Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kassa kassa: extra taks op de witte camionetten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
    En geluk dat we niet in Nederland wonen of dezelfde taksen moeten betalen.
    Om een voorbeeld te geven een Nissan zoals de mijne kost hier vanaf 38.500 euro ,komt wel nog ongeveer 6000 euro BIV bij.
    In Nederland kost een 370z vanaf 81.000 euro (slurptaks).
    Groot verschil hé.
    Dat is inderdaad zo. Wij klagen maar, maar in NL is het veel erger. Ik zie dat vooral bij familie in NL. In het algemeen rijden ze daar veel met oudere auto's of hele lichte motorisaties rond. Van den andere kant is het precies of nederlanders heel zuinig zijn op hun wagens. Oude wagens zien daar in het algemeen een pak beter uit als bij ons

    Zelfde verhaal met motoren. In BE graag de zware 1000 en meer CC's. In nederland gaan ze allemaal voor de 600 à 800 cc's omwille die BPM. Daar waar bv nen V-strom 650 in BE niet echt toppen scheert i de verkoop, verkoopt deze in NL als zoete broodjes.

    Heel andere mentaliteit omwille die dure BPM.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Ik zeg ook niet dat die CO even laag als een auto moet zijn hé. Daar kunnen ze toch ook richtlijnen in krijgen. De reden waarom de fabrikant die CO2 omlaag haalt, is door de wetgevingen. Voor die LV's doen ze geen moeite omdat het spotgoedkoop is om mee te rijden. Als straks die taks van €125 naar €250 gaat, is dat nog peanuts.

      Dat ze vroege wagens op de CC's en/of fiscale pk's bestastten was ook niet correct. Maar toen was er nog geen sprake van 'milieu' en wat dat de enige correcte vorm.

      Maar het is nog niet zo ver. Tegen de tijd dat het er effectief door komt, zijn we alweer wat verder en is dat al 27 keer veranderd.

      Je bent fout met te veronderstellen dat er voor LV geen moeite wordt gedaan.
      de constructeurs zagen de bui al hangen. Mijn oude Vivaro van 2008 had een CO2 uitstoot van 290gr/km!
      de nieuwe zit op 170gr/km.

      Zelf rijd ik nu met het zwaarste model Vito model 2015. 190 AdBlue en maar 157gr/km.
      In benzine/CNG of elektrisch niet te verkrijgen. Enkel grote Sprinters maar dat heb ik niet nodig.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        Ik vind vooral de mentaliteit van sommigen verkeerd: laat alle lichte vracht de volle pot betalen (want nu rijden ze "voor niets" rond), laten we de oude auto's super hard gaan belasten (want nu betalen ze 35 euro en dat kan toch niet...)

        betalen wij nog niet genoeg voor alles en nog wat in dit land ???

        een autoliefhebber (of dat nu met nieuw of oud is maakt niks uit) gaat moeten gaan beginnen tellen als hij eens een 's zondags ritje wil gaan maken... ik gruwel al met de gedachte die ons mss ooit staat te wachten :s
        100% mee eens.

        Waarom zou iemand met een lichte vracht een profiteur zijn? Dat al degene die jaloers zijn dan zelf een lichte vracht kopen he, maar neen want die heeft te weinig status/zitplaatsen.

        Zelfde met campers, wat maakt het uit dat iemand nooit met zijn camper gaat kamperen? Het is en blijft een camper.

        Zelfde met altijd dat gezaag over oldtimers. Niet liefhebbers veranderen meestal snel van gedachten omdat onderhoud toch meer tegenvalt dan verwacht. Hier in de geburen reed er ook zo enen fulltime met zijn range rover op o-platen. Na een jaar was het feest al gedaan want onderhoudskosten vielen enorm tegen. Ik vervuil met mijn daily's een pak meer dan met mijn oldie waarmee ik ocharme max 2000km per jaar doe.

