evenmin.
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X