Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kassa kassa: extra taks op de witte camionetten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
    kan zeker, boetes zijn echt hoog.
    Ik wil de schalen wel eens kennen want zelf bol ik wel eens rond met 2a300 teveel.

    vanaf 300 kilo mag je 't spel laten staan.
    Powered by Detroit Diesel.

    Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
      Boetes zijn echt enorm maat van mij had 500kg teveel op aanhangwagen en 900kg te zwaar voor wagen. Toen de politie hem deed stoppen scheurde ook nog eens zijn spanbanden door (stalen platen) resultaat boete rond 2000euro (weet het niet meer exact) en zowel wagen als aanhangwagen opnieuw naar keuring.
      Zeer goed uitstekend werk van de politie!
      Stalen platen... spanbanden door.... kunt ge u voorstellen wat zoiets kan aanrichten als dat rondvliegt?

      € 2000 is dus spotgoedkoop.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
        Nu krijg ik hier ook al goesting om zo een dodge te kopen
        Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
        Je bent niet de enige, wat een voiture!
        ja, maar parkeren in de stad is niet leuk, en zo een ex militair voertuig is gewoon een beest.
        als ge nog wilt kunnen uitstappen uit die monster deuren, dan moet ge 4 parkeerplaatsen innemen bij de carrefour


        k heb daar met plezier mee gereden. 148€ tax op een jaar, 209€ verzekering (voor de één of andere reden betaald mijn 55pk golf dieselke 350€ verzekering, en die 150pk dikke V8 slechts 209€ als lichte vracht).
        alleen dat zuipen hé, als ge niet boven de 85-90 gaat, komt ge toe met 22-25liter. als ge doortrekt naar 130-140, dan zuipte diene letterlijk 50-60liter per 100km. zo ne V8 rijd heeeel relax. in bebouwde kom tuffen aan 500-600rpm in hoogste versnelling, zalig geluidje

        samen met de capri en de golf. dat beest is gewoon immens. 5.5meter lang, 2meter breed en normaal 2m20 hoog (mijn bladveren waren al lam, daardoor stond die lager). klein weetje: de koplampen in mijn dodge waren gewoon golf 2 lampen. rechts zien die er gewoon klein uit, maar zijn dezelfde als die golf zijn lampen. bandenmaat 305/75R16.5 en ook peperduur


        ooit komt er eentje terug, maar dan een RWD en gene 4x4. diene is dan direct 500kg lichter en nog meer plezier
        Last edited by andydv; 06/10/2016, 09:17.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
          Zeer goed uitstekend werk van de politie!
          Stalen platen... spanbanden door.... kunt ge u voorstellen wat zoiets kan aanrichten als dat rondvliegt?

          € 2000 is dus spotgoedkoop.
          Voor het overladen akkoord. Maar dat stalen platen spanbanden stuksnijden bij hard remmen, dat valt nu eenmaal voor en de platen konden dan nog steeds niet uit de aanhangwagen om dat ze lager lagen dan de schotten.

          Het is ook niet altijd eenvoudig om te bepalen hoeveel gewicht er net in je aanhangwagen ligt.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
            ja, maar parkeren in de stad is niet leuk, en zo een ex militair voertuig is gewoon een beest.
            als ge nog wilt kunnen uitstappen uit die monster deuren, dan moet ge 4 parkeerplaatsen innemen bij de carrefour


            k heb daar met plezier mee gereden. 148€ tax op een jaar, 209€ verzekering (voor de één of andere reden betaald mijn 55pk golf dieselke 350€ verzekering, en die 150pk dikke V8 slechts 209€ als lichte vracht).
            alleen dat zuipen hé, als ge niet boven de 85-90 gaat, komt ge toe met 22-25liter. als ge doortrekt naar 130-140, dan zuipte diene letterlijk 50-60liter per 100km. zo ne V8 rijd heeeel relax. in bebouwde kom tuffen aan 500-600rpm in hoogste versnelling, zalig geluidje

