Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belasting op tankkaarten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    heb ook hopen firmawagens gehad, en dat rijd supergoedkoop.
    geen verzekering, geen tax, geen aankoop, geen onderhoud te betalen.
    tankkaart van het werk en maar kilometers malen. ik heb natuurlijk de goeie periode mee gemaakt zonder die VAA rommel enzo. het reed eigenlijk TE goedkoop, tijd dat ze het wat meer gaan belasten.

    als ik nu terugkijk... ik zou het echt niet meer willen. ik heb nu geen firmawagen en vind dat prima. mijn vrouw vind dat minder intressant dat er nu een 28jaar oud barrel op de oprit staat ipv een 1jaar oude leasewagen.
    ik deed ongeveer 3000-3500km/week en had bijna jaarlijks een nieuwe leasewagen (130-160 000km was einde lease).
    ik waste mijn auto 1keer op die leaseperiode, meestal na 6maand als die goed zwart zag. de volgende keer dart die vuil was, werd die vervangen. ik deed ook maar 1 bandenwissel. de voorste gingen eraf na 70 000km. op 130 000km ging de auto binnen met nog goeie achterbanden, en bijna versleten voorbanden. niks schade aan interieur of deuken/krassen aan buitenkant. in het ergste geval 1velg met borduurkrassen. 10tal firmawagens versleten op een 7-8jaar tijd

    Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
    Bij een 10tal firma's gewerkt? Dus een jobhopper? Wel niet echt een goede referentie in mijn ogen. Vanaf meer dan 3 vroegere werknemers werd de sollicitatie bij mij verticaal geklasseerd. Zijn werknemers die even wat ervaring komen op doen en dan elders gaan. Kost enkel geld en redeneert meestal niet.
    bwa, het zijn mensen die willen werken misschien? ik ben de school uit gelopen (opleiding electronica) en had binnen de maand werk. totaal niet in mijn richting (moest electriciteitsleidingen inslijpen in nieuwbouw), maar werk is werk.
    3maand later een job gevonden in de electronica, ongeveer een jaar gewerkt maar de job intresseerde mij niet echt (kwaliteitscontrole ipv het echte soldeer/knutselwerk), en afstand woon werk teveel (46km enkel).
    daarna bij vandenberg voor telenet gaan werken. na een jaar verliest VDB het contract met telenet. opnieuw op zoek dus achter werk.
    ik vind er eentje in de IT met een project contract. echter na het project hebben ze geen werk voor mij en kom ik werkloos.
    daarna via interim bij pioneer gaan werken op de repairlijn (autoradios). bij pioneer nemen ze altijd interims aan als het druk wordt, en na een half jaar vliegt ge buiten als het weer kalmer is. kans op vast contract is nihil, daar niet op gewacht en druk gaan solliciteren.

    als ik dus bij u solliciteer wordt ik geklasseerd want heb 5 werkgevers gehad op 3jaar tijd? nogal leuke beloning omdat ge als jonge gast wil werken. k had beter 3jaar op den dop gezeten en dan bij u solliciteren.
    nogthans heeft die IT firma mij erna weer aangenomen omdat er werk was en heb er nog een 15tal projecten bij gedaan. na een 10tal jaar (was die korte projectcontracten wat beu) heb ik een vaste overheidsjob aanvaard en werk daar nu al +6jaar.
    PS: in die eerste 5jaar heb ik ook diverse avondscholen gevolgt. dus inzet was er zeker (ik ben electronicus A2, mig/mag plaat/constructielasser, carrossier, automechanieker en graduaat programmeur/analist) en dat allemaal als 'jobhopper'.
    ik heb al sollicitaties gehad waarbij ik geweigerd werd als 'teveel ervaring' en ze namen een schoolverlater aan. kom dat maar tegen
    Last edited by andydv; 14/10/2016, 11:28.

    Comment


    • #42
      ik heb nu een bedrijfswagen op mijn job....spaardieseltje....elke keer ik mijn turbobenzine in de garage zie staan die ik tervoren dagelijks reed krijg ik spijt. Bedrijfswagens inleveren voor loon! ik teken direct
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
        En liet je de stickers er op? Voor mij is het enige eerlijke (en wat men dus al jaren doet) puur de brandstof te takseren. De enige juist manier, die x2 of x3 doen. Dan is ook dat gefoefel met virtuele CO² it de mode.
        In 1998 voorgesteld door de Europese Groenen: Diesel en benzineprijs naar 3 EUR/liter in heel Europa tussen 1998 en 2004.

