Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kassa kassa: extra taks op de witte camionetten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Als de vervuiler betaald zal er waarschijnlijk geen file meer zijn de zondagnamiddag op de Brusselse ring ,want dat zijn de profiteurs die daar verantwoordelijk voor zijn.(hun baas betaald toch de brandstof)
    Z4 M40i

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
      Klopt, Nederland verhoogde de accijnzen natuurlijk in de hoop meer geld binnen te rijven, maar het resultaat was net minder inkomsten, een identiek verhaal zoals hier met de accijnzen op tabak en alcohol waarbij ipv meer minder inkomsten worden gegenereerd voor de staat door verhoogde accijnzen, Nederland heeft nogal lange grenzen met Duitsland en Belgie ...

      Zoals ik altijd al zeg: Als anti-communist moet ik toegeven dat het gedachtengoed er achter nog niet zo slecht is, maar dat het 'enkel en alleen' werkt als heel de wereld communistisch is. Dus alle grenzen dicht zodat niemand in het buitenland kan gaan winkelen.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
        Als de vervuiler betaald zal er waarschijnlijk geen file meer zijn de zondagnamiddag op de Brusselse ring ,want dat zijn de profiteurs die daar verantwoordelijk voor zijn.(hun baas betaald toch de brandstof)
        Als de vervuiler betaald, zal het ook gedaan zijn van al die tuffende oldtimers tegen 70km/u op de autostrade . Want die gaan dan ineens de volle pot betalen se. Wss is dat de volgende groep die eraan mag geloven.

        Comment


        • #84
          ik heb 9jaar een lichte vracht gehad. een dodge 5.2 op LPG.
          ik deed er ongeveer 1500-2000km mee, en dan hoofdzakelijk aanhangers trekken of beton/palletstenen/grond vervoeren.
          af en toe eens naar een oldtimer/US car treffen.
          elke 6jaar complete gasinstallatie eruit, 2 tanken laten keuren, nieuwe leidingen, nieuwe vulnippels, nieuwe overdrukventielen.

          maarja, da zijn dan blijkbaar de profiteurs hé. sommige mensen hebben zware trekkers nodig. er zijn maar weinig autos die 3ton en meer mogen trekken. maar pickups en grote camionettes mogen dat wel.

          en zelf iemand met een opel combo/peugeot partner LV vind ik ook geen profiteurs. je hebt al maar 2 zitplaatsen, dus waarom zou je evenveel tax betalen als iemand die 5-6personen kan vervoeren. het gebruik is al gelimiteerd, dan mag de bijdrage in wegenbelasting dat ook zijn.

          de foefelaars zijn diegenen die een camionette nemen (bv VW transporter), de banken eruit halen, keuren als lichte vracht en dan het hele jaar door rijden met de achterbanken er weer in. gewone personenwagen maar wel van de goedkope LV tax profiteren

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Als de vervuiler betaald, zal het ook gedaan zijn van al die tuffende oldtimers tegen 70km/u op de autostrade . Want die gaan dan ineens de volle pot betalen se. Wss is dat de volgende groep die eraan mag geloven.
            Heeft u er problemen mee dat ik liefhebber ben van oldtimers ?
            Blijkbaar wel gezien uw reactie.
            U leest het toch ,ik ben voorstander van de vervuiler betaald.
            Z4 M40i

            Comment


            • #86
              en zelf iemand met een opel combo/peugeot partner LV vind ik ook geen profiteurs. je hebt al maar 2 zitplaatsen, dus waarom zou je evenveel tax betalen als iemand die 5-6personen kan vervoeren. het gebruik is al gelimiteerd, dan mag de bijdrage in wegenbelasting dat ook zijn.
              Audi TT en consoorten dan? enkel zitplaats en geen laadruimte.
              Polo 6n 1.4

