Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1.4 TSI 150 vs 1.8 TSI 180 + Dsg 7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
    Neen, voor een DSG 7 is het koppel slechts 250 NM, anders is een DSG-7 dadelijk stuk
    voor benzineversies dan toch? Want de 2,0TDI 150pk heeft nen DSG7 met 340nm

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Ik verdiep me niet zo in 1.6'jes, maar weet dat renault 130 heeft en VW zit daar maar 5pk onder. Voor de rest zie ik vooral 95 tot 120pk bij de meeste merken.

      Op zich vind ik dan niet dat VW dan zo slecht zit met 125pk.

      160 Pk hebben die...

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        voor benzineversies dan toch? Want de 2,0TDI 150pk heeft nen DSG7 met 340nm


        The 7-speed DSG gearbox comes in two different versions:
        • [*=left]For smaller engines: the maximum torque is 250 Nm. In this instance the dual clutch is dry-running, without an oil bath.
          [*=left]For engines subjected to higher loads: the maximum torque is 600 Nm. This DSG is therefore designed to cope with high torques.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          voor benzineversies dan toch? Want de 2,0TDI 150pk heeft nen DSG7 met 340nm
          DSG6, toch?

          Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
          =================
          2016 Skoda Octavia RS

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Chris_V Bekijk Berichten
            http://en.volkswagen.com/en/innovati...-getriebe.html

            The 7-speed DSG gearbox comes in two different versions:
            • [*=left]For smaller engines: the maximum torque is 250 Nm. In this instance the dual clutch is dry-running, without an oil bath.
              [*=left]For engines subjected to higher loads: the maximum torque is 600 Nm. This DSG is therefore designed to cope with high torques.
            Dacht het toch ook.
            Heb nog maar pas gelezen dat de 190 en meer versies de 7 speed DSG gebruiken en de kleinere motoren de 6 speed.
            Zou het maar raar vinden dat die dan maar 250 nm zouden aankunnen.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #26


              Bron: skoda.nl
              =================
              2016 Skoda Octavia RS

              Comment


              • #27
                Die 1.8 lijkt sowieso een toffe motor, nooit begrepen waarom je die wel bij skoda kan krijgen maar niet bij VW.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  Die 1.8 lijkt sowieso een toffe motor, nooit begrepen waarom je die wel bij skoda kan krijgen maar niet bij VW.
                  Ja dat vind ik ook vreemd! Bij Seat is deze beschikbaar geweest, maar ondertussen niet meer, ksnap het niet zo goed waarom.
                  Edit: Blijkbaar alleen niet meer beschikbaar bij Seat België, in Duitsland wel.

                  Comment


                  • #29
                    In duitsland is de 1.8 ook in de passat te krijgen. In belgie is er misschien gewoon te weinig vraag naar, sowieso is de benzine markt hier klein (is wel aan het veranderen), en mensen die meer vermogen willen en het budget er voor hebben (leasings) gaan eerder richting Audi of BMW (je weet wel zo'n 318d met m pakket ).

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten


                      Bron: skoda.nl
                      Gaat wel over de nieuwe Kodiaq.



                      Bron, AW
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
                        DSG6, toch?

                        Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                        Nope, de Tiguan 2.0TDI 150pk heeft ne DSG7. Alez, zo staat toch op de offerte.
                        Wss is dat bij de Skoda's nog anders.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          Nope, de Tiguan 2.0TDI 150pk heeft ne DSG7. Alez, zo staat toch op de offerte.
                          Wss is dat bij de Skoda's nog anders.
                          Nope, maar wel met "natte" koppeling

                          Er zijn 6 types DSG bij de VW groep

                          Alleen de versie met droge koppeling verbruikt, iets minder als de handgeschakelde versie. De andere verbruiken iets meer.

                          Bij de "natte" types dient men elke 60000 km de olie/filter te wisselen. Velen doen dit niet, waardoor er na een tijdje grote kosten zijn. Veel hangt allicht af, in welke omstandigheden je uw auto gebruikt.

                          Maar ook bij de DSG 7, met droge koppeling, moet bij zware belasting (veel stadsverkeer) de 2 koppelingen na 60000 km vervangen worden. (voor VW is dit "normaal" onderhoud) (de druk-groep volgt meestal kort hierna....als "normaal" onderhoud)


                          DQ200 7 250 Dry
                          DQ250 6 400 Wet
                          DQ380 7 380 Wet
                          DQ500 7 600 Wet
                          DQ511 10 550 Wet
                          DL501 7 600 Wet

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                            Nope, maar wel met "natte" koppeling

                            Maar ook bij de DSG 7, met droge koppeling, moet bij zware belasting (veel stadsverkeer) de 2 koppelingen na 60000 km vervangen worden. (voor VW is dit "normaal" onderhoud) (de druk-groep volgt meestal kort hierna....als "normaal" onderhoud)
                            En wat kost dat "normaal onderhoud"? Ik snap echt niet waarom men dan ook niet gewoon de natte koppelingen gebruikt in alle DSG bakken? Te weinig service inkomsten?

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Chris_V Bekijk Berichten
                              En wat kost dat "normaal onderhoud"? Ik snap echt niet waarom men dan ook niet gewoon de natte koppelingen gebruikt in alle DSG bakken? Te weinig service inkomsten?

                              teveel CO2 uitstoot

                              Comment


                              • #35
                                Owv die DSG ben ik wel geneigd om een Skoda WeCare contract af te sluiten. Tot eind oktober krijg je 2 jaar gratis! Interessant? Voor mij lijkt het wel omdat ik 30000+ km per jaar doe. Voor mensen die weinig km doen lijkt het niet interessant te zijn.
                                Last edited by ; 11/10/2016, 15:06.

                                Comment


                                • #36
                                  Als die bak zo fragiel is zo ik gewoon wat anders kopen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_V Bekijk Berichten
                                    En wat kost dat "normaal onderhoud"? Ik snap echt niet waarom men dan ook niet gewoon de natte koppelingen gebruikt in alle DSG bakken? Te weinig service inkomsten?
                                    € 600 op een gti, ik veronderstel dat de andere bakken met dsg7 evenveel kost.

                                    Tis wel een spoeling en geen vervanging van de koppeling.
                                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                                    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_V Bekijk Berichten
                                      Bdankt voor de reactie. Het verbruik vind ik op zich niet zo belangrijk. Ik vond voorsl het traag reageren op het gaspedaal niet fijn. Is dit dan gewoon afstelling of gaat de 1.8 hier een stuk beter zijn?
                                      als verbruik niet uitmaakt....

                                      skoda superb 3.6 v6 4x4 DSG!
                                      niet nieuw, maar je spaart wel fortuin bij aankoop voor je wat hoger verbruik te compenseren.
                                      koppel te over
                                      Op zoek naar een tweedehands Skoda Superb? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                        € 600 op een gti, ik veronderstel dat de andere bakken met dsg7 evenveel kost.

                                        Tis wel een spoeling en geen vervanging van de koppeling.
                                        Dit vertelden ze mij ook bij de Dealer ook. De lagers, koppeling enz.... worden gespoeld en gekuist.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ik vind de combinatie TSI+DSG niet echt een goede op gebied van problemen...zowel motor als bak. Rijdt wel leuk natuurlijk
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                          Comment

                                          Working...
                                          X