Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kassa kassa: extra taks op de witte camionetten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Dus gaat ge de bedrijven afstraffen met vertegenwoordigers die massa's kms's maken? Of hun consumenten? Want uiteindelijk betaald de laatste in de rij het hé.

    Misschien zal er iets minder kwistig rondgevlamd worden. En zullen de privé kilometers met de bedrijfswagen ook iets minder zijn...
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Misschien zal er iets minder kwistig rondgevlamd worden. En zullen de privé kilometers met de bedrijfswagen ook iets minder zijn...
      Wa is dat voor zever? Denkt ge nu echt dat ik mijn kms verkwist op de baan? Elke minuut op de baan, is er eentje minder op kantoor en dan blijft mijn werk liggen. Ik probeer al mijn klanten te groeperen om er zoveel mogelijk te kunnen doen, zonder steeds op en af te rijden. Idem voor mijn collega's. Hoe meer tijd op kantoor, hoe minder 's avonds en in het weekend werken. Privé-kms? In mijn geval doe ik er minder, dan waar ik op belast wordt. Maar dat zal ook een uitzondering zijn.

      Maar als het zo ver is, kunnen bedrijven die km vergoeding wss wel weer inbrengen.

      Comment


      • #43
        Weer een extra taks erbij joepie.
        Het is toch weer niet toevallig dat bestuurder/ eigenaren ingeschreven in Wallonië en buitenlandse bestuurders weer buiten kijf staan met deze taks.

        Maar de Regering kijkt enkel naar aantallen. Gohja er rijden wel veel camiontjes rond hé is het geen gedacht om die taks te verhogen. Maar verder in detail gaan ze niet.
        Ik blijf erbij wegenvignet heffen zoals in Zwitserland (maar dan voor alle wegen), dat zou een logischer oplossing zijn.

        Ik zie de volgende taks al hangen trouwens. 75% van het Vlaamse wagenpark is zilver, grijs, zwart of wit van kleur. Laten we die anders ook hogere taks laten betalen.
        Terwijl we toch een makkelijk slachtoffer hebben, kunnen we er toch maar alles proberen uitmelken hé.
        (Had dit beter misschien niet gepost, ik wil ze nu ook niet op ideeën brengen)

        PS: Ik weet ook wel dat deze reactie misschien wat ruw overkomt.


        Publisher hierboven heeft trouwens ook wel een heel goed punt, maar ze zouden Vlaanderen en Wallonie dan wel moeten gelijktrekken met deze regeling.
        '82 Ford Escort XR3 === 2018-...
        '07 Ford Fiesta 1.4 Tdci === 2013-...

        '82 Vespa Piaggio Bravo P25 Mofa === 1999-...
        '86 Vespa Piaggio Bravo P25 Electric === 2014-...
        '09 Aprilia SR50 Street === 2009-...

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Dus gaat ge de bedrijven afstraffen met vertegenwoordigers die massa's kms's maken? Of hun consumenten? Want uiteindelijk betaald de laatste in de rij het hé.
          Als je business gebaseerd is op vervuiling, en we hanteren het principe "de vervuiler betaalt", wat is er dan precies op tegen om dat soort van business zwaarder te belasten? Of ben je het misschien niet eens met "de vervuiler betaalt"? We leven in 2016, we doen zeer veel zaken via internet, de nood aan vertegenwoordigers op de baan neemt af. Vandaag nog een productpresentatie gedaan via videoconferentie (screen in screen) waarbij ik het scherm van de klant overnam, tot volle tevredenheid van de klant. Dat kan ongetwijfeld niet voor iedereen, maar er worden even ongetwijfeld bijzonder veel nodeloze kilometers gemaakt. Als je weet dat de service-kant van onze economie de belangrijkste poot vertegenwoordigt, waarom werken we dan niet meer van thuis uit, of vanuit lokale co-werkplekken? Omdat het nu nog te goedkoop is om naar kantoor te karren. Met alle gevolgen van dien.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
            Als je business gebaseerd is op vervuiling, en we hanteren het principe "de vervuiler betaalt", wat is er dan precies op tegen om dat soort van business zwaarder te belasten? Of ben je het misschien niet eens met "de vervuiler betaalt"? We leven in 2016, we doen zeer veel zaken via internet, de nood aan vertegenwoordigers op de baan neemt af. Vandaag nog een productpresentatie gedaan via videoconferentie (screen in screen) waarbij ik het scherm van de klant overnam, tot volle tevredenheid van de klant. Dat kan ongetwijfeld niet voor iedereen, maar er worden even ongetwijfeld bijzonder veel nodeloze kilometers gemaakt. Als je weet dat de service-kant van onze economie de belangrijkste poot vertegenwoordigd, waarom werken we dan niet meer van thuis uit, of vanuit lokale co-werkplekken? Omdat het nu nog te goedkoop is om naar kantoor te karren. Met alle gevolgen van dien.