        Comment


        • met een oldtimer kan je ook van de ene op de andere dag in panne vallen met grote kosten tot gevolg.
          vele mensen denken er ook aan een oude belanstingsvrije wagen daily te gaan gebruiken in mijn kennissen kring, en dan komen ze bij mij vragen hoe en wat te doen.
          want ze willen dan allemaal ook zo een specialeke hé en niet zo een ordinaire wagen. als ik hen dan de kostprijs van dergelijke wagens begin te zeggen, vallen ze achterover. als ze dan te horen krijgen over de zeldzaamheid van bepaalde onderdelen is de goesting rap voorbij.

          en om nu een golfke als oldtimer te gaan rijden, da zien ze niet zitten.

          het enige dat mensen zien is 'belastingsvrij' en automatisch zijt ge ne profiteur. dat ge dan 3x zoveel aan uwe auto hebt uitgegeven aan onderhoud/hertellingen dan hen, dat weten ze niet.
          ga maar eens bij een carossier vragen wat het kost om een klein gaatje in een dorpel te herstellen. de goesting van oldtimer rijden is rap weg, als ge zo wat laswerkskes, uitdeuken en herspuitplekskes hebt.

          als ge daily oldtimer rijd, zorg er dan maar voor dat ge 2 autos (al da niet allebei oldtimers) hebt staan. en nu met die lage emissiezones is het helemaal omzeep om met iets klassiek te gaan rijden. er zijn nu eenmaal mensen die NIET in zo een plastic geval vol luxe willen rijden, maar in een echte auto die nog feedback van het rijden geeft

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
            er zijn nu eenmaal mensen die NIET in zo een plastic geval vol luxe willen rijden, maar in een echte auto die nog feedback van het rijden geeft
            +1

            E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

            Comment




            • De Vlaamse regering zal, dat werd beslist bij de begrotingsopmaak 2017, de jaarlijkse verkeersbelasting voor bestelwagens vergroenen. Sinds 1 januari werd die belasting al hervormd voor personenwagens. Minister van Financiën Bart Tommelein: ‘Voor de huidige voertuigen verandert er helemaal niets, maar in de toekomst belonen we wie een – nieuwe of tweedehandse – milieuvriendelijke bestelwagen koopt.’ De Vlaamse regering de verkeersfiscaliteit voor bestelwagens vergroenen. Net zoals bij personenwagens, zal de nieuwe verkeersfiscaliteit enkel van toepassing zijn op nieuwe inschrijvingen (zowel van nieuwe als tweedehands voertuigen). Minister van Financiën Bart Tommelein: ‘Voor wie al een bestelwagen heeft verandert er dus niks, maar voor nieuwe inschrijvingen geldt het principe ‘de vervuiler betaalt’. Waar mogelijk willen we CNG- of benzinemodellen aanmoedigen en de ontdieseling stimuleren. We bekijken nog voor welke modellen dat effectief kan. Bestelwagens zijn essentieel voor de uitoefening van de job van onze duizenden zelfstandigen, dus we zullen dit eerst goed bekijken binnen de regering.’
              Budgetneutraal
              De precieze modaliteiten zijn nog niet bepaald, maar het is sowieso de bedoeling dat de hervorming budgetneutraal is. ‘Het is zeker niet de bedoeling om extra inkomsten op te halen. De vergroening van het Vlaamse wagenpark was al ingezet door de vergroening van de verkeersfiscaliteit voor personenwagens. We zetten die strijd tegen vervuilende emissies verder. Zo willen we zoveel mogelijk mensen aanmoedigen om te kiezen voor milieuvriendelijke modellen. Dat is hoognodig, want jaarlijks zijn er wereldwijd meer dan 6 miljoen doden door luchtvervuiling’ besluit Tommelein.


              Erg dat de eerst geschreven zin van het artikel al fout is. Professionaliteit...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door FleXzoR Bekijk Berichten
                Erg dat de eerst geschreven zin van het artikel al fout is. Professionaliteit...
                Mijn kop zit blijkbaar vol zaagsel, ik zie het niet...

                [EDIT]De eerste zin van de eerste paragraaf, bedoelde je. Ik dacht de eerste zin van het stuk (dus in de kop). Lijkt me gewoon een vergetelheid.
                Last edited by ; 30/09/2016, 12:29.

                Comment


                • De helft van die 'camionetten' wordt geleased. De leasingmaatschappij zal ze dan gewoon in Brussel of Wallonië inschrijven, probleem opgelost...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                    De helft van die 'camionetten' wordt geleased. De leasingmaatschappij zal ze dan gewoon in Brussel of Wallonië inschrijven, probleem opgelost...
                    Is het niet verplicht dat leasingmaatschappijen hun (personen)auto's registreren via brussel? Private lease niet meegerekend.
                    Classic cars on demand

                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

                    - It's time to make your dream come true -

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                      100% mee eens.

                      Waarom zou iemand met een lichte vracht een profiteur zijn? Dat al degene die jaloers zijn dan zelf een lichte vracht kopen he, maar neen want die heeft te weinig status/zitplaatsen.

