Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwarte doos verplicht (nieuwe auto's 2020 , alle auto's 2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Geen idee of het daadwerkelijk zal komen maar de wet of de privacy, is dit geen schending daarvan?

Comment

ale vanaf dat ik een wagen heb met zo'n bakje is de top prioriteit dat ding inactief te krijgen
      lets have some more member berries

Comment

Loden bakske maken rond dat spel?
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

En zo'n kaske gaat macheren in een auto van pakt 25jaar oud? :p
          1986 Audi 90 2.2
          1990 Audi 90 2.3 USA
          1990 Audi coupé 2.3
          1991 Audi 90 2.0
          2002 Audi A4 1.9 TDI

Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3

Comment

In mijn Polo mag dat niet komen, dat zou de originaliteit van de auto kapot maken
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
              Loden bakske maken rond dat spel?
              of metaal, kooi van faraday laat ook geen gsm signaal door
              lets have some more member berries

Comment

Zou dat niet met gps zijn zoals een obu in de vrachtwagens ? Als de wegentaks erop gebaseerd wordt ben ik wel fan
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Volgens mij is het niet de bedoeling om dit zwart bakje in te bouwen in de bestaande wagens maar:
                  - nieuwe modellen moeten vanaf 2020 beschikken over zo'n bakske
                  - alle nieuw verkochte voertuigen moeten beschikken over zo'n bakske vanaf 2022
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Heel simpel... dan rij'k met mijnen auto tot hij versleten is. Koop me nog snel ene in 2021...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Heel simpel... dan rij'k met mijnen auto tot hij versleten is. Koop me nog snel ene in 2021...
                      In 2021 bolt gij nog met die knappe 7 man, je bent verslaafd
                      Nee serieus, ik zou dezelfde strategie hanteren. Zo'n ding komt er NIET in mijn kar.
                      Ik vraag mij trouwens af of ze bvb uw snelheid al niet kunnen zien aan uw gsm of gps moesten ze willen. Hmmm meneer heeft hier efkes 200km/u gereden? Voorlopig nog privacy natuurlijk.
                      Last edited by order66; 01/10/2016, 07:49.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ja verslaafd .... Koop ik mij het volgende model hee.

Comment

En wie moet dan het abo van de sim betalen?

Wat de wet op privacy betreft, is een wet rap aangepast als het de wetgever beter uit komt.

Comment

GPS en GSM kunt ge natuurlijk wel afzetten hé.
                            ik denk dat het bij het overgrote deel van de autos gewoon al bestaat. fabrikanten kunnen al goed zien wat er met de auto gebeurde voordat een motor kapot loopt.
                            dus registratie inbouwen van uw snelheid en of ge aan het remmen waard, is ook peanuts. kan best ook in het voordeel werken.

stel bij een file ongeluk. als er 3 autos stilstaan en een 4de knalt erin, waarbij de 4autos schade oplopen, moet de 4de zijn verzekering alles betalen als de 3 andere stil stonden.
                            echter als de 2de en 3de nog aan het uitbollen zijn waarbij het ongeluk gebeurd, moet elke verzekering de autos van de voorligger die ze geraakt hebben betalen.
                            voor verzekeringen zeker een goed punt. maarja, datzelfde kan je ook al bepalen als elke auto een dashcam heeft.

dat wifi gebruik en opslag van de gegevens, dat is toch iets dat ik in de praktijk niet snel zie gebeuren. dat de auto de gegevens zelfstandig een tijd opslaat en indien nodig vrij kan geven, zou wel nog kunnen.

nuja, verplicht voor alle nieuwe wagens in 2022. dat duurt nog tot 2035 voordat ik er effectief mee zou kunnen rijden. dan zoek ik gewoon een pre 2020 autos om te kopen :-)
                            Last edited by andydv; 01/10/2016, 09:18.

Comment

Ik ook, dan ga ik oldtimer rijden... Dikke S klasse van de jaren 90 of zo. (n'een boot...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wauwdi Bekijk Berichten
                                En zo'n kaske gaat macheren in een auto van pakt 25jaar oud? :p

het wordt NIET in oude auto's geplaatst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                  Volgens mij is het niet de bedoeling om dit zwart bakje in te bouwen in de bestaande wagens maar:
                                  - nieuwe modellen moeten vanaf 2020 beschikken over zo'n bakske
                                  - alle nieuw verkochte voertuigen moeten beschikken over zo'n bakske vanaf 2022

Zo is het!

Lezen is ook een kunst, he...

Comment

mijn auto is van 2006 en de garage kan nu al alles uitlezen als ze daar zin in hebben. Kon zelfs met de passat die ik ooit als firmawagen heb gehad. Na het ongeval hebben ze die aan de computer gehangen in de garage en daar konden ze exact zeggen wat de reactietijd was, hoe snel ik reed bij het ongeval, om hoe laat de airbag was afgegaan, enzovoort. Niet dat ze daar iets mee gedaan hebben, maar het toont aan dat er al heel wat bijgehouden wordt.

dus wat verandert er eigenlijk?
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Niets gsm of gps
                                      een zwarte doos werkt als recorder, niet als zender.

Het gros van de hedendaagse wagen heeft trouwens al zulke zwarte dozen aan boord.

enige probleem dat men zal moeten oplossen is de ijking van sensoren.
                                      want wettelijk kan de info pas gebruikt worden als deze aantoonbaar betrouwbaar is.

Comment

Vandaag werkt hij misschien niet als zender.

Maar eens je zo'n doos hebt die alles registreert, is de volgende logische stap daar een zender op te zetten om die info doorsturen, "omdat men dan die info vanop afstand kan opvragen wat efficiënter is dan telkens de auto aan een machine te moeten koppelen enz enz".

En zo ben je evenver uiteindelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rube Bekijk Berichten
                                          Niets gsm of gps
                                          een zwarte doos werkt als recorder, niet als zender.

Het gros van de hedendaagse wagen heeft trouwens al zulke zwarte dozen aan boord.

enige probleem dat men zal moeten oplossen is de ijking van sensoren.
                                          want wettelijk kan de info pas gebruikt worden als deze aantoonbaar betrouwbaar is.
                                          Idd, daar hebt ge wel een punt waar hier niemand bij stilgestaan heeft. Wat met de 'ijking'?

Comment

Working...
                                          X