Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1.4 TSI 150 vs 1.8 TSI 180 + Dsg 7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Die 1.8 lijkt sowieso een toffe motor, nooit begrepen waarom je die wel bij skoda kan krijgen maar niet bij VW.

    Is hem ook, deze zomer met een A4 avant B8 met die motor mogen rijden, had iets van een 5000km staan.
    Was wel gekoppeld aan een multitronic, had daar S-tronic aangehangen was het nog leuker.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
      Ik vind de combinatie TSI+DSG niet echt een goede op gebied van problemen...zowel motor als bak. Rijdt wel leuk natuurlijk

      Die TSI en DSG problemen zijn al een tijdje achter de rug, mocht ook wel.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Die TSI en DSG problemen zijn al een tijdje achter de rug, mocht ook wel.
        Ge kunt dat nog duizend keer zeggen.......of het gaat helpen is iets anders.



        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #44
          Hier ook tsi dsg gebruiker, nu op deze wagen ca 35000km dsg6 geen problemen tot nu toe.

          Comment


          • #45
            Ik heb tot op heden ook nog altijd geen vertrouwen in een DSG7. De ergste problemen zijn er misschien wel uit en ze zijn een feest wat het snel opschakelen betreft maar er zijn er nog genoeg die onder garantie hersteld moeten worden of die na 100000 km in de prak liggen, en ook het 'twijfelen' van de bak als ge efkes moet stoppen op een rotonde vind ik irritant.
            Ik zou bv. eerder een Golf 1.4 tsi 150 pk handbak nemen dan de DSG, de motor heeft toch genoeg koppel om op autostrade alles in z'n 6e te doen, dus je zit niet constant te schakelen.

            Comment


            • #46
              Qua twijfelen en rare reacties moet ik zeggen 0 last van mijn golf gti had dit wel maar deze doorontwikkelde dsg6 is nu perfect. Na 60-800000km doe ik deze weg en is het mijn probleem niet meer

              Comment


              • #47
                voila tis idd de dsg6 die je moet hebben

                Comment


                • #48
                  Slightly off topic maar k vraag mij af wat de specs van de gefacelifte golf GTI gaan zijn. De huidige heeft een CO2 van 147 gram en dat is in deze tijden toch wel een pak hoger dan veel andere wagens met gelijkaardig vermogen.

                  Comment


                  • #49
                    Schat ca 265pk om niet in vaarwater cupra/s3/golf r te komen

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                      Qua twijfelen en rare reacties moet ik zeggen 0 last van mijn golf gti had dit wel maar deze doorontwikkelde dsg6 is nu perfect. Na 60-800000km doe ik deze weg en is het mijn probleem niet meer

                      eerder richting 60k, of 800k? is nogal een ruime marge...

                      Comment


                      • #51
                        In Nederland rijden vrij veel auto’s met een automaat (+/- 20%).
                        Hier zijn er verschillende firma's, (op de grens met Duitsland), die zich gespecialiseerd hebben in het onderhoud / herstelling / aanpassing van DSG's (ook voor VW garages zelf)

                        Diverse problemen zijn al 10 jaar bekend, (bv met extreem lage toeren, zuinig rijden) maar VW blijft ze toepassen. In Duitsland vallen diverse herstellingen wel onder de garantie, in de rest van Europa niet.

                        Alvast tijdens mijn testrit met een nieuwe Golf DSG -7, (5000 km) herkende ik problemen die, op deze sites al beschreven worden.
                        (Schokken tijdens parkeren en altijd met extreem lage toeren rijden, 1200 t/m, waardoor er trilling hoorbaar worden in de versnellingsbak)

                        Veel leesplezier

                        TVS Engineering is de specialist op het gebied van DSG- en motor software, diagnose en reparaties. Van maatwerk tot onderhouden, neem vrijblijvend contact op.




                        Er gaat even wat mis De pagina die u zoekt bestaat niet (meer) Kijk gerust even rond op de website. Kunt u het dan nog niet vinden? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag verder!

                        Comment


                        • #52
                          Was 80.000km. Wel ik kan u zeggen dat ik geen schokken of dergelijke heb, ik denk nochtans dat mijn dsg dezelfde is als die van de 7 gti. Deze die ik nu heb gaat naadloos ik verkies ze boven de zf8 sport van mijn einser zelfs.

                          Comment


                          • #53
                            Oei, begin al wa schrik te krijgen, want bij mij gaan ze ni onder de 100k buiten.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                              In Nederland rijden vrij veel auto’s met een automaat (+/- 20%).
                              Hier zijn er verschillende firma's, (op de grens met Duitsland), die zich gespecialiseerd hebben in het onderhoud / herstelling / aanpassing van DSG's (ook voor VW garages zelf)

                              Diverse problemen zijn al 10 jaar bekend, (bv met extreem lage toeren, zuinig rijden) maar VW blijft ze toepassen. In Duitsland vallen diverse herstellingen wel onder de garantie, in de rest van Europa niet.