                      Zelfde met campers, wat maakt het uit dat iemand nooit met zijn camper gaat kamperen? Het is en blijft een camper.

                      Zelfde met altijd dat gezaag over oldtimers. Niet liefhebbers veranderen meestal snel van gedachten omdat onderhoud toch meer tegenvalt dan verwacht. Hier in de geburen reed er ook zo enen fulltime met zijn range rover op o-platen. Na een jaar was het feest al gedaan want onderhoudskosten vielen enorm tegen. Ik vervuil met mijn daily's een pak meer dan met mijn oldie waarmee ik ocharme max 2000km per jaar doe.
                      200% mee eens.
                      Z4 M40i

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                        De helft van die 'camionetten' wordt geleased. De leasingmaatschappij zal ze dan gewoon in Brussel of Wallonië inschrijven, probleem opgelost...
                        Een Vivaro van 2008 had 290co2 een nieuwe 170co2, wat komt nu in leasing?

                        Die maatregel is er om de nieuwe groen te laten zijn en de niet groene tweedehandse van de markt te halen. Mijn vader zijn zes jaar oude transit met 125000 kilometer is opgekocht door een koeriersdienst, dat zal in de toekomst minder voorvallen en dat lijkt mij niet onterecht ... Ik begreep die man zijn redenering wel, een nieuwe reden ze bijna even snel gaar en was amper zuiniger omdat ze de gaspedaal toch als een aan/uit knop gebruikten. Zo kon hij ook de concurrentie aan met de "grote" spelers op de markt(die wel met milieuvriendelijk materiaal werken) en zelfs in onderaanneming gaan rijden en er nog aan over houden.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • ik begrijp echt niet waarom ze hier in België, of neem nu Vlaanderen, geen wegenvignet voor buitenlanders verplicht maken. Als ik naar Polen rijdt, moet ik daar ook betalen voor op de snelweg te kunnen (en we weten goed dat West Europa die Oost Europese wegen betaald heeft)

                          verder in Oostenrijk en Tsjechië is een wegenvignet nodig...terwijl zij hier wel gratis onze wegen mogen gebruiken...en zo zijn er nog landen.
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                            Goed volgens mij! Nu kunnen al die mensen die niets om auto's geven met die vervuilende meuk als lichte vragen rijden. Dat hele lichte vracht verhaal zou verboden moeten worden net al de oldtimers en rekening rijden voor iedereen en elke wagen
                            190 g/km co2
                            verbruik +/- 11l/100km
                            geen biv
                            +/- 81€ vb
                            zowat 100% aftrekbaar
                            en dat aan dik 40.000 km per jaar.

                            En weet je wat? Het maakt me geen bal uit. Ge zou maar goed dom zijn als ge geen gebruik maakt van de regeltjes.

                            Meestal zijn het mensen in een wagen met een muesli diesel die over dergelijke dingen lopen te zeiken. Awel, koop u dan ook ne LV, niemand houdt u tegen.

                            Vervuilend? Uiteraard. Maar ik ben het probleem niet. Pak eens wat zware industrieën aan.

                            Die taksen maken trouwens geen bal uit. Indien het geen LV is, kost het nog maar zo'n 500€ per jaar.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                            Zeveraar

                            Steek die taksen gewoon in de prijzen aan de pomp. Geen jaarlijkse taks meer, geen gedoe met een gps tracker zoals bij de vrachtwagens... Oude auto's verbruiken meestal sowieso al meer, dus niet nodig om nóg eens extra te laten betalen.. En de mensen met lease-sletten zullen dan mss ook wat minder hard hun gaspedaal induwen.
                            weet ge wel hoeveel zo'n oud krel vervuilt? Da's 100x erger dan een leasewagen.
                            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                            16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                              Goed volgens mij! Nu kunnen al die mensen die niets om auto's geven met die vervuilende meuk als lichte vragen rijden. Dat hele lichte vracht verhaal zou verboden moeten worden net al de oldtimers en rekening rijden voor iedereen en elke wagen
                              En dat schrijft iemand die een onderwerp start:
                              Alle nieuwe diesels doden ons.

