Bij mensen die geen interesse hebben in auto's heeft Skoda toch nog altijd de naam van vroeger hoor. En dat zijn daarom geen oude mensen maar gewoon mensen die geen verstand van auto's hebben. Seat heeft een beter imago.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1.4 TSI 150 vs 1.8 TSI 180 + Dsg 7
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDe prijs van skoda, is ook zo laag niet meer als vroeger. Best dure auto's...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenDuur in vergelijking met? Want over het algemeen, krijg je toch nog altijd een stuk meer opties voor je geld dan op veel andere plaatsen.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenDuur in vergelijking met Dacia bijvoorbeeld waar Skoda vroeger ongeveer naast stond...den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenDan spreek je over 25 jaar geleden.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenDuur in vergelijking met? Want over het algemeen, krijg je toch nog altijd een stuk meer opties voor je geld dan op veel andere plaatsen.
Uiteraard in vergelijking met andere merken doe je nog steeds een betere zaak maar je voordeel wordt toch altijd maar kleiner en kleiner.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenSkoda is op zich duurder aan het komen. Je moet de superb 2 eens vergelijken met de huidige. Is gemakkelijk 4000euro bijgekomen. Ik heb nog full option 1.6 superbs verkocht voor 25/26000euro. Je moet dat nu nog eens proberen. Voor minder dan 30 heb je geen superb meer.
Uiteraard in vergelijking met andere merken doe je nog steeds een betere zaak maar je voordeel wordt toch altijd maar kleiner en kleiner.
Model Superb Uitrusting Style 30 310 €
Motor 1.4 TSI 125pk (92kW) Man.6
Exterieur
530 € Lava Blue
0 € Lichtmetalen velgen 7J x 17" STRATOS
Interieur
Black
Extra uitrusting
110 € Reservewiel
145 € 3-spakig multifunctioneel verwarmbaar lederen stuur (voor radio en telefoon)
780 € "FRONT ASSIST" - met ACC tot 210km/u
780 € SMART LIGHT ASSIST, LANE ASSIST en BLIND SPOT TRAVEL ASSIST - verkeersbordenherkenning
1 210 € Pack Style GPS
1 340 € Pack Style Comfort
1 300 € Pack Style Premium
170 € CREW PROTECT ASSIST - proactief beschermsysteem van de inzittenden
50 € DRIVER ALERT - vermoeidheidsherkenning
-750 € Welcome Bonus / Overname premie (enkel v oor particuliere klanten)
-750 € Bonus Premium (enkel voor particuliere k lanten)
Prijs van het door u geconfigureerde voertuig 35 300 €Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_V Bekijk BerichtenIK heb een full option Superb 3 style combi , 1.8 TSI DSG besteld. Kwam neer op 38000 Euro (met kortingen af). Voor die opties en een vergelijkbare motor was ik voor een BMW 3 meer dan 50.000 Euro kwijt.
pk per gewicht in acht genomen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenVan vroeger dus...
Dacia daarentegen kwam zijn eigen land niet uit en goed waren ze ook niet.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Net nog eens een configuratie gedaan voor een bmw 3.20i Touring automaat. Heeft 5 pk meer en zal dus wel meer pk per kg hebben. Dan heb ik +- dezelfde opties genomen en vond ik nog een paar opties niet terug ( zoals op afstand voorverwarming en Android auto ) en ik kwam op 54000 euro. Dus zouden ze mij al minstens 16000 euro korting .moeten geven in een garage waar ik nog nooit klant geweest ben. Gooien ze bij bmw zo met de kortingen ? Oké, die zal wel iets beter afgewerkt zijn maar dan nog. Dit is trouwens mijn 3de Skoda en nooit miserie gehad dus waarom zou ik overschakelen?
