Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kassa kassa: extra taks op de witte camionetten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
    Dat is toch net hetzelfde als dat hier de Duitse Premiums heilig zijn en je er geen verkeerd woord over mag zeggen.
    Maar hier wordt uw topic ni gesloten, of bannen ze u niet, als ge zegt dat BMW nogal weinig respect heeft voor de consument als ze met zijn voeten rammelen

Geloof me, citrofielen zijn een pak erger dan beemerfreaks.
    Last edited by ; 01/10/2016, 20:13.

Comment

• Er was ooit een stelling... Iedere lv maar 90 km/h laten rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        Er was ooit een stelling... Iedere lv maar 90 km/h laten rijden...

Beste voorstel van de hele thread...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
          dus voor 600€ jaar laat jij uw goesting varen? dat is slechts 50€/maand? ik noem 50€/maand een goedkope liefhebberij.
          ge moet dat op 6 jaar bekijken.
          6x 600€= 3600€
          gasinstallatie vernieuwen 1000€
          Dat kost dan al 4600€ om die op de oprit te hebben, brandstof nog nie mee gerekend. als ge weet dat ik er op 6jaar ongeveer 9000km mee reed, is dat best een dure auto zo.

als ik dan kijk hoe het ervoor was
          6x 148€ = 900€
          gasinstallatie 1000€
          is 1800€ voor 6jaar op de oprit te hebben.

nu heb ik een oldtimer dieselke met trekhaak, 35€ tax per jaar en niks extra.. ik zou veel makkelijker weg kunnen met zo een vw caddy pickup of ford sierra pickup (P100), maarja, die zijn niet makkelijk te vinden en een dacia pickup zie ik niet zitten.

die auto heeft nu 240km gedaan op 2,5maand (en 2700km met de fiets op die 2,5 maand).
          t is misschien maar 50€ per maand extra. maar 50€ hier, en 50€ daar... hier staat meer dan 1 auto

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          Er was ooit een stelling... Iedere lv maar 90 km/h laten rijden...
          ging ik direct mee akkoord. voor zo een grote camionette of deftige pickup is dat meer dan snel genoeg
          Last edited by andydv; 01/10/2016, 20:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Maar hier wordt uw topic ni gesloten, of bannen ze u niet, als ge zegt dat BMW nogal weinig respect heeft voor de consument als ze met zijn voeten rammelen

Geloof me, citrofielen zijn een pak erger dan beemerfreaks.
            Ik was de smiley vergeten
            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• nu heb ik een oldtimer dieselke met trekhaak, 35€ tax per jaar en niks extra.. ik zou veel makkelijker weg kunnen met zo een vw caddy pickup of ford sierra pickup (P100), maarja, die zijn niet makkelijk te vinden en een dacia pickup zie ik niet zitten.
              Kies maar
              Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                ge moet dat op 6 jaar bekijken.
                6x 600€= 3600€
                gasinstallatie vernieuwen 1000€
                Dat kost dan al 4600€ om die op de oprit te hebben, brandstof nog nie mee gerekend. als ge weet dat ik er op 6jaar ongeveer 9000km mee reed, is dat best een dure auto zo.

als ik dan kijk hoe het ervoor was
                6x 148€ = 900€
                gasinstallatie 1000€
                is 1800€ voor 6jaar op de oprit te hebben.

nu heb ik een oldtimer dieselke met trekhaak, 35€ tax per jaar en niks extra.. ik zou veel makkelijker weg kunnen met zo een vw caddy pickup of ford sierra pickup (P100), maarja, die zijn niet makkelijk te vinden en een dacia pickup zie ik niet zitten.

die auto heeft nu 240km gedaan op 2,5maand (en 2700km met de fiets op die 2,5 maand).
                t is misschien maar 50€ per maand extra. maar 50€ hier, en 50€ daar... hier staat meer dan 1 auto

ging ik direct mee akkoord. voor zo een grote camionette of deftige pickup is dat meer dan snel genoeg

Als je er zo weinig mee rijd, moet je dat dan hebben? Huur u dan iets als je het nodig hebt , het gaat u veel goedkoper uitkomen. Vorig jaar hebben we ook een auto weggedaan omdat er eigenlijk belachelijk weinig mee gereden werd. En tot nu toe hebben we deze eigenlijk zelden gemist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                  Ahja? Ik vind niet dat ik met de huidige regelgeving de dupe ben. Ik heb 4 oude autootjes (3 voor hobby en 1 voor daily/hobby). De daily is zoals het hoort gewoon gekeurd (daarover ben ik het wel met u eens) . Qua vaste kosten betaal ik voor die vier autootjes te samen een peulschil, ik ben zeer tevreden.