        Ik blijf ook nu nog altijd voorstander van zo'n maatregel: mensen zullen dat zelf wel uitkijken wanneer ze de wagen gebruiken, en wat voor wagen ze kopen. Alle andere belastingen (inschrijving etc) zou dan kunnen vervallen want gedragen door fuel-belasting, een compleet variable belasting 'de gebruiker betaalt'.
        BMW 420dA : >>>

        Comment


        • #44
          Zot ! ! !

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
            In 1998 voorgesteld door de Europese Groenen: Diesel en benzineprijs naar 3 EUR/liter in heel Europa tussen 1998 en 2004.

            Ik blijf ook nu nog altijd voorstander van zo'n maatregel: mensen zullen dat zelf wel uitkijken wanneer ze de wagen gebruiken, en wat voor wagen ze kopen. Alle andere belastingen (inschrijving etc) zou dan kunnen vervallen want gedragen door fuel-belasting, een compleet variable belasting 'de gebruiker betaalt'.
            Aja?
            Spanje, portugal, polen, roemenië en griekenland etc die kunnen dat zeker betalen met hun dagloontje....met een Noors of Zwitsers loon ja misschien.
            Roemeense platte land zou het minst last hebben die gaan terug naar paard en kar...
            Polo 6n 1.4

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
              Aja?
              Spanje, portugal, polen, roemenië en griekenland etc die kunnen dat zeker betalen met hun dagloontje....met een Noors of Zwitsers loon ja misschien.
              Roemeense platte land zou het minst last hebben die gaan terug naar paard en kar...
              Noorwegen en zwitserland hebben niet eens gevolgen van wat de Europese groenen willen... Tgaat over EU eh..

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                In 1998 voorgesteld door de Europese Groenen: Diesel en benzineprijs naar 3 EUR/liter in heel Europa tussen 1998 en 2004.

                Ik blijf ook nu nog altijd voorstander van zo'n maatregel: mensen zullen dat zelf wel uitkijken wanneer ze de wagen gebruiken, en wat voor wagen ze kopen. Alle andere belastingen (inschrijving etc) zou dan kunnen vervallen want gedragen door fuel-belasting, een compleet variable belasting 'de gebruiker betaalt'.
                En daarna gaan de mensen klagen omdat de prijzen in de supermarkt verdubbeld zijn Of gaat ge de transportsector een korting van €2/liter geven?

                En zoals verbatim zegt, gaan ze in vele landen echt wel een probleem hebben. Wat is het gemiddeld loon in roemenië? €400/maand?

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  En daarna gaan de mensen klagen omdat de prijzen in de supermarkt verdubbeld zijn Of gaat ge de transportsector een korting van €2/liter geven?

                  En zoals verbatim zegt, gaan ze in vele landen echt wel een probleem hebben. Wat is het gemiddeld loon in roemenië? €400/maand?
                  Transport heeft toch al andere prijzen?
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    betalen we zo al niet genoeg op onze brandstof? je moet al zwaar gestoord zijn om die nog te willen verdubbelen
                    We betalen inderdaad al meer dan genoeg taxen aan die geldwolven in Brussel die totaal niet met geld kunnen omgaan.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Transport heeft toch al andere prijzen?
                      Waar? Als je ergens een vrachtwagen/bestelwagen ziet tanken moet je eens naar de prijs kijken die ze moeten betalen... (en we spreken niet van een extra voordeeltje op de tankkaarten hé want dat zullen maar een paar centen zijn).
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                      Comment


                      • #51
                        Haha 3 euro / liter.. nu bestaat de prijs al voor 90% uit taksen!

                        Soit waarom geen 10 euro de liter zodat niemand nog kan rijden?




                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                          Haha 3 euro / liter.. nu bestaat de prijs al voor 90% uit taksen!

