Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kassa kassa: extra taks op de witte camionetten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
    Zeveraar

    Steek die taksen gewoon in de prijzen aan de pomp. Geen jaarlijkse taks meer, geen gedoe met een gps tracker zoals bij de vrachtwagens... Oude auto's verbruiken meestal sowieso al meer, dus niet nodig om nóg eens extra te laten betalen.. En de mensen met lease-sletten zullen dan mss ook wat minder hard hun gaspedaal induwen.
    +1.

    Wie verbruikt/vervuild, betaald. Probleem opgelost, en er valt een hele hoop administratieve rommel weg.
    Natuurlijk, mensen die aan de grens wonen gaan dan wss al rapper geneigd zijn om bij de buurlanden te tanken.
    Mss op europees niveau aanpakken dan...

    Comment


    • #62
      Is inderdaad de enige oplossing maar dat is te makkelijk he. Dan kunnen ze weer 500 ambtenaren op straat zetten en staan de vakbonden weer op hun achterste poten.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
        eigenlijk is het om van te janken. de roverheid blijft maar stelen van mensen die al zo veel bijdragen en langs de andere kant wordt zo veel weg gegeven/gesmeten aan mensen die nog nooit iets hebben bijgedragen of zullen bijdragen. als dat probleem nu eens wordt aangepakt...
        Waarom wonen er zoveel Nederlanders en Fransen, net over de grens in België denk je?? (of ten zuiden van Brussel)
        Je moet eens heel dringend gaan kijken, je zou denken, dat je in Nederland woont (Nederlanders kunnen dan ook "iets" beter rekenen als een gemiddelde Belg)

        Comment


        • #64
          in nl hebben ze de voorbije jaren enorm gesneden, das daar voorbij gegaan met een grote ontevredenheidl onder de bevolking...maar er is geen 1 dag gestaakt

          en kijk...ze hebben een overschot



          het spijt mij zeer, toen ik voor deze regering stemde, hoopte ik dat er ook bespaard ging worden...maar er is behalve wat gemorrel in de zijlijn, 0 gebeurd
          geen politiekers met lef hier die tegen de haren gaan strijken

          Comment


          • #65
            NL heeft daarbovenop ook nog eens een veel lagere schuldgraad. Belgie heeft een redelijk groot begrotingstekort en ook nog eens een heel hoge schuldgraad en spijtig genoeg krijgt niemand het in orde, ook zij niet die het allemaal eens een keer gingen regelen als ze aan de macht zouden komen.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              het spijt mij zeer, toen ik voor deze regering stemde, hoopte ik dat er ook bespaard ging worden...maar er is behalve wat gemorrel in de zijlijn, 0 gebeurd
              geen politiekers met lef hier die tegen de haren gaan strijken
              (copy-paste van een andere draad)

              Politieke systeem is niet gemaakt voor wie 'grove borstel' oplossingen voorstaat, (los van het feit of die nu goed zijn of niet)
              Het lot van figuren die dat wel willen, is dat ze gemarginaliseerd worden (Van Rossem, De Decker, Wilders) , de ene al vroeger dan de andere, of in extreme gevallen geliquideerd (Fortuyn, Van Gogh). Ook Bart heeft die dynamiek intussen door en zingt al een toontje lager.
              Prioriteit nr.1 voor politici is herverkozen worden (hun eigen portemonnee veilig stellen). Wie op lange termijn denkt en met (op korte termijn) onpopulaire maatregelen afkomt, die kan het wel schudden.
              Braafjes de partijlijn volgen zult gij doen (my way or the highway).
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                +1.

                Wie verbruikt/vervuild, betaald. Probleem opgelost, en er valt een hele hoop administratieve rommel weg.
                Natuurlijk, mensen die aan de grens wonen gaan dan wss al rapper geneigd zijn om bij de buurlanden te tanken.
                Mss op europees niveau aanpakken dan...
                Dat is net het punt. Die taksen in de brandstof steken zou het meest perfecte zijn, als alle grenzen dicht zijn en ge niet bij de buren moogt gaan tanken. Maar uiteindelijk gaat het prijsverschil zo groot zijn, dat het zelfs voor nen brusselaar de moeite is om naar NL, DE of FR te rijden om daar vol te tanken en nog een 10 jerrycans erbij. En sowiso gaan alle tankstations op 15km van de grens failliet. Want in die zone gaat niemand nog in BE zelf tanken. Maar dan gaat het over verbruik en die staat niet altijd evenredig met de vervuiling.

