Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft ervaring met de 1.4 TSI ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wie heeft ervaring met de 1.4 TSI ?

Wie heeft ervaring met de recentere uitvoeringen van de 1.4 TSI van de VW-groep?
    Volgend jaar zou ik graag een VW Tiguan aanschaffen met de 1.4 TSI COD 150pk.

Welke wagen heb je?
    Problemen gehad?
    Gemiddeld verbruik?
    Olieverbruik?
    Rij je handgeschakelt of met DSG ?

Volgend jaar is de 1.4 TSI misschien zelfs niet meer bestelbaar vermits de 1.5 TSI heel binnenkort gaat uitkomen ...
    1.4 rijders zijn er wel genoeg ... VAG lepelt dat in al zijn modellen ....
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Welke wagen heb je? Golf 7
      Problemen gehad? Neen (14000km voor de moment)
      Gemiddeld verbruik? 6.2l
      Olieverbruik?bneen
      Rij je handgeschakelt of met DSG ? Manueel

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Comment

'k Weet niet of 2012 voor topic opener tot de recentere uitvoeringen wordt gerekend.
          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Een ontroerend gegeven.

Comment

Die van voor 2012 hebben een distributieketting en dat was rampzalig qua betrouwbaarheid. De nieuwe sinds de golf 7 heeft terug een riem en zijn prima. Heb het blok eens getest in een A4, mijn enige klacht is dat ik hem minder goed vind klinken dan de bmw 1.6 die ik gewend ben. Die 'zingt' meer.

Comment

Ik rij al sedert 2001 met TDIkes rond. Een naft zal raar doen denk ik.
                Ik doe 22000 km/ jaar en veel korte stukjes dus een diesel is niet meer te verantwoorden.

De kinderziekten zoals rammelende ketting en olieverbruik zouden onder controle zijn. Wat praktijkervaring horen is altijd interessant

Comment

Lees ne keer de gebruikersreviews op autoweek.nl .

Comment

Wij hebben de 1.4 tfsi COD 150pk liggen in onze A3. Wel met Stronic.
                    vlot bakje, voor de rest nog geen teleurstellingen, ook nog maar 3500 km.
                    gemiddeld verbruik een 6-7 liter. maar veel korte ritten.
                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Lees ne keer de gebruikersreviews op autoweek.nl .
                      Hollanders zijn nu ook niet de beste referenties .

Comment

Das waar, slechte chauffeurs ook, slagen meteen in paniek als ze eens over een weg met hier en daar een putje moeten rijden.

Comment

Mijn moeder rijdt al jaar en half met een golf 1.4 tsi dsg. Met de motor geen enkel probleem, zijn onlangs wel binnen gemoeten voor de dsg. Zat een bepaalde 'krak' in. Hersteld onder garantie. Denk dat mijn moeder iets van 8000km per jaar doet. Gemiddeld verbruik ligt wel iets hoger dan de boekskes, rond de 8l, maar mijn moeder doet dan ook geen lange afstanden, max 5km per rit.

Comment

Working...
                          X