                          Soit waarom geen 10 euro de liter zodat niemand nog kan rijden?
                          Het aandeel in de prijs van de "taksen" is geen 90% maar bijvoorbeeld bij Super 95 is dit 61,6% (44,2% accijnzen en 17,4% voor de BTW indien men de maximumprijs zou aanrekenen) voor diesel is dit 56,3% (38,9% accijnzen en 17,4% voor de BTW). Dus voor iedere aangekochte liter Super 95 gaat er 84,93 eurocent rechtstreeks naar de staat, voor iedere aangekochte liter diesel is dit 71,85 eurocent (dit kan voor beiden wat minder zijn indien men korting aan de pomp toekent maar zal hoogstens 2 eurocent zijn bij bijvoorbeeld 12 cent korting aan de pomp).
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                            Noorwegen en zwitserland hebben niet eens gevolgen van wat de Europese groenen willen... Tgaat over EU eh..
                            Wel that"s the point. In de EU verdient de gewone mens te weinig om de prijs tot €3 te drijven...Een Noor/Zwitser met een loon van €5000 zal dat voelen maar moet nog lukken.
                            Polo 6n 1.4

                            Comment


                            • #54
                              in china staat de brandstof ook niet ver van de euro af (iets van 90ct), en daar verdienen ze tussen de 300-600€. grootste deel van de bevolking rijd daar dan wel op electrische scooters en bakwagens rond.
                              wagens zijn er enkel voor de dikverdieners,
                              taxi zijn er voor de hogere middenklasse,
                              metro is er voor de lagere middenklasse,
                              scooter/te voet is voor de armeren,

                              ben er nu al een paar keer geweest voor een maand, de eerste keer overal met de taxi heen, maar dat werd na een tijdje gewoon te duur (zeker als je daarbij dan in de file staat). daarna met de metro gedaan en dat is er echt spot goedkoop.

                              van de ene kant naar de andere kant op een uurtje voor een 30-50eurocent. nuja, voor een chinees. heen en terug is dan vlot 1€. dat 30dagen lang is toch al 10% van zijn loon.

                              dan zou de trein bij ons op een maand 200€ moeten zijn. uurtje met de trein is dan waregem-antwerpen. kostprijs heen en terug 27€. dat 30dagen lang zou op bijna 900€ uitkomen. tamelijk duur openbaar vervoer hier

                              Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                              Wel that"s the point. In de EU verdient de gewone mens te weinig om de prijs tot €3 te drijven...Een Noor/Zwitser met een loon van €5000 zal dat voelen maar moet nog lukken.
                              in EU leeft iedereen boven zijne stand. nu komen polen en roemenen elke week naar hier gereden om geld te verdienen, als de brandstof veel hoger is, wordt dat niet rendabel en gaan ze lokaal blijven werken.
                              met al ons belastingen en inflatie, zijn de lonen hier veel te hoog geworden. dat moet weer omlaag en de luxe buiten.

                              20jaar geleden zag je bijna voor elk huis 1 auto op de oprit. rijd nu eens een straat door waar je opgegroeid bent, het staat er vol autos. 2 op de oprit en 1tje op straat voor het huis.
                              vroeger werkte iedereen op wandelafstand of met de fiets, lokaal dus.
                              nu werken ze 100km van hun deur omdat ze daar meer verdienen
                              Last edited by andydv; 16/10/2016, 07:52.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                ...20jaar geleden zag je bijna voor elk huis 1 auto op de oprit. rijd nu eens een straat door waar je opgegroeid bent, het staat er vol autos. 2 op de oprit en 1tje op straat voor het huis.
                                vroeger werkte iedereen op wandelafstand of met de fiets, lokaal dus.
                                nu werken ze 100km van hun deur omdat ze daar meer verdienen
                                20 jaar geleden waren er ongeveer 4,5 miljoen personenwagens ingeschreven in België nu ongeveer 5,7 miljoen (dus het land waar jij opgegroeid bent is zeker al België niet ) om van een verdrievoudiging te spreken zoals jij doet moet je al terug gaan tot voor 1970 (2 miljoen ingeschreven personenwagens in 1970) waarbij je dan nog de bedenking moet maken dat er in 1970 geen 10 miljoen inwoners waren in België en nu al meer dan 11 miljoen en dat de gemiddelde gezinsgrootte in 1970 nog bijna 3 was en nu 2,3 om maar aan te geven hoe weinig dat uw stelling stand houdt...

                                Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                in EU leeft iedereen boven zijne stand. nu komen polen en roemenen elke week naar hier gereden om geld te verdienen, als de brandstof veel hoger is, wordt dat niet rendabel en gaan ze lokaal blijven werken.
                                met al ons belastingen en inflatie, zijn de lonen hier veel te hoog geworden. dat moet weer omlaag en de luxe buiten...
                                En wat is luxe volgens jou dan terug naar de jaren zestig (van de vorige eeuw) TV terug buiten, geen telefoon meer in huis, stoken op kolen en maar 1 of 2 kachels in huis, en o ja een wagen die moet voorbehouden zijn voor de 10% rijkste Belgen (in 1960 was er ongeveer 1 personenwagen per 13 Belgen, nu ongeveer 1 personenwagen per 2 Belgen)... of wil je nog verder terug in de tijd naar de 19e eeuw kunnen we terug naar de tijd dat de rijken ons arm hielden en de kerk ons dom hield... dan kan jouw kind binnen een paar jaar al gaan werken want school was nergens voor nodig en als je 8 of 10 jaar bent kun je toch zeker wel beginnen werken hé... en o ja in 1900 was de gemiddelde levensverwachting voor mannen nog geen 50 jaar (voor vrouwen net iets boven de 50 jaar) dus heb je ineens het pensioenprobleem ook opgelost...
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                Comment


