Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belasting op tankkaarten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik ben niet onmiddellijk voorstander van stickers: verschillende collega's hebben de hunne verwijderd, nadat hun wagen gevandaliseerd werd (vooral in stedelijke omgevingen, door ontevreden 'cliënten', die het niet konden verkroppen dat de gevraagde lening niet werd toegestaan) of nadat er ingebroken werd (op zoek naar een laptop of iets dergelijks).

    Los daarvan: er wordt nu al VAA gerekend, de brandstoffen die getankt worden, daarop worden al accijnzen betaald, en de aftrekbaarheid van een personenwagen is ook al niet super, BTW is niet volledig recupereerbaar,...
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #22
      Hier ook 1, mét stickers en originele nummerplaathouder.
      Dat er mensen zijn die zich daarmee bezighouden... so what. Moeten zij weten.
      Ik ken ook redelijk wat mensen met een bedrijfswagen, maar geen 1 die daar een geheimzinnig rond doet.
      De meeste bedrijfswagens zijn dan ook niet van het kaliber 5-reeks....

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Bron: DS

        Je kan hier ook zo uithalen wie een firmawagen heeft. Ja, ik heb er ééntje, en nee, daar staat geen reclame op.
        Maar als dat moet, dan doe ik dat.
        Ik maak daar geen geheim van.
        Ja dat is wel.
        Ergerlijk zijn diegenen die enkel voor eigen parochie preken en daar zijn er de laatste tijd veel van.
        Mensen willen meer dit en dat maar vanwaar het (geld) komt speelt geen rol... pikken we wel van x en y om redenen die we naar eigen goeddunken eerlijk vinden. Kan alleen maar oorlog van komen zo.

        Comment


        • #24
          Awel, ik rij ook met een bedrijfswagen, en dat is tof.
          En dat mag aan de ene kant misschien meer belast worden, maar men moet er wel serieus in zijn.
          Met mijn vorige wagen heb ik 3 verschillende belastingregimes gekend.

          Als je vergelijkt met Nederland:
          - bijtelling (VAA) is veel hoger, je betaald bijna de helft van de wagen op 4j tijd.
          - je bijtellingstarief blijft wel hetzelfde voor 5jaar, je weet waar je aan toe bent.
          - je kan er ook voor kiezen om geen privé kilometers te doen, dan moet je ritten bijhouden (kastjes voor de kopen) en mag je 499km privé rijden.
          - MAAR: woon-werk is geen privé verkeer!

          Kijk ik even naar mijn wagen gebruik:
          - 90% door de week is woon-werk of puur werk verkeer
          - 1x door de week naar de winkel met de wagen, want daar betaal ik toch een VASTE kost voor (ik zou even goed mijn vrouw haar wagen kunnen nemen of de oldtimer)
          - 1x per jaar op reis met de wagen (3000km)

          Ik heb er op het werk ook niet om te kiezen he.
          Je krijgt een bedrijfswagen. Heb je geen rijbewijs, of wil je hem niet: pech! Geen vervangend loon!

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Daarvoor doe ik te veel bedrijfskilometers...
            Ze mogen maar 25.000 km per jaar vergoeden.
            is zever, zolang je onder de wettelijke kmprijs blijft mag je meer kms rijden en terugbetaald krijgen(ik deed vroeger een 45.000km per jaar met kmvergoeding)
            mijn autootjes:

            Volvo V60 D3 R-Design 2021
            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

            Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

            Comment


            • #26
              das enkel geldig als dat contractueel is bepaald dat je een tankkaart krijgt neem ik aan?
              nuja ik lig er niet wakker van... ook met een tax doe ik er nog altijd winst mee
              lets have some more member berries

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                das enkel geldig als dat contractueel is bepaald dat je een tankkaart krijgt neem ik aan?
                nuja ik lig er niet wakker van... ook met een tax doe ik er nog altijd winst mee
                Ik denk eerste 25.000 aan 0.33€ daarna enkel de werkelijke kosten.
                Met de polo aan 0.07 zou Ik veel in mijn zakken steken. (Wel 0,0 comfort enkel chauffage)De oudi is break even.
                Polo 6n 1.4

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                  belasting is voor de werkgever.
                  Blijven dromen. Zo een zaken worden altijd doorgerekend op de één of andere manier.