            samen met de capri en de golf. dat beest is gewoon immens. 5.5meter lang, 2meter breed en normaal 2m20 hoog (mijn bladveren waren al lam, daardoor stond die lager). klein weetje: de koplampen in mijn dodge waren gewoon golf 2 lampen. rechts zien die er gewoon klein uit, maar zijn dezelfde als die golf zijn lampen. bandenmaat 305/75R16.5 en ook peperduur


            ooit komt er eentje terug, maar dan een RWD en gene 4x4. diene is dan direct 500kg lichter en nog meer plezier
            Ik zou zoiets wel zien zitten als wagen voor in het weekend en in de bos te gaan. Voor woon-werkverkeer en boodschappen lijkt het mij idd niet zo praktisch. Nu madame nog overtuigen dat we zoiets nodig hebben :-)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
              Er bestaan vandaag al genoeg merken die camionettes op CNG aanbieden.
              Bij de Fiat hé

              Vraag me wel af wat de verkopen daarvan zijn procentueel gezien.
              Classic cars on demand

              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

              - It's time to make your dream come true -

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                Ik zou zoiets wel zien zitten als wagen voor in het weekend en in de bos te gaan. Voor woon-werkverkeer en boodschappen lijkt het mij idd niet zo praktisch. Nu madame nog overtuigen dat we zoiets nodig hebben :-)
                Ik importeer net een '82 GMC Jimmy Sierra Classic, mocht je interesse hebben Voordeel is dat die niet zo lang is als de Dodge van Andy.

                Volledig origineel interieur en exterieur, rebuild 5.7V8, 3bak met overdrive, 3inch lift, airco,... Mooie kar wel! Zal hier eens een foto posten vanavond.
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment


                • in antwerpen rijdt dhl met cng-sprinters

                  Comment


                  • Seg Andy, wat is dat allemaal met die lampjes aan uw raam?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                      Ik importeer net een '82 GMC Jimmy Sierra Classic, mocht je interesse hebben Voordeel is dat die niet zo lang is als de Dodge van Andy.

                      Volledig origineel interieur en exterieur, rebuild 5.7V8, 3bak met overdrive, 3inch lift, airco,... Mooie kar wel! Zal hier eens een foto posten vanavond.
                      Ik wil zoiets wel, maar of ik het kan betalen, dat is de vraag. Meestal gaan die nog voor veel geld. En moet dat hier thuis verkocht krijgen een 2de hobbywagen. Ben uiteraard nieuwsgierig naar de foto's en de prijs :-)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                        Bij de Fiat hé

                        Vraag me wel af wat de verkopen daarvan zijn procentueel gezien.
                        Iveco bij ons

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                          Voor het overladen akkoord. Maar dat stalen platen spanbanden stuksnijden bij hard remmen, dat valt nu eenmaal voor en de platen konden dan nog steeds niet uit de aanhangwagen om dat ze lager lagen dan de schotten.

                          Het is ook niet altijd eenvoudig om te bepalen hoeveel gewicht er net in je aanhangwagen ligt.

                          Als ze scheuren door hard te remmen zijn ze simpelweg niet goed aangebracht. Wet voorziet dat dit niet mag en dus moet je plastic/metaal/kartonnen hoeken leggen. Die boete is terecht.
                          Dat je niet kan weten hoeveel gewicht er in ligt is iets anders, als je natuurlijk honderden kilo's teveel bij hebt moet je niet zeggen dat je het niet merkt, maar een kilo of 50 teveel merk je aan niks, maar is wel een boete waard.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                            Als ze scheuren door hard te remmen zijn ze simpelweg niet goed aangebracht. Wet voorziet dat dit niet mag en dus moet je plastic/metaal/kartonnen hoeken leggen. Die boete is terecht.
                            Dat je niet kan weten hoeveel gewicht er in ligt is iets anders, als je natuurlijk honderden kilo's teveel bij hebt moet je niet zeggen dat je het niet merkt, maar een kilo of 50 teveel merk je aan niks, maar is wel een boete waard.
                            Ik denk niet dat hij op voorhand dacht dat die platen dat zo eenvoudig gingen stuksnijden. Uiteraard is de boete terecht, maar die bedragen zijn enorm hoog ten opzichte van andere misdrijven.