Maar jij vindt waarschijnlijk dat iemand met autootjes die in feite niets waard zijn (maar wel perfect onderhouden worden) niet de stempel "liefhebber" verdient , 't zal daar zijn waar het schoentje wringt allicht.
                  Mijn garage staat er vol van....wagens zonder financiele waarde maar in topstaat! Dus helemaal mee eens dat dat liefhebberij is. Gaat gewoon dat mensen nu met een auto van bvb 23 jaar die in perfecte staat is de volle pot moeten betalen en de wrakken van 25 jaar die puur fiscaal gekocht zijn mogen vervuilen,stinken en lekken. Dat is onrecht,sorry.

Km heffing en niets anders. De vervuiler/gebruiker betaald,heel rechtvaardig. En als mijn Rovers mij niets kosten omdat ik ze maar 500km per jaar gebruik hé,betaal ik voor de Volvo met plezier meer
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                    betaal ik ... met plezier meer
                    wees gerust dat dat zal gebeuren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                      Als je er zo weinig mee rijd, moet je dat dan hebben? Huur u dan iets als je het nodig hebt , het gaat u veel goedkoper uitkomen. Vorig jaar hebben we ook een auto weggedaan omdat er eigenlijk belachelijk weinig mee gereden werd. En tot nu toe hebben we deze eigenlijk zelden gemist
                      t is ook al een hobby.
                      als ik telkens een camionette moet gaan huren om iets naar containerpark te brengen, of om een pallet snelbouwstenen te kopen, dan ben je veel meer geld kwijt. je moet dan een auto reserveren, die gaan ophalen, voorschot betalen, daarna terugbrengen, voorschot terug op de bankrekening zetten,... dan ben je 3x zoveel tijd kwijt.

ook heb ik die regelmatig als verrijdbare stelling gebruikt.
                      weinig waard of niet, op een bepaald moment worden ze allemaal duur hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                        t is ook al een hobby.
                        als ik telkens een camionette moet gaan huren om iets naar containerpark te brengen, of om een pallet snelbouwstenen te kopen, dan ben je veel meer geld kwijt. je moet dan een auto reserveren, die gaan ophalen, voorschot betalen, daarna terugbrengen, voorschot terug op de bankrekening zetten,... dan ben je 3x zoveel tijd kwijt.

ook heb ik die regelmatig als verrijdbare stelling gebruikt.
                        weinig waard of niet, op een bepaald moment worden ze allemaal duur hoor.
                        ge kunt u ook een aanhangwagen kopen voor hetgeen jij hier beschrijft, gn tax en belastingen tot 750 KG

Comment

• ja, moet ge weer een zware trekker hebben, en daarvoor had ik de dodge.
                          mijne capri mag maar 380kg ofzo trekken
                          en de golf geloof ik iets van 500kg. een palet stenen weegt 1.2ton

er zijn nietveel autos die dit mogen trekken, enkel pickups of zware camionettes. en als ze daar dan hoge belastingen gaan op heffen is het helemaal omzeep voor de autowereld of bouwvakkers

hier is hem voor de belgische wet dus overladen, terwijl de 2e set achter bladveren nog niet eens mee dragen (ex communicatiewagen waar zo een container shelter op zat)...