                  Comment


                  • #29
                    Een tankkaart of firmawagen zou ik ook wel willen, wie niet? Langs de andere kant, in mij situatie ben ik blij met mijn particuliere aankoop. Om mijn wagen te hebben moet je dan al een directie- of hoge kaderfunctie hebben, of bedrijfsleider zijn, en ik ben geen van deze Dan liever particulier afdokken, en toch met mijn droomwagen rijden Zoals Chris zegt : je hebt er op het werk niet altijd om te kiezen. Maar de mogelijkheid tot een bedrijfswagen of tankkaart kan de overheid moeilijk afschaffen, zeker niet als de loonlasten zo hoog blijven!
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                      is zever, zolang je onder de wettelijke kmprijs blijft mag je meer kms rijden en terugbetaald krijgen(ik deed vroeger een 45.000km per jaar met kmvergoeding)
                      Dan moet je toch het verschil tussen wat de wagen kost en wat je krijgt als extra inkomen aangeven.
                      Feit blijft: als je 45k voor je job rijdt, dan vind ik dat de werkgever een auto moet voorzien.
                      Ik betaal mijn bureel en laptop ook niet zelf. Werktools: werkgever.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Dan moet je toch het verschil tussen wat de wagen kost en wat je krijgt als extra inkomen aangeven.
                        Feit blijft: als je 45k voor je job rijdt, dan vind ik dat de werkgever een auto moet voorzien.
                        Ik betaal mijn bureel en laptop ook niet zelf. Werktools: werkgever.
                        als je kmvergoeding voor je kms boven de 24.000km/jaar duidelijk onder 't wettelijk barema ligt, moet je het niet aangeven als extra loon, 13 jaar lang op die manier rondgereden en nooit geen € moeten bijrekenen bij mijn inkomen & als ik de kans zou krijgen om vanaf morgen terug met eigen wagen te rijden en kmvergoeding, doe ik't direct
                        mijn autootjes:

                        Volvo V60 D3 R-Design 2021
                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                          Dat is zo van die jaloerse praat zonder kennis van zaken. Ik heb als consultant altijd de stickers er op gelaten. Als't een dikke bedrijfswagen is toont het toch ook dat je een dikke functie hebt en een bijhorende pree?
                          Ik heb bij een 10tal firma's met firmawagen gewerkt en daar was echt niemand bij die nen "dikke" 5 serie wou om dan maar 1000 netto over te houden hoor.
                          Jarenlang ook met firmawagens gereden. En de laatste 10 jaar steeds een wagen op bedrijf gehad. Sinds de vernieuwde VAA nog even zo gedaan en dan wagens privé geplaatst. En wat fiscaal aantrekkelijk is staat nog op het bedrijf. Maar ik heb er geen probleem mee als ze morgen dat gans fiscaal voordeelplaatje van firmawagens mochten schrappen. Ze mogen zelfs de VAA maal twee, drie of meer doen. Zolang het niet aan de eindconsument kan doorgerekend worden. Een kilometerheffing blijft de enige eerlijke en rechtvaardige manier van belasten. Voor elk gemotoriseerd vervoer zonder een uitzondering.

                          Bij een 10tal firma's gewerkt? Dus een jobhopper? Wel niet echt een goede referentie in mijn ogen. Vanaf meer dan 3 vroegere werknemers werd de sollicitatie bij mij verticaal geklasseerd. Zijn werknemers die even wat ervaring komen op doen en dan elders gaan. Kost enkel geld en redeneert meestal niet.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                            Ik ben niet onmiddellijk voorstander van stickers: verschillende collega's hebben de hunne verwijderd, nadat hun wagen gevandaliseerd werd (vooral in stedelijke omgevingen, door ontevreden 'cliënten', die het niet konden verkroppen dat de gevraagde lening niet werd toegestaan) of nadat er ingebroken werd (op zoek naar een laptop of iets dergelijks).

                            Los daarvan: er wordt nu al VAA gerekend, de brandstoffen die getankt worden, daarop worden al accijnzen betaald, en de aftrekbaarheid van een personenwagen is ook al niet super, BTW is niet volledig recupereerbaar,...