                            Elk weekend zie ik aan de betoncentrale van die goedkope dubbelas 750kg aanhangwagentjes 1m3 stabilise laden (gewicht 1500kg zonder eigen gewicht aanhangwagen), dus ik denk toch dat vele mensen soms niet beseffen waarmee ze bezig zijn. Heb zelf eens een wiel verloren van een aanhangwagen door een gebroken wiellager. Sedert dan enkel nog een professioneel geremde dubbelas voor mij. Aan 100km/u ben je al blij dat je dit nog kan navertellen.

                            Maar als je bvb rommel naar het containerpark brengt is het bijna onmogelijk om te weten of je overladen bent of niet.

                            Comment


                            • dat kan je toch makkelijk inschatten.
                              als je een auto laadt, dan zakt zijn vering door. je zal toch een idee hebben hoe zwaar iets geladen is, door naar de stand te kijken van de wielen.
                              op het containerpark staat dan nog eens een weegbrug. je kan dus direct gaan meten hoe zwaar de auto was en dan weet je die stand voor volgende keer.

                              idem voor aanhangwagens, een torsieas zakt ook gewoon door. ik laad mijn aanhangwagen tot de torsieas volledig horizontaal staat, en dan heb je nog wat reserve over voor het doorveren op straat. je moet natuurlijk het gerief gebruiken waarvoor het gemaakt is. 1m³ stabilisé in een aanhangwagentje met een gewone auto ervoor is not done. zelf al mag die aanhangwagen dat dragen, je moet ervaring hebben om zulk gerief ook te trekken. diegenen die dat in een 750kg remorkske gooien hebben geen ervaring en verdienen de boete.

                              op die vorige foto van mijn de dodge met die pallet stenen, zat die al op 3660kg (2465kg auto leeg + 1200kg pallet stenen), wettelijk dus overladen want die is gelimiteerd op 3,5ton. geen kat die mij daarmee tegenhoud op vermoeden van overladen want die auto staat schoon horizontaal.

                              dit was ongeveer maximum dat mijn golf mag hebben, als ik de zitplaatsen en lading allemaal bij elkaar optel. gewicht schoon verdeeld over de achterste zitplaatsen (3x) en het normale koffer lading. dat ding rijd absoluut niet meer veilig zo. en toch legaal. 20zakken van 15kg= 300kg. als de politie mij zo ziet rijden, sta ik met veel kans aan kant voor papiercontrole. en toch op papier, niet overladen.



                              spanbanden die afschieten met stalen platen als je remt is absoluut gevaarlijk. ook al kunnen ze er niet uit, ze kunnen schuiven en dan kan in een bocht wel eens het verschil maken. als de chauffeur niet wist dat dit zo gemakkelijk ging gebeuren, had die nooit dat vervoer mogen doen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                dat kan je toch makkelijk inschatten.
                                als je een auto laadt, dan zakt zijn vering door. je zal toch een idee hebben hoe zwaar iets geladen is, door naar de stand te kijken van de wielen.
                                op het containerpark staat dan nog eens een weegbrug. je kan dus direct gaan meten hoe zwaar de auto was en dan weet je die stand voor volgende keer.

                                idem voor aanhangwagens, een torsieas zakt ook gewoon door. ik laad mijn aanhangwagen tot de torsieas volledig horizontaal staat, en dan heb je nog wat reserve over voor het doorveren op straat. je moet natuurlijk het gerief gebruiken waarvoor het gemaakt is. 1m³ stabilisé in een aanhangwagentje met een gewone auto ervoor is not done. zelf al mag die aanhangwagen dat dragen, je moet ervaring hebben om zulk gerief ook te trekken. diegenen die dat in een 750kg remorkske gooien hebben geen ervaring en verdienen de boete.