                              Uwe Volvo is blijkbaar slechter dan die vervuilende meuk van lichte vracht.
                              Wat die oldtimers betreft , jammer dat uw vervuilende Rovers nog geen oldtimer zijn hé , anders zou je dit niet schrijven.
                              Z4 M40i

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                ik begrijp echt niet waarom ze hier in België, of neem nu Vlaanderen, geen wegenvignet voor buitenlanders verplicht maken. Als ik naar Polen rijdt, moet ik daar ook betalen voor op de snelweg te kunnen (en we weten goed dat West Europa die Oost Europese wegen betaald heeft)

                                verder in Oostenrijk en Tsjechië is een wegenvignet nodig...terwijl zij hier wel gratis onze wegen mogen gebruiken...en zo zijn er nog landen.
                                Idd. Mijn vakantiebestemmingen :

                                Vignet volgend jaar waarschijnlijk in Duitsland (wel wat problemen met Europa maar het komt er wel)
                                vignet in Oostenrijk
                                vignet in Zwitserland
                                vignet in Slovenie
                                tol in Kroatie op de snelwegen
                                tol in Italie op de snelwegen
                                tol in Portugal op de snelwegen
                                peage in Frankrijk en nog niet een klein beetje ook

                                Hier betaal ik alleen tol als ik ergens snel moet zijn via de Liefkenshoektunnel.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                  weet ge wel hoeveel zo'n oud krel vervuilt? Da's 100x erger dan een leasewagen.
                                  Zou ik mij toch eens wat beter in verdiepen als ik van u was
                                  Een 'oude krel' verbruikt meer en stoot meer CO2 uit, volledig correct! Maar zo een 'oude krel' stoot een pak minder fijn stof uit dan menig TSI, TDI of ander blokje van de nieuwste generatie.
                                  Maar ja, fijn stof dat boeit de regeringen e.d. niet zo veel hé.
                                  Classic cars on demand

                                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                  www.californiadream.be

                                  - It's time to make your dream come true -

                                  Comment


                                  • ik zou wel eens praktische testcijfers willen zien tussen een oude en nieuwe wagen.
                                    want die nieuwere generaties zijn op papier wel proper, maar in realiteit niet veel beter dan een ouwe bak.



                                    en als je dan die dieselgate cijfers bekijkt, vooral de artikels die dan deze maand uit kwamen
                                    BRUSSEL -De Volkswagen-groep produceert momenteel de minst vervuilende dieselwagens. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van de Europese niet-gouvernementele organisatie Transport & Environment. Toch blijkt uit het onderzoek dat alle diesels in de praktijk meer NOx - of stikstofoxide - uitstoten dan tijdens de officiële test op de rollenbank, soms zelfs tot 14 keer de officiële limiet.
                                    14x de norm van euro6, dan zitten ze al dik over de euro1 norm.
                                    als ik dan kijk dat mijn laatste tankbeurt dateert van 17/06 (3,5maand dus met 1 tank), denk ik niet dat mijn auto meer uitstoote dan een nieuwere
                                    Last edited by andydv; 29/09/2016, 18:58.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                      ...



                                      weet ge wel hoeveel zo'n oud krel vervuilt? Da's 100x erger dan een leasewagen.
                                      Een auto vervuilt het meest bij productie en afbraak. Een hybride is over gans de levensloop zelfs vervuilender dan een traditionele auto omdat de accu's zo vervuilend zijn.
                                      Powered by Detroit Diesel.

                                      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fonny Bekijk Berichten
                                        Je bent fout met te veronderstellen dat er voor LV geen moeite wordt gedaan.
                                        de constructeurs zagen de bui al hangen. Mijn oude Vivaro van 2008 had een CO2 uitstoot van 290gr/km!
                                        de nieuwe zit op 170gr/km.

                                        Zelf rijd ik nu met het zwaarste model Vito model 2015. 190 AdBlue en maar 157gr/km.
                                        In benzine/CNG of elektrisch niet te verkrijgen. Enkel grote Sprinters maar dat heb ik niet nodig.
                                        Veel inspanningen geleverd om goed te scoren in de CO2-uitstoot testen, alleszins...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          Dat is ook maar een opmerking om uw berichten eentje omhoog te krijgen hé

                                          In de USA hebben ze geen BTW en hanteren ze in de plaats daarvan een Sales Tax. Het komt erop neer dat het een VAT is die bovenop de aankoopprijs komt die per staat verschilt waardoor mensen vaak in andere staten hun goederen gaan kopen. Daar wilde ik de nadruk op leggen
                                          Helemaal niet. De functie van de sales tax en btw heffing zijn totaal verschillend. BTW maakt zwart verkoop (en dus verdiensten) vooral moeilijk omdat dit er al van bij de productie bijgerekend wordt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X