Oh, en nog vergeten, met 2 kleine kinderen is de Skoda ook een pak ruimer en bij mijn huidige superb heb ik daar al erg veel plezier van gehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_V Bekijk BerichtenNet nog eens een configuratie gedaan voor een bmw 3.20i Touring automaat. Heeft 5 pk meer en zal dus wel meer pk per kg hebben. Dan heb ik +- dezelfde opties genomen en vond ik nog een paar opties niet terug ( zoals op afstand voorverwarming en Android auto ) en ik kwam op 54000 euro. Dus zouden ze mij al minstens 16000 euro korting .moeten geven in een garage waar ik nog nooit klant geweest ben. Gooien ze bij bmw zo met de kortingen ? Oké, die zal wel iets beter afgewerkt zijn maar dan nog. Dit is trouwens mijn 3de Skoda en nooit miserie gehad dus waarom zou ik overschakelen?
Oh, en nog vergeten, met 2 kleine kinderen is de Skoda ook een pak ruimer en bij mijn huidige superb heb ik daar al erg veel plezier van gehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenWaarom kijk je dan naar bmw, als je zo tevreden bent?
Ik was trouwens de neerklapbare trekhaak nog vergeten te vermelden :-).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_V Bekijk BerichtenOmdat jij vroeg met wat ik initieel vergeleken heb en ik wel eens wilde zien wat de andere kant te bieden heeft. Waarschijnlijk ook heel veel dus voor een stevige meerkost en dat heb ik er net niet voor over om een BMW voor de deur te hebben staan.
Ik was trouwens de neerklapbare trekhaak nog vergeten te vermelden :-).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenJe wilde toch een beetje bevestiging...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_V Bekijk BerichtenHehe, jij wint. Maar ik ga toch blij zijn met mijn keuze en het geld dat ik uit spaar, daarmee kan ik met een gerust gemoed mijn 180 pk af en toe gebruiken :-).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_V Bekijk BerichtenIK heb een full option Superb 3 style combi , 1.8 TSI DSG besteld. Kwam neer op 38000 Euro (met kortingen af). Voor die opties en een vergelijkbare motor was ik voor een BMW 3 meer dan 50.000 Euro kwijt.
Ik rij nu al 20 jaar (bijna 300.000km) met een Golf IV 1.9 TDI van 110pk, maar doordat er al veel steden zijn die diesels verbieden om daar te rijden, ga ik uitkijken voor een TSI.
Ik ben via google op dit forum en uw berichten terecht gekomen, en nu is mijn vraag, nog steeds tevreden over die 1.8 TSI DSG?
Doordat ik in een rolstoel zit en verlamd ben tot de borst, is een DSG een noodzaak, en heb ik ook een gashendel en mechanische rem naast het stuur (en vierpuntsgordel).
Denk dat die 1.8 TSI minder zal afzien dan die 1.4 (of 1.5 als ze de motor van de Arteon gaan gebruiken) TSI ACT.
En kweet niet of je ook een panoramisch dak hebt, maar indien wel, hoe is uw ervaring?
Met vriendelijke groeten Helle
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Helle 1975 Bekijk Berichten
Hey Chris_V, ik ben nieuw op dit forum, maar ik ga in september of ten laatste in januari (met het volgende autosalon in Brussel) kijken om een Superb Combi Sportline te kopen met heel veel opties, maar ik ben er nog niet uit welke motor.
Ik rij nu al 20 jaar (bijna 300.000km) met een Golf IV 1.9 TDI van 110pk, maar doordat er al veel steden zijn die diesels verbieden om daar te rijden, ga ik uitkijken voor een TSI.
Ik ben via google op dit forum en uw berichten terecht gekomen, en nu is mijn vraag, nog steeds tevreden over die 1.8 TSI DSG?
Doordat ik in een rolstoel zit en verlamd ben tot de borst, is een DSG een noodzaak, en heb ik ook een gashendel en mechanische rem naast het stuur (en vierpuntsgordel).
Denk dat die 1.8 TSI minder zal afzien dan die 1.4 (of 1.5 als ze de motor van de Arteon gaan gebruiken) TSI ACT.
En kweet niet of je ook een panoramisch dak hebt, maar indien wel, hoe is uw ervaring?
Met vriendelijke groeten Helle
Zelf nooit liefhebber gehad van Pano daken, maar zat in het premium pakket op de Tiguan. Anders had het er zelfs niet op gezeten en had ik nu ook geen gerammel.
- Likes 1
Comment
Comment