                                • #56
                                  in 1970 was ik nog niet geboren.
                                  tot 2000 hadden we thuis maar 1 auto en daarna kocht ik me een opel ascona. dat was nr 2 toen (ik was 21jaar). gezinnen hebben nu 2 autos, en als 1 van de kinderen 18jaar is, staat er een 3de auto op de oprit.


                                  overbodige luxe als:
                                  -2-3 autos op de oprit
                                  -op elke slaapkamer een TV,
                                  -elk familielid een gsm van minstens 500€
                                  -2-3x ver op reis per jaar

                                  om dat allemaal te bekostigen moeten er 2 inkomens zijn, waardoor 2 autos nodig zijn, kinderopvang,...
                                  bijkomend wil men dan ook minstens 30dagen verlof hebben om ver op reis te gaan.

                                  we nemen als maar voorvanzelfsprekend aan. als de brandstof prijs 3x zo hoog zou zijn, zou men al eens nadenken voor de auto te nemen, zal er minder file zijn, gaat men jobs dichter bij huis zoeken ipv allemaal naar brussel te gaan. maar dan stijgen de kosten van voedsel, wordt de spilindex overschreven, stijgen de lonen... en we zijn weer in het begin van de cirkel.

                                  hoe komt het dan toch dat ze in roemenie met 400€/maand rondkomen, en hier niet.
                                  als ik een pool in BE zie rijden, is het altijd een dikke kar die ik niet kan betalen, en de polen waren vroeger de goedkope werkkrachten (polen is geen arm land meer)
                                  Last edited by andydv; 16/10/2016, 10:25.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                    In 1998 voorgesteld door de Europese Groenen: Diesel en benzineprijs naar 3 EUR/liter in heel Europa tussen 1998 en 2004.

                                    Ik blijf ook nu nog altijd voorstander van zo'n maatregel: mensen zullen dat zelf wel uitkijken wanneer ze de wagen gebruiken, en wat voor wagen ze kopen. Alle andere belastingen (inschrijving etc) zou dan kunnen vervallen want gedragen door fuel-belasting, een compleet variable belasting 'de gebruiker betaalt'.
                                    Volledig me eens , de gebruiker laten betalen, en zoals ik hier al eens geschreven heb, geen fille meer de zondagnamiddag op de Brusselse ring.
                                    Z4 M40i

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                      in EU leeft iedereen boven zijne stand. nu komen polen en roemenen elke week naar hier gereden om geld te verdienen, als de brandstof veel hoger is, wordt dat niet rendabel en gaan ze lokaal blijven werken.
                                      met al ons belastingen en inflatie, zijn de lonen hier veel te hoog geworden. dat moet weer omlaag en de luxe buiten.
                                      Diegenen die ik ken om hier te werken, kwamen vroeger met de auto en nu meestal met de bus, kost niets ook niet als de prijs van brandstof x3 gaat, dus die gaan hier gewoon blijven werken eender hoe hoog de brandstofprijs is.
                                      Last edited by ; 16/10/2016, 10:52.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten

                                        hoe komt het dan toch dat ze in roemenie met 400€/maand rondkomen, en hier niet.
                                        als ik een pool in BE zie rijden, is het altijd een dikke kar die ik niet kan betalen, en de polen waren vroeger de goedkope werkkrachten (polen is geen arm land meer)
                                        Omdat de rest er allemaal een pak goedkoper is EN er een enorme zwarte markt is van in West-Europa gestolen goederen.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          Omdat de rest er allemaal een pak goedkoper is EN er een enorme zwarte markt is van in West-Europa gestolen goederen.
                                          De meeste Polen komen hier gewoon niet echt goed betaald werk doen wat wij niet meer willen doen, nachtwerk in industriele bakkerijen etc. Criminelen zijn er altijd, ook onder de Belgen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X