                                op die vorige foto van mijn de dodge met die pallet stenen, zat die al op 3660kg (2465kg auto leeg + 1200kg pallet stenen), wettelijk dus overladen want die is gelimiteerd op 3,5ton. geen kat die mij daarmee tegenhoud op vermoeden van overladen want die auto staat schoon horizontaal.

                                dit was ongeveer maximum dat mijn golf mag hebben, als ik de zitplaatsen en lading allemaal bij elkaar optel. gewicht schoon verdeeld over de achterste zitplaatsen (3x) en het normale koffer lading. dat ding rijd absoluut niet meer veilig zo. en toch legaal. 20zakken van 15kg= 300kg. als de politie mij zo ziet rijden, sta ik met veel kans aan kant voor papiercontrole. en toch op papier, niet overladen.



                                spanbanden die afschieten met stalen platen als je remt is absoluut gevaarlijk. ook al kunnen ze er niet uit, ze kunnen schuiven en dan kan in een bocht wel eens het verschil maken. als de chauffeur niet wist dat dit zo gemakkelijk ging gebeuren, had die nooit dat vervoer mogen doen
                                Aan mijn aanhangwagen kan je dat niet zien of die overladen is of niet. Aanhangwagen mag veel meer laden dan wagen mag trekken. Als je er een 1 ton opzet zie je de bladveren nog niet eens inzakken. Als je dan aan het containerpark toekomt, stel je vast dat je 200 a 300 kilo overladen bent (tov wat wagen mag trekken) Het mag niet maar zoiets is heel moeilijk in te schatten. Eigenlijk merk ik dat ook niet aan de wagen, want die doet dat probleemloos.

                                Voor de rest ben ik volledig akkoord met wat je zegt.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                  dat kan je toch makkelijk inschatten.
                                  als je een auto laadt, dan zakt zijn vering door. je zal toch een idee hebben hoe zwaar iets geladen is, door naar de stand te kijken van de wielen.
                                  op het containerpark staat dan nog eens een weegbrug. je kan dus direct gaan meten hoe zwaar de auto was en dan weet je die stand voor volgende keer.

                                  idem voor aanhangwagens, een torsieas zakt ook gewoon door. ik laad mijn aanhangwagen tot de torsieas volledig horizontaal staat, en dan heb je nog wat reserve over voor het doorveren op straat. je moet natuurlijk het gerief gebruiken waarvoor het gemaakt is. 1m³ stabilisé in een aanhangwagentje met een gewone auto ervoor is not done. zelf al mag die aanhangwagen dat dragen, je moet ervaring hebben om zulk gerief ook te trekken. diegenen die dat in een 750kg remorkske gooien hebben geen ervaring en verdienen de boete.

                                  op die vorige foto van mijn de dodge met die pallet stenen, zat die al op 3660kg (2465kg auto leeg + 1200kg pallet stenen), wettelijk dus overladen want die is gelimiteerd op 3,5ton. geen kat die mij daarmee tegenhoud op vermoeden van overladen want die auto staat schoon horizontaal.

                                  dit was ongeveer maximum dat mijn golf mag hebben, als ik de zitplaatsen en lading allemaal bij elkaar optel. gewicht schoon verdeeld over de achterste zitplaatsen (3x) en het normale koffer lading. dat ding rijd absoluut niet meer veilig zo. en toch legaal. 20zakken van 15kg= 300kg. als de politie mij zo ziet rijden, sta ik met veel kans aan kant voor papiercontrole. en toch op papier, niet overladen.