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                Wonen we niet in de Europese Unie?
                De leiders moeten er maar werk van maken om de prijzen gelijk te maken.
                En waarom moeten die prijzen dan gelijk zijn, want dat is nergens? De Verendigde Staten bestaan al een paar 100 jaar en zijn daar alle prijzen gelijk? Want bij mijn weten is zelfs in elke staat een ander BTW tarief waarbij daar ook mensen bv sigaretten in naastliggende staten gaan kopen. Om een voorbeeld te geven, in Delaware is het 0% sales tax als laagste, in Alabama 13,5% als hoogste. De rest zit daar tussen. Ook de wegentaks verschilt van staat tot staat. Tis niet dat het 1 geheel vormt dat alles hetzelfde is. De staten onderling in de US kunt ge effectief wel vergelijken met andere landen, behalve dat ze daar dezelfde taal spreken. De lonen in Maryland zijn het dubbel van de gemiddelde lonen in Mississippi. Zoals de lonen hier en in Polen schelen.

                Hetgeen ge daar zegt zal nooit gebeuren. Ge moet het zelfs niet in Europa zien, zelfs in ons land zijn bv de lonen per provincie al verschillend.

                Dat neemt niet weg dat ik niet met u akkoord zou zijn hé. Maar haalbaarheid is heel iets anders.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                  Heeft u er problemen mee dat ik liefhebber ben van oldtimers ?
                  Blijkbaar wel gezien uw reactie.
                  U leest het toch ,ik ben voorstander van de vervuiler betaald.
                  Euhm, ik heb daar geen problemen mee, en eerlijk gezegd heb ik niet op uw onderschrift gelet en ben ik er ook niet vanuit gegaan dat uwe avater uwe auto was.
                  Dus u zeker niet aangesproken voelen, want dit is dan puur toeval. Wist niet dat ge een paar oldtimers had. En uit het lijstje te zien, zit daar wel wat lekkers tussen. Maar vrees ervoor dat ge in de toekomst ervoor moogt gaan opdraaien. Ik hoop van niet, want hoop er ook nog in huis te halen.

                  Dus mijn excuses moest ge u aangesproken gevoeld hebben.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    het spijt mij zeer, toen ik voor deze regering stemde, hoopte ik dat er ook bespaard ging worden...maar er is behalve wat gemorrel in de zijlijn, 0 gebeurd
                    geen politiekers met lef hier die tegen de haren gaan strijken
                    Er wordt toch al enigszins bespaard? Oké, (nog) niet met de hakbijl, maar toch... .In de gezondheidszorg (op alle vlakken), in de uitkeringen, pensioenleeftijd omhoog, in de elektriciteitsfacturen, bij overheidspersoneel,... enz.
                    En de Nederlanders wonen nog lekker massaal in 't noorden van ons landje.

                    Oei, nu ben ik weer een communist zeker?

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Euhm, ik heb daar geen problemen mee, en eerlijk gezegd heb ik niet op uw onderschrift gelet en ben ik er ook niet vanuit gegaan dat uwe avater uwe auto was.
                      Dus u zeker niet aangesproken voelen, want dit is dan puur toeval. Wist niet dat ge een paar oldtimers had. En uit het lijstje te zien, zit daar wel wat lekkers tussen. Maar vrees ervoor dat ge in de toekomst ervoor moogt gaan opdraaien. Ik hoop van niet, want hoop er ook nog in huis te halen.

                      Dus mijn excuses moest ge u aangesproken gevoeld hebben.

                      geen probleem

                      Er is nu sprake dat tegen 2018 een oldtimer 30 jaar zal moeten zijn eer die een gunstige belasting kan hebben, ik zit momenteel nog veilig.
                      Z4 M40i

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                        geen probleem

                        Er is nu sprake dat tegen 2018 een oldtimer 30 jaar zal moeten zijn eer die een gunstige belasting kan hebben, ik zit momenteel nog veilig.
                        Maar die 30 jaar is geen probleem. Dacht vroeger altijd al dat da 30 jaar was. 20 jaar classic, en 30 jaar oldtimer. Dus vond het al vreemd dat dit nu 25 jaar was. Voor sommigen zal het wat langer wachten zijn, maar het statuut blijft. Voor hetzelfde geld gaan ze op de keuring een CO meting doen en wordt ge belast op die CO. En dan is het niet meer echt interessant om zulke auto's bij te houden.