                            In dat geval snap ik het. Hier is er ook al vaak over gesproken en hier hebben ze zoiets van dat als de stickers verwijderd worden, ge dat altijd aan de wagen gaat zien en dat de verkoop ervan niet echt bevorderd. Anderen redeneren dan in geval van vandalisme. Echter den ik niet dat ons bedrijf daar echt last mee gaat hebben omdat we nauwelijks ontevreden klanten hebben en natuurlijk niet zo groot zijn als een bank

                            Maar mijn vrouw kreeg jaren terug een firmawagen toen ze buitendienst kreeg nadat ze al jaren op de hoofdzetel van de bank zat. De 2de dag dat ze de A3 had, had ze met haar nicht afgesproken in Brussel aan de Kinepolis. Vermits ze te vroeg was, ging ze snel een tas koffie drinken en toen gewoon even terug naar de auto (30 min weggeweest) en de achteruit lag eruit. Vermits er de naam van de bank op de nummerplaathouder stond, en het 18.00u was, gingen ze er wss vanuit dat die persoon net van de bank kwam en de laptop nog in de auto had steken. Per chance stak er nog niets in de auto. Maar ge kunt weer tot een kot in de nacht gaan rondsjezen voor een nieuw ruit.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                              Jarenlang ook met firmawagens gereden. En de laatste 10 jaar steeds een wagen op bedrijf gehad. Sinds de vernieuwde VAA nog even zo gedaan en dan wagens privé geplaatst. En wat fiscaal aantrekkelijk is staat nog op het bedrijf. Maar ik heb er geen probleem mee als ze morgen dat gans fiscaal voordeelplaatje van firmawagens mochten schrappen. Ze mogen zelfs de VAA maal twee, drie of meer doen. Zolang het niet aan de eindconsument kan doorgerekend worden. Een kilometerheffing blijft de enige eerlijke en rechtvaardige manier van belasten. Voor elk gemotoriseerd vervoer zonder een uitzondering.

                              Bij een 10tal firma's gewerkt? Dus een jobhopper? Wel niet echt een goede referentie in mijn ogen. Vanaf meer dan 3 vroegere werknemers werd de sollicitatie bij mij verticaal geklasseerd. Zijn werknemers die even wat ervaring komen op doen en dan elders gaan. Kost enkel geld en redeneert meestal niet.
                              En liet je de stickers er op? Voor mij is het enige eerlijke (en wat men dus al jaren doet) puur de brandstof te takseren. De enige juist manier, die x2 of x3 doen. Dan is ook dat gefoefel met virtuele CO² it de mode.

                              Jobhopper? Een paar faillissementen en een paar maal gewoon serieus kunnen verbeteren qua loon/locatie/... Ik heb ook wel een job die meestal beperkt(er) in de tijd is, daarom dat ik nu ook freelancer ben.
                              Dat mag voor jou negatief zijn, ik ben er zeker van dat ik bij al die werkgevers morgen terug mag beginnen. Nooit met ruzie vertrokken, altijd begrip voor de situatie gekregen.
                              Als iedere werknemer werkgevers moet klasseren die meer dan 3 mensen hebben ontslagen komt't ook niet goed.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                En liet je de stickers er op? Voor mij is het enige eerlijke (en wat men dus al jaren doet) puur de brandstof te takseren. De enige juist manier, die x2 of x3 doen. Dan is ook dat gefoefel met virtuele CO² it de mode.
                                Enige eerlijke om de brandstof x2 x 3 te doen? Dan maakt ge het niet alleen interessant voor de grensbewoners, maar is het al de moeite voor den Brusselaar om met jerrycans naar de buurlanden te rijden. Gaat ge dan terug de grenzen dicht smijten en elke auto de brandstof meten die naar daar rijdt, en daarna terug meten om te zien of hij er getankt heeft?

                                Het klinkt wel goed, maar zoals mensen jobhoppen, gaan ook bedrijven countryhoppen, gaan ook mensen bordershoppen. Ofwel grenzen dicht, ofwel de hele wereld zelfde tarieven.

                                Comment


                                • #36
                                  Tja, dan doet Europa maar eens iets nuttigs he. Daarvoor hebben we uiteindelijk een unie gewild, niet om al die politiekers wat extra postjes te geven.

