Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichte vracht - Particulier

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lichte vracht - Particulier

Hallo,

Ik ben een jonge gast die een Jeep Wrangler YJ (1987) heeft gekocht.
    Ik zou deze graag als lichte vracht willen laten inschrijven. Kan ik dit als particulier of moet dit een 'bedrijfswagen' zijn? Zoniet, is plan B: de wagen laten inschrijven als oldtimer wat spijtig is voor het woon-schoolverkeer.

Groeten

Je kan dit perfect als particulier, gewoon even zorgen dat je aan de voorwaarden voldoet.
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Bedankt, graag nog even de voorwaarden? Bedoelt u hiermee dat de wagen 50% uit het laadgedeelte moet bestaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonard.wouters Bekijk Berichten
        Bedankt, graag nog even de voorwaarden? Bedoelt u hiermee dat de wagen 50% uit het laadgedeelte moet bestaan?
        Onder andere.

Hier vind je de voorwaarden: http://financien.belgium.be/nl/parti...hte_vrachtauto

Als jouw wagen nog niet lichte vracht is, zijn er verschillende garages die doet kunnen doen. Er zijn er ook hier op't forum.
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Hallo,

Ik ben een jonge gast die een Jeep Wrangler YJ (1987) heeft gekocht.
          Ik zou deze graag als lichte vracht willen laten inschrijven. Kan ik dit als particulier of moet dit een 'bedrijfswagen' zijn? Zoniet, is plan B: de wagen laten inschrijven als oldtimer wat spijtig is voor het woon-schoolverkeer.

Groeten

en wat is de reden daarvoor? als lichte vracht moet je blijven belasting betalen.
          die is nu al ouder dan 25jaar, dus of je die nu als oldtimer of daily voertuig inschrijft, je betaald maar 35€ wegentax

Comment

Ik mag er als oldtimer niet mee naar school rijden. Dat kan ambetant worden.
            Ben nog steeds aan het twijfelen.

Comment

Als je die gewoon als gewone wagen inschrijft dus op gewone platen betaal je de minimum taks die Andy je al wou meegeven (je moet wel jaarlijks naar de keuring) maar voor de taksen maakt het geen verschil of je die inschrijft als gewone wagen of als old timer.

Als lichte vracht moet je er ook mee naar de keuring (jaarlijks) en betaal je ook taks dus geen voordeel tov een gewone inschrijving (eerder een nadeel).
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

En heb je geen zitplaatsen meer achteraan.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

En je mag aan een LV niets veranderen, ook geen andere bandenmaat ofzo, wat bij die wagens wel een populaire aanpassing is.

Zou dus dus ook op gewone platen inschrijven. Taks zal zelf minder zijn dan als LV.

Waar heb je die gekocht?
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik mag er als oldtimer niet mee naar school rijden. Dat kan ambetant worden.
                    Ben nog steeds aan het twijfelen.
                    tuurlijk wel.

je hebt 3 manieren om die in te schrijven

-inschrijven als lichte vracht, elk jaar naar de keuring, tot 148€ tax (3,5ton), achterbank moet je opgeven en auto omkeuren naar LV,
                    -gewoon inschrijven op gewone nr plaat zoals een gewone auto, 35€ tax, elk jaar naar de keuring
                    -inschrijven als oldtimer op Oplaat, 1keer naar de keuring, 35€ tax, mag je niet voor werk of school gebruiken.

ik zou die gewoo als daily zetten, ik rijd ook al 5jaar rond met een oldtimer op gewone dagelijkse platen, elk jaar gekeurd, 35€ tax

Comment

Working...
                    X