                Een km-heffing houdt dan weer rekening met de afstand en niet het verbruik en vervuiling. Dus om het perfect te doen, zou ge de km-heffing moeten laten afhangen van de CO2 uitstoot van de wagen.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  in nl hebben ze de voorbije jaren enorm gesneden, das daar voorbij gegaan met een grote ontevredenheidl onder de bevolking...maar er is geen 1 dag gestaakt

                  en kijk...ze hebben een overschot



                  het spijt mij zeer, toen ik voor deze regering stemde, hoopte ik dat er ook bespaard ging worden...maar er is behalve wat gemorrel in de zijlijn, 0 gebeurd
                  geen politiekers met lef hier die tegen de haren gaan strijken
                  Ik geef u gelijk, maar deze regering wilde, maar de rode zijde jaagde de vakbonden zo op stang om deze regering ten val te brengen waardoor ze niets voor mekaar kregen.
                  Ge haalt zelf aan, in NL is er geen dag gestaakt.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                    (copy-paste van een andere draad)

                    Politieke systeem is niet gemaakt voor wie 'grove borstel' oplossingen voorstaat, (los van het feit of die nu goed zijn of niet)
                    Het lot van figuren die dat wel willen, is dat ze gemarginaliseerd worden (Van Rossem, De Decker, Wilders) , de ene al vroeger dan de andere, of in extreme gevallen geliquideerd (Fortuyn, Van Gogh). Ook Bart heeft die dynamiek intussen door en zingt al een toontje lager.
                    Prioriteit nr.1 voor politici is herverkozen worden (hun eigen portemonnee veilig stellen). Wie op lange termijn denkt en met (op korte termijn) onpopulaire maatregelen afkomt, die kan het wel schudden.
                    Braafjes de partijlijn volgen zult gij doen (my way or the highway).
                    Hier se, iemand die het begrepen heeft. Ooit bestond een regering uit mensen die goed wilden doen voor een volk en daar ook een mooi inkomen van hadden. Nu bestaat de regering vooral uit nestbevuiling. Zijn steeds kinderen van en de appel valt niet ver van den boom. In geval van Claes hangt den appel er zelfs nog aan

                    Ook is het tegenwoordig zo dat er verkiezingen zijn geweest, en tijdens de regeringsvorming is men reeds campagne aant voeren voor de volgende verkiezingen en dat gaat zo jaren door. Die politiekers zijn niet meer bezig met de bevolking. Enkel met de volgende verkiezingen en hun postjes.

                    Comment


                    • #70
                      Politici, in alle landen, zijn gewoon een afspiegeling van hun eigen bevolking.
                      Politici gedragen zich dan ook gewoon, zoals hun eigen bevolking.

                      Hoe verder je naar het zuiden (op wereldschaal) gaat hoe minder een bevolking dit wil inzien…. (hoe meer de schuld dus bij een ander ligt, hoe corrupter iedereen (gemiddeld) is, hoe meer de godsdienst/bijgeloof belang heeft…)

                      In overwegend noordelijke (protestantse) landen (Scandinavië, Nederland, Duitsland) heb je een begroting in evenwicht en een kleine staatsschuld, met minder verschil in welvaart tussen de bevolking. (het algemeen belang primeert)

                      Hoe meer naar het zuiden, hoe meer staatsschuld, hoe groter het verschil in welvaart tussen de bevolking.

                      Ook rijken (bv België) klagen dan dat ze de eindjes echt niet aan elkaar kunnen knopen, maar twijfelen intussen wel tussen een 2.0 Diesel of toch minstens een 3.0 i benzine…. want met een 2.0 i kan je echt niet naar de bakker rijden...
                      (In Nederland twijfelt men tussen een 1.0 i en een 1.2 i benzine)

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                        Ook rijken (bv België) klagen dan dat ze de eindjes echt niet aan elkaar kunnen knopen, maar twijfelen intussen wel tussen een 2.0 Diesel of toch minstens een 3.0 i benzine…. want met een 2.0 i kan je echt niet naar de bakker rijden...
                        (In Nederland twijfelt men tussen een 1.0 i en een 1.2 i benzine)
                        https://automotive-management.nl/nie...te-co2uitstoot
                        So true!
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                          + 1
                          Ook enkel lichte vracht voor personen met een btw nummer.
                          Al de rest zijn dikke profiteurs,hoeveel gaan er niet naar hun werk (in loondienst) met hun lichte vracht,waarbij ze hun camionette enkel ne keer gebruiken om naar het containerpark te gaan.
                          Biv en wegentaks betalen zoals een ander en graag met terugwerkende kracht

                          Dit zijn geen profiteurs, passen enkel de wet toe.
                          Z4 M40i

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                            +1.

                            Wie verbruikt/vervuild, betaald. Probleem opgelost, en er valt een hele hoop administratieve rommel weg.
                            Natuurlijk, mensen die aan de grens wonen gaan dan wss al rapper geneigd zijn om bij de buurlanden te tanken.
                            Mss op europees niveau aanpakken dan...

                            Dit heb ik hier al meermaals geschreven niet belasten op bezit maar op gebruik.
                            Z4 M40i

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                              Dit heb ik hier al meermaals geschreven niet belasten op bezit maar op gebruik.
                              Goed en wel, maar hoe lost gij die bijwerkingen op? Verplicht werken met tankkaarten die gekoppeld zijn aan uw nationaliteit? En in eender welk land ge tankt, gewoon het Belgisch tarief betaald zodat de pomphouders dat achteraf verrekenen met BE?