                                  spanbanden die afschieten met stalen platen als je remt is absoluut gevaarlijk. ook al kunnen ze er niet uit, ze kunnen schuiven en dan kan in een bocht wel eens het verschil maken. als de chauffeur niet wist dat dit zo gemakkelijk ging gebeuren, had die nooit dat vervoer mogen doen
                                  Denk dat je achteras toch wel over de limiet kan zijn...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                    Ik wil zoiets wel, maar of ik het kan betalen, dat is de vraag. Meestal gaan die nog voor veel geld. En moet dat hier thuis verkocht krijgen een 2de hobbywagen. Ben uiteraard nieuwsgierig naar de foto's en de prijs :-)
                                    Tweedehands of nieuwe diversen Auto's kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. Occasies te koop: van diesel, break tot SUV


                                    Voila!
                                    Classic cars on demand

                                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

                                    - It's time to make your dream come true -

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                      Vet ! Doet me denken aan die GMC uit The Fall Guy.

                                      2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                      2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                      2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                        Ik wil zoiets wel, maar of ik het kan betalen, dat is de vraag. Meestal gaan die nog voor veel geld. En moet dat hier thuis verkocht krijgen een 2de hobbywagen. Ben uiteraard nieuwsgierig naar de foto's en de prijs :-)

                                        hangt er beetje vanaf wat je wil kopen en in welke staat die is.
                                        toen ik de mijne zocht, vond ik er verscheidene in slechte staat voor veel geld, of met luxemburgse papieren. die bleven lang te koop staan.
                                        tot ik de mijne vond, die stond al 4jaar stil, gas installatie verouderd, remmen slecht, carbu slecht.
                                        ik heb die 2000€ betaald, maar had er wel eentje met LPG op papier.
                                        als je er ene koopt zonder LPG, moet je een nieuwe installatie steken en reken daarvoor toch vlot 3000€. beter dus een oude gasinstallatie in orde zetten.
                                        heb er dan 1500€ moeten tegengooien voor de remmen te reviseren, onderhoud, nieuwe ontsteking,...
                                        en dan nog eens bijna 1000€ voor de gasinstallatie te laten herkeuren en up to date brengen.
                                        daarna is de versnellingsbak gesneuveld en heb ik er zelf een andere onder gezet voor 250€.

                                        na 6jaar complete gas installatie er weer uit, en weer vernieuwen, nog eens +1000€.

                                        jaarlijkse kost 209€ voor de verzekering, 148€ voor de LV tax (dat is dan een 3,5tonner, hoe lichter hoe goedkoper).
                                        en dan de gas dat je oprijd.
                                        heb er 9jaar mee gereden en buiten 4 nieuwe banden heb ik niks van onderhoud gehad.

                                        heb de mijne vorig jaar voor 1900€ verkocht met een hoop onderdelen erbij (10tal wielen met 6 goeie banden, spiegels, stuur, lampen. nuja, ik had de gasinstallatie nog maar recent vernieuwd, had ik het geweten, dan had ik die voor de vernieuwing verkocht voor 1500€. t probleem was dat de banden teveel droogtescheuren hadden en ik dus weer 900€ kon neertellen voor 4 keuringsbanden

                                        als ik nu nog zoiets koop, is het een tradesman B300. die zijn pas lang


                                        geen motorkap maar dubbel zoveel laadruimte achteraan. EN overdekt, en veel lager om te laden (moet je maar eens een automotor zo hoog heffen om in de laadbak van zo een pickup te leggen)


                                        of een europese 3zitten lage pickup met normale motor (genre vw caddy 1.8benzine, ford P100 1.8D,... maar dan 3zitplaatsen voorraan)
                                        Last edited by andydv; 09/10/2016, 19:10.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                          Prachtige bak. (Behalve die rare antenne dan). Zoiets zou ik wel willen, maar helaas de klassieker = bezig met verbouwingen en mevrouw zou dan willen dat ik iets weg doe.

                                          Ik wens je veel succes toe met de verkoop.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X