            Ik heb daar geen problemen mee. Ik kan enkel maar vervuilen naar de klant, want geen enkele electrische wagen kan mijn dagelijkse range aan. Dus... Maar geen probleem, hoe hoger de rekening, hoe meer onze klanten betalen. Jammer voor hen, maar zo doet elk bedrijf dat Uiteindelijk treft ge de eindconsument en de overheid weet dat goed genoeg. Zolang ze de mensen maar kunnen wijs maken dat ze bedrijven aanpakken.

            En voor mij ligt dat moeilijk om mijn klanten via de pc te doen, want een gebouw opmeten gaat moeilijk dan Ook werfvergaderingen dienen ter plaatse te gebeuren zodat ter plaatse ook de problemen kunnen bekeken worden. Op afstand kan dat niet.

            Ge moet uw sector niet spiegelen naar alle sectoren. Elke sector is anders, maar moet die sector dan gestraft worden omdat andere sectoren 'vinden dat' omdat zij niet getroffen worden? De regels dat ze via allerlei zaken de mensen naar milieuvriendelijkere wagens sturen, vind ik wel ok, wat personenwagens betreft. Maar voor camionetten zijn nog niet echt veelvoudige oplossing om direct over te stappen naar milieuvriendelijke voertuigen? Of gaat gij uw metsers een gebouw via videoconferentie laten metsen?

            Ergens volg ik u zeker wel, maar als ze onder het motto van milieu een taks willen doorvoeren, moet er ook wel degelijk een alternatief zijn. En die zijn er niet niet.

            Vergeet ook niet dat er nog steeds door de publieke opinie geen onderscheid gemaakt wordt tussen 'bedrijfswagen' en 'salariswagen'.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Wa is dat voor zever? Denkt ge nu echt dat ik mijn kms verkwist op de baan?
              Jij misschien niet, een hoop andere wel. Ik heb zelf een jaar op den bouw gestaan en hoeveel er daar voor niets zitten rond te crossen, dat is niet normaal. En dan heb ik het niet alleen over het 'werkvolk' met hun bestelwagens.

              Overigens kunnen een hoop bestelwagen gemakkelijk op elektriciteit rijden. Op het bedrijf waar ik werkte hebben ze 30 bestelwagens, die kunnen alle 30 gemakkelijk op elektriciteit rijden.
              2012 Abarth 500 'esseesse'

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Dus gaat ge de bedrijven afstraffen met vertegenwoordigers die massa's kms's maken?
                Ja


                Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                Als je business gebaseerd is op vervuiling, en we hanteren het principe "de vervuiler betaalt", wat is er dan precies op tegen om dat soort van business zwaarder te belasten? Of ben je het misschien niet eens met "de vervuiler betaalt"? We leven in 2016, we doen zeer veel zaken via internet, de nood aan vertegenwoordigers op de baan neemt af. Vandaag nog een productpresentatie gedaan via videoconferentie (screen in screen) waarbij ik het scherm van de klant overnam, tot volle tevredenheid van de klant. Dat kan ongetwijfeld niet voor iedereen, maar er worden even ongetwijfeld bijzonder veel nodeloze kilometers gemaakt. Als je weet dat de service-kant van onze economie de belangrijkste poot vertegenwoordigt, waarom werken we dan niet meer van thuis uit, of vanuit lokale co-werkplekken? Omdat het nu nog te goedkoop is om naar kantoor te karren. Met alle gevolgen van dien.
                Absoluut mee eens
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • #48
                  Witte C inschrijven in Nl of Fr, bedrijf naar daar verhuizen ... En dan verwondert zijn dat inkomsten terug dalen

                  Comment


                  • #49
                    eigenlijk is het om van te janken. de roverheid blijft maar stelen van mensen die al zo veel bijdragen en langs de andere kant wordt zo veel weg gegeven/gesmeten aan mensen die nog nooit iets hebben bijgedragen of zullen bijdragen. als dat probleem nu eens wordt aangepakt...
                    Powered by Detroit Diesel.