                              Denk dat het voorstel van alles in de branstof te steken al vaak op tafel heeft gelegen, maar dat de schrik te hoog is dat de inkomsten dan net gaan dalen omdat mensen meer naar het buitenland gaan tanken. Toen ik nog in de grenssreek woonde, ging ik ook gewoon boodschappen doen in de AH of Jumbo in Maastricht en bij gelegenheid in Herzogenrath. Mijn Nederlandse familie woont een 20 à 30-tal km van de Belgische grens. Die komen 1 x per maand den bak vol steken net over de grens en kopen dan een paar pakken tabbak en vloeitjes en die hebben €10 à €15 bespaard op zo een tripje.

                              Eender waar in de grensstreek moet ge eens gaan kijken aan het allereerste tankstation aan de belgische kant. Zeker op zaterdag.
                              Den ESSO in Smeermaas krijgt op 1 weekend minstens 1000 nederlandse wagen over de vloer. In Maasmechelen is ook zo een tankstation dat dan ook nog goedkoper is als de rest. Daar staan ze van op straat al aan te schuiven. Allemaal geel nummerplaatjes. De pomphouders net over de grens in NL klagen er al 30 jaar over. Veel van hen hebben de deur al mogen sluiten.

                              Comment


                              • #75
                                Klopt, Nederland verhoogde de accijnzen natuurlijk in de hoop meer geld binnen te rijven, maar het resultaat was net minder inkomsten, een identiek verhaal zoals hier met de accijnzen op tabak en alcohol waarbij ipv meer minder inkomsten worden gegenereerd voor de staat door verhoogde accijnzen, Nederland heeft nogal lange grenzen met Duitsland en Belgie ...

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                                  + 1
                                  Ook enkel lichte vracht voor personen met een btw nummer.
                                  Al de rest zijn dikke profiteurs,hoeveel gaan er niet naar hun werk (in loondienst) met hun lichte vracht,waarbij ze hun camionette enkel ne keer gebruiken om naar het containerpark te gaan.
                                  Biv en wegentaks betalen zoals een ander en graag met terugwerkende kracht
                                  Hoi! Ik ben zo'n profiteur die een lv heeft alleen maar omdat het voordelig is en ik rij er iedere dag mee naar mijn werk!
                                  2012 Abarth 500 'esseesse'

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Goed en wel, maar hoe lost gij die bijwerkingen op? Verplicht werken met tankkaarten die gekoppeld zijn aan uw nationaliteit? En in eender welk land ge tankt, gewoon het Belgisch tarief betaald zodat de pomphouders dat achteraf verrekenen met BE?

                                    Denk dat het voorstel van alles in de branstof te steken al vaak op tafel heeft gelegen, maar dat de schrik te hoog is dat de inkomsten dan net gaan dalen omdat mensen meer naar het buitenland gaan tanken. Toen ik nog in de grenssreek woonde, ging ik ook gewoon boodschappen doen in de AH of Jumbo in Maastricht en bij gelegenheid in Herzogenrath. Mijn Nederlandse familie woont een 20 à 30-tal km van de Belgische grens. Die komen 1 x per maand den bak vol steken net over de grens en kopen dan een paar pakken tabbak en vloeitjes en die hebben €10 à €15 bespaard op zo een tripje.

                                    Eender waar in de grensstreek moet ge eens gaan kijken aan het allereerste tankstation aan de belgische kant. Zeker op zaterdag.
                                    Den ESSO in Smeermaas krijgt op 1 weekend minstens 1000 nederlandse wagen over de vloer. In Maasmechelen is ook zo een tankstation dat dan ook nog goedkoper is als de rest. Daar staan ze van op straat al aan te schuiven. Allemaal geel nummerplaatjes. De pomphouders net over de grens in NL klagen er al 30 jaar over. Veel van hen hebben de deur al mogen sluiten.
                                    Wonen we niet in de Europese Unie?
                                    De leiders moeten er maar werk van maken om de prijzen gelijk te maken.
                                    Z4 M40i

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                      Hoi! Ik ben zo'n profiteur die een lv heeft alleen maar omdat het voordelig is en ik rij er iedere dag mee naar mijn werk!
                                      Niets van aantrekken, die mijnheer die dat zegt is zo iemand die het niet erg vind dat we als maar meer en meer betalen voor steeds minder en minder.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                        Hoi! Ik ben zo'n profiteur die een lv heeft alleen maar omdat het voordelig is en ik rij er iedere dag mee naar mijn werk!
                                        en je overtreed de wet niet dus 100% legaal (ben ex Ram rijder ,ook en profiteur geweest)
                                        Z4 M40i

                                        Comment


                                        • #80
                                          nog altijd veel minder erg dan de eindeloze subsidies die sommige bedrijven krijgen omdat ze zo slim waren hun daken volledig vol te leggen en liefst het braak terrein ernaast ook nog met zonnepanelen omdat er sommige politici zo achterlijk waren geen limieten op te leggen in subsidiering.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X