Comment

• Nu krijg ik hier ook al goesting om zo een dodge te kopen

Comment

• Zojuist gehoord van iemand van een firma met veel (grotere) camionetten :

collega van hem vandaag langs de kant gezet met z'n camionette.
                              Teveel geladen, ongeveer 630 kg teveel
                              Boete opgelegd gekregen van ( toevallig? ) 600 euro

Kan dit kloppen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                Zojuist gehoord van iemand van een firma met veel (grotere) camionetten :

collega van hem vandaag langs de kant gezet met z'n camionette.
                                Teveel geladen, ongeveer 630 kg teveel
                                Boete opgelegd gekregen van ( toevallig? ) 600 euro

Kan dit kloppen?
                                kan zeker, boetes zijn echt hoog.
                                Ik wil de schalen wel eens kennen want zelf bol ik wel eens rond met 2a300 teveel.
                                Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  Mijn garage staat er vol van....wagens zonder financiele waarde maar in topstaat! Dus helemaal mee eens dat dat liefhebberij is. Gaat gewoon dat mensen nu met een auto van bvb 23 jaar die in perfecte staat is de volle pot moeten betalen en de wrakken van 25 jaar die puur fiscaal gekocht zijn mogen vervuilen,stinken en lekken. Dat is onrecht,sorry.

Km heffing en niets anders. De vervuiler/gebruiker betaald,heel rechtvaardig. En als mijn Rovers mij niets kosten omdat ik ze maar 500km per jaar gebruik hé,betaal ik voor de Volvo met plezier meer

Hoeveel mensen ken jij die met een wrak van +25 veel kilometers per jaar rijden. Als het echt een goedkoop wrak is, dan komen daar vroeg of laat teveel problemen en kosten aan. Zo iemand gaat daar dan ook geen geld insteken, dus dat probleem lost zichzelf op.

Snap al die jaloezie niet goed. Iedereen staat vrij om zich dan zelf een lichte vracht / wrak van 25+ / camper te kopen. Mensen kiezen dan bewust voor iets anders en dan gaan ze klagen.

Ik heb zelf ook geen lichte vracht of iets dergelijks trouwens. Oldtimer heb ik wel, maar die is enkel voor de hobby. Heb 3 recente daily's en ingeschreven aanhangwagen dus betaal al genoeg tax zeker.

Heb nog een tijd woon-werkverkeer verkeer gedaan met een oldtimer (gewoon ingeschreven) en geloof mij maar mijn logan nu kost mij een pak minder op jaarbasis en geeft heel wat meer bedrijfszekerheid en die kan je met een gerust hart aan het station laten staan. Niet liefhebbers zijn al die mankementen en kosten snel beu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                    Ik wil de schalen wel eens kennen want zelf bol ik wel eens rond met 2a300 teveel.
                                    De geldboete bedraagt:
                                    1° 50 euro tot 5000 euro bij een overlading met minder dan 500 kg;
                                    2° 100 euro tot 10.000 euro bij een overlading met 500 kg tot minder dan 1000 kg;
                                    3° 200 euro tot 20.000 euro bij een overlading met 1000 kg tot minder dan 1500 kg;
                                    4° 300 euro tot 30.000 euro bij een overlading met 1500 kg tot minder dan 2000 kg;
                                    5° 500 euro tot 50.000 euro bij een overlading met 2000 kg tot minder dan 3000 kg;
                                    6° 750 euro tot 75.000 euro bij een overlading met 3000 kg en meer.

+ een forfaitaire bijdrage tot financiering van het Vlaams Infrastructuurfonds.
                                    1° 25 euro bij overlading met minder dan 500 kg;
                                    2° 50 euro bij een overlading met 500 kg tot minder dan 1000 kg;
                                    3° 100 euro bij een overlading met 1000 kg tot minder dan 1500 kg;
                                    4° 150 euro bij een overlading met 1500 kg tot minder dan 2000 kg;
                                    5° 250 euro bij een overlading met 2000 kg tot minder dan 3000 kg;
                                    6° 375 euro bij een overlading met 3000 kg en meer.

Eventueel kan dit bestraft worden met een gevangenisstraf van acht dagen tot één jaar.
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                      Boetes zijn echt enorm maat van mij had 500kg teveel op aanhangwagen en 900kg te zwaar voor wagen. Toen de politie hem deed stoppen scheurde ook nog eens zijn spanbanden door (stalen platen) resultaat boete rond 2000euro (weet het niet meer exact) en zowel wagen als aanhangwagen opnieuw naar keuring.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                        Nu krijg ik hier ook al goesting om zo een dodge te kopen
                                        Je bent niet de enige, wat een voiture!

Comment

• Er bestaan vandaag al genoeg merken die camionettes op CNG aanbieden.
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                                          X