                    Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                    Comment


                    • #50
                      oei oei nu gaan die linkse groenen en sossen weer op hun achterpoten staan hoor :p
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        Ik heb daar geen problemen mee. Ik kan enkel maar vervuilen naar de klant, want geen enkele electrische wagen kan mijn dagelijkse range aan. Dus... Maar geen probleem, hoe hoger de rekening, hoe meer onze klanten betalen. Jammer voor hen, maar zo doet elk bedrijf dat Uiteindelijk treft ge de eindconsument en de overheid weet dat goed genoeg. Zolang ze de mensen maar kunnen wijs maken dat ze bedrijven aanpakken.

                        En voor mij ligt dat moeilijk om mijn klanten via de pc te doen, want een gebouw opmeten gaat moeilijk dan Ook werfvergaderingen dienen ter plaatse te gebeuren zodat ter plaatse ook de problemen kunnen bekeken worden. Op afstand kan dat niet.

                        Ge moet uw sector niet spiegelen naar alle sectoren. Elke sector is anders, maar moet die sector dan gestraft worden omdat andere sectoren 'vinden dat' omdat zij niet getroffen worden? De regels dat ze via allerlei zaken de mensen naar milieuvriendelijkere wagens sturen, vind ik wel ok, wat personenwagens betreft. Maar voor camionetten zijn nog niet echt veelvoudige oplossing om direct over te stappen naar milieuvriendelijke voertuigen? Of gaat gij uw metsers een gebouw via videoconferentie laten metsen?

                        Ergens volg ik u zeker wel, maar als ze onder het motto van milieu een taks willen doorvoeren, moet er ook wel degelijk een alternatief zijn. En die zijn er niet niet.

                        Vergeet ook niet dat er nog steeds door de publieke opinie geen onderscheid gemaakt wordt tussen 'bedrijfswagen' en 'salariswagen'.
                        Uw redenering ging over de vertegenwoordigers. Mijn reactie had daarmee te maken. Wat bouwvakkers of landmeters met vertegenwoordigers te maken hebben: het is me een raadsel

                        Even terug on topic. Het gaat hier over "witte camionetten". En de regel geldt enkel voor nieuwe inschrijvingen - de bestaande blijven buiten schot. De bedoeling, want er staat dus nog niets vast, is om de "groenere" exemplaren te promoten. Denk CNG, denk benzine. Dus ik zie eerlijk gezegd geen problemen. Check hier maar eens voor het actuele aanbod aan CNG: http://gpsupplies.be/rijden-met-CNG Hoe je het ook draait of keert: we hebben te veel vervuiling door dieselvoertuigen. We worden daarvoor beboet door Europa. Als we de vervuilers niet aanmoedigen / onder druk te zetten om over te schakelen naar niet-diesel, betalen we daar - letterlijk en figuurlijk - allemaal de rekening van.
                        Last edited by ; 27/09/2016, 23:55.

                        Comment


                        • #52
                          Een vraag, in antwerpen geldt binnenkort de regel dat je met bepaalde voertuigen het centrum niet meer in komt, geldt dit ook voor bestelwagens?
                          Classic cars on demand

                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

                          - It's time to make your dream come true -

                          Comment


                          • #53
                            zeker

                            Comment


                            • #54
                              Goed volgens mij! Nu kunnen al die mensen die niets om auto's geven met die vervuilende meuk als lichte vragen rijden. Dat hele lichte vracht verhaal zou verboden moeten worden net al de oldtimers en rekening rijden voor iedereen en elke wagen
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                Ja
                                Zoals gezegd, het bedrijf straft ge daar niet mee af, maar wel hun klanten. Want de algemene kosten gaan gewoon omhoog en dat wordt integraal in de kostprijs verrekend waarop dan de winstmarge wordt toegepast.

                                We zitten in ons land met verschillende factoren en die vergelijken met mekaar is bullshit zoals de ene hier zei via 'videoconference'. Voor wat tegen mekaar te lullen kan dat makkelijk, maar ter plaatse problemen aanpakken, bekijken, opmeten,... kan niet via videocenference en dus moeten die mensen de baan op. En vermits de bouwsector in ons land een enorme grote sector is, gaat ge hier toch niet veel in kunnen veranderen, buiten die bedrijven meer laten betalen, die dat dan weer doorrekenen aan de consument of de overheid, die het dan weer van uw belastingen betaald. Dus uiteindelijk betaald iedereen er hier aan mee.