                        Comment


                        • #92
                          Ik vind vooral de mentaliteit van sommigen verkeerd: laat alle lichte vracht de volle pot betalen (want nu rijden ze "voor niets" rond), laten we de oude auto's super hard gaan belasten (want nu betalen ze 35 euro en dat kan toch niet...)

                          betalen wij nog niet genoeg voor alles en nog wat in dit land ???

                          een autoliefhebber (of dat nu met nieuw of oud is maakt niks uit) gaat moeten gaan beginnen tellen als hij eens een 's zondags ritje wil gaan maken... ik gruwel al met de gedachte die ons mss ooit staat te wachten :s
                          Last edited by Tigra; 28/09/2016, 18:51.

                          Comment


                          • #93
                            Laten we het zo stellen. Nu betaald een LV een fortfait. Waarom kunnen dien niet gewoon een lager tarief betalen, maar in functie van de uitstoot? Door die fortfait kunnen ze bedrijven niet stimuleren om CO-zuinigere voertuigen aan te kopen.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Laten we het zo stellen. Nu betaald een LV een fortfait. Waarom kunnen dien niet gewoon een lager tarief betalen, maar in functie van de uitstoot? Door die fortfait kunnen ze bedrijven niet stimuleren om CO-zuinigere voertuigen aan te kopen.
                              Waarom moest je vroeger op CC betalen en niet op KG van je auto? MTM is de bepalende factor bij een camionette.
                              CO2 tja krijg je echt niet zo laag als een auto en een motorke van 1200cc in een sprinter steken lijkt mij geen optie.

                              In de vivaro zit een 1.6 turbo en dat mag 2500kg trekken en doet die dat effectief zuipt het 24L dat is 660g co2 per kilometer, een 3liter komt toe met 15L wat 400g co2 is. OP papier staat er natuurlijk het omgekeerde...en keepen zo hoe lager op papier hoe minder belastingen.
                              Polo 6n 1.4

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                Laten we het zo stellen. Nu betaald een LV een fortfait. Waarom kunnen dien niet gewoon een lager tarief betalen, maar in functie van de uitstoot? Door die fortfait kunnen ze bedrijven niet stimuleren om CO-zuinigere voertuigen aan te kopen.

                                die betalen een lager tarief. per gewichtklasse gaat de prijs omhoog.
                                de zware camionette zijn dan ook veel steviger uitgevoerd, hebben zwaardere motoren en drinken bijgevolg een pak meer.

                                de kleine dingskes zoals peugeot partner zijn gewone autos van opbouw, standaard kleine motoren en verbruiken evenveel als een auto.

                                het probleem is dat ze dat allemaal heel goedkoop hebben gemaakt terwijl gewone autos heel duur zijn, en dan hebben bepaalde mensen ook de rekening gemaakt en overgestapt naar LV terwijl het niet nodig was.
                                ook is er een hoop misbruik geweest door de slechte wetgeving die de ombouw van personenwagen naar LV toegelaten hebben (porsche cayennes, renault clios,....) terwijl dat uiterlijk totaal geen LV voertuigen waren

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  En waarom moeten die prijzen dan gelijk zijn, want dat is nergens? De Verendigde Staten bestaan al een paar 100 jaar en zijn daar alle prijzen gelijk? Want bij mijn weten is zelfs in elke staat een ander BTW tarief waarbij daar ook mensen bv sigaretten in naastliggende staten gaan kopen. Om een voorbeeld te geven, in Delaware is het 0% sales tax als laagste, in Alabama 13,5% als hoogste. De rest zit daar tussen. Ook de wegentaks verschilt van staat tot staat. Tis niet dat het 1 geheel vormt dat alles hetzelfde is. De staten onderling in de US kunt ge effectief wel vergelijken met andere landen, behalve dat ze daar dezelfde taal spreken. De lonen in Maryland zijn het dubbel van de gemiddelde lonen in Mississippi. Zoals de lonen hier en in Polen schelen.