                              Alvast tijdens mijn testrit met een nieuwe Golf DSG -7, (5000 km) herkende ik problemen die, op deze sites al beschreven worden.
                              (Schokken tijdens parkeren en altijd met extreem lage toeren rijden, 1200 t/m, waardoor er trilling hoorbaar worden in de versnellingsbak)

                              Veel leesplezier

                              TVS Engineering is de specialist op het gebied van DSG- en motor software, diagnose en reparaties. Van maatwerk tot onderhouden, neem vrijblijvend contact op.




                              http://www.autoshak.nl/dsg-dokter
                              Ik had een dsg7 uit de eerste reeks en had het gekende probleem. Dat jij dit zou voelen tijdens een testrit lijkt mij heel heel straf. Het zijn wel bakken die je moet leren kennen en die jou moeten leren kennen, na een reset reageerde die bak totaal anders. Net zo als je de condities veranderde door er bijvoorbeeld een aanhangwagen achter te hangen. Een testrit wagen moet je al zeer lang rijden om dat onder de knie te hebben.

                              Zodra de dealer het probleem zelf kon vaststellen tijdens een rit volgde vervanging onder garantie. Bij mij was het pas zo vaak aanwezig op 90 000 kilometer.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • #55
                                Zoals beloofd een opvolging na mijn testrit met de 1.8 DSG-7. Je merkt meteen bij het rijden met een 1.8 itt een 1.4 dat hij veel meer reserve heeft. Hij acceleert in de lage toeren sneller maar het echte verschil merk je vanaf 3500 toeren, Vanaf hier gaat de 1.8 gewoon lekker door terwijl de 1.4 hier ophoudt. Voor je het weet zit je 150-160 te scheuren. De motor is ook een stuk relaxer, soepler en stiller. Bij normaal rijden denk ik ook niet dat hij extra verbruikt maar dit zal de toekomst moeten uitwijzen. Ik let tegenwoordig wel op het prijsverschil tussen benzine en diesel aan de pomp en ik ben al stations tegengekomen waar het verschil nog maar 7 cent is! Op termijn verwacht ik dat de dieselprijs hoger zal liggen dan de benzine prijs. Hij gaat altijd wel een stuk meer verbruiken maar dat is dat maar de prijs die je betaalt voor meer fun zeker?

                                Ondertussen heb ik de mijne ook besteld en het is een 1.8 DSG-7 geworden met een enorm optie pakket. Niet te doen wat je allemaal op je wagen (voorverwarming, soundsystem,alle optiepakettenm,,,) kan hebben als je je niet door het "imago probleem" van Skoda laat leiden en er kan aan weerstaan om niet voor Audi, BMW of Mercedes te kiezen :-). Wel jammer van de levertermijnen. Op dit moment eind april 2017 :-(. Tot zolang zal ik zeker nog een hoop plezier aan mijn Superb van 2010 beleven en daarna ben ik ervan overtuigd dat er iemand anders ook nog veel plezier zal aan beleven.

                                Comment


                                • #56
                                  Zeer leuke motor en goede prestaties

                                  Comment


                                  • #57
                                    Skoda heeft al lang geen imago probleem meer hoor.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • #58
                                      inderdaad, bang for your buck bij Skoda! Dat is de prijs voor een wagen zonder toevoegingen voor imago.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                                        inderdaad, bang for your buck bij Skoda! Dat is de prijs voor een wagen zonder toevoegingen voor imago.
                                        Ik moet toch steeds aan kennissen en familie uitleggen waarom ik voor dat geld geen BMW of Mercedes ofzo koop. Ik zeg dan altijd liever een full-option Skoda met een leuke motor dan een optieloze BMW met een mainstream motor. Maar dan nog, de mensen hebben gewoon liever een premium merk op de oprit staan voor het zicht van andere. Op zich zijn we op dat vlak allemaal wat Hyacinth Bucket denk ik.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Chris_V Bekijk Berichten
                                          Ik moet toch steeds aan kennissen en familie uitleggen waarom ik voor dat geld geen BMW of Mercedes ofzo koop. Ik zeg dan altijd liever een full-option Skoda met een leuke motor dan een optieloze BMW met een mainstream motor. Maar dan nog, de mensen hebben gewoon liever een premium merk op de oprit staan voor het zicht van andere. Op zich zijn we op dat vlak allemaal wat Hyacinth Bucket denk ik.
                                          Je vergeet 1 ding, die mainstream motor heeft lagere verkeersbelasting, verbruikt minder,... Waardoor ik zelfs kan stellen dat de skoda met krachtige motor een stuk duurder is na 5 jaar. Maar ieder moet zijn eigen rekening maken...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X