hier zitten fameus wat trollers op dit forum...vind het raar dat mensen op een autoforum zo anti-auto zijn...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
kassa kassa: extra taks op de witte camionetten
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenDe mensen zijn niet anti-auto. Ze zijn anti-elke-regel-waar-een-ander-van-kan-genieten-maar-niet-zij.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenzo is het, vlaanderen loopt vol verzuurde mensen, waarom zouden die geen account mogen hebben op een forum?
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenzo is het, vlaanderen loopt vol verzuurde mensen, waarom zouden die geen account mogen hebben op een forum?Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenDe mensen zijn niet anti-auto. Ze zijn anti-elke-regel-waar-een-ander-van-kan-genieten-maar-niet-zij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenPrijzen zijn niet overal in Europa gelijk dus een utopie. De eerlijkste manier is en blijft elke vorm van gemotoriseerd vervoer per gereden kilometer belasten en in functie van de uitstoot. En dat mag gerust een vrij hoog getal per gereden kilometer zijn. Zodat mensen eens gaan nadenken alvorens voor de minste kleine verplaatsing constant in hun wagen te springen. Dus alvorens u het woord zeveraar gebruikt misschien eerst eens leren nadenken in plaats als een kalf wat neer te schrijven
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenlichte vracht IS camionettes
Comment
-
Elke hobby kost geld en het is nu niet dat je met een auto/klassieker/oldtimer elke dag kilometers gaat afhaspelen. De pendelaars hebben pech maar is hun eigen keuze. Ik snap nog steeds niet waarom iemand elke dag +50 km en 2 uur file wil doen om ergens enkele honderden euro's meer te kunnen verdienen. Bedrijven en hun dienst/salariswagens zullen ook dan wel eens twee keer gaan tellen. Ik ken genoeg werknemers met een salariswagen die er enkel woon-werkverkeer mee doen en elk weekend een veelvoud van die woon-werkkilometers rond bollen. En ik heb hier ook twee oldtimers staan. Die exclusief zijn en in waarde stijgen. De eerste heeft dit jaar misschien 500 km gedaan en de tweede heeft geen meter gereden. Vragen ze mij morgen 1 euro/km dan is dat voor de twee samen 500 euro op een jaar. Als hobby peanuts. Of de helft van de nieuwste dure iPhone die na een jaar ook een oud model is geworden en niets meer waard is. Ieder zijn eigen prioriteiten denk ik dan maar
Een kilometerheffing per effectief gereden kilometer blijft de meest democratische oplossing. Wie rijdt betaald, zo simpel kan het zijn.
Comment
-
Van niemand jaloers, maar toch ook bedenkingen bij dat hele LV verhaal.
OK, de wet laat het toe en je bent in orde, maar feitelijk slaagt het helemaal nergens op. Waarom betaalt een V8 pick-up op LV een schijntje aan taksen maar een gewone SUV of bvb. een AM V8 Vantage of Maserati V8 de volle pot? Zitplaatsen zijn maar een schraal argument in deze. Nog erger zijn die C63 AMG en RS4 op LV. Dat is de geest van de wet volledig verkrachten, maar nogmaals, de wetgever laat het toe. Het achterpoortje staat wagenwijd open dus wordt er ook gebruik van gemaakt. Maar heb je bvb. een potente break waarvan de constructeur geen LV homologatie toelaat, dan heb je dus dikke pech. 'Contourner les règles' noemen ze dat in het Frans, bending the rules.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenAlle wat maakt dat nu uit?
Of ze nu 145€ Per jaar taks voor een 3.0 lv vragen of 600€ /jaar. Ligt daar nu iemand wakker van?
De privé personen gaan wat vloeken voor hun lv, en voor de bedrijven is het een kost, die rijden er sowieso het meeste km mee, dus resultaat van die tax =0.
ik rij ook veel km met Mn lv bestelwagen (3.0 hdi wel echte camionet) al vragen ze 1500€ / per jaar tax. Voor mij is dat het comfort van een 3.0 waard. En het blijft 100% aftrekbaar.
Waar zijn al die motor liefhebbers hier?
CUBIC INCHES hoe meer hoe liever.Last edited by camaro 68 rs; 01/10/2016, 08:49.Z4 M40i
Comment
-
de enige manier om dat in belgie betaalbaar te houden, is in een oldtimer of in lichte vracht.
had de belasting op mijn dodge 600€/jaar geweest, ik had er nooit eentje gehad. dan is het gewoonweg niet meer betaalbaar.
veel te zware auto, te dure taxen, te hoog verbruik, te hoog onderhoud. door mijn beperkte km's dat ik ermee reed, was het best nog te doen.
voor zijn 5,2liter inhoud, had die maar 150pk. dus zo een pk monster is het ook niet doch vinden ze hier dat je meer zou betalen dan een 1.6motor met 160pk. een zware camionette/pickup heeft masaal veel koppel nodig, en dat haal je niet met een kleine cilinderinhoud. (dodge has 330Nm ter beschikking vanaf 1600rpm en dat voor een benzinemotor)
ik heb daar dingen mee gedaan dat je met geenenkel ander voertuig kan uithalen. pallet bouwstenen erin en met gewoon B rijbewijs kunnen rijden (1ton lading), tonnen steenpuin/beton afvoeren, grond afvoeren, zware aanhangers trekken.
er moet duidelijk een verschil zijn tussen een 'werkvoertuig' als lichte vracht en een personenwagen.
de ombouw van personenwagens onder LV-tarief is iets dat in de wet is te eenvoudig was omschreven. waardoor je breaks kreeg die geen LV konden worden, en sportwagens die het wel kunnenLast edited by andydv; 01/10/2016, 09:59.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenDe mensen zijn niet anti-auto. Ze zijn anti-elke-regel-waar-een-ander-van-kan-genieten-maar-niet-zij.