                                  Hetgeen ge daar zegt zal nooit gebeuren. Ge moet het zelfs niet in Europa zien, zelfs in ons land zijn bv de lonen per provincie al verschillend.

                                  Dat neemt niet weg dat ik niet met u akkoord zou zijn hé. Maar haalbaarheid is heel iets anders.
                                  sales tax is geen btw...

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                    Waarom moest je vroeger op CC betalen en niet op KG van je auto? MTM is de bepalende factor bij een camionette.
                                    CO2 tja krijg je echt niet zo laag als een auto en een motorke van 1200cc in een sprinter steken lijkt mij geen optie.

                                    In de vivaro zit een 1.6 turbo en dat mag 2500kg trekken en doet die dat effectief zuipt het 24L dat is 660g co2 per kilometer, een 3liter komt toe met 15L wat 400g co2 is. OP papier staat er natuurlijk het omgekeerde...en keepen zo hoe lager op papier hoe minder belastingen.
                                    Ik zeg ook niet dat die CO even laag als een auto moet zijn hé. Daar kunnen ze toch ook richtlijnen in krijgen. De reden waarom de fabrikant die CO2 omlaag haalt, is door de wetgevingen. Voor die LV's doen ze geen moeite omdat het spotgoedkoop is om mee te rijden. Als straks die taks van €125 naar €250 gaat, is dat nog peanuts.

                                    Dat ze vroege wagens op de CC's en/of fiscale pk's bestastten was ook niet correct. Maar toen was er nog geen sprake van 'milieu' en wat dat de enige correcte vorm.

                                    Maar het is nog niet zo ver. Tegen de tijd dat het er effectief door komt, zijn we alweer wat verder en is dat al 27 keer veranderd.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Er wordt toch al enigszins bespaard? Oké, (nog) niet met de hakbijl, maar toch... .In de gezondheidszorg (op alle vlakken), in de uitkeringen, pensioenleeftijd omhoog, in de elektriciteitsfacturen, bij overheidspersoneel,... enz.
                                      En de Nederlanders wonen nog lekker massaal in 't noorden van ons landje.

                                      Oei, nu ben ik weer een communist zeker?
                                      En geluk dat we niet in Nederland wonen of dezelfde taksen moeten betalen.
                                      Om een voorbeeld te geven een Nissan zoals de mijne kost hier vanaf 38.500 euro ,komt wel nog ongeveer 6000 euro BIV bij.
                                      In Nederland kost een 370z vanaf 81.000 euro (slurptaks).
                                      Groot verschil hé.
                                      Z4 M40i

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                        sales tax is geen btw...
                                        Dat is ook maar een opmerking om uw berichten eentje omhoog te krijgen hé

                                        In de USA hebben ze geen BTW en hanteren ze in de plaats daarvan een Sales Tax. Het komt erop neer dat het een VAT is die bovenop de aankoopprijs komt die per staat verschilt waardoor mensen vaak in andere staten hun goederen gaan kopen. Daar wilde ik de nadruk op leggen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                          Als de vervuiler betaald zal er waarschijnlijk geen file meer zijn de zondagnamiddag op de Brusselse ring ,want dat zijn de profiteurs die daar verantwoordelijk voor zijn.(hun baas betaald toch de brandstof)

                                          ahja er is niemand die de zondag moet werken natuurlijk..
                                          lets have some more member berries

                                          Comment

                                          Working...
                                          X