                                Maar goed, dat staat los van camionetten en daarom rijden wij ook met lage CO2 wagens.

                                Dus ik ga er volledig mee akkoord om het wagenpark te vergroenen, maar ook dat er oplossingen zijn voor thuiswerk en CO-werkplekken. Maar jullie moeten er ook bij stil staan dat dit niet voor elke sector weggelegd is. Ook al zouden ze willen, het kan niet.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                  Uw redenering ging over de vertegenwoordigers. Mijn reactie had daarmee te maken. Wat bouwvakkers of landmeters met vertegenwoordigers te maken hebben: het is me een raadsel
                                  Inderdaad is er een onderscheid. Maar landmeters, projectleiders, werfleiders, verkopers, technisch afgevaardigden,... worden in werktaal wel effectief 'vertegenwoordigers' genoemd. Het woord 'vertegenwoordiger' is ruimer dan iemand die enkel van deur tot deur gaat verkopen.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                    Uw redenering ging over de vertegenwoordigers. Mijn reactie had daarmee te maken. Wat bouwvakkers of landmeters met vertegenwoordigers te maken hebben: het is me een raadsel

                                    Even terug on topic. Het gaat hier over "witte camionetten". En de regel geldt enkel voor nieuwe inschrijvingen - de bestaande blijven buiten schot. De bedoeling, want er staat dus nog niets vast, is om de "groenere" exemplaren te promoten. Denk CNG, denk benzine. Dus ik zie eerlijk gezegd geen problemen. Check hier maar eens voor het actuele aanbod aan CNG: http://gpsupplies.be/rijden-met-CNG Hoe je het ook draait of keert: we hebben te veel vervuiling door dieselvoertuigen. We worden daarvoor beboet door Europa. Als we de vervuilers niet aanmoedigen / onder druk te zetten om over te schakelen naar niet-diesel, betalen we daar - letterlijk en figuurlijk - allemaal de rekening van.
                                    Heel veel camionetten zijn niet eens beschikbaar in benzine of CNG. Dus als jij het probleem niet ziet, dan ligt het aan u.
                                    Last edited by ; 28/09/2016, 13:50.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
                                      Heel veel camionetten zijn niet eens beschikbaar in benzine of CNG. Dus als jij het probleem niet ziet, dan ligt het aan u.
                                      Oke nevermind..blijkbaar klopt dit niet helemaal meer. Ik ga de prijzen eens wat vergelijken, ben benieuwd.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                        Gewoon een dikke kilometerheffing op alles wat wielen en een motor heeft. Op elke gereden kilometer en niet fiscaal in te brengen. Prijs kilometer in functie van uitstoot. Uitstoot niet gekend is maximum tarief. Geen BIV en jaarlijkse taksen meer. Gedaan met het verschil met LV, oldtimers en wat dan ook. Gedaan met klagen, zagen en zeveren. Zo simpel kan het zijn. Even de bittere pil slikken en binnen enkele jaren is iedereen het gewoon per kilometer te betalen.
                                        Zeveraar

                                        Steek die taksen gewoon in de prijzen aan de pomp. Geen jaarlijkse taks meer, geen gedoe met een gps tracker zoals bij de vrachtwagens... Oude auto's verbruiken meestal sowieso al meer, dus niet nodig om nóg eens extra te laten betalen.. En de mensen met lease-sletten zullen dan mss ook wat minder hard hun gaspedaal induwen.

                                        E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Verrassend toch hoeveel zeveraars er nog steeds te vinden zijn die altijd maar meer en meer wensen te betalen... voor minder.

                                          Pers ons nog maar wat verder uit, Vlaamse regering, centen genoeg voor het rapen zo lijkt het wel!


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                          Goed volgens mij! Nu kunnen al die mensen die niets om auto's geven met die vervuilende meuk als lichte vragen rijden. Dat hele lichte vracht verhaal zou verboden moeten worden net al de oldtimers en rekening rijden voor iedereen en elke wagen
                                          Last edited by Tigra; 28/09/2016, 14:04.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X