                                  x2 of x3 is misschien overdreven maar het is het enige instrument dat effectief gebruik taxeert. En zuinige chauffeurs worden echt beloond naar de moeite die ze doen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    betalen we zo al niet genoeg op onze brandstof? je moet al zwaar gestoord zijn om die nog te willen verdubbelen
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                      Tja, dan doet Europa maar eens iets nuttigs he. Daarvoor hebben we uiteindelijk een unie gewild, niet om al die politiekers wat extra postjes te geven.

                                      x2 of x3 is misschien overdreven maar het is het enige instrument dat effectief gebruik taxeert. En zuinige chauffeurs worden echt beloond naar de moeite die ze doen.
                                      Dus volgens u is dan in de VS ook alles hetzelfde? Kan u verzekeren dat er nauwelijks 2 staten hetzelfde zijn. Lonen in NY zijn bv het dubbele van de lonen in een boerengat in Nebraska. Dus zelfs in de VS is het onmogelijk om met dezelfde tarieven te werken, dus waarom zou dat dan in Europa kunnen?

                                      Het is makkelijker gezegd als gedaan. Dus als al die transportfirma's het dubbele of driedubbele voor hun branstof moeten betalen terwijl het water nu al tot aan hun lippen zit, kunt ge u toch voorstellen dat dit alles wordt doorgerekend naar de consument? Dus ja, dan gaan gij en ik weer zeuren dat alles duurder wordt. Want als de prijs verdriedubbeld van de brandstof, dan gaan mijn wekelijkse inkopen waarschijnlijk met 1/3de stijgen als het niet meer is.

                                      Persoonlijk vind ik dit ook de eerlijkste methode, maar vermits geen enkel land in Europa hetzelfde is, zal dat niet lukken. Dat gaat een enorme aardbeving geven in ons economisch landschap.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                        En liet je de stickers er op? Voor mij is het enige eerlijke (en wat men dus al jaren doet) puur de brandstof te takseren. De enige juist manier, die x2 of x3 doen. Dan is ook dat gefoefel met virtuele CO² it de mode.
                                        Stickers altijd opgelaten en zelfs vragende partij geweest om eens in plaats van magneetstickers er effectief stickers op te kleven. Ook de nummerplaathouder met een verwijzing naar het bedrijf stoorde mij nooit. Ik zei ook altijd direct dat het een firmawagen was en niet van mij. En de wagens gingen van een Nissan, Skoda, Audi tot Mercedes E-klasse. IK heb zelfs ooit eens op een firmawagen zelf een sticker van het bedrijf gekleefd. Eigenlijk meerdere stickers. Gewoon uit principe. Is een firmawagen en elke vorm van reclame voor die firma is mooi meegenomen voor die firma. En nooit maar enige vorm van vandalisme, diefstal of agressie gezien. Ik denk dat mensen met een firmawagen ook niet zo nauw kijken waar ze hun wagen parkeren. Is niet van mij dus lig er niet van wakker zeker. Ik betaalde met veel plezier 20 euro aan een deftige en gecontroleerde parking -uit eigen zak- dan ergens enkele euro's in een parkeermeter te gaan rammen. Maar mijn firmawagens waren na het einde van de leasingperiode ook in nieuwstaat. Wekelijks met de hand poetsen en regelmatig detailen alsof het een Rolls was. Ook eten, snoepen of drinken in de wagen was altijd een taboe.

                                        Enkele weken geleden nog zo een kennis gezien. Nieuwe Mercedes C-klasse rechtstreeks van de garage en op de koffer een hele kleine sticker die naar de firma waar hij werkt verwees. Hij kwam de hete lucht blazer lenen omdat die sticker er zo snel mogelijk af moest. Of beter gezegd hij kwam vragen of ik even snel die sticker er kon af doen. Een uur daarvoor door de garage er nog op gekleefd. Want het kon toch niet kunnen dat mensen hem in een firmawagen zagen zitten? Of de link moesten leggen. De sticker moest er af voor hij met zijn nieuwe firmawagen naar huis zou rijden. Dan denk je wel even anders over dergelijke "vrienden".

                                        Comment


                                        • #40
                                          Propere jongen gij. Mijn auto's durven ze zelfs niet meer aan bekenden te verkopen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X