Zou het niet beter kunnen verwoorden.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenOmdat het in 1ste plaats een forum is voor liefhebbers van alles op 4 wielen.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Ook al gezien. Lid geworden op een citroënforum om evtl een oplossing te zoeken voor bv carplay da ni werkt, maar owee als ge 1 ding verkeerd zegt over ne Citroën. Het is den beste auto die er is voor die mannen. Op het technische deel staat wel boemvol met hulp gevraagd ivm mankementen .
Dus vind ik het net leuk om de vrijheid te hebben om te discussiëren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtende enige manier om dat in belgie betaalbaar te houden, is in een oldtimer of in lichte vracht.
had de belasting op mijn dodge 600€/jaar geweest, ik had er nooit eentje gehad. dan is het gewoonweg niet meer betaalbaar.
veel te zware auto, te dure taxen, te hoog verbruik, te hoog onderhoud. door mijn beperkte km's dat ik ermee reed, was het best nog te doen.
voor zijn 5,2liter inhoud, had die maar 150pk. dus zo een pk monster is het ook niet doch vinden ze hier dat je meer zou betalen dan een 1.6motor met 160pk. een zware camionette/pickup heeft masaal veel koppel nodig, en dat haal je niet met een kleine cilinderinhoud. (dodge has 330Nm ter beschikking vanaf 1600rpm en dat voor een benzinemotor)
ik heb daar dingen mee gedaan dat je met geenenkel ander voertuig kan uithalen. pallet bouwstenen erin en met gewoon B rijbewijs kunnen rijden (1ton lading), tonnen steenpuin/beton afvoeren, grond afvoeren, zware aanhangers trekken.
er moet duidelijk een verschil zijn tussen een 'werkvoertuig' als lichte vracht en een personenwagen.
de ombouw van personenwagens onder LV-tarief is iets dat in de wet is te eenvoudig was omschreven. waardoor je breaks kreeg die geen LV konden worden, en sportwagens die het wel kunnen
ik heb mijn pick-up (wel is waar geen V8 ) voor de zelfde reden als jij, al komt er bij mij ook nog een deel off road fun aan te pas.
2 tot 3 duizend kilometer per jaar, in de winter komt hij amper buiten.
ik zeg niet dat ik er geen 600eu taks aan zou kunnen/willen geven, maar ik zou er toch wel eens goed over moeten nadenken dan.Last edited by jacothom; 01/10/2016, 17:02.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenSo? Het noemt toch een discussieforum? Dus laten we dan discussiëren
Ook al gezien. Lid geworden op een citroënforum om evtl een oplossing te zoeken voor bv carplay da ni werkt, maar owee als ge 1 ding verkeerd zegt over ne Citroën. Het is den beste auto die er is voor die mannen. Op het technische deel staat wel boemvol met hulp gevraagd ivm mankementen .
Dus vind ik het net leuk om de vrijheid te hebben om te discussiëren.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtende enige manier om dat in belgie betaalbaar te houden, is in een oldtimer of in lichte vracht.
had de belasting op mijn dodge 600€/jaar geweest, ik had er nooit eentje gehad. dan is het gewoonweg niet meer betaalbaar.
veel te zware auto, te dure taxen, te hoog verbruik, te hoog onderhoud. door mijn beperkte km's dat ik ermee reed, was het best nog te doen.
voor zijn 5,2liter inhoud, had die maar 150pk. dus zo een pk monster is het ook niet doch vinden ze hier dat je meer zou betalen dan een 1.6motor met 160pk. een zware camionette/pickup heeft masaal veel koppel nodig, en dat haal je niet met een kleine cilinderinhoud. (dodge has 330Nm ter beschikking vanaf 1600rpm en dat voor een benzinemotor)
ik heb daar dingen mee gedaan dat je met geenenkel ander voertuig kan uithalen. pallet bouwstenen erin en met gewoon B rijbewijs kunnen rijden (1ton lading), tonnen steenpuin/beton afvoeren, grond afvoeren, zware aanhangers trekken.
er moet duidelijk een verschil zijn tussen een 'werkvoertuig' als lichte vracht en een personenwagen.
de ombouw van personenwagens onder LV-tarief is iets dat in de wet is te eenvoudig was omschreven. waardoor je breaks kreeg die geen LV konden worden, en sportwagens die het wel kunnen
dus voor 600€ jaar laat jij uw goesting varen? dat is slechts 50€/maand? ik noem 50€/maand een goedkope liefhebberij.
waarom dat hele LV verhaal niet gewoon afschaffen?
Wat kan het een bedrijf nu wat schelen of het 1500€ BIV en 700€ jaarlijkse tax moet betalen voor een bestelwagen, het is toch een 100% aftrekbare kost. ik zou het daarvoor niet laten een 3.0 te kopen, als ge daar iedere dag mee rijd...
En als je dat te duur vind koop u dan een 1,6 erin ipv van een 3.0, probleem met die race-camionetten van grote firmas zal direct opgelost zijn met een 1,6 erin, al de rest hoort eigenlijk niet met een LV te rijden, daarvoor was het systeem eigenlijk niet ontworpen.
Los hiervan is al dat onnodig rondgerij niet meer normaal in dit land, hoog tijd dat er een KM heffing of iets dergelijks komt. het zal dan misschien gedaan zijn om voor 20€ goedkoper half belgie af te rijden met een gratis firmawagen.
( ps ik ben niet jaloers op firmawagens, want heb er zelf een en ben zeker geen groene-jongen.)Last edited by BARTVDS; 01/10/2016, 19:18.
Comment
Comment