heb ook hopen firmawagens gehad, en dat rijd supergoedkoop.
geen verzekering, geen tax, geen aankoop, geen onderhoud te betalen.
tankkaart van het werk en maar kilometers malen. ik heb natuurlijk de goeie periode mee gemaakt zonder die VAA rommel enzo. het reed eigenlijk TE goedkoop, tijd dat ze het wat meer gaan belasten.
als ik nu terugkijk... ik zou het echt niet meer willen. ik heb nu geen firmawagen en vind dat prima. mijn vrouw vind dat minder intressant dat er nu een 28jaar oud barrel op de oprit staat ipv een 1jaar oude leasewagen.
ik deed ongeveer 3000-3500km/week en had bijna jaarlijks een nieuwe leasewagen (130-160 000km was einde lease).
ik waste mijn auto 1keer op die leaseperiode, meestal na 6maand als die goed zwart zag. de volgende keer dart die vuil was, werd die vervangen. ik deed ook maar 1 bandenwissel. de voorste gingen eraf na 70 000km. op 130 000km ging de auto binnen met nog goeie achterbanden, en bijna versleten voorbanden. niks schade aan interieur of deuken/krassen aan buitenkant. in het ergste geval 1velg met borduurkrassen. 10tal firmawagens versleten op een 7-8jaar tijd
bwa, het zijn mensen die willen werken misschien? ik ben de school uit gelopen (opleiding electronica) en had binnen de maand werk. totaal niet in mijn richting (moest electriciteitsleidingen inslijpen in nieuwbouw), maar werk is werk.
3maand later een job gevonden in de electronica, ongeveer een jaar gewerkt maar de job intresseerde mij niet echt (kwaliteitscontrole ipv het echte soldeer/knutselwerk), en afstand woon werk teveel (46km enkel).
daarna bij vandenberg voor telenet gaan werken. na een jaar verliest VDB het contract met telenet. opnieuw op zoek dus achter werk.
ik vind er eentje in de IT met een project contract. echter na het project hebben ze geen werk voor mij en kom ik werkloos.
daarna via interim bij pioneer gaan werken op de repairlijn (autoradios). bij pioneer nemen ze altijd interims aan als het druk wordt, en na een half jaar vliegt ge buiten als het weer kalmer is. kans op vast contract is nihil, daar niet op gewacht en druk gaan solliciteren.
als ik dus bij u solliciteer wordt ik geklasseerd want heb 5 werkgevers gehad op 3jaar tijd? nogal leuke beloning omdat ge als jonge gast wil werken. k had beter 3jaar op den dop gezeten en dan bij u solliciteren.
nogthans heeft die IT firma mij erna weer aangenomen omdat er werk was en heb er nog een 15tal projecten bij gedaan. na een 10tal jaar (was die korte projectcontracten wat beu) heb ik een vaste overheidsjob aanvaard en werk daar nu al +6jaar.
PS: in die eerste 5jaar heb ik ook diverse avondscholen gevolgt. dus inzet was er zeker (ik ben electronicus A2, mig/mag plaat/constructielasser, carrossier, automechanieker en graduaat programmeur/analist) en dat allemaal als 'jobhopper'.
ik heb al sollicitaties gehad waarbij ik geweigerd werd als 'teveel ervaring' en ze namen een schoolverlater aan. kom dat maar tegen
geen verzekering, geen tax, geen aankoop, geen onderhoud te betalen.
tankkaart van het werk en maar kilometers malen. ik heb natuurlijk de goeie periode mee gemaakt zonder die VAA rommel enzo. het reed eigenlijk TE goedkoop, tijd dat ze het wat meer gaan belasten.
als ik nu terugkijk... ik zou het echt niet meer willen. ik heb nu geen firmawagen en vind dat prima. mijn vrouw vind dat minder intressant dat er nu een 28jaar oud barrel op de oprit staat ipv een 1jaar oude leasewagen.
ik deed ongeveer 3000-3500km/week en had bijna jaarlijks een nieuwe leasewagen (130-160 000km was einde lease).
ik waste mijn auto 1keer op die leaseperiode, meestal na 6maand als die goed zwart zag. de volgende keer dart die vuil was, werd die vervangen. ik deed ook maar 1 bandenwissel. de voorste gingen eraf na 70 000km. op 130 000km ging de auto binnen met nog goeie achterbanden, en bijna versleten voorbanden. niks schade aan interieur of deuken/krassen aan buitenkant. in het ergste geval 1velg met borduurkrassen. 10tal firmawagens versleten op een 7-8jaar tijd
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher
Bekijk Berichten
3maand later een job gevonden in de electronica, ongeveer een jaar gewerkt maar de job intresseerde mij niet echt (kwaliteitscontrole ipv het echte soldeer/knutselwerk), en afstand woon werk teveel (46km enkel).
daarna bij vandenberg voor telenet gaan werken. na een jaar verliest VDB het contract met telenet. opnieuw op zoek dus achter werk.
ik vind er eentje in de IT met een project contract. echter na het project hebben ze geen werk voor mij en kom ik werkloos.
daarna via interim bij pioneer gaan werken op de repairlijn (autoradios). bij pioneer nemen ze altijd interims aan als het druk wordt, en na een half jaar vliegt ge buiten als het weer kalmer is. kans op vast contract is nihil, daar niet op gewacht en druk gaan solliciteren.
als ik dus bij u solliciteer wordt ik geklasseerd want heb 5 werkgevers gehad op 3jaar tijd? nogal leuke beloning omdat ge als jonge gast wil werken. k had beter 3jaar op den dop gezeten en dan bij u solliciteren.
nogthans heeft die IT firma mij erna weer aangenomen omdat er werk was en heb er nog een 15tal projecten bij gedaan. na een 10tal jaar (was die korte projectcontracten wat beu) heb ik een vaste overheidsjob aanvaard en werk daar nu al +6jaar.
PS: in die eerste 5jaar heb ik ook diverse avondscholen gevolgt. dus inzet was er zeker (ik ben electronicus A2, mig/mag plaat/constructielasser, carrossier, automechanieker en graduaat programmeur/analist) en dat allemaal als 'jobhopper'.
ik heb al sollicitaties gehad waarbij ik geweigerd werd als 'teveel ervaring' en ze namen een schoolverlater aan. kom